معرفی و دانلود کتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید

عکس جلد کتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید

کتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید، تالیف ژان بقوسیان، به بازاریابان، مدیران و کارآفرینان کمک می‌کند از روش‌های بازاریابی عصبی برای افزایش فروش و موفقیت بیشتر استفاده کنند. 

هدف بازاریابی عصبی انتقال بهتر پیام‌های بازاریابی به دیگران و افزایش احتمال خرید توسط مخاطب است که باعث کاهش بودجه بازاریابی و تبلیغات می‌شود. 

واژه بازاریابی عصبی بسیار علمی و پیچیده به نظر می‌رسد. همچنین اغلب کتاب‌ها و مقالات به کاربرد بازاریابی عصبی در شرکت‌های بسیار بزرگ و برندهای معروف می‌پردازند. ولی اغلب ایده‌های بازاریابی عصبی در کسب‌و‌کارهای کوچک قابل استفاده است. برخی از آن‌ها بسیار ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. کتاب بازاریابی عصبی، دقیقا برای صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک با بودجه محدود نوشته شده است. البته واضح است که شرکت‌ها و برندهای بزرگ نیز می‌توانند از این مطالب استفاده کنند. 

آقای مالکولم گلادول در کتاب معروفش با نام «نقطه واژگونی» به این پدیده می‌پردازد. او توضیح می‌دهد که افراد مختلف هنگام ورود به کافی‌شاپ در یک نظرسنجی شرکت کردند تا مشخصات قهوه مورد علاقه‌شان را توضیح دهند. اغلب افرادی که در نظرسنجی اعلام کرده بودند به قهوه تلخ و غلیظ علاقه دارند، بعد از چند دقیقه در همان کافی‌شاپ به قهوه خود چند قاشق شکر اضافه می‌کردند! بنابراین همیشه نمی‌توان به گفته‌های مشتریان اعتماد کرد. گاهی آن‌ها در مورد محصول نظراتی می‌دهند که با خریدهای خودشان تناقض دارد. 

اگر مشتریان نیازهای واقعی خود را بر زبان نمی‌آورند و همواره نمی‌توان به گفته‌های آنان اعتماد کرد، پس راه‌حل چیست؟ در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی با نام‌های EEG، fMRI و … ساخته شده که انواع کوچک و قابل‌حملی دارد که بر سر انسان نصب می‌شود و می‌تواند از مغز انسان عکس بگیرد. این دستگاه‌ها دریچه‌ای برای ورود به مغز انسان و برملا کردن رازهای خرید باز کرده‌اند. 

اما سؤال بسیار کلیدی آن است که تصمیمات خرید توسط کدام قسمت مغز انجام می‌شود؟ نکته مهمی که در بازاریابی سنتی به آن توجهی نمی‌شود و در کتاب بازاریابی عصبی نیز به آن اشاره شده، این است که تصمیمات خرید ما اغلب با مغز قدیم انجام می‌شود! تا به حال بازاریابان فکر می‌کردند تمامی خریدها با بخش منطقی مغزمان انجام می‌شود. البته همیشه در طول تاریخ بازاریابان می‌دانستند که احساسات بر تصمیمات خرید تاثیر دارد. ولی اکنون مشخص شده است که تاثیرگذاری بخش احساسی و مغز قدیم بسیار فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کردیم. خانم لِزلی هارت در کتاب «مغز چگونه کار می‌کند» توضیح می‌دهد که «شواهد نشان می‌دهد مغز قدیم قسمتی است که تعیین می‌کند ‌کدام بخش اطلاعات دریافتی، برای پردازش به مغز جدید مخابره شود و کدام تصمیمات تایید شود یا رد شود». پس اگر با عملکرد «مغز قدیم» بیشتر آشنا شویم می‌توانیم عملیات بازاریابی تاثیرگذارتری طراحی کنیم. 

در کتاب بازاریابی عصبی شش نکته کلیدی درباره مغز قدیم بررسی می‌شود:

۱. مغز قدیم با احساسات ترغیب می‌شود!
۲. معیار تصمیمات مغز قدیم افزایش سود و کاهش زیان است!
۳. مغز قدیم با تصاویر ارتباط برقرار می‌کند!
۴. مغز قدیم تحت تاثیر آغاز و پایان است. 
۵. فقط موارد ملموس درک می‌شوند. 
۶. مغز قدیم تضاد را درک می‌کند. 

