معرفی و دانلود کتاب صوتی بازجویی از صدام

عکس جلد کتاب صوتی بازجویی از صدام
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازجویی از صدام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازجویی از صدام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بازجویی از صدام

کتاب صوتی بازجویی از صدام، اثر مامور اطلاعاتی آمریکا جان نیکسون، به روایت‌ سرگذشت یکی از قدرتمندترین حاکمان بدنام عصر امروزی می‌پردازد.

جان نیکسون (John Nixon) در کتاب صوتی بازجویی از صدام (The Interrogation of Saddam Hussein)، تصویر بی‌طرفانه‌‌ای از این مرد را برای مخاطب به نمایش می‌گذارد که در جلسات متعدد بازجویی پس از دستگیری او به دست آورده است.

صدام در آن زمان بالاترین قدرت در عراق بود که این جایگاه را مدیون عزم و اراده‌ی کامل، تیزهوشی سیاسی و اهرم نه‌ چندان بی‌اهمیت خدعه و فریبکاری بود. اما در بعضی جنبه‌ها به دلیل دوران فقر جوانی و نداشتن تحصیلات رسمی، بسیار ضعیف عمل می‌کرد. صدام لایق عنوان «قصاب بغداد» بود زیرا صدها هزار نفر از مردمش را کشت و جنگی را علیه ایران شروع کرد که جان هفتصد هزار نفر را گرفت که یکصد هزار نفر از آن‌ها غیرنظامی بودند. او بدون هیچ دغدغه‌ای از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد. با این همه، پیچیده‌تر از آن بود که در ظاهر نشان می‌داد. مهم است بدانیم که این آدم کیست و چه انگیزه‌هایی داشته است. مطمئناً دوباره در این منطقه از جهان افرادی شبیه او را خواهیم دید.

کتاب صوتی بازجویی از صدام، اطلاعات بسیار متفاوت و جدیدی درباره‌ی زندگی و نگاه دیکتاتور گذشته‌ی عراق یعنی صدام حسین به مخاطبان منتقل می‌کند. بسیاری از کتاب‌هایی که با مضمون خاطره‌نویسی‌ و با موضوع سازمان سیا منتشر می‌شوند، محافظه‌ کارانه یا سانسور شده‌اند، اما این کتاب یک استثنا است.

جان نیکسون، در این کتاب دیدگاه و موضع سیاسی صدام نسبت به مردمش، کشورهای دیگر، اقوام و گروه‌های مذهبی و سیاسی کشورش را شرح می‌دهد و سپس تحلیل و بررسی می‌کند. نیکسون پیش از حمله به عراق، کارشناس وضعیت عراق و خاورمیانه بود و مأموریت تعیین هویت و تخلیه‌ی اطلاعاتی صدام را پس از دستگیری او در یک پناهگاه زیرزمینی، بر عهده گرفت.

در بخشی از کتاب صوتی بازجویی از صدام می‌شنویم:

سال‌ها بود که در سیا با صدام نفس می‌کشیدم. وقتی به سینما می‌رفتم و فیلم خوب نبود، اغلب خودم را در حالتی پیدا می‌کردم که دارم یادداشت‌های مربوط به او را در ذهنم کنار هم مرتب می‌کنم. گاهی اوقات نمی‌توانستم به او فکر نکنم؛ صدام مثل نوار فیلم توی مغزم می‌چرخید. و این فقط مختص به من نبود. با شماری آدم حرفه‌ای پای کار در سیا همکار بودم که مثل خودم خورۀ صدام بودند. ما پازل‌های بسیار خوبی دربارۀ او داشتیم ولی آن‌قدر نکته‌بین نبودیم که او را در یک تصویر بزرگ‌تر ژئوپولتیکی ترسیم کنیم. به نظرم، پس از جنگ اول خلیج فارس و تحلیل رفتن منابع اطلاعاتی‌مان، بسیاری از تحلیلگران شروع کردند به پذیرش کاریکاتوری خالص از صدام به عنوان شیطانی قصاب که به هر نحو و به هر قیمتی که شده باید از سر راه برداشته شود. بنابراین، سخت‌تر شده بود که او را از یک دریچۀ همدلانه بنگریم؛ دریچه‌ای که از طریق آن می‌توانستیم ببینیم صدام با فشارهای همسنگ روبروست که گاهی اوقات او را به اقداماتی وا می‌داشت که خطر آن را به جان خریده بود، اقداماتی چون تعقیب شیعیان عراقی که صدام معتقد بود با ایران، کشورِ در جنگ با عراق، همدست هستند. صدام ناچار بود که محکومیت بین‌المللی را (به دلیل نوع برخورد با شیعیان جنوب عراق) در نظر بگیرد، به‌رغم اینکه خلاف این دیدگاه خودش بود که بسیاری از آن‌ها عامل ایران به شمار می‌روند.

