معرفی و دانلود کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم

عکس جلد کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم

کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم نوشته جیسون فانگ به شما نشان می‌دهد تمام تصوراتی که درباره اضافه وزن و چاقی دارید اشتباه است و با استناد بر منابع علمی و معتبر کمک می‌کند وزنتان را کم کنید و در صورت ابتلا به دیابت علایم آن را کنترل کنید.

درباره‌ی کتاب قانون چاقی:

به طور کلی برای درمان چاقی روش‌هایی تجویز می‌شود که هیچ فایده‌ای ندارد و بی اثر هستند اما مدت‌های طولانی توسط پزشکان و مشاوران توصیه می‌شوند. چاقی بر اساس شاخص توده بدنی تعریف می‌شود. منظور از شاخص توده بدنی یعنی میزان وزن هر فرد به کیلوگرم تقسیم بر مربع اندازه قد او به متر. در صورتی که این مقدار بالای 30 باشد، چاق محسوب می‌شوید. سال‌های زیادی است که پزشکان و مشاوران تغذیه بسیاری به دنبال راهی برای درمان چاقی با استفاده از رژیم‌های غذایی کم چربی و کم کالری هستند. اما بیشتر افراد در کاهش وزن با چنین روش‌هایی ناموفق هستند.

در پایان کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم (The obesity code: unlocking the secrets of weight loss) دلیل ابتلا به بیماری جهانی چاقی را می‌فهمید و علت شکست تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از بروز چاقی و دیابت را درک می‌کنید و مهم‌تر از آن، می‌فهمید افراد مبتلا به چاقی برای برطرف کردن مشکل خود می‌توانند چه قدم‌های ساده‌ای بردارند تا مشکلشان حل بشود.

جیسون فانگ در مقدمه کتاب قانون چاقی بیان می‌کند:

من پزشک متخصص کلیه‌ام و همیشه دیده‌ام که بیماران مبتلا به دیابت برای کنترل بیماری خود از انسولین استفاده می‌کنند؛ در حالی که می‌دانند با این کار وزنشان بالاتر می‌رود. نگرانی این بیماران از افزایش وزن کاملاً بجاست. آن‌ها می‌گویند: «شما همیشه به من می‌گویید وزنم کم می‌شود، اما انسولینی که به من داده‌اید باعث می‌شود وزنم زیاد شود. این دارو چه فایده‌ای دارد؟» مدت‌ها برای سؤالشان جوابی نداشتم.

اضطراب و نارضایتی بیماران از این روش درمانی همین طور درحال افزایش است. من هم مثل بسیاری از پزشکان معتقدم افزایش وزن نتیجه‌ی عدم تعادل کالری در بدن است، یعنی مصرف بیش‌از حد مواد غذایی و تحرک پایین. اما اگر این طور است، چرا انسولینی که تجویز می‌کنم همیشه باعث افزایش وزن بیماران می‌شود؟

متخصصان و بیماران همه می‌دانند علت اصلی دیابت نوع دو بالا بودن وزن است. عده‌ی کمی از بیماران با تلاش بسیار وزنشان را به‌میزان قابل توجهی کم می‌کنند. دیابت نوع دو در این دسته از بیماران روند معکوسی طی می‌کند و همین مسئله نشان می‌دهد وزن بدن مشکل اساسی این بیماران است و باید به‌طور خاص به آن توجه کرد. ولی متخصصان بهداشت و درمان کمترین توجهی به حل این مشکل نشان نمی‌دهند. من هم یکی از کسانی‌ام که در این زمینه کوتاهی کرده‌ است. با اینکه بیش‌از بیست سال در حرفه‌ی پزشکی کار کرده‌ام، دانش تغذیه‌ای‌ام بسیار پایین است.

