معرفی و دانلود کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود

عکس جلد کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود
قیمت:
۱۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود

مجموعه‌ای جذاب و خلاقانه، متشکل از 63 نمایش‌نامه‌ی کوتاه رادیویی. محمدرضا قلی‌پور و فرشته فرشاد، با نگارش کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود، مجموعه‌ای را خلق کرده‌اند که آثار موجود در آن طیف گسترده‌ای از موقعیت‌ها، شخصیت‌ها و قصه‌ها را شامل می‌شوند. این دو هنرمند، از فعالان حوزه‌ی ادبیات نمایشی و تئاتر هستند که با کمک یکدیگر موفق شده‌اند به مجموعه‌ای درخشان با شکل تنظیم رادیویی، دست یابند.

درباره‌ی کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود

نمایش رادیویی، از طریق گفت‌وگوی میان شخصیت‌ها، موسیقی و جلوه‌های صوتی، داستانی را برای شنوندگان روایت می‌کند. این شیوه‌ی نمایش، از طریق رادیو، به گوش علاقه‌مندان می‌رسد. فرشته فرشاد و محمدرضا قلی‌پور، به‌صورت اشتراکی کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود را نوشته‌اند که 63 نمایش‌نامه‌ی کوتاه رادیویی را در برمی‌گیرد. نویسندگان این مجموعه، از تنوع زیادی در مضمون و شخصیت‌پردازی‌ بهره برده‌اند تا نتیجه، کتابی گیرا و تاثیرگذار باشد. این ویژگی باعث شده تا خوانندگان کتاب یا شنوندگان آن، از دنبال کردن نمایش‌های مختلف مجموعه، خسته نشوند و از آن لذت ببرند. نشر آواژ، این کتاب را منتشر کرده.

در این کتاب هم مانند تمامی نمایش‌نامه‌های رادیویی، به‌ندرت راوی حضور دارد و دیالوگ، حرف اول را می‌زند. موسیقی و افکت‌های صوتی نظیر صدای بوق، صدای ماشین، خیابان و...از دیگر مواردی هستند که در این آثار، نقش کلیدی دارند. روایت صداها و موقعیت‌ها در داستان، موجب می‌شود که مخاطب احساس کند در حال گوش دادن به یک نمایشنامه‌ی رادیویی واقعی است.

یکی از ویژگی‌های مشترک در نوشته‌های فرشته فرشاد و محمدرضا قلی‌پور، استفاده از درونمایه‌های اجتماعی برای خلق داستان‌های ساده و گیراست. این نکته در بسیاری از نمایش‌نامه‌های این کتاب، دیده می‌شود. نگارش کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود، مدت زمان زیادی را به خود اختصاص داده و با دقت و وسواس نویسندگان آن تهیه شده. تعداد شخصیت‌ها در هر نمایش‌نامه محدود است. چراکه نه‌تنها داستان‌ها، کوتاه هستند و معمولا مکالمات خلاصه‌ای میان دو یا سه نفر را شرح می‌دهند، بلکه جمعیت زیاد در این قصه‌ها باعث سردرگمی مخاطب و عدم دریافت رخدادهای نمایش توسط آن‌ها شود.

هم چنین نویسندگان این کتاب، از زبان شیوا و ساده‌ای در دیالوگ‌نویسی استفاده کرده‌اند. که باعث شده قصه‌ها، ساده، باورپذیر، روزمره و در عین حال گیرا و تاثیرگذار باشند. کوتاهی متون موجود در این مجموعه باعث شده تا برای قالب نمایش رادیویی مناسب باشد و شنونده‌ی نمایش، خط داستانی را گم نکند.

کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود برای علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی، نمایش‌های رادیویی و فعالان نوپا در این عرصه، و هم چنین کسانی که از شنیدن قصه‌های کوتاه دیالوگ‌محور لذت می‌برند، مناسب است.

با فرشته فرشاد و محمدرضا قلی‌پور بیشتر آشنا شویم

فرشته فرشاد و محمدرضا قلی‌پور، زوج فعال و موفق در زمینه‌ی ادبیات نمایشی و تئاتر هستند. هردو از فارغ‌التحصیلان رشته‌ی ادبیات نمایشی‌اند و کتاب‌های زیادی از آن‌ها به چاپ رسیده. کتاب «سگ‌لرزه»، کتاب «کات کبود» و کتاب «دور از دسترس اطفال نگهداری شود»، از بهترین آثار فرشته فرشاد است. او در زمینه‌ی ترجمه، بازیگری و تدریس هم فعالیت می‌کند.