تاثیر دیگران در تصمیمات: آزمایش «اثر نظاره‌گر» بیان می‌کند که رفتار فرد وقتی می‌داند افرادی او را نظاره می‌کنند فرق می‌کند. در واقع نظاره‌گر‌ها بر واکنش ما اثر می‌گذارند و اگر آن‌ها نباشند شاید رفتار ما متفاوت باشد. اثر نظاره‌گر و خریدشاید این موضوع را قبول نکنیم ولی تصمیمات خرید ما به شدت تحت تاثیر دیگران است. ما هر سال در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کنیم و محصولات آموزشی در زمینه مدیریت عرضه می‌کنیم. گاهی در نمایشگاه‌ها فردی به غرفه مدیرسبز مراجعه می‌کند و محصولی را در دست گرفته شروع به خواندن مطالب روی جعبه می‌کند.

چند نفر دیگر نیز دقیقا همان کار را انجام می‌دهند. تمام آن‌ها در مرحله تصمیم گیری خرید هستند و درباره خرید آن محصول مردد هستند. معمولا وقتی یکی از آن‌ها اقدام کرده و محصول را خریداری می‌کند این شجاعت به دیگران نیز منتقل می‌شود و آن‌ها نیز همان محصول را می‌خرند. حالت عکس آن نیز صادق است. وقتی اولین نفر محصول را سر جایش گذاشته و به راهش ادامه می‌دهد، دیگران هم همین واکنش را نشان می‌دهند!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ورود به مغز مشتری و برملا شدن راز
نکات کلیدی فصل اول
فصل دوم: ورود به دنیای مغز قدیم
نکات کلیدی فصل دوم
فصل سوم: مکالمه با مغز قدیم
نکات کلیدی فصل سوم
فصل چهارم: بازاریابی 5 بعدی
نکات کلیدی فصل چهارم
فصل پنجم: مدل مشتری در بازاریابی عصبی
نکات کلیدی فصل پنجم
فصل ششم: تاثیر دیگران در تصمیمات
نکات کلیدی فصل ششم
فصل هفتم: 21 ترفند بازاریابی عصبی
نکات کلیدی فصل هفتم
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برقعی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-91800-2-8
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید

فاطمه ب
۱۳۹۸/۷/۸
سلام.
با نظرات دوستان موافقم. کتاب فوق‌العاده مفید و کاربردیه. البته اگه تعداد مثال‌ها بیشتر میشد، برای کسایی که تازه میخوان با علم بازاریابی آشنا بشن، مثل من، مفیدتر و قابل لمس‌تر میشد. ولی این موضوع، از ارزشِ کتاب کم نکرده.
نکته‌ای‌رو با خوندن این کتاب متوجه شدم!!! اینکه اغلب صاحبان و مدیران یا
سایت‌هایِ فروشنده‌یِ اطلاعات آموزش‌دهندگانِ کسب‌وکارهایِ اینترنتی موفق، خودشان، شاگردِ استاد بُقوسیان هستن یا اینکه قبلا بودن! چون روش‌هایِ بازاریابی که در سایت‌هاشون استفاده میکنن، دقیقا همون روش‌هایی هست که استاد در کتابشون معرفی کردن و مثال زدن!!!
این کتاب‌رو به صورت فیزیکی خوندم و چون در موضوع بازاریابی تجربه‌ای نداشتم، سه بار خوندم و 21 نکته‌رو هم یادداشت‌برداری کردم. اما تاسف خوردم که داشتم بازاریابی‌رو از شاگردانِ استاد یاد میگرفتم به جای خودِ استاد.
به همه توصیه میکنم این کتاب‌رو بخونن. با خوندن این کتاب تا جایی پیش میریم که دلیلِ خریدهایِ ناگهانی یا ناخواسته‌یِ خودمون‌رو می‌فهمیم.... علتِ بعضی از تصمیماتِ ناخواسته‌رو، که بعدش با خودمون میگیم، چرا در فلان موقع این تصمیم‌رو گرفتم؟!.... حتی علتِ سبکِ تبلیغاتِ تلویزیونی و رادیویی و شهری... رو متوجه میشیم.
ممنون از استاد که تجربه و دانش‌شون‌رو صادقانه در دسترس همه قرار میدن.
ملیحه بهارلو
۱۴۰۱/۸/۱۴
کتابهای استاد بقوسیان جزو رفرنسهای عالی هستن که به واسطه تسلط ایشون به زبان انگلیسی وسابقه طولانی در کسب وکار وتبلیغات وبازاریابی کاملا متناسب با مخاطب وبازار ایران نگارش میشه، بازاریابی عصبی ضمیرناخودآگاه مخاطب رو هدف قرار میده، و با توجه به جمله معروفی در علم بازاریابی وتبلیغات که مشتریها احساسی خرید میکنن ومنطقی اون خرید رو توجیه میکنن، با تسلط به تکنیکهای اثرگذار روی ناخودآگاه مشتری وارسال سیگنال براحتی میشه برای محصول وخدمات خودمون بازار بالقوه‌ای رو شناسایی و مدیریت کرد۔کتاب دیگه‌ای از ایشون در کتابراه، کتاب مدرس مرجع هست که میتونه مسیر افراد علاقمند به حوزه آموزش رو روشنتر کنه۔کلام ساده، نظامبندی وفهرست بندی مطالب، تلاش برای خلاصه سازی وحذف مطالب اضافی، دسترسی به رفرنسهای به روز واساتید برجسته در سطح بین المللی کسب وکار و فعالیت مداوم آقای بقوسیان باعث شده که تمام محصولات فیزیکی والکترونیک سایت مدیر سبز ودوره‌های آموزشی ایشون جزو برترینهای بازار داخلی ایران باشه، به تمام عزیزانی که به دنبال مطالب کاملا متناسب با کسب وکارهای ایرلنی هستن محصولات وکتابهای ایشون رو توصیه میکنم.
محمد مریخی
۱۴۰۲/۷/۹
کتاب بدی نیست. در کتاب بیشتر روشهای بازاریابی بخصوص با دید بازاریابی اینترنتی بحث شده هرچند میشه در بازار سنتی هم استفاده بشه. کتاب میگه شما باید از روشهایی استفاده کنید که همه حواس ۵گانه مشتری را درگیر بشه و با ۲۱ راهی که در انتهایی کتاب گفته شده (که بنظر من بهتری فصل کتاب همون فصل آخر هست) میشه و بازار مناسبی برای محصول یا خدمات پیدا کرد. البته باید بگم اگر دوره ستارگان فروش آقای بقوسیان رو رفته باشید تقریبا ۹۵ درصد مطالب این کتاب هست اگر اون دوره رو رفتید این کتاب چیز اضافه تری نداره باتشکر از کتابراه
محمدحسین میثاق پور
۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مطالعه‌ی کتاب‌ها و آثار بقوسیان رو به تمام افرادی که به دنبال توسعه‌ی شخصی و شغلی خودشون هستند رو توصیه می‌کنم. توی این کتاب، نویسنده چکیده‌ای از تحقیقات علمی در زمینه بازاریابی و جلب مشتری رو به زبان ساده و کاربردی و البته منطبق با فرهنگ ایرانی توی این کتاب ذکر کردند. شک نکنید که از تهیه این کتاب ضرر نمی‌کنید و مطالب مفیدی بدست میارین.