چرا کم خوری روش مناسبی برای درمان چاقی نیست؟

کم‌خوری چرخه‌ی معیوبی است که طی آن شما هر بار کمتر از قبل غذا می‌خورید و کاهش وزنتان کمتر می‌شود. این درست است. سپس سوخت‌وساز بدنتان کم می‌شود و احساس گرسنگی‌تان افزایش می‌یابد و وزن از دست رفته را دوباره به دست می‌آورید. به همین دلیل سعی می‌کنید باز هم کمتر غذا بخورید. با این کار، بازهم کمی وزن کم می‌کنید، ولی انرژی باز هم کاهش می‌یابد و گرسنگی افزایش می‌یابد و دوباره وزن بالا می‌رود. شما بازهم سعی می‌کنید کمتر غذا بخورید. این چرخه آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند که دست از رعایت رژیم برمی‌دارید، درحالی‌که همیشه سردتان است، احساس خستگی می‌کنید و دچار گرسنگی روانی می‌شوید و از همه بدتر اینکه وزن شما دوباره به حالت اول برمی‌گردد.

عده‌ای از افراد به روش غذا خوردن قدیمشان بازمی‌گردند، ولی چون سوخت‌وساز بدن دیگر کند شده است، خوردن همان غذاهای قدیمی باعث می‌شود وزنشان حتی از گذشته هم بالاتر برود. هر انسانی همان کاری را می‌کند که هورمون‌های بدن می‌گویند؛ ولی اطرافیان، دوستان، اعضای خانواده و پزشکان، حتی اگر چیزی هم نگویند، می‌دانید که در دلشان سرزنشتان می‌کنند و معتقدند شما «مقصر» چاقی خود هستید. بعد از مدتی خودتان هم شک می‌کنید که شاید تقصیر خود شماست که نمی‌توانید وزنتان را کم کنید ‌اما این تصور نادرست است.

نکوداشت‌های کتاب قانون چاقی:

- دکتر فانگ در این کتاب توضیح می‌دهد ترشح انسولین چه تاثیر مهمی بر وزن و تناسب اندام ما دارد و امروزه عادت‌های نامناسب چطور میزان ترشح این هورمون را افزایش داده‌اند و باعث افزایش وزن و بیماری قند خون شده‌اند. (جیمی مور، نویسنده کتاب شفافیت درباره کتو و کلسترول)

- در این کتاب سراسر شگفتی، می‌خوانید چطور مردم ناگهان دچار مشکل چاقی شدند و چطور می‌توانیم جلوی این بیماری را بگیریم و فارغ از سن و سال، تناسب انداممان را دوباره به دست بیاوریم. (آندرناس انفلد، پزشک و بنیان گذار سایت dietdoctor)

- این کتاب خارق العاده به خوانندگان توضیح می‌دهد چه تصورهای اشتباهی درباره چاقی و تناسب اندام در ذهن مردم وجود دارد. هرکس به علم مدیریت تغذیه علاقه دارد باید این کتاب را بخواند. (کریس گونارس، محقق حوزه تغذیه)

مطالعه کتاب قانون چاقی به چه کسانی پیشنهاد ‌می‌شود؟

مطالعه این کتاب به کسانی که در زمینه مشاوره تغذیه و رژیم غذایی کار می‌کنند و کسانی که در پی راه‌هایی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن هستند، پیشنهاد می‌شود.

جیسون فانگ را بیشتر بشناسیم:

دکتر جیسون فانگ (Jason Fung) پزشک، نویسنده پژوهشگر اهل تورنتو و متخصص بیماری‌های کلیوی و انواع دیابت است. او بیشتر در زمینه رسیدگی به بیمارانی با علایم حاد و بیماران دیالیزی فعالیت دارد. دکتر فانگ دیابت نوع دو را یکی از دلایل رایج نارسایی کلیه می‌داند.

در بخشی از کتاب قانون چاقی ‌می‌خوانیم:

هر کسی می‌تواند با مصرف کالری اضافی به طور موقت وزن بدنش را بالاتر از مقداری که همیشه هست ببرد، ولی بعد از مدت کمی، سوخت و ساز بالای بدن باعث کاهش وزن و برگشتن آن به حالت عادی می‌شود. به همین ترتیب، می‌توانید به طور موقت وزن بدنتان را با کاهش کالری مصرفی پایین بیاورید، ولی بعد از مدتی، کاهش سوخت و ساز طبیعی بدن وزنتان را به حالت اول بازمی‌گرداند.

