دانلود کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟

کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟ یکی از پرفروش‌ترین عناوین آمازون به قلم گری تابس، با ارائه انواع رژیم‌های کم‌ کربوهیدرات به شما کمک خواهد کرد تا به اندام ایده‌آل خود دست یابید.

هیچ‌ انسانی نباید بی‌جهت رنجی را بر بدنش تحمیل کند که هیچ سودی برایش ندارد. افراد نباید حتی یک ثانیه بیش‌تر احساس شکست کنند، زیرا رژیم‌های معمول که با ساختار شیمیایی مغز ما سازگار نیستند سبب یاس شخص می‌شوند.

اگر از زیاد تلاش کردن و نتیجه نگرفتن خسته شده‌اید و دیگر از تلاش برای کم کردن وزنتان دست برداشته‌اید، اگر سلامتی‌تان برای شما موضوعی حاد شده و به دنبال این هستید که تغییری حاصل کنید و یا اگر تنها چند کیلو اضافه‌ وزن دارید و واقعا دوست دارید آن را کم کرده و نگذارید مجددا برگردد، گری تابس (Gary Taubes) خبرهای خوبی برای شما دارد. او در کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟ (Why we get fat and what to do about it) به شما می‌فهماند که چرا مغزتان جلوی وزن کم کردنتان را می‌گیرد. همچنین با استفاده از روش‌هایی ساده‌ می‌آموزد که چطور اوضاع را آن طور که می‌خواهید پیش ببرید.

با مطالعه‌ی کتاب حاضر دیگر نیاز نیست در میان انبوهی از مطالب مبهم و متناقض در مورد چگونه خوردن گیج شوید، یا بی‌حال و افسرده بنشینید و تا آخر شب پرخوری کنید در حالی‌ که می‌دانید با این عمل به‌ تدریج خودتان را به کشتن می‌دهید، یا احساس کنید وزنتان مانع می‌شود که رویاهایتان به واقعیت بپیوندد یا آن‌ فردی باشید که دلتان می‌خواهد.

آنچه در این کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟ خواهید خواند در حقیقت، حاصل دغدغه، تلاش و تجربیات نویسنده در جهت حفظ سلامت و اصلاح تفکر غلطی است که در مورد تغذیه و الگوهای رفتاری در ارتباط با آن وجود دارد. در این کتاب به ساده‌ترین بیان ممکن مفاهیم و اصول اشتباهی را که در مورد رژیم سالم شکل‌ گرفته است، به‌ صورت مداوم تکرار و پس‌ از آن پاسخی قاطع و غیرقابل بحث در مورد اصلاح این تفکرات به شما ارائه می‌کند.

در بخشی از کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟ می‌خوانیم:

فرض کنید، به مهمانی رسمی شام دعوت‌شده‌اید. مهمانی که هنر سرآشپز آن، افسانه‌ای است. در دعوت‌نامه اشاره‌شده است: چیزی نخورید تا به‌ اندازه کافی برای امشب اشتها داشته باشید. عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟ شاید در طول روز کمتر بخورید و از وعدهای غذایی، صرف‌نظر کنید. شاید تصمیم بگیرید، ورزش سنگین کنید. گزینه دیگر استخر است، اشتهای شمارا تحت تأثیر قرار می‌دهد. راه‌حل دیگر، پیاده‌روی تا محل مهمانی است.

دستورالعمل‌های کاهش وزن را در نظر بگیرید. کمتر بخورید (کاهش انرژی دریافتی) و بیشتر ورزش کنید (مصرف بیشتر کالری). کارهایی که به افزایش گرسنگی و اشتهای بیشتر می‌انجامد. ما با همه‌گیر شدن چاقی روبرو هستیم. توصیه‌ها نشان می‌دهند، کمتر بخوریم و بیشتر ورزش کنیم. به نظر می‌رسد، تضاد چندانی میان چاقی و این توصیه‌ها وجود ندارد.

در فصل قبل با مشکلات ناشی از کم خوردن آشنا شدیم. اکنون لازم است جنبه دیگری از معادله نسبت کالری دریافتی به کالری مصرفی را موردبررسی قرار دهیم. وقتی سطح فعالیت فیزیکی خود را افزایش می‌دهیم و انرژی بیشتری صرف می‌کنیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در حال حاضر باور ما این است: زیاد خوردن، عامل چاقی است. سبک زندگی نشسته، عامل دیگری است که چاقی را تشدید می‌کند. با چاق شدن، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان بیشتر می‌شود. پس ورزش منظم راهکاری ضروری برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن است (به‌ استثناء مشکلات مفاصل و عضلات که از ورزش شدید ناشی می‌شود).

 ۲۳۲ صفحه، ۲ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-215-565-0 

چاپ ۱۳۹۸: ۴۸۵۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۶۰۰۰ ت - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

مقدمه مترجم
درباره نویسنده
مقدمه: نخستین گناه
فصل 1: زیست‌شناسی به‌جای فیزیک
فصل 2: فواید فریبکارانه و دروغین کم خوردن
فصل 3: مزایای فریبکارانه و دروغین ورزش
فصل ۴: اهمیت رژیم 20 کالری در روز
فصل5: چرا من؟ چرا اینجا؟ چرا بعد؟
فصل 6: ترمودینامیک برای باورهای نادرست
فصل 7: ترمودینامیک برای باورهای نادرست
فصل 8: موارد مهم
فصل 9: قوانین چاقی
فصل 10: نبود توجه به مقوله چربی گرایی درگذشته
فصل 11: الفبای تنظیم چربی
فصل 12: چرا برخی از افراد چاق می‌شوند ولی برخی دیگر نه
فصل 13: چه‌کارهایی می‌توان انجام داد؟
فصل 14: نتیجه‌گیری ناعادلانه
فصل 15: چرا رژیم‌های غذایی با موفقیت و یا شکست روبرو می‌شوند
فصل 16: باورهای غلط قدیمی در مورد کربوهیدرات‌های چاق‌کننده
فصل 17: گوشت یا سبزی‌ها؟
فصل 18: ماهیت رژیم غذایی سالم
فصل 19: تداوم روند کار
سخن آخر
منابع