صدام یک هوراشیو آلگر خطرناک بود که رفتارهای ظالمانه‌اش، برکشیدن حیرت‌انگیزش به قدرت را در سایه قرار داده بود. او در سال 1937 در تکریت، شهری عقب‌مانده‌ در شمال بغداد، متولد شد - هرچند که بعدها پول زیادی را صرف عمران و آبادی آن کرد. سعید ابوریش، یکی از زندگینامه‌نویسان صدام، می‌گوید تکریتی‌ها وقتی در حال عزیمت به شهرهای اطراف بودند مغازه‌دارها دکان‌های خود را می‌بستند چون مردم تکریت به راهزنی و اوباشگری مشهور بودند. (همیشه حس می‌کردم جامعه‌ی اطلاعاتی به اندازۀ کافی به سال‌های نخست زندگی صدام توجه نکرده بود که عاملی کلیدی برای فهم او به عنوان انسان محسوب می‌شد.)

پدر صدام تقریباً سه ماه پیش از تولدش درگذشت و مادرش آدمی ژرف بین، عجیب‌وغریب و تا حدودی صوفی‌مسلک بود که به فاصلۀ کمی پس از تولد صدام با برادر شوهرش ازدواج کرد. در بسیاری از زندگینامه‌هایی که دربارۀ صدام نوشته شده، آمده است که پدر ناتنی‌اش او را اذیت می‌کرد (هر چند که وی در جریان مکالمات ما این ادعا را قویاً تکذیب کرد). صدام همچنین به خاطر اینکه پدرش مرده بود و مادرش آدمی عجیب و غریب بود مورد تمسخر پسران تکریت قرار می‌گرفت. آماتزیا بارام، استاد دانشگاه حیفا و پژوهشگر مهمان در چند اندیشکدۀ آمریکایی، گفته است که صدامِ جوان با خودش اسلحه داشت و هر زمان احساس تهدید می‌کرد آن را در هوا تکان می‌داد. این داستان، استعاره‌ای شد از اینکه چرا صدام به دنبال سلاح‌های کشتارجمعی است و چرا این خواست را رها نمی‌کند. در دورانی که با صدام بودم، از او درباره‌ی این داستان پرسیدم، و او طوری به من نگاه کرد که گویی دیوانه‌ام. گفت همه اسلحه دارند و اگر من اسلحه‌ام را نشان می‌دادم احتمالاً به این دلیل بوده که دیگران نیز همین کار را می‌کردند.