از آن جا که کاهش وزن باعث کاهش هزینه‌کرد انرژی در بدن می‌شود، بسیاری از افراد چاق تصور می‌کنند سوخت‌وساز کُندی دارند، اما واقعیت عکس این است. هزینه کرد انرژی در بدن افراد لاغر به‌طور میانگین 2 هزار و 404 کالری و در بدن افراد چاق 3 هزار و 244 کالری است؛ باوجود اینکه افراد چاق کمتر تحرک دارند. بدن افراد چاق سعی نمی‌کند وزن خود را بالا ببرد، بلکه سعی می‌کند با سوزاندن انرژی اضافی آن را از دست بدهد. پس چرا این افراد هنوز چاق‌اند و لاغر نمی‌شوند؟

در اینجا باز هم به اصل مهم زیستی هموستاز برمی‌گردیم. به نظر می‌رسد میزان چربی مورد نیاز در بدن هرکسی مشخص شده است. اولین بار در سال 1984 کیسی و کوربت این مسئله را مطرح کردند. سازوکار هموستاز این است که بدن به طور طبیعی دربرابر تغییرات از خود دفاع و منعطف رفتار می‌کند؛ به این ترتیب که اگر وزن بدن از حدی پایین‌تر بیاید، ساز و کارهای جبرانی فعال می‌شوند تا آن را دوباره بالا ببرند و برعکس، اگر بالا برود، سعی می‌کنند آن را دوباره پایین بیاورند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش یک: بیماری همه‌گیر
فصل 1: چگونه چاقی به بیماری‌ای همه‌گیر تبدیل شد
فصل 2: چاقی ارثی
بخش دو: افسانه‌ی کالری
فصل 3: کاهش کالری مصرفی با هدف لاغر شدن کار غلطی است
فصل 4: افسانه‌ی ورزش
فصل 5: تناقض پرخوری
بخش سه: الگویی جدید برای چاقی
فصل 6: امیدی تازه
فصل 7: انسولین
فصل 8: کورتیزول
فصل 9: رژیم اتکینز
فصل 10: مقاومت دربرابر انسولین: مقصر اصلی
بخش چهار: پدیده‌ی اجتماعی چاقی
فصل 11: غذای حجیم‌تر و بیشتر: علم جدید چاقی و دیابت
فصل 12: فقر و چاقی
فصل 13: چاقی کودکان
بخش پنج: مشکل غذاهایی که می‌خوریم چیست
فصل 14: تأثیر مخرب فروکتوز
فصل 15: توهم رژیمی‌بودن نوشابه‌ی رژیمی
فصل 16: کربوهیدرات‌ها و اثر محافظتی فیبر بر بدن
فصل 17: پروتئین
فصل 18: ترس از چربی
بخش شش: راه‌حل
فصل 19: چه غذایی باید خورد
فصل 20: چه‌ موقع باید غذا بخوریم
ضمیمه‌ی الف
ضمیمه‌ی ب
ضمیمه‌ی پ
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم
نویسنده
مترجمحمید هاشمی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات311
زبانفارسی
شابک978-622-254-026-5
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم

Zinat karimi
۱۴۰۱/۳/۲۴
کتاب، ترجمه‌ای خوب و ساختاری منسجم داره و با استناد به شواهد تجربی نوشته‌شده. مهم‌ترین ادعای کتاب اینه که راه حل کنونی کاهش وزن (یعنی کاهش کالری دریافتی و افزایش تحرک) قادر به حل این مشکل نیست چون به جای علت، علائم و عوارض جانبی رو نشانه رفته. به عقیده نویسنده (که پزشک متخصص کلیه و دارای تجربه کلیه درمان نارسایی‌های ناشی از دیابت و چاقیه) علت چاقی در درجه اول بالا رفتن سطح انسولین خون و مقاوم شدن سلول‌های بدن به انسولینه و بیشتر غذا خوردن و کم‌تحرکی فقط بخشی از چرخهٔ باطل و خودافزای نتایج این وضعیته. همچنین نقش قندها و کربوهیدراتها در این وضعیت به مراتب بیشتر از چربی‌هاست که عمدتا علت اصلی چاقی انگاشته می‌شن. نویسنده چه راه حلی پیشنهاد میده؟ کنترل استرس، بهبود خواب، حذف یا به حداقل رسوندن مصرف قندهای ساده و تصفیه‌شده، افزایش مصرف چربی‌های طبیعی، حذف میان‌وعده و دوره‌هایی از روزه‌داری پزشکی. کنترل استرس و بهبود خواب و حذف قند با مکانیزم‌هایی که در کتاب شرح داده شده، جلوی مقاومت بیشتر به انسولین رو میگیرن و روزه‌داری پزشکی مقاومت قبلی به انسولین رو از بین می‌بره. به نظر من کتاب مستدلی بود و حرف قابل اعتنایی داشت. من کارشناس ارشد روانشناسی هستم و در خلال تحصیلم، مقداری درباره فیزیولوژی گرسنگی و چاقی و تنظیم هورمونی چربی در بدن (در قالب دروس فیزیولوژی اعصاب و غدد و انگیزش وهیجان) آموخته‌م. ادعاهای این کتاب با آموخته‌های قبلی من جور در می‌اومد و به نظر منطقی می‌رسید
ریحانه حسینی
۱۴۰۱/۷/۱۱
خدای من واقعا حیرت زده‌ام
تا حالاکتابی به این کاملی نخوندم یعنی همه چیز رو ریز به ریز توضیح قشنگ داده و دقیق. و چیزی که قوی‌ترین و نزدیکترین تفکر من از مطالعه این کتاب بود اینه که روزه بگیریم با این تفاوت که اول هر کاری سخته، اول میتونیم وعده غذای سالم و مغذی رو دو بار در روز بخوریم به مرور هر و
وقت دلتون خاست یکی بشه مثل روزه گرفتن غذا خوب مثل ابگوشت باسبزیجات سالاد یا مرغ یا ماهی کبابی و مصرف انواغ مغزها که کمک میکنه به بدن، وقتی خیلی گشنمون میشه اب یا اب طعم دار سالم مثلا با لیمو سنگی بخوریم یا قهوه و چای سبز، تحرک روزانه داشته باشیم، کیفیت و زمان خوابمون رو تنظیم کنیم. بهتره یوگا انجام بدیم برای کاهش استرس، چون خود استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول یعنی هورمون چاقی میشه. خواب خوب ورزش خوب این هورمون کم میکنه، گرسنگی باعث ترشح ادرنالین میشه وبه مرور شما فردی سرزنده و سرحال میشید. گرسنگی لحظه‌ای است پس اگر سراغتان اومد فقط چند لحظه یا دقیقه است پس تحمل کنید یا اب و قهوه و.. بخورید. به مرور شما عادت میکنید و گرسنه نمیشید و میتونید وعده‌های غذایی رو به یکی کاهش دهید ولی مغذی باشه نه شکم پرکن. و این برنامه روزه رو شما در طی سال میتونید هر وقت دلتون خاست انجام بدین. و طبق تحقیقات هیچ جا ثبت نشده انسان باید حتما روزی ٣ وعده بخوره و البته ترک کامل میان وعده‌ها بسیار کمک کنندست. صبحتون رو با یک لیوان اب و دیدن نور خورشید شروع کنید و البته شام رو قبل ساعت ٧-٨ شب میل کنید موفق باشید
مهسا 💖
۱۴۰۱/۳/۳۱