راهنمای دانلود کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟

برای دانلود کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟ و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  چرا ما چاق می‌شویم؟

نظرات کتاب چرا ما چاق می‌شویم؟

محمد رمضانی
۱۳۹۹/۱/۷
خلاصه کتاب به زبان ساده نه پزشکی!: اینکه ما چاق میشیم به خاطر اینه که هورمون‌های بدن دستور ذخیره قند به صورت چربی را میدن و از چربی ذخیره استفاده نمی‌کنن! برای اینکه ذخیره چربی مصرف شه باید انسولین خون پایین بیاد که برای این قضیه باید از خوردن نشاسته و کربوهیدرات‌های ساده خودداری کرد. یعنی نباید و برنج، آرد سفید، نان، سیب‌زمینی مواد قندی مثل نوشابه و آبمیوه و امثالهم استفاده کرد. به جای آن از مواد پروتئین‌دارو چربی‌ها استفاده کنید. این کتاب تاکید کرده که می‌توانید از چربی‌های اشباع و غیر اشباع استفاده کنید و در واقع دیدگاه مواد کم‌چرب برای لاغری کاملا غلط می‌باشد.
نقد و بررسی شخصی: کتاب به شدت تکرارگویی کرده به طوری که کل مبحث کتاب را میشد در ۱۰ تا ۲۰ صفحه جمع کرد. دیدگاه استفاده از چربی به جای کربوهیدرات‌های ساده بسیار منطقی و مناسب می‌باشد ولی تاکید زیاد بر گوشت و نهی میوه، عسل و شیر، از ایرادات کتاب است. ادغام رژیم گیاهی و گوشتی مناسب به نظر میرسه. همچنین حذف مواد قندی شامل نوشابه، انواع شیرینی و دلستر کاملا منطقیه. در ضمن تاکید بر استفاده از گوشت، توصیه‌ای لاکچریست و برای اکثر جامعه که قشری نسبتا کم درآمد هستند باید جایگزین ارزان‌تری معرفی گردد.
amin eftekhari
۱۳۹۹/۱/۹
با توجه به نظر آقای "محمد رمضانی" که توضیح کاملی رو ارائه دادن، میخواستم یه مطلبی رو هم بنده اضافه کنم، دوستان یکی از رژیمهای غذایی (منظور از رژیم کم خوردن غذا نیست!، درواقع همه ما آدما بالاخره از یه رژیمی داریم استفاده میکنیم!)، رژیم کتوژنیک هست که واقعا برای سوزاندن چربیهای بدن حتی بدون ورزش! و و (البته ماهیت ورزش کارکرد آن چیز دیگریست) موثر مفید هست. این رژیم با توجه به هرم غذایی بیشتر از پروتئین‌ها (۶۵-۷۰درصد) و چربی‌ها (۲۰-۲۵درصد) و کربوهیدرات (۵درصد) استفاده میکنهالبته برای اطلاعات دقیق خودتون باید از منابع معتبر جستجو کنیدشاید دلیل نهی از خوردن میوه و عسل و خرما و انگور و کشمش و.... بخاطر میزان بالای قند در این مواد هستدر خاتمه: قند و شیرینی سیستم ایمنی بدن رو دچار ضعف میکنه، دوستان عزیز مصرف قند و شیرینی جات رو "واقعا" کم کنید، امتحان کنید و معجزه حرفم رو باور کنید
Armin S
۱۳۹۹/۱/۹
بنده بعد از کلی امتحان کردن راه برای لاغری و دیدن ویدیو‌های بسیار و کتاب‌های زیاد در این زمینه به این نتیجه رسیدم فرمول طلایی لاغری خوردن همه چیز به اندازه کافی اما حذف کربوهیدرات‌ها از جمله برنج، نان، ماکارونی و... به همراه روزانه ۲۰ تا ۴۰ دقیقه ورزش سبک هست دوستان متاستفانه روش طبخ برنج ما از فقط ایرانی‌ها برنج به ما چاقی میده اگر نمیتونیم برنجو به کلی حدف کنین برنج قهوه‌ای رو جایگزین کنید در مورد نان هم بدلیل اینکه اردی که نانوایی‌های استفاده میکنن ارد سفید اگر تحقیق کنید میفهمین که ارد سفید به سم سفید شهرت داره ارد اصلی که برعکس این ارد سفید یه جورایی ارزش غدایی بالایی داره و سالمه ارد گندم (آرد سبوس دار) که بدون هیچ دخالتی از آسیاب گندم با دانه به دست میاد و سبوس اون حدف نمیشه و بیشتر در روستا‌ها ازش استفاده میشه بخاطر اینه که افرادی که تو روستا زندگی میکنن سالم هستن و تناسب اندام دارند و تا طعم دهنده شکر و نمک هم حذف کنید البته اگر سنگ نمک طبیعی پیدا کردید روزانه ۵ گرم استفادش لازمه دقت کنید نمک‌های رایج در بازار و نمک دریا خوب نیستند
مشاهد همه نظرات (۴۴)