shiva salarian
۱۳۹۸/۹/۱۰
مختصر و مفید بهمراه جمع بندی پایانی
ژان بقوسیان یکی از منتورهایی هست که کاملا شیوا صحبت میکنه و مینویسه
کتاب‌های این نویسنده برای همه به راحتی قابل فهم هستن
اگر میخواین کسب و کاری راه بندازین یا مدیر کسب و کاری هستین و میخواین استراتژی بازاریابی تون رو تدوین کنین یا تغییر بدین، کتاب مفیدی هست.
مخصوصا مثالها و فصل پایانی
اسماعیل بزرگمهر
۱۳۹۷/۳/۲۳
اگر دنبال کتاب خوبی در مورد بازاریابی و فروش هستید حتما این کتاب رو بخونید. من بسته‌های آموزشی زیادی از سایت ایشون که مدیر سبز هست خرید کردم که تاثیر بسیارخوبی در کارم داشته است. شک نکنید و این کتاب رو هم به کتابخانه الکترونیک خودتون اضافه کنید.
زاهد کریمی
۱۴۰۱/۵/۳
کتاب، نکات جالبی را در مورد فروش حضوری و مجازی مطرح کرده، همچنین راهکارهابش مبتنی بر استدلال و آزمایش است و این بر اهمیت راهکارهایش می‌افزاید. برای آشنایی اولیه با بازاریابی مبتنی بر سیستم عصبی کتاب خوبی است. اما ان شاءالله بعد از خواندن مجدد و به کاربردن رهنمودهاش باز هم دیدگاهم را می‌نویسم
احسان رضایی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
هرچه از این نویسنده بگم کم گفتم. ایشون یک دیدگاه ساده، اما کاربردی دارد. کلِ مطالب را با شیوه و بیانی ساده و همه فهم بیان می‌کند. مطالبی که امروزه برای تولید محتوا و بازاریابی به آن نیاز داریم. چندین اثر از ایشون رو تهیه کرده‌ام و از همگی رضایت داشته ام. با تشکر از کتابراه
رضا فدایی
۱۴۰۰/۱/۱۲
این کتاب فوق العاده بود
من الان پی بردم که انتقال حس مهمتر از فروش کالا هست. در واقع شما دارین حستون نسبت به محصول رو میفروشین نه خود محصول رو
حالا هر چی حس بهتری نسبت به کارتون داشته باشین و حستون هماهنگ با مشتری باشه فروش بیتریدارین سخت ولی شدنیه
ramin-sepahan esfahan
۱۴۰۲/۸/۳۰
بسیار کتاب خوبیه برا شروع کسب و کار و الخصوص دوستانی ک تازه وارد مبحث بازاریابی شدن! جناب بقوسیان با تسلط بر موضوعشون و استفاده از کلمات سبک و قابل فهم بسیار کامل و سریع بازاریابی رو در ذهن خواننده شکل میدن با سپاس از ایشون
Atra
۱۴۰۲/۸/۱
بنظرم این کتاب مناسب افرادی که بیشتر میخوان کسب و کار خودشون شروع کنن و بیشتر برای فروش حضوری خوبه اصلا برای کسانی که بازاریابی اینترنتی دارن مناسب نیست بیشتر برای تاثیر گذاری فروش تلفنی و اینترنتی تهیه کردم متاسفانه مطلبی کاربردی نداشت
میم عین
۱۳۹۸/۷/۳۰
بسیاری از مردم یکجور فکر میکنند، جور دیگه حرف میزنند، جوری دیگر عمل میکنند. این کتاب علاوه بر یادآوری این نکته، بهتون میگه از واکنش خریداران بالقوه شگفت زده و شوکه نشید و برعکس برای این موارد استراتژی داشته باشید.
سین ب
۱۳۹۸/۲/۳
هر کدام از شما که با فروش و مشتری ارتباط دارید لازمه که این کتاب رو بخونید حتی اگر قبلا ده کتاب دیگه در همین رابطه خونده باشید. نخونید ضرر کردید.
david salehi
۱۴۰۲/۶/۲۸
واقعا آقای بقوسیان ساده و کاربردی بیان کرده مطالب رو. مطالب اضافی به حداقل رسیده و برای آشنایی اولیه با بازاریابی مبتنی بر سیستم عصبی و انتقال حس به مشتری نکات بسیار قابل تاملی داره.
Omid Shariati
۱۴۰۲/۲/۲۵
کتاب خوبی بود، سرنخ‌هایی جهت روش‌های بازاریابی که یک سازمان میخواد بعنوان مکمل استفاده کنه تو این کتاب عنوان شده، درضمن تقریبا نویسنده سعی کرده مثال‌هایی عنوان کنه که همخوانی با بازار و فرهنگ ما دارد
مشاهده همه نظرات 110

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید

برای دریافت کتاب بازاریابی عصبی: 21 روش جدید برای ترغیب مشتری به خرید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.