بنظرم کتاب مفیدیه اگه با دقت مطالعه بشه و طبق اصولی که گفته پیش بریمو بصورت مداوم رعایت کنیم چون من از فَستی که گفته شده و منظورش اینه که از ریزه خواری اجتناب کنیم زمانی هم که قراره غذایی میل کنیم حتما اررش غذاییِ خوبی داشته باشه نه اینکه صرفا برای پر کردن معدمون باشه در کنار فعالیت بدنی که داشتم و نتیجه گرفتم🎉امیدوارم واسه چیزی که میخواییم سمت کتاب فیلمو پادکستی که متناسب با اون خواستمون هستش میریم با دقت باشه اون مطالعه و دیدن و گوش کردنِ و حتما خودمون رو مجبور کنیم تا مداوم عمل کنیم واسه زمان محدود نباشه اون عمل کردنه تا تلاشمون بی نتیجه نباشه راستی یه دنیا ممنون بابت اضافه کردن قسمتی که میشه کتاب رو هم هایلایت کرد هم برای قسمتی که هایلایت کردیم یادداشتی اگه مدنظرمونه تایپ کنیم خیلی کارآمدتر شده چون بعد از مطالعه بعضی کتابها بعنوان مرور فقط کافیه سر بزنیم به قسمت هایلات هامون💫👍
Dariush Kral
۱۴۰۲/۴/۹
خواندن این کتاب هرآنچه در ذهن داشتید را زیر سوال میبرید و به چالش میکشد. جالب اینکه نویسنده کتاب داستان سرایی نمیکند و برای هر ادعایی مدرکی مستند بر اساس آزمایشات و تحقیقات علمی رو میکند که باز هم بیشتر خواننده را متعجب میکند که چرا با وجود همه‌ی اینها، هنوز هم روشهای غلط درمان چاقی و تبلیغات و... رواج دارد. نویسنده تمامی تئوری‌های چاقی را یک به یک و موشکافانه زیر ذره‌بین میبرد و در نهایت یک راه حل ارائه میکند. همه اراده ضعیف را مقصر چاقی میدانند درحالیکه بازیگران پنهان زیادی پشت پرده چاقی وجود دارند و باورهای غلط بسیاری پیرامون آن وجود دارد که شاید با اصلاح آن بتوان قدم اول برای درمان را محکم برداشت!
در نقد آن باید گفت تکرار و تاکید نظر نویسنده، مدام در متن وجود دارد و به برخی موارد (مانند تیروئید یا نمک و فشار خون و ادویه و ترشی ها...) اشاره‌ای نشده و راه حل پیشنهادی نویسنده در بخش نهایی کمی خوشبینانه به نظر می‌رسد ولی قطعا ارزش مطالعه و امتحان کردن را دارد.
ALI REZAEI
۱۴۰۱/۳/۲۹
نقد کتاب
این کتاب عالی بود
من به شخصه کمی اضافه وزن دارم و به خوبی با محتوای کتاب تونستم ارتباط برقرار کنم.
کتاب خیلی عالی با منطق و تحلیل هایش به موضوع می‌پرداخت و راهکار‌های بسیار متنوع و امید وار کننده‌ای ارائه میکرد.
ابتدا که محتوای کتاب جنبه تئوری و امید دادن بود و سپس وارد استدلال‌ها
و تحقیقات علمی شد که بسیاری از مسائل رو روشن کرد.
بعدش به سراغ راهکار رفت که بسیار کاربردی و مفید به نظر می‌ایند.
در کنار این همه خوبی چند نکته بود که میتوانست بهتر باشد
نکته اول میتوانست کتاب با داستان‌های مردم که لاغر کردند بیاورد که در درک کتاب بسیار کمک میکرد
و نکته بعدی این است که بعضی از مطالب تناقض داشت و قابل فهم نبود
درکل کتاب با ارزشی بود و همچنین کاربردی
نقاط قوت
راهکار‌های مختلف و امیدوار کننده
ارتباط برقرار کردن با مطالب
نقاط ضعف
تناقض کمی در محتوای کتاب
محمد رسولی
۱۳۹۹/۱۱/۳
چیزی که در مورد کتاب برام لذت بخش بود اینه که در اکثر قسمت هاش (۹۰ درصد حدودا) هر مطلبی که گفته پشتوانه علمی داره و منبعش رو هم اعلام کرده و اون قسمت‌هایی که استدلال خودش بود و تحقیق و منبعی نداشته سعی کرده تا جای ممکن منطقی توضیح بده و تا حدودی هم موفق بوده اما نه کامل. یسری جاها خودش حرف خودش رو یجورایی برده زیر سوال مثلا اوایل خیلی تاکید داشته به اینکه کالری پارامتر مهمی نیست اما اواخر کتاب کتاب گفته در دوره‌های پرهیز چیز کالری داری نباید بخوری