محمدرضا قلی‌پور، علاوه‌بر نمایش‌نامه‌نویسی و تدریس، به کارگردانی اشتغال دارد. کتاب «رژه‌ی پنگوئن‌ها»، کتاب «تروکاژ» و کتاب «آپرکات»، شماری از بهترین آثار محمدرضا قلی‌‌پور هستند.

این زوج هنرمند، تاکنون جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده‌اند. و با همکاری یکدیگر، اداره‌ی نشر آواژ، انتشارات تخصصی حوزه‌ی نمایش را به عهده دارند. شماری از کتاب‌های این دو نفر هم، به‌صورت اشتراکی نوشته شده است. کتاب «موج‌های رادیو اکتیو می‌شود»، یکی از این موارد است.

در بخشی از کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود می‌خوانیم

غلام: صاف‌کاری از خودش هنره. می‌دونی هر کدوم از این چکشا که به تَنِ اُتول می‌زنم چندی انداز وَرَنداز می‌خواد؟

مرد: آقا غلام کی می‌ری سراغ ماشینِ ما؟ وقت ندارما. به خدا ماشین امانته باید برش گردونم.

غلام: به چشم. می‌بینی که، همین‌جور کاره پشت هم چیندن. از خروس خون که قُلفِ دُکونو وا می‌کنم دَسَم به چکش و آهنه تا بوق سگ. شماها تصادم می‌کنین ما دیکسِ کمر می‌گیریم.

مرد: (از خنده می‌ترکد.)...

غلام: چیه خنده افتاد به جونت؟

مرد: آخه یه جورِ با حالی حرف می‌زنی شما.

غلام: خجالت نکش یهویی بگو غلط ملط بلغور می‌کنیم.

مرد: نه آخه اینایی که شما می‌گی درستش...

غلام: اِ؟ درستشو می‌خوای؟ باشه اُتول شما هم درستش اینه که پونصد خرجِ صاف‌کاریشه نه دیویست. دو روز دیگه اَم حاضره نه امروز.

مرد: (با خنده) ‌ای بابا چرا لج می‌کنی؟

غلام: والا ما اینجا قراره غلطای شما رو صاف‌کاری کنیم نه این که شما وایسی غلط از دهن ما دربیاری. گفتم درستش چه جوری می‌شه برو معنیت که جمع شد، بیا.

فهرست مطالب کتاب

پیغام
قتل
شوخی
بُنگاهِ سَیار
بازیگر
اژدرخان
داور
بهار خانوم
مسافر
عیدی سال نو
پدر
سوپ هویج
مسابقه نقاشی
چرخش
ایستگاه جوانمرد قصاب
سین هفتم
مازاد
جوش‌های شکلاتی
دو طبقه
شکل‌های هندسی
نقاش
گوش مالی
صاف‌کاری
واژه‌جورکُن
هود
پنبه‌زنی
خواب
خوشمزه‌ترین خوراکیِ دنیا
زندگی
کُت شلوار
مدرک
وراج و حراف
چرا لُپَ‌مو می‌کِشی؟
آگهی
کادو
باران
یک حبه قند
آدابِ شُست و شو
دندان شیر
دیبا
پارچه نویسی
تعارف
کوسه بَر بازی
سیزده
فالِ گوش
فاصله
خوراک شب عید
جاده
حاجی فیروز
تفریحی
شیرینی
مکث
معلم کوچولو
بُزخَری
دفترچه حساب پدر بزرگ
پیشگویی
عکس پدربزرگ
عمه بوداده
عید دیدنی از پدربزرگ
دایی جان
عروس پدربزرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود
نویسنده،
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-96061-3-9
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود

Mostafa Arshad Ebi
۱۴۰۲/۲/۳۰
نمایشنامه‌ها بسیار ضعیف و ابتدایی بود. بعنوان یک نویسنده و فیلمنامه نویس باتجربه ۹ ساله میگم. فقط نمایشنامه‌ها از کنار پیرنگ رد شده بودند و الباقی‌ اِلمان‌ها ضعیف. کاش بهتر بود و قوی
Sadi.h P
۱۴۰۳/۲/۳
بد نبود یه کم بعضی قسمت ها زیاده روی داشت عبارت ها برای استفاده جالب نبودند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود

برای دریافت کتاب موج‌های رادیو اکتیو می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.