صدام هر چند دانش‌آموز خوبی نبود ولی باهوش و زرنگ بود. در دوران جوانی خانواده‌اش را ترک کرد و برای کسب شهرت و ثروت به بغداد رفت. پدر ناتنی‌اش مشوق او در این راه بود چون به این نتیجه رسیده بود که صدام نمی‌تواند استعدادهایش را در تکریت شکوفا کند. او در بغداد نزد دایی‌اش خیرالله طلفاح رفت که شهردار پایتخت بود. صدام و ساجده، دختر خیرالله، جدا نشدنی به نظر می‌رسیدند. رابطه‌ی او و ساجده برای صدام سودبخش بود چون موجب تحکیم پیوند و ارتباطات قدرتمندش با قبیله‌ی طلفاح شد و راه را برای ورودش به دنیای سیاست‌های توطئه‌آمیز در پایتخت عراق باز کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
بخش اول
21 دقیقه
بخش دوم
19 دقیقه
بخش سوم
32 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
26 دقیقه
بخش ششم
19 دقیقه
بخش هفتم
24 دقیقه
بخش هشتم
32 دقیقه
بخش نهم
21 دقیقه
بخش دهم
24 دقیقه
بخش یازدهم
23 دقیقه
بخش دوازدهم
24 دقیقه
بخش سیزدهم
34 دقیقه
بخش چهاردهم
30 دقیقه
بخش پانزدهم
32 دقیقه
بخش شانزدهم
28 دقیقه
بخش هفدهم
33 دقیقه
بخش هجدهم
38 دقیقه
بخش نوزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بازجویی از صدام
نویسنده
مترجمهوشنگ جیرانی
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بازجویی از صدام

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۶/۱۳
کیفیت صدا و ضبط و اجرا عااااالی. صدای میلاد تمدن رو واقعا دوست دارم. هوس کردم برای بار ششم کتاب "تنهایی پرهیاهو" هرابالش رو گوش کنم. در باب محتوا: ارزش گوش دادن دارد. بعد از شنیدن بخش شانزدهم دیگر تردید ندارم یک مشت ابله بر جهان حکومت می‌کنند. بوش احمق که فکر می‌کند عراق را از دست صدام نجات داده و باور نمیکند او دوستدارانی داشته باشد… یادم هست در بحبوحه حمله امریکا با عراق در یاهومسنجر خدابیامرز، با پسری عراقی چت می‌کردم… آن زمانها خیلی از ایرانیها هم می‌گفتند کاش امریکا به ایران هم حمله می‌کرد و مارا هم نجات میداد؛ برایش این را تایپ کردم و از حجم جملاتی که پی در پی برایم مینوشت مبهوت ماندم. او در رژیم عراق در بیست و دوسه سالگی به زندان افتاده بود، اما از حمله امریکا به کشورش، بدرفتاری و تجاوز امریکاییها به خاک و زنان و مردان عراق و رفتار تحقیر آمیزشان برایم می‌گفت… و اینکه حتی مخالفان تندی چون او که صدام به زندانشان انداخته هم از حمله امریکا به کشورشان و ویران کردنش متنفر و منزجرند… حالا در فصل شانزدهم میشنوم که بوش ابله و دور و بریهایش فکر می‌کنند عراق را آزاد کرده اند… آه عمیق و تاسف بر اینکه ما شرقیها همیشه از دو جهت می‌خوریم: خودی و ناخودی… آااااه از این سرزمینِ دیکتاتور خیز و ابله خیز …. بماند که جنگ افروزی امریکا همیشه به نفع اقتصاد کشورش بوده و دیگر تکرار مکررات است که بگوییم تمام بهانه جویی‌های امریکا برای حمله به این و آن بازی رسانه‌ای مسخره‌ای بوده برای توجیه تجاوزش…
رضا پزشکی زاده
۱۳۹۸/۹/۱
کتاب خیلی خوبی دیدم چون واقعا انگار‌ی قضاوت منصفانه انجام داده و عملا بر خلاف نظر سیاستمداران امریکا میگه حمله به عراق هیچیم در نظر نگیریم حتی منافع امریکا هم تامین نکرد چون نا امنی و هرج و مرج و فساد و جنگ فرقه‌ای و... به اوج رسید گروه‌های شیعه مخالف امریکا قدرت گرفتن و زیر بنای داعش و القاعدع هم عراق ریخته شد در صورتی که صدام با مشت اهنین اقلا امنیت نسبی برا عراقی‌ها تامین میکرد و اگر تحریم‌ها نبود وضعیت اقتصادیم بهبود پیدا میکرد ولو اینکه در سال‌های ابتدای حکومت بعث و قبل جنگ با ایران عراق یکی از مرفه‌ترین کشورهای خاور میانه بود و کارگرا از اروپای شرقی و بالکان و کشورهای عربی مث مصر و سوریه و برا کار میرفتن عراق و اینقدر ساخت و ساز و عمران زیاد بود که کارگر کم داشتن و همه هم از قلب دوست داشتن صدامو تا قبل جنگ و تحریما و...
reza gh
۱۳۹۹/۷/۹
حاوی اطلاعات جدید و محرمانه نیست و مطالبی است که عموما در رسانه‌ها شنیده اید البته با خط روایی مناسب و متمرکز و صد البته خوانشی زیبا و بسیار دلنشین همراه است. مواردی که نظرم را جلب کرد:
۱. ارائه اجمالی نحوه عمل تحلیلگران اژانس اطلاعات مرکزی امریکا و اعتراف به اینکه حتی سیا درگیر تبعیض و سوء و زیر
مدیریت است
۲. رفتارشناسی کنکاش پوست تفکرات بوش پسر، تونی بلر، صدام حسین، دیک چینی، رامسفلد و مقتدی صدر
۳. راوی تایید و اثبات کرده که حمله به عراق بهانه جویی و به دلیل تامین منافع امریکا بوده و به نفع مردم عراق انجام نشد طوری که حتی بوش پای تهدید ترور دخترانش را برای توجیه به وسط میکشد.
۴. فصل ۱۸ و ۱۹ خلاصه جالبی از اینده عراق بعد از صدام و تردیدها و اشتباهات مکرر اوباما است.
۵. مجموعا توصیه میکنم مطالعه کنید
سبحان جوادی
۱۳۹۸/۴/۱۱
کتاب خوبی است و نکات آموزنده زیادی دارد اما به نظر میرسد که: یکم در آن قسمت‌های زیادی سانسور شده و دوم دهن خواننده را به طریقی هدایت می‌کند که سر آخر میگوییم حتما القائده و داعش و یازده سپتامبر و... ناشی از حمایت آمریکا نبوده و این نکته مخفی و منفی است و به نظر کتاب را از دیدگاه بیطرفانه خارج میکند و سوم زمانی که موضوع بحث به سمت زندگی شخصی نویسنده می‌رود هم از جذابیت کمی کم می‌شود و هم ذهن خواننده را منحرف می‌کند که حس بدی به آدم میدهد. به دوستان علوم سیاسی و اجتماعی حتما توصیه می‌کنم ان را بخوانند، کتاب فضا سازی ضعیفی دارد اما داستان عمیقی دارد و آدم را جذب می‌کند.
ساراون نالوسیان
۱۴۰۱/۴/۲۱
کتاب خوبیه، البته برای اون دسته از عزیزانی که اطلاعات تاریخی مربوط به کوردها وشیعیان عراق داشته باشن، درک ارتباط مطالب و سیر وقایع راخت تر خواهد بود، همچین در لابه لای مطالب این کتاب اشاره میشه که رئیس جمهوری آمریکا کتاب «صلحی که همه‌ی صلح‌ها رو بر باد داد» رو میخونه که پیشنهاد میکنم دوستان این کتاب و مطالعه کنن، چون بسیار براتون مفید خواهد بود
احمد صالحی
۱۳۹۹/۶/۲۱
امیدوارم سازمان سیا، نقل این گونه اطلاعات را از زبان صدام را دقیقا با واقعیت انجام داده باشد. در هر صورت کتاب برای افرادی که جنگ ایران و عراق را به یاد دارند بسیار جالب خواهد بود. ضمنا باید بیشتر به ریز گفتگوی با صدام می‌پرداخت نه الزاما به تشریح دیدگاه‌ها و جلسات پرزیدنت و ما بقی آمریکایی ها... البته این دیدگاه بنده است.
اسماعیل امینی
۱۴۰۰/۶/۲۹
این کتاب برای درک بهتر از نگاه جهان به کشور و سیستم مدیریت ما بسیار مفید و اموزنده است و البته اطلاعات تاریخی خیلی مفیدی رو به شما عرضه میکنه و خواهید فهمید از پس هر اتفاق و رویدادی چه عواملی دخیل هستند که مشخصا در این کتاب دو نکته اساسی رو دنبال میکنه قدرت ایران در عصر حاضر و علل حمله به عراق که اساسا بیهوده بود
ارین رادمهر
۱۴۰۱/۱۰/۴
سلام چند مورد هست که به نظر من خواستم بگم اول اینکه دراین کتاب بیشتر نویسنده سعی کرده بود از شکاف و عمق شکاف اطلاعاتی در دستگاههای امریکا بگه و بیشتر از اینکه به صدام بپردازه خیلی زیبا شکست سیاست امریکارو با دلایل منطقی توضیح میده، کتاب خوبی بود و ممنون از عوامل زحمت کش دوبله و ترجمه و...
hossin tavakoly
۱۳۹۸/۳/۱۱
صدا گذاری برروی کتاب بازجویی صدام کاملا رضایت بخش و مناسب و حرفه‌ای صورت گرفته است. نکته مهم در آنست که گوینده مخاطب را سر شوق آورده و علاقمند به شنیدن ادامه مطلب مینماید برعکس بسیاری از صدا گذاری‌ها که گوینده دچار اشتباه زیاد توام با تکرار و همچنین نویز میباشد.
mehdi rouzkhosh
۱۳۹۸/۲/۹
متاسفانه کتاب دستخوش سانسورهای بسیاری از طرف ناشر شده است خصوصا در مورد نظرات صدام راجع به ایران و مسایل و افراد مرتبط با آن. و بخوبی مشخص است و توی ذوق میزند.
رضا نقدی
۱۴۰۱/۳/۱۳
عالیه حرف نداره حتماً گوش بدید، یه کتاب تاریخی سیاسی عالی، ترجمه و گویندگی هم خیلی خوبه، نویسنده البته خیلی جاها خودش رو و آمریکا رو تبرئه کرده ولی اونقدر بازی‌ها و رفاقتها و دشمنی‌های آمریکا با صدام و سواستفاده از جنایتکار بودنش زیاده که نمی‌شه پنهانش کرد.
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۷/۱۴
با وجود سانسورها بد نبود ایکاش میسر بود بازجوئی را بصورت اجمالی و مفصل تشریح میکردند، احتمالا با گذشت زمان حقایق بیشتری فاش میشود از طرفی خیلی سریع حکم اعدام صادر و اجرائی گردید. سپاسگزار و قدر دان زحمات عوامل نشر و اجرا هستیم🙏🙏
saeid kermanshahani
۱۴۰۰/۱/۲۰
کتاب قابل توجهی بود، جالب اینکه در تحلیل سیستم بوروکراتیک دستگاه دولت آمریکا ونهادهای اطلاعاتی بسیار بیش از عنوان کتاب یعنی صدام اطلاعات بدست میدهد, گوینده عزیز چندین تلفظ اشتباه آزاردهنده داشت، ازجمله لنگلی و... که مایه تعجب بود
رامین فرد
۱۳۹۹/۶/۵
کتاب جالبیه جالبیش اینه که خیلی بی طرفانه نشون میده که چی توی سر سیاست مدار‌های امریکا میگذره و چطور از‌ی شکاف کوچیک توی مذهب یه کشور برای فروپاشی اون استفاده میکنه و اینکه چطور بدون دلیل منطقی‌ی جنگ رو شروع میکنه و هزاران نفر رو به کام مرگ میکشه
Hosein Jamalabadi
۱۳۹۸/۶/۲۶
اطلاعت خوبی راجب صدام میده هرچند شاید نصف جنایت هاش هم توصیف نشده، بالاخره کتاب رو امریکایی‌ها نوشتن و مطمئنا ساسنسور توش زیاده. ولی صوت خوب کتاب خیلی از نقص‌های کتاب رو جبران کرده. ممنون از کتابراه ک الان دیگه واقعا‌ی کتابخونه عالی شده
مشاهده همه نظرات 98

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بازجویی از صدام

برای دریافت کتاب صوتی بازجویی از صدام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.