اینا ایرادات جزئی کتاب بود که به نظر من در برابر اون همه مطلب علمی و توضیحات عالی کاملا میشه ازش چشم پوشی کرد.
حتما ارزش خوندن داره و خیلی خوب پیشینه انواع رژیم‌ها و دلایل شکستشون در برابر چاقی و دیابت رو تشریح کرده و راهکار‌های بهتری هم سعی کرده بده
پرویز احمدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
واقعا عالی بود فوق العاده هست هر چی بگم کم گفتم
من سه ساله دارم در مورد وزن کم کردن و رژیم غذایی تحقیق میکنم ولی هر چی میخوندم به نتیجه نمیرسیدم و حتی نمیدونستم که دقیقا باید چیکار کنم و چجوری غذا بخورم و چی بخورم تا اینکه به این کتاب رسیدم واقعا عالیه
همه چیو مشخص کرده دلیل چاقی رو واضح گفته و
روشن کرده و اینکه چی بخوریم و چه وقت بخوریم قشنگ توضیح داده
الان دو هفته هست که این رژیمو گرفتم و فقط روزی یه وعده غذا میخورم اونم کم نه زیاد و توی این دو هفته تقریبا ده کیلو وزن کم کردم و خیلی هم سر حال و شاداب و پر انرژی هستم
قصد دارم چند بار دیگه کتابو بخونم که اطلاعاتم کامل باشه
واقعا ممنونم جیسون فانگ که این کتابو نوشتی و هچنین خیلی ممنونم کتابراه که این کتابو تو این برنامه گذاشتین تا مردم استفاده کنن
هر موقع به وزن دلخواهم رسیدم دوباره میام نظرمو مینویسم
S M
۱۴۰۲/۱/۲۵
به لحاظ تجربی اومده توضیح داده که وقتی انسولین بالا باشه به چاقی منجر میشه و آخرش هم توضیحی درباره رژیم غذایی داده. ولی‌ای کاش در باره مسائل شناختی و روانی قضیه هم صحبت میکرد. برای من بعضی از راهکارهاش با زندگی که دارم سازگار نیست. مثل اینکه یک روز در میان غذایی نخورم، یا شیرینیجات و نان رو از رژیم غذاییم کلا حذف کنم. یا اینکه ناهار رو همش آبگوشت و این جور چیزا بخورم. چون خانوادم هم در این مسئله نقش دارند و نمیشه صرفا گوشت بخورم یا سالادو.... بنابراین در کنار این‌ی کتاب روانشناسی هم باید خونده بشه و نکات کتاب شخصی سازی بشه و همینطوری عینا نخوایم انجامش بدیم. چون اگه درباره مسائل روانشناسی آگاهی نداشته باشی مشکلاتی رو به همراه داره. من به خاطر همین اشتباه دچار پرخوری عصبی شدم وارتباط درستم با غذا از هم پاشید و چندین ماهه باهاش دست و پنجه نرم میکنم.
سمیه بذرکار
۱۴۰۱/۳/۱۷
سلام خیلی کتاب مفید هست وکل اطلاعات لازم که کمتر متخصص تغذیه میدونه رو کامل بیان کرده وراهکارشون رو من دوماه انجام دادم 12 کیلو وزن کم کردم یعنی روزی یک بار غذا وفقط گوشت وکره وپنیر وتخم مرغ تخمه کدو وگردو وبادوم زمینی میخورم وچیزهای دیگه نمیخورم گاهی که دلم بکشه یه کم اونم هر از گاهی استفاده میکنم واب ومایعات مجاز زیاد بخورید من میوه هم خیلی کم هر از گاهی خوردم ومن قبل از خوندن این کتاب یه دوره سلامتی خریدم 4 ملیون که دیدم همین مطالبه وروش همین کتاب هست
واگه حوصله خوندن کل کتاب رو ندارید از صفحه159 به بعد روش برنامه غذایی هست بخونید
زهرا رضایی مقدم
۱۴۰۱/۱۲/۷
من متخصص تغذیه هستم بعد از خوندن این کتاب, برخی دستور العمل هارو برای چند نفر از مراجعه کنندگانم انجام دادم میشه گفت خوب بود و خیلی هم سریع جواب داد
