معرفی و دانلود کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند

عکس جلد کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند

چرا کشورها شکست می‌خورند: سرچشمه‌های قدرت، فقر و غنای کشورها

«چرا کشورها شکست می‌خورند»، تالیف هوشمندانه و ابداع سبک تازه‌ای در تاریخ‌نگاری است.

می‌توان گفت، حکومتی یا حاکمی که هنر سیاست‌ورزی و یا فضیلت حکومت کردنِ او زایل می‌شود، به رذیلت می‌گراید و استمرار این وضع او را گرفتار چرخه رذیلت می‌کند. مفهوم دیگر، یعنی محتمل‌الطرفین بودن نیز دست‌کم به لحاظ ظاهری، با مفهوم بخت در فلسفه سیاسی ماکیاولی، خویشاوندی زیادی دارد. وقتی کشورها بر سر دو راهی یا چند راهه انتخاب‌های تاریخی و یا همان بزنگاه تاریخی قرار می‌گیرند، سهم بخت و اقبال در مسیری که خواهند پیمود بسیار زیاد است.

در سال‌‌های اخیر اقتصاد نهادگرایی توسط گروهی از اقتصاددانان ایرانی طرفدار نهادگرایی به‌شدت ترویج شده و در دانشکده‌‌های اقتصاد هم با اقبال مواجه شده است. تعریف نهادگرایی در اقتصاد ایران مبهم است و البته اقتصاددانان نهادