دانلود کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست

  • از: عانگع اصلانیان
  • ناشر: انتشارات برقعی
  • ۶۲۹ رای
  • برای دانلود قانونی کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست

تمام باور‌های قدیمی را دور بریزید، کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست نوشتۀ عانگع اصلانیان، دیدتان به تغذیه را از ریشه زیر و رو خواهد کرد.

اگر باور دارید دلیل چاقی این است که تعداد کالری‌های که خورده‌اید زیاد بوده و تعداد کالری‌هایی که سوزانده‌اید کم بوده و با کمتر خوردن و فعالیت بیشتر می‌توانید لاغر شوید، این کتاب برای شماست، این کتاب تک تک باور‌های شما در مورد تغذیه را زیر و رو خواهد کرد. (فایل کتاب در تاریخ 1 بهمن 1397 به روز رسانی شده است.)

چاق‌ها مثل فقیران میلیاردر هستند. فردی که 30 کیلو اضافه وزن دارد، 240000 کالری انرژی ذخیره شده دارد. اما وقتی چند ساعت غذا به او نرسد بدنش انرژی کم می‌آورد و به شدت گرسنه می‌شود.

کسی که 30 کیلو اضافه وزن دارد ولی مدام گرسنه می‌شود و سعی می‌کند انرژی را از خوردن تامین کند، به دید نویسنده مثل فردی است که میلیاردها پول در حساب بانکی خود پس انداز کرده، اما چون رمز دسترسی به حساب‌اش را ندارد، مجبور است هر روز سخت کار کند تا پول لازم برای سر کردن آن روز را به دست آورد.

افراد چاق هزاران کالری انرژی ذخیره شده دارند ولی بدنشان برای چند صد کالری گدایی می‌کند و بی‌تاب می‌شود.
کافی است رمز حساب «بانک چربی‌های» خود را داشته باشید تا بدون زحمت لاغر شوید.

در کتاب پایان افسانه کالری‌ها یاد خواهید گرفت، که چرا با وجود ذخایر فراوان انرژی، بدن‌تان گرسنه می‌شود و با ترشح هورمون گرسنگی شما را مجبور به خوردن می‌کند و راه حل این مسئله چیست.

چاقی یک بیماری است که در آن بدن نمی‌تواند ذخایر چربی خود را ببیند. در این اثر می‌آموزید چگونه این بیماری را درمان کنید.

کتاب پایان افسانه کالری‌ها، فقط به شما نخواهد گفت که چه‌ کارهایی را انجام دهید، بلکه نوعی فکر کردن هوشمندانه‌تر را به شما می‌آموزد. این کتاب برای کسانی نوشته شده است که توانایی این را دارند که، طرز فکرهای اشتباه را دور بریزند و به دور از تعصب، طرز فکرها و ایده‌های مفید و عملی را جایگزین کنند. پس ذهن‌تان را برای جذب ایده‌های جدید، آزاد بگذارید.

در کتاب حاضر می‌آموزید که چاق شدن به میزان تحرک و میزان خوردن شما ارتباطی ندارد و موضوع بسیار عمیق‌تر از این حرف‌هاست. تا وقتی خود را درگیر تحرک و میزان کالری‌ها کنید مثل 95 درصد مردم هرگز نتیجه «پایدار» بدست نخواهید آورد.

در بخشی از کتاب پایان افسانه کالری‌ها می‌خوانیم:

زندانی‌ها، مخصوصاً زندانیان سلول‌های انفرادی افراد ایده‌آلی برای آزمایش‌های تغذیه هستند، چون به دقت می‌توان هم میزان مصرف انرژی و هم میزان خوردنشان را اندازه‌گیری کرد. آقای «ایتم سینز» محقق تغذیه دانشگاه ورمانت، در تحقیقی به زندانیانی که بسیار لاغر اندام بودند به مدت 12 هفته هر روز مقدار زیادی غذا داد. چیزی حدود 1000 کالری بیش‌تر از چیزی که به عنوان نیاز روزانه‌شان تخمین زده می‌شد. سپس، برای 4 هفته‌ی دیگر آن‌ها را آزاد گذاشتند که هر چقدر که دوست دارند بخورند.

مردم از قانون توازن انرژی این تعبیر را دارند که «زیاد خوردن و کم تحرکی عامل چاق شدن است» بنابراین طبق این تعبیر زندانیان می‌بایست مقدار زیادی چربی اضافی در بدن خود ذخیره می‌کردند، درست است؟ زندانیانی که مسلماً هیچ تحرک خاصی نداشتند و ورزش نمی‌کردند، وقتی به آن‌ها روزانه 1000 کالری بیش از نیازشان داده شود، در طی 12 هفته طبق محاسبات قانون توازن انرژی می‌بایستی 12 کیلو چربی اضافه در بدنشان ذخیره می‌شد. ولی این زندانیان بعد از 12 هفته پرخوری اجباری به‌ طور متوسط فقط و فقط حدود 2 کیلو چاق شدند و بعد از 4 هفته آزاد بودن و پرهیز از پرخوری اجباری دوباره به همان وزن اولیه خود برگشتند.

آزمایش بالا حتی با 7000 کالری بیش از حد معمول خوردن به مدت 30 ماه، روی زندانی‌های لاغر انجام شد و این افراد به‌طور متوسط بین 5 تا 10 کیلو چاق شدند.

این موضوع را افراد زیادی در جامعه تجربه می‌کنند. افراد لاغری که سعی می‌کنند حتی با پرخوری چاق شوند، ولی نمی‌توانند. از طرفی هم افراد خیلی زیادی را هم در جامعه داریم که سعی می‌کنند با کم خوردن لاغر شوند ولی موفق نمی‌شوند. این موضوع باید جرقه‌ای در ذهن‌تان ایجاد کند، چون به وضوح نشان می‌دهد که چاق شدن و لاغر شدن چیزی نیست که به زیاد خوردن یا کم خوردن (یا کم تحرکی و تحرک زیاد و میزان مصرف انرژی) مربوط باشد و چیزی است که به شرایط و اتفاقاتی که در بدن رخ می‌دهد ارتباط دارد. درست است؟ اگر شرایط درونی بدن‌تان تمایلی به چاق شدن نداشته باشند، حتی بیش ‌از حد خوردن هم باعث چاق شدن نمی‌شود. اگر بدن‌تان در شرایط هورمونی لازم برای لاغر شدن نباشد حتی کم خوردن نمی‌تواند باعث شود به‌ طور پایدار لاغر شوید. یکی از دلایل، مسلماً ژنتیک افراد است، اما اگر 5 سال قبل لاغر بودید و الان نه، بنابراین مشکل از ژنتیک نیست.

 ۱۴۴ صفحه، ۸۷۰ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-7531-05-1 

چاپ ۱۳۹۴، قیمت الکترونیکی: ۲۳۰۰۰ ت - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

فصل اول: حل مکعب روبیک تناسب‌اندام ‌
فصل دوم: مهار قاتل زنجیر‌ه‌ای
فصل سوم: قانون توازن انرژی: قانونی درست، تعبیری نادرست
فصل چهارم: دلیل علمی چاق شدن بدن
فصل پنجم: دستگیری سردسته قاتلان زنجیره‌ای
فصل ششم: حل معماهای تغذیه
فصل هفتم: باورهای نادرست در مورد متابولیسم، ورزش و اضافه‌وزن
فصل هشتم: پاسخ به معماها
فصل نهم: بازگشت به صد سال پیش
فصل دهم: مصرف چربی و بیماری قلبی
فصل یازدهم: کمیت در مقابل کیفیت

راهنمای دانلود کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست

برای دانلود کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست

نظرات کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست

Amir Irani
۱۳۹۷/۲/۲۷
نخوردن کربوهیدرات و قند و به جای آن استفاده از چربی و پروتئین که ظاهرا در این کتاب پیشنهاد شده، رژیم ابداعی دکتر اتکینز هست که در کتاب "آشپزی رژیمی دکتر اتکینز" به طور کامل شرح داده شده و دستورات کاملی برای گرفتن رژیم و حتی طرز تهیه غذاهای متناسب با دوره‌های مختلف رژیم در آن هست. من خودم با استفاده از روش دکتر اتکینز 15 کیلو وزن کم کردم اما باید بگم که پزشکها معتقدند که برای بدن بسیار مضر هست. در ضمن پس از یک دوره استراحت پس از اینکه دوباره خواستم با این رژیم وزن کم کنم حتی موفق نشدم یک کیلو هم کم کنم. پس از سوال از پزشکم متوجه شدم که این رژیم برای اکثر افراد فقط بار اول جواب میده و بعد از اون بدن عادت میکنه و به این روش جواب نمیده. بنابراین اونایی که با توجه به مضرات این رژیم باز هم تصمیم دارن ازش استفاده کنند بهتره که هر چقدر میخوان وزن کم کنند همون بار اول و به طور پیوسته انقدر ادامه بدن تا به وزن ایده آل خودشون برسند. ببخشید طولانی شد اما چون تجربه عملی داشتم گفتم شاید بیانش برای دوستان کمک باشه.
spring bahare
۱۳۹۹/۱۱/۱۴
وای واقعا بد بود این کتاب، درکل فقط سوال مطرح کرده بدون جواب انگار ذهن و سردرگم میکنه! همش میگه کالری بده این بده اون بده اوکی من خودم شخصی هستم ک بیست ساله رژیمای مختلف گرفتم چندبارم در حد چهل کیلو یاکمتر وزن کم کردم اکثرشم تاحدی برگشت داشته پس تااینجارو موافقم ک از رژیما کاری ساخته نیس اما ایشون راهکارشون چیه!؟ کل کتاب مثال زدن ک ثابت کنن رژیما غلطه ولی اخرش میگن رژیم غلطه و من درست میگم بیاین پیش من ویزیت شین بهتون رژیم پرچربی و کم کرب بدم! همون کتوژنیک خودمون. ایشون با ترفند تااخر انگار یه تبلیغ طولانی میکنن برااینکه بقیه کتاباشونو وفایلاشونو بخونیم و مدرسه فیتنس ثبتنام کنیم و دست اخر مراجعه بهشون یه فریب بزرگ برای درآمد میلیونی از هر نفر ک واقعا از چاقی عاجز شده. خداروخوش نمیاد از درماندگیه مردمه بیچاره سواستفاده نکنین توو این اوضاع بد. امیدوارم پیامم پاک نشه از کتابراه. ممنون
مهوش مولودی
۱۴۰۰/۱/۲۶
کتاب خوبیه همون طور که نویسنده گفته مطالبی رو روشن میکنه که خیلی تفاوت داره با افکار عمومی ولی من انتظاربیشتری داشتم بسیار کلیه عمدی مطالبو روشن نکرده برای لاغری فقط یه توضیح‌های خیلی کوچیکو ویه اشاره بسیار ریز تیتر وار کرده برای کسایی که میخان لاغربشن وهزینه شرکت در دوره مهندسی تغذیه رو ندارن باید بیشتر توضیح میداد ازاین نظر راضی نبودم درکل بدک نبود. اگر نویسنده نظرها رو میخونه لطفا یه راهنمایی بکنه یکی دوتا کتاب خوب دراین باب معرفی کنه که دردسترس باشه وقابل فهم که بیشتر سردربیارموحداقل چند کیلویی کاهش وزن داشته باشیم. من با استفاده ازمطالب کتاب که مصرف چربی حیوانیو... دارم جلو میرم ولی فقط حس میکنم بدنم بسیار راحت تر شده اون فشار ازروم برداشته شده انگار گرسنگی ندارم ولی هیچ وزنی کم نکردم. بنابراین کتاب اصلا اونجور که باید نبود برای من ولی به هر حال ممنون. صرفا اون عقاید اشتباه رو رد میکنه
مشاهد همه نظرات (۳۶۳)