معرفی و دانلود کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان

عکس جلد کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان
قیمت:
110250 تومان - 11.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان

مفهوم زیبایی جایگاه ویژه‌ای در زندگی انسان‌ها دارد. شفاف‌سازی و تعریف این جایگاه هدفی است که فریدیریش شیلر در کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان به دنبال آن است. او در این اثر بنیان‌های فلسفی نگاه خود به هنر را ارائه می‌کند.

درباره کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان

اهمیت فریدریش شیلر (Friedrich Schiller) در تاریخ روشنفکری آلمان تنها به اشعار و نمایشنامه‌های او محدود نمی‌شود. کارهای او در زمینه‌ی تاریخ و فلسفه و به‌ویژه زیبایی‌شناسی نیز ارزش فراوانی دارند و بر تفسیرها از فلسفه کانت و بسط و گسترش آن تاثیر فراوانی گذاشته است.

شیلر شخصاً کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی‌شناختی انسان (Letters Upon the Aesthetic Education of Man) را مهم‌ترین اثر خود می‌دانست. این کتاب اثری کلاسیک در فلسفه قرن هجدهم است و شیلر در آن تلاش می‌کند جایگاهی برای عواطف و احساسات در فلسفه امانوئل کانت با استفاده از هنر و زیبایی‌شناسی تعریف کند. همچنین این مجموعه شناخته‌شده‌ترین اثر نظری شیلر است و به گستره‌ی وسیعی از مباحث می‌پردازد، از جمله:

- بررسی انقلاب فرانسه؛
- نقدی بر جریان روشنگری؛
- نگاه از دریچه فلسفه تعالی‌گرا به زیبایی؛
- تحلیل روانشناختی انسان؛
- ارزیابی اهمیت روانشناختی و سیاسی هنر؛
- و پیشنهاد شکلی جدید و ایده‌ال برای حکومت که به‌گونه‌ای طراحی شده است که به انسان‌ها برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود کمک کند.

نامه‌های جمع‌آوری‌شده در این کتاب به تربیت زیبایی‌شناختی به‌عنوان ابزاری برای رسیدن انسان به آزادی سیاسی نگاه می‌کنند. از نگاه فریدریش شیلر آزادی سیاسی والاترینِ تلاش‌های انسانی است و به باور او انسان تنها از مسیر زیبایی است که به آزادی می‌رسد. از سوی دیگر پیش‌شرط آن‌که انسان‌ها آزادی حقیقی را انتخاب کنند کمال شخصیتی آن‌ها است.

تصویری که در ابتدای کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی‌شناختی انسان از وضعیت انسان در دنیای مدرن ارائه می‌شود، تصویری ناامیدکننده است. حکومت‌ها پایه‌های لرزانی دارند و بی‌قانونی و خام‌اندیشی در میان مردم موج می‌زند. بااین‌حال، فریدریش شیلر باور دارد که زیبایی توان آزاد کردن ذهن انسان و باز کردن مسیر او به سوی آزادی سیاسی را دارد. با چنین نگاهی می‌توان چشم‌اندازی امیدوارکننده‌تر به آینده زیست انسانی داشت و با ابزار زیبایی به جنگ آن‌چه زندگی را از ارزش‌های آن خالی می‌سازد، رفت.

نکوداشت‌‌های کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان

- مطالعه‌اش ضرورت دارد. (New Society)
- اثری کلاسیک درباره اهمیت تربیت زیبایی‌شناختی. (ادوارد ریمباو)
- امیدوارم نسل جدید از اندیشه‌های فوق‌العاده‌ شیلر بهره‌مند شوند و لذت ببرند. نوشته‌های او در دنیای مدرن امروزی بیش از همیشه اهمیت دارند. (الکساندرا سیلوستر)

کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به فلسفه کلاسیک آلمان و نیز مبحث زیبایی‌شناسی از کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی‌شناختی انسان بسیار آموخته و لذت خواهند برد.

