معرفی و دانلود کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر

عکس جلد کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر
قیمت:
54950 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر

کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر دربردارنده‌ی سه نمایشنامه‌ی متفاوت و جذاب به قلم محمد رضایی راد است. نمایش اول کتاب برای نوجوانان و دو نمایشنامه‌ی بعدی مختص بزرگسالان هستند.

خلاصه‌ی نمایشنامه‌های کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر:

ناکجا (یک نمایش برای نوجوانان): این اثر نُه شخصیت و نُه صحنه دارد که روایتی شاعرانه‌ از یک پدر و دختر جنگ‌زده دارد. رضایی راد به زیبایی و به طرز هنرمندانه‌ای دشواری‌ها و دنیای دردناک این پدر و فرزند را به تصویر کشیده است. پدر پیر و کم بیناست، آن‌ها تمام زندگی خود را از دست داده و آواره و سرگردان به دنبال راهی برای نجات زندگیشان هستند.

عروسی شغال (نمایش در یک صحنه): این نمایش سرشار از پارادوکس همراه با خلاقیت‌های بصری به شرح واقعیت‌های درونی انسان بدون نقاب در زندگی و جامعه پرداخته است. ریشه‌ی این پاردوکس‌ها به تنهایی انسان برمی‌گردد. بطن اصلی نمایش روابط عاطفی زن و مردی با با تضادهای فراوانِ شخصیتی و طبقاتی است. این نمایش برای اولین بار در سال 1382 در سالن شماره 2 تئاتر شهر، به کارگردانی آروند دشت‌ آرای به روی صحنه رفت.

بر فراز برجک‌ها: دو سرباز در دو برجک در کشور و زمانی نامعلوم در حال نگهبانی از مرز هستند. مردم بسیاری چه به صورت تک‌تک و چه به صورت گروهی در حال فرار از مرزها هستند. در این شرایط بحرانی سربازها باید مرزها را از مردم خودی و حتی نظامیان مرزی حفظ کنند. این نمایش برای اولین بار در سال 1382 به کارگردانی رحیم نوروزی در تالار مولوی به روی صحنه رفت. همچنین نمایشنامۀ این اجرا در نخستین جشنواره تئاتر ماه در سال 1382 به ‌عنوان نمایشنامه برگزیده شناخته شد.

محمد رضایی راد را بیشتر بشناسیم:

او متولد سال 1345 نویسنده، نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر، فیلنامه‌نویس و پژوهشگر ایرانی است. رضایی راد با فیلمنامه‌هایش توانسته جوایز متعددی از جشنواره‌های آسیا پاسیفیک، فیلم فجر و جشن خانه سینما را به خود اختصاص دهد. فیلم کودک و سرباز با فیلمنامه‌ای از او نیز برندۀ جایزه‌ی بالن نقره‌ای جشنواره سه قاره نانت فرانسه شده است.

در بخشی از کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر می‌خوانیم:

ژنرال: سرهنگ! برای این افسر جوان که تازه از دانشکدۀ افسری اومده تعریف کنید که سال‌های جنگ ما توی چه موقعیت‌هایی بودیم.
افسر پیر: ژنرال همیشه علاقۀ خاصی به شجاعت انفرادی دارند. ایشون در اون حملۀ معروف در محور بیست ‌و یک به‌تنهایی یک گردان رو متلاشی کردند. به همین علت ژنرال همیشه تأکید فراوانی بر شجاعت و درایت فردفرد سربازان دارند.

ژنرال: سربازی که از هیچ چیز نترسه و وظیفۀ خودش رو مقدم بر هر امری قرار بده و از هیچ کس و هیچ‌چیز ابایی نداشته باشه و حتی به فرماندۀ خودش بگه که اگه شما هم قصد فرار داشته ‌باشید، من شما رو هدف قرار می‌دم، چنین سربازی نمونۀ فداکاری و وفاداری به میهن ماست. اون میهنی که حتی در صورت از بین رفتن روحیه و غیرت فرمانده‌ش هم همچنان پابرجا می‌مونه. تنها چنین سربازانی، مؤمن به هدف و پایدار می‌مونن.

افسر جوان: ژنرال...  ژنرالِ من، شما الگوی کامل یک سردار میهن‌پرست هستید.
ژنرال: دستور بدید محافظت از محورهای پنجم و ششم رو بیشتر کنند.
افسر جوان: چشم ژنرال.
ژنرال: در ماه‌های اخیر شمار کسانی که به اون‌ور پریدن زیاد بوده. این برای ارتش و ملت مایۀ خفته! دیگه چنین چیزی رو تحمل نمی‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

ناکجا (یک نمایش برای نوجوانان)
عروسی شغال (نمایش در یک صحنه)
بر فراز برجک‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر
نویسنده
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-600-7806-81-4
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
54950 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر

برای دریافت کتاب ناکجا و دو نمایشنامه‌ی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.