دانلود کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند

کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند نوشته دیوید دی برنز، راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا بدون استفاده از هر گونه دارو، استرس و اضطراب خود را درمان کنید.

استرس و اضطراب یک نوع اختلال است که در بعضی موارد در صورت شدت آن می‌تواند فرد را فلج می‌کند و اجازه انجام هیچ کاری را به شما نمی‌دهد.

حتماً تا به حال این تجربه را داشته‌اید که هنگام بروز برخی اتفاقات و حوادث دچار اضطراب شوید. برای اینکه استرس و اضطراب خود را تحت کنترل درآورید و شدت آن مانع فعالیت‌هایتان نشود بهتر است کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند (When panic attacks) را انتخاب کنید. مهارت‌های شناخت‌درمانی کمک می‌کند تا ناامیدی و ناتوانی، احساسات و هیجانات منفی، خشم، کینه، اضطراب، افسردگی، فشارهای روانی، خجالت، فشارهای روانی و عدم اعتماد به نفس جایی در درون شما نداشته باشند.

یکی از ویژگی‌های خوب شناخت‌درمانی داشتن آزمون‌های روانی فراوان برای اندازه‌گیری حال و روحیه افراد است که مشهورترین آن آزمون افسردگی آرون بک می‌باشد. یکی دیگر از مزیت‌های شناخت‌درمانی تشویق افراد و طرفداران آن به خودشناسی به ویژه خودشناسی علمی است.

اضطراب اجتماعی یکی از شایع‌ترین و ناتوان کننده‌ترین اختلالات اضطرابی است. این اختلال با ترسی شدید از تحقیر شدن و یا انجام دادن کاری که موجب خجالت‌زدگی فرد در موقعیت‌های مختلف اجتماعی شود همراه است. به موجب این هراس و ترس فرد از قرار گرفتن در موقیت‌های اجتماعی خودداری می‌کند و یا هنگام مواجه شدن با این موقعیت‌ها بسیار آشفته می‌شود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید این هراس را کنار بگذارید و احساس خود را تغییر دهید. درمان‌های جدید و متفاوتی که امروزه بدون استفاده از دارو، برای درمان افسردگی و انواع اضطراب وجود دارد به شما این نوید را می‌دهد که اگر بخواهید می‌توانید دیگر دچار حمله‌های وحشت‌زدگی و اضطراب نشوید.

این درمان‌ها نه فقط با هدف بهبود نسبی، بلکه با هدف بهبود کامل به شما کمک می‌کند تا خود را از شر این اختلال رها کنید. دیوید دی برنز (David D Burns) در این کتاب به شما می‌گوید چگونه این کار را بکنید. با تمریناتی که این اثر ارائه می‌دهد می‌توانید درون خود را مملو از آرامش و آسایش کنید و دیگر نگران حمله‌های اضطرابی نباشید.

با دیوید دی برنز بیشتر آشنا شویم:

دکتر دیوید برنز از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شده و دوران رزیدنتی روان‌پزشکی‌اش را در دانشگاه پنسیلوانیا گذرانده و هم‌اکنون استادیار بخش روان‌پزشکی همین دانشگاه و در عین حال مدیر بنیاد پژوهش‌های علمی رفتاری و قائم‌مقام روان‌پزشکی در مرکز پزشکی فیلادلفیا است.

او از پایه‌گذاران روش شناخت‌درمانی است که اثربخشی سریع آن در درمان اختلال‌های اضطراب، افسردگی، روابط انسانی و به طور کلی مشکلات روانی بسیار مشهور است. برنز همچنین روش درمان از طریق نوسازی حالات انسان را نیز بنیان نهاد. او جوایز متعددی مثل جایزه ثی بنت دریافت کرده که یکی از جوایز مهم و باارزش در حوزه پژوهش درباره پریشانی‌های روان به شمار می‌رود. دیوید برنز علاوه بر این اثر، کتاب معروف از حال بد به حال خوب را نیز به رشته تحریر درآورده است.

خواندن کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر نمی‌توانید استرس خود را مدیریت و کنترل کنید و اگر مدام دچار اضطراب می‌شوید این کتاب برای شما بسیار مفید است.

در بخشی از کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند می‌خوانیم:

اگر از اضطراب اجتماعى رنج مى‌برید، احتمالاً از این مى‌ترسید که در نظر دیگران احمقانه و مضحک به نظر برسید. تمرینات حمله خجالت مى‌تواند این ترس شما را برطرف سازد. وقتى تمرین حمله خجالت را انجام مى‌دهید، به عمد و قصد رفتار احمقانه‌اى را در برابر جمع به نمایش مى‌گذارید. اغلب اوقات به این نتیجه مى‌رسید که بیشتر اشخاص به دیده تحقیر و حقارت به شما نگاه نمى‌کنند، و دنیا هم به واقع به انتها نمى‌رسد. در واقع، در پایان همه احساس مى‌کنند که تفریح کرده‌اند و خوش گذرانده‌اند. این بینش و فراست مى‌تواند به شدت رهایى‌بخش باشد، اما در شروع وحشت انگیز است.

قبلاً به مثال جالبى در زمینه حمله خجالت برخورد کردید. احتمالاً ترور را به خاطر دارید. همان مردى که فوبیاى عرق کردن داشت. وقتى با او به درون یک فروشگاه محلى رفتیم، به زیر بغلهایمان اشاره کردیم و گفتیم که چقدر عرق کرده‌ایم. رفتار دوستانه حاضران در فروشگاه زندگى او را متحول ساخت.

معتقدم که تمرینات حمله خجالت را دکتر آلبرت الیس مطرح کرد. با آنکه او در حال حاضر بیش از 90 سال از سنش مى‌گذرد، هنوز از توان جسمانى مطلوبى بهره‌مند است. دکتر الیس همه ساله به روان‌درمانگرى که خلاق‌ترین تمرین حمله خجالت را طرح‌ریزى کرده است، جایزه مخصوص اعطا مى‌کند. اخیرا یکى از روانشناسان پورتلند این جایزه را به خود اختصاص داد.

 ۵۲۸ صفحه، ۱۷ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-5219-68-5 

چاپ ۱۳۹۸: ۶۵۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۷۰۰۰ ت - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: اصول
فصل 1: فکر مى‌کنم، پس مى‌ترسم
فصل 2: آیا مضطرب هستید؟ یا افسرده‌اید؟
فصل 3: آیا با اختلال اضطراب مواجه هستید؟
فصل 4: ملت پلاسیبو
فصل 5: چقدر برایتان ارزش دارد، اگر بگویم چگونه مى‌توانید زندگى خود را تغییر دهید؟
فصل 6: برگه روحیه روزانه
بخش دوم: الگوى شناختى
فصل 7: از باورهاى مخرب علیه خود پرده بردارید
فصل 8: چگونه باورهاى مخرب علیه خود را اصلاح کنیم
فصل 9: روش «چه مى‌شود اگر»
فصل 10: روش مبتنى بر محبت
فصل 11: روش مبتنى بر واقعیت
فصل 12: روش‌هاى منطقى و علم معانى
فصل 13: روش‌هاى کمى
فصل 14: روش‌هاى مبتنى بر شوخ‌طبعى: (بذله‌درمانى)
فصل 15: روش نقش‌گزارى و معنوى
فصل 16: روش‌هاى انگیزه‌بخش
فصل 17: روش‌هاى ضد تنبلى و دفع‌الوقت کردن
بخش سوم: الگوى در معرض قرار دادن
فصل 18: در معرض قرار دادن کلاسیک
فصل 19: در معرض قرار دادن شناختى
فصل 20: در معرض قرار دادن میان فردى ترس از اشخاص
بخش چهارم: الگوى احساس پنهان
فصل 21: روش احساس پنهان
بخش پنجم: انتخاب روش‌هاى مؤثر
فصل 22: چرخه بهبودى
فصل 23: استفاده یک‌جا از همه مطالب
فصل 24: احساس بهتر در برابر بهتر شدن
ضمیمه

راهنمای دانلود کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند

برای دانلود کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  وقتی اضطراب حمله می‌کند
بهارک دلمانیان
۱۳۹۹/۱/۱۱
کتاب بسیار خوبیه حتما توصیه میکنم بخونینش برای من خیلی مفید بود
Maedeh Habibi
۱۳۹۹/۱/۳
من کتاب از حال بد ب حال خوب دیوید برنز رو هم خوندم به ساده‌ترین شکل ممکن مطلب رو میرسونه خیلی خوبه🌸
الهه عزیزی
۱۳۹۹/۴/۱۰
ارزش وقت گذاشتن دارد ارامش بخش کی باشد 👌🏻
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۷)