معرفی و دانلود کتاب پوپولیسم چیست؟

عکس جلد کتاب پوپولیسم چیست؟
قیمت:
46000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پوپولیسم چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پوپولیسم چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پوپولیسم چیست؟

یان ورنر مولر در کتاب پوپولیسم چیست؟ مهم‌ترین ویژگی‌های پوپولیسم‌‌ نخبه‌ستیزی، محرومیت‌طلبی‌‌ و کثرت‌ستیزی را مورد بررسی قرار داده و شیوه‌های سیاسی دونالد ترامپ و پوپولیست‌های دیگر را از منظر این چارچوب شرح می‌دهد.

پوپولیسم به چه معناست؟

در زبان ساده پوپولیسم همان استفاده از «مردم» برای رسیدن به هدف‌های سیاسی می‌باشد. یک رهبر سیاسی برای رسیدن به قدرت، خود را «از جنس مردم و طرفدار آن‌ها» نشان می‌دهد، دست بر کمبود و نداشته‌های آنان می‌گذارد، اگر خلأ وجود داشته باشد آن‌ها را پر می‌کند و نخبگانی را مقصر می‌داند که منافع مردم را نادیده گرفته‌اند و کار خود را پیش برده‌اند.

پوپولیست چه کسی است؟

پوپولیست کسی است که با روشی خاص بر علیه نخبگان یک جامعه قیام می‌کند. روش او اینگونه است که خود را به عنوان نماینده مردم معرفی می‌کند و هرکس که طرفدار او باشد مردم واقعی و هرکس که مخالف اوست خائن به مردم تلقی می‌کند. شعار وی این است که حاکمان نخبه افرادی دزد هستند و باید کشور به دست مردم واقعی سپرده شود. او با این حرف‌ها در مسیر رسیدن به قدرت قدم برمی‌دارد و هر اقدام و عملکرد سیاسی خود را خواست ملت و مردم تلقی می‌کند.

کتاب پوپولیسم چیست؟ (What is populism) قصد دارد از سه طریق به شما در شناخت پوپولیسم و مواجهه شدن با آن کمک کند. در وهله اول یان ورنر مولر (Jan Werner Muller) به شما توضیح می‌دهد که چه گروه سیاست‌مداری را می‌توان پوپولیست بدانید. پوپولیست‌ها، علاوه بر اینکه نخبه‌ستیزند، کثرت ستیز هم هستند و همیشه ادعا دارند که فقط آن‌ها نماینده مردم می‌باشند. برای مثال رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در جلسه‌ی حزبش در مخالفت با منتقدان داخلی‌اش گفته بود «ما مردم هستیم. شما که هستید؟» ادعای نمایندگی خاص ادعایی تجربی نیست، بلکه همیشه از طریقی آشکار ادعایی اخلاقی می‌باشد.

در فصل دوم این کتاب متوجه خواهید شد که چگونه پوپولیست‌ها حتی قانون اساسی هم می‌نویسند. برخلاف تصویر پوپولیست‌ها که معتقدند هیچ محدودیتی را قبول نمی‌کنند و پای صحبت توده‌های مردمی از بالکن کاخ ریاست جمهوری می‌ایستند، در بیشتر موارد علاقه به ایجاد محدودیت دارند. قوانین اساسی آن‌ها، به  ‌جای آنکه ابزارهایی برای حفظ کثرت‌گرایی باشند، کمر به حذف آن می‌بندند. فصل سوم به برخی از ریشه‌های عمیق‌تر پوپولیسم خاصه تحولات اجتماعی - اقتصادی اخیر در غرب می‌پردازد. همچنین به این پرسش پرداخته‌ شده که چطور می‌توان به‌ درستی با سیاست‌مداران پوپولیست و نیز هواداران آن‌ها مواجه شد.

یان ورنر مولر، اندیشمند سیاسی و استاد دانشگاه پرینستون که سال‌ها است در مورد پوپولیسم تحقیق می‌کند، در این کتاب توضیح می‌دهد که پوپولیسم دقیقاً چیست و چه کسی است و چه ویژگی‌هایی دارد. از هر جهتی که نگاه کنید پوپولیسم خطری برای دموکراسی می‌باشد و شناخت این خطر اولین مرحله برای مقابله با آن است بنابراین شناخت آن بسیار ضروری می‌باشد.

برخی نظرات درمورد کتاب پوپولیسم چیست؟

- کتابی به راستی هوشمندانه در مورد یک مفهوم سیاسی مبهم و گریزپا، ولی در عین‌حال بسیار مهم. نقدِ صریح و کوبندۀ یان‌‌ورنر مولر بر پوپولیسم برای هر کسی که می‌کوشد ریشه‌ها و ماهیت مناقشه‌های سیاسی امروز اروپا و ایالات‌ متحده را درک کند، راه‌گشا و همزمان چالش برانگیز خواهد بود. (مایکل کازین)

- پوپولیسم فقط ضدلیبرال نیست. بلکه ضد دموکراتیک هم هست‌‌. سایۀ همیشگی سیاست نمایندگی است. این استدلال مولر در این کتاب فوق‌العاده است و راهنمایی بهتر از این برای شناخت احساسات و اشتیاق پوپولیستی زمانۀ حاضر پیدا نمی‌کنید. (ایوان کراستف)

در بخشی از کتاب پوپولیسم چیست؟ می‌خوانیم:

شاید با چیزهایی که تا بدین‌جا گفتیم وسوسه شوید که فکر کنید پوپولیست‌ها در نوعی جهان خیالی سیاسی زندگی می‌کنند: ایشان مخالفت و دشمنی‌ای میان نخبگان فاسد و یک مردم همگن به‌ لحاظ اخلاقی بی‌غش را تصور می‌کنند که هیچ ناحق و نادرستی از او برنمی‌آید؛ آن‌ها در برابر واقعیت‌های رقت‌انگیز و نکبت‌بار دنیایی که هنوز در یدِ حاکمیت پوپولیست‌ها نیست، نقاب نمادین نمایندگی مردم را به صورت می‌زنند. مگر نه این است که چنین خیالات و اوهامی محکوم به شکست هستند؟

تلقی رایج این است که احزاب پوپولیست در اصل احزاب اعتراض هستند و اینکه با اعتراض نمی‌توان حکم راند، چراکه هیچ‌کس نمی‌تواند به خودش اعتراض کند (و، به‌ محض آنکه این سیاست‌مداران به نخبگان نشسته بر مسند قدرت تبدیل شوند، دیگر محال است بتوانند موضعی نخبه‌ستیز به خود بگیرند). در نهایت، این تلقی وجود دارد که پوپولیست‌ها، پس از به قدرت رسیدن، به طریقی درخشش خود را از دست خواهند داد؛ کاریزما در روال روزمرۀ کار پارلمانی رنگ خواهد باخت و هواداران از آن «دلسرد» خواهند شد. اگر به تعریفی قدیمی‌تر (و به‌ عقیدۀ من پر ایراد) از پوپولیسم برگردیم، شاید فکر کنیم که ناکارآمدی راه‌حل‌ها و تجویزهای ساده‌انگارانۀ پوپولیست‌ها هم به‌ سرعت عیان خواهد شد. ضدیت با سیاست نمی‌تواند سیاست واقعی خلق کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آیا همه پوپولیست هستیم؟
1: پوپولیست‌ها چه می‌گویند؟
2: پوپولیست‌ها چه می‌کنند، یا پوپولیسم‌ها بر مسند قدرت
3: با پوپولیست‌ها چه کنیم؟
نتیجه‌گیری هفت نظر در باب پوپولیسم
یادداشت ها
سپاس‌گزاری
مؤخره: چطور به پوپولیسم فکر نکنیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پوپولیسم چیست؟
نویسنده
مترجمبابک واحدی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-600-7806-60-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
46000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پوپولیسم چیست؟

آرش آرش
۱۴۰۰/۲/۶
عالی بود پوپولیست‌ها را خوب معرفی کرد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پوپولیسم چیست؟

برای دریافت کتاب پوپولیسم چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.