همونطور که توی کتاب گفته شده, انتخاب‌های ما بسیار تعیین کننده هستن. بحث فستینگ یا روزه داری پزشکی از مواردی هست که ما پیش از این هم باتوجه به شرایط و
جسمانی به مراجعه کنندگان توصیه می‌کردیم که در این کتاب دلایل اون رو به وضوح توضیح داده, گرچه در ابتدا با خوندن کتاب ممکنه تصور کنید که برخی مطالب اشتباه هستن, اما همه حاصل مباحث علمی سالها کار و تجربه‌ی مفید هستن.
سعید رجبی
۱۴۰۱/۳/۲۰
به نظرم در مجموع کتاب مفیدی بود، از نظر علمی و عملی نکته‌های مفیدی داشت.
درک علمی اینکه تو فرایند چاقی چه مسائلی در بدن اتفاق می‌افته و به عنوان مثال شکر چطور باعث آسیب میشه، می‌تونه کمک کننده باشه.
اما اینکه گاهی همه نظرات قبلی رو در حیطه این مسئله گاهی به سخره می‌گرفت و درک این رو نداشت که و
پزشکی بیولوژی هم مثل همه علوم تکاملی هست و همین کتاب هم ممکنه چند سال دیگه به چالش کشیده بشه برام قابل درک نبود.
ترجمه خوبی داشت، در مجموع نمره چهار از پنج رو میدم به این کتاب.
Waterlily
۱۴۰۱/۱۰/۸
عالی بود،
بعد از مطالعه این کتاب متوجه میشیم همه چیز مربوط به عوامل چاقی است نه یک علت انسولین و کورتیزول و...
و اینهمه راهی که برای کاهش وزن در یوتیوب و اینستا و جاهای دیگه توصیه میکنن همش اشتباهه
این کتاب رو حتما مطالعه کنید
و از اولش تا آخرش بخونید با دقت، چون اگر کامل نخونی وسطش بهونه و
پیدا می‌کنی جا میزنی
و
اگر واقعا میخواهی تو زندگی به جایی برسی، کاری کن که باقی نمیکنن
کتاب بخون دوست من. کتاب🌹
عشق کتاب خوره کتاب
۱۴۰۱/۷/۲۲
کتاب کاملا مبتنی بر نتایج تحقیقات مختلفی درباره چاقی نوشته شده. اغلب بخش‌های کتاب تکرار مکررات بوده و میشه گفت با یک یا دو سوم همین حجم میشد مطلب رو رسوند. تمام سعی نویسنده بر این بود که بگه دلیل اصلی چاقی انسولین. همین. و دائما این موضوع رو کش داده. البته با تمام این اوصاف بازهم خوندن کتاب رو اما توصیه میکنم. خوندن یه نسخه خلاصه از کتاب میتونه تمام مطلب رو برسونه و چیزی از دست نخواهید داد. ترجمه کتاب بسیار خوب و روانه و مشکلی در ترجمه ندیدم
الهام
۱۴۰۲/۲/۱۱
کلا با خوندن این کتاب خیلی لذت بردم یعنی از اولین کارها و تخقیقاتی که برای کاهش وزن شده گفته و ادم رو آگاه میکنه نسبت به لینکه کورکورانه عرچی‌دکترا نیگن رو‌گوش میکنه و پیرو حرفشون میشه اما با خوندن این کتاب آدم متوجه میشه خیلی از راه هارو تا الان برای کاهش وزن اشتباه میرفته
ممنون بابت گذاشتن این و
کتاب تو اپلیکیشن کتابرا ممنون بابت ترجمش و ممنون بابت خود نویسنده که این کتاب رو خیلی دقیق و واضح نوشته که هرکسی بتونه بخونه و‌ استفاده کنه
م ن
۱۴۰۲/۵/۱۹
مدتها بود این کتابو تو کنابخونه م داشتم ولی نخونده بودمش. خودم در گیر اضافه وزن هستم. اوایل کتاب هستم و متوجه این نکته طلایی شدم که کم خوردن نه تنها باعث لاغری نمیشه بلکه بعد از مدتی ممکنه شخص از قبلش هم چاق تر بشه و این باعث تعجبم شد. کتاب خییلی به زبان قابل فهم و با مثال‌های بسیار ساده و قابل در فهمی مباحث تخصصی پزشکی مورد چاقی، علل و راه‌های درمان اون رو بیان کرده. من واقعا توصیه میکنم بخونیدش.
مشاهده همه نظرات 213

راهنمای مطالعه کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم

برای دریافت کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.