معرفی و دانلود کتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول)

عکس جلد کتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول)
قیمت:
16000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول)

کتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول) به قلم مهدی صفا، به آموزش مبانی و اصول نظریه اعداد در سطوح مقدماتی می‌پردازد.

شاخه‌ای از ریاضیات که سؤالات آن در مرحله اول و دوم المپیاد ریاضی و المپیادهای بین‌المللی حائز اهمیت است، نظریه اعداد مقدماتی است. البته دانش‌آموزان مفاهیم اولیه نظریه اعداد را در کتب مدرسه فرا می‌گیرند اما مباحثی چون بخش‌پذیری، ب. م. م و ک. م. م، همنهشتی، حل معادلات سیاله یا دیوفانتی، قضیه فرما و اویلر که جزء نظریه اعداد محسوب می‌شوند، نسبت به کتب مدرسه از سطوح بالاتری برخوردار هستند.

کتاب‌های زیادی در زمینه نظریه اعداد نگارش شده است که هر یک مزایا و معایبی دارند اما بزرگ‌ترین مزیت این کتاب سادگی و روانی مطالب و در عین حال کاربردی بودن نکات و قضیه‌ها در حل مسائل مرحله اول المپیاد ریاضی است.

سؤالات و مثال‌های مطرح ‌شده در این کتاب مقدماتی و ساده هستند، لذا برای کسب توانایی بیشتر، ملزم به حل تعدادی از سؤالات مرحله اول المپیاد ریاضی سال‌های گذشته که برای شما انتخاب ‌شده‌اند، هستید. برای یادگیری بهتر مطالب، قبل از مراجعه به حل مثال‌ها سعی کنید بر روی آن‌ها دقایقی فکر کنید و خودتان آن‌ها را حل کنید. در ضمن در پایان هر فصل تعدادی مسئله مرتبط با مطالب عنوان ‌شده در فصل آمده است که حل آن‌ها می‌تواند به فهم بهتر مطالب فراگرفته شده کمک نماید.

تجربه نشان می‌دهد که اکثریت دانش‌آموزان در مبحث جبر و حل مسئله آن مشکل دارند و مفاهیم و قضیه‌ها را به‌ درستی متوجه نشده و یا قادر به استفاده از آن‌ها برای حل مسائل نیستند. البته این موضوع تا حدی به ذات سخت بودن مسائل جبری بازمی‌گردد. لذا هدف از تألیف کتاب این است که دانش‌آموزان بتوانند بدون داشتن معلم و به‌ تنهایی کتاب را مطالعه کنند و در مباحث آن مشکلی نداشته باشند. به علاوه پس از خواندن کتاب و تسلط روی مباحث و سؤالات آن قادر باشند حداقل نیمی از سؤالات مبحث جبر که در مرحله اول المپیاد ریاضی کشوری مطرح می‌شود را پاسخ دهند. به همین علت تعداد صفحات کتاب و فصل‌های آن طوری تنظیم شده است که خواندن و یا تدریس آن در حدود سه ماه برای دانش‌آموزان یا معلمان محترم ممکن باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش ‌پذیری
همنهشتی
معادلات سیاله
نکات و قضیه‌های باقیمانده
راهنمایی و پاسخ مسائل پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گچ
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-600-95878-3-4
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی متوسطه دوم، کتاب‌های کمک آموزشی متوسطه اول
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول)

آلن میلر
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب خیلی خوبیه
من کلشو خوندم و میتونم بگم که جذابیت این کتاب از فصل۳ به بعد بیشتر و بیشتر میشه
خوبیش اینه که کم حجمه و میتونه در روز‌های نزدیک ازمون المپیاد بسیار مفید باشه
Fahim Kh
۱۴۰۲/۷/۱۰
برای شروع این کتاب حتما اصل مطلب رو بلد باشید یعنی بدونید که نظریه اعداد چی هست و اینکه حتما مطالعه این کتاب رو فراموش نکنید واقعا موثری هست.
Mobin
۱۴۰۱/۵/۱
کلی کتاب عالیه فقط سوالای اخر هر فصل با چیزی ک تدریس کرده یخورده فرق داره انگار سطحش بالاتره و اینکه جواب نداره برا سوالای اخر فصل
Nasser Baei
۱۳۹۹/۴/۲۰
کتابی بسیار خوب و جامع. بدون رجوع به کتابهای درسی مباحث را دسته بندی کرده و مسایل را از آسان به سخت مطرح کرده است. قابل توصیه به همه دانش آموزان.
Ali
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتابی خوب برای آموزش و یادگیری هم از نظر فصل بندی و هم محتوا و مثال‌ها و سوالات انتخابی
Fben
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کتاب خوبیه، برای مرور مطالب خیلی می‌تونه مفید باشه.
آرشام امیدی نژاد
۱۴۰۱/۱۰/۵
عالی بود یکی از بهترین کتاب‌ها درمورد المپیاد
Davood abbasi
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
عالیست، ساده و کاربردی
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول)

برای دریافت کتاب نردبان المپیاد ریاضی - نظریه اعداد (مرحله اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.