با فریدریش شیلر بیشتر آشنا شویم

فریدریش شیلر (1805 - 1759) شاعر، نمایشنامه‌نویس و فیلسوفِ بلندآوازه‌ی اهل آلمان بود. او را در کنار گوته از بزرگ‌ترین مفاخر ادبیات آلمان به شمار می‌آورند. آثار شیلر، خصوصاً اشعار و نمایشنامه‌هایش، از زمان نگارش تا به امروز، همواره مورد توجه طیف وسیعی از سخن‌شناسان قرار گرفته و بر نسل‌های گوناگونی از هنرمندان تأثیر نهاده‌اند. از میان آثار نمایشی فریدریش شیلر می‌توان به عناوینی چون «دون کارلوس» و «راهزنان» اشاره کرد، و از آثار فلسفی‌اش می‌توان عنوان‌هایی چون «نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان» و «آزادی و دولت فرزانگی» را برشمرد.

در بخشی از کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان می‌خوانیم

آیا در این توصیف از زمانه به راه مبالغه درافتاده‌ام؟ من نه این ایراد بلکه توقع ایراد دیگری را دارم: اینکه من بدین طریق در اثبات زیاده‌روی کرده‌ام. به من خواهید گفت این پرده نقاشی اگرچه به بشریت کنونی شباهت دارد، اما به‌طور کلی به همه اقوامی شبیه است که درگیر فرهنگ‌اند، زیرا همگی به‌یکسان باید به سفسطه عقل از [مرتبه] طبیعت سقوط کنند و تازه پس از آن می‌توانند از طریق عقل به طبیعت بازگردند.

اما با مقداری توجه به خصوصیت زمانه، قطعاً به‌موجب تضادی که میان صورت امروزی بشریت و صورت پیشین آن، به‌ویژه صورت بشریت یونانی، دیده می‌شود دچار شگفتی می‌شویم. آوازه ما در تعلیم‌وتربیت و تهذیب، آوازه‌ای که به‌حق در مقابل هر طبیعت صرف دیگری بر آن پای می‌فشاریم، در مقابل طبیعت یونانی به کارمان نمی‌آید، طبیعتی که با همه جذابیت‌های هنر و با همه ارج حکمت در پیوند بود بدون آنکه، همچون طبیعت ما ، قربانی آن‌ها باشد. یونانیان ما را شرمسار می‌سازند، نه‌تنها به‌موجب سادگی و صفایی که با زمانه ما بیگانه است، بلکه به‌موجب این نیز که هم‌زمان رقیبان ما، بلکه حتی اغلب الگوی ما، در همان محاسنی هستند که عادت داریم با آن‌ها از غصه طبیعت‌ستیزی اخلاقیاتمان برهیم. شاهدیم که آن‌ها درحالی‌که هم‌زمان مالامال از صورت و مالامال از سرشاری، هم‌زمان فلسفه‌ورز و سازنده، هم‌زمان لطیف و پرقوت هستند، نوجوانی خیال را با مردانگی عقل در بشریتی شکوهمند متحد می‌سازند.

آن ایام، در آن بیداری زیبای نیروهای روح، حواس و روح هنوز هیچ فردیت دقیقاً جداگانه‌ای نداشتند؛ زیرا هنوز هیچ شقاقی آن‌ها را تحریک نکرده بود تا به وجهی خصومت‌آمیز میان یکدیگر دیوار بکشند و مرز خود را معین سازند. شعر هنوز با شوخی درنیامیخته بود و نظرورزی هنوز به‌موجب موشکافی بی‌حرمت نشده بود. شعر و نظرورزی می‌توانستند در مواقع اضطرار وظایف خود را مبادله کنند، زیرا هر یک، گیرم به شیوه خودش، حقیقت را حرمت می‌نهاد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان
نویسنده
مترجمسید مسعود حسینی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات315
زبانفارسی
شابک978-622-7554-38-0
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
110250 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان

برای دریافت کتاب نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.