معرفی و دانلود کتاب قدر خودت را بدان

عکس جلد کتاب قدر خودت را بدان
قیمت:
45900 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدر خودت را بدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدر خودت را بدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدر خودت را بدان

کتاب قدر خودت را بدان نوشته کاترین کاردینال، اثری است جذاب و گیرا که به زبان بسیار ساده، واضح و منطقی قوانینی را عرضه می‌کند که رعایت آن‌ها عزت‌ نفس ما را افزایش می‌دهد. ده فرمان این کتاب به ما کمک می‌کند دلایل مشکلات‌مان را تشخیص دهیم و عزت‌ نفس خود را بهبود ببخشیم.

در روزگاران کهن، خداوند به بندگانش نظر انداخت و دید که نوع بشر از خود خواهى و حرص و جهالت و بى‌خبرى از قوانین جهان در رنج است. بهترین کس موسى را دید و او را فرمود تا ده فرمان او را به پیروانش ابلاغ کند.

اکنون هزاران سال است که ده فرمان خداوند به عنوان راهنما در زمینه‌ى رفتار و کردار به مردان و زنان خدمت می‌کند. اما بشر هنوز از نقایص و معایب خود، که خود کم‌ بینى و فقدان عزت‌ نفس در صدر آن قرار دارد، در رنج است. آنان که از این نقص رنج مى‌برند، در انتخاب شغل و ارتباط با مردم بسیار ضعیف هستند و سهم حقیقى خود را در زندگى تحلیل مى‌برند.

مشکل عزت‌ نفس که همه‌ گیر است و ریشه‌هاى فراوانى دارد، اساسا بین پدران و مادران مسرى است. ما تمایل داریم هر نوع اعتقاد و عادت و طرز فکرى را که در دوران کودکى به ما القا کرده‌اند، به فرزندان خود منتقل کنیم، مگر آن‌‌قدر خوش‌ اقبال باشیم که به‌ موقع از این معایب آگاه شویم و درباره‌اش چاره‌اى بیندیشیم.

کتاب‌ها و دست‌ نوشته‌هاى معدودى وجود دارد که راه‌هاى بالا بردن عزت‌ نفس را نشان مى‌دهد. به عنوان روانکاوى که صدها بیمار فاقد عزت‌ نفس داشته و با جدیت در مورد این کمبود آن‌ها کار کرده، مى‌دانیم این مسئله تا چه حد متداول و نهفته و مخرب است و در این زمینه به اصول علمى و سودمندى دست پیدا کرده‌ایم که به مراجعان زیادى خدمت کرده است.

دکتر کاترین کاردینال (Catherine Cardinal) روانکاو و درمانگر مشهور آمریکایی است که در کتاب قدر خودت را بدان (The ten commandments of self - esteem) ده فرمان اصلى جلوگیرى از گناه و اصلاح مردم را می‌گوید.

در بخشی از متن کتاب قدر خودت را بدان در فرمان نهم می‌خوانید:

آیا زمانى را به خاطر مى‌آورید که تمام همکلاس‌هایتان را به گردش علمى یا تفریح برده بودند درحالى‌که شما به دلیل کسالت در منزل بسترى بودید؟ به خاطر مى‌آورید که روى تخت دراز کشیده و درباره‌ اوقات خوشى که از دست داده بودید، فکر مى‌کردید؟ آیا هنوز هم احساس مى‌کنید در همه جا سوروساتى برقرار است به‌جز در جایی که شما هستید؟
هرگاه این احساس به شما دست دهد که از فعالیتى دور مانده‌اید یا در مکانى فراخور حالتان قرار ندارید، حالتى ناخوش به شما دست مى‌دهد. این مسئله موجبات افسردگى، خستگى و فرسودگى عزت‌نفس را فراهم می‌آورد. شما تقریباً هرگز راضى نیستید و نمى‌توانید لحظاتى را که در آن به سر مى‌برید تحمل کنید. از نظر شما همیشه مکانى رؤیایى‌تر وجود دارد، جایى که چمنزارش سرسبزتر است و بنا بوده شما در آن جا باشید.

بسیارى از مردم از زندگى فعلى خود مى‌گریزند تا مکان مناسبى را که هرگز نمى‌دانند کجاست، بیابند. این عده گهگدارى ممکن است شغلى مناسب یا شریک زندگى مناسبى پیدا کنند، ولى از قبل به نواقص و دشواری‌هایى برمى‌خورند و همچنان به جستجو ادامه مى‌دهند.

افرادى با چنین افکار و ذهنیاتى به نظر می‌رسد همیشه در جستجو هستند و هرگز هم نمى‌یابند؛ همیشه در جاده هستند و هرگز به مقصد نمى‌رسند. آن‌ها مانند عنکبوتى که روزى پى مى‌برد زندگى‌اش با تاروپود روحى‌اش در هم تنیده است، متوجه مى‌شوند هم در مکانى مناسب قرار دارند و هم زمانشان مناسب است.

عزت‌نفس سالم بر این باور است که هر جا هستى، سوروسات هم همان‌جا پهن است. سوروسات به معناى غذاى خوب و جمع دوستان یا جشن و سرور نیست، بلکه به معناى قرار داشتن در مکان مناسب است؛ شاید به‌تنهایى یا در کنار دیگران.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فرمان اول: نباید به افرادی که نسبت به خود احساس بدی دارند، بپیوندی
فرمان دوم: از تلاش برای سر در آوردن از رفتارهای غیر منطقی دست بردار
فرمان سوم: با کسانی که به حال خودشان هم سودمند نیستند، محشور نشو
فرمان چهارم: در تمام دوران زندگی به جسم خود اعتماد کن. ذهن تو گاهی جسمت را  به بازی می‌گیرد
فرمان پنجم: تو حق داری تمام مدت نه بگویی، افکارت را تغییر دهی و احساسات واقعی‌ات را ابراز کنی
فرمان ششم: آنچه مناسب تو نیست، مناسب هم‌نوع تو هم نیست
فرمان هفتم: بیش از ظرفیتت نبخش
فرمان هشتم: به نظر دیگران در مورد خودت چندان اهمیت نده
فرمان نهم: هر جا که تو هستی، سور و سات هم همان جا پهن است
فرمان دهم: در تمام دوران زندگی ساز خودت را بنواز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدر خودت را بدان
نویسنده
مترجمنفیسه معتکف
ناشر چاپینشر هو
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-5512-48-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
45900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدر خودت را بدان

s.maryam mousavi
۱۳۹۷/۵/۱۶
خوندنش حالمو خیلی خوب کرد.
فاطمه شریعت
۱۳۹۷/۳/۱۳
به نظرم ارزش یکبار خوندن و داره این کتاب. من پسندیدم
موسی درگاهی
۱۳۹۷/۳/۲۲
قدر خودم را بدانم
رقیه صالحی
۱۳۹۸/۹/۱۹
بخونید ضرر نمیکنین
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب قدر خودت را بدان

برای دریافت کتاب قدر خودت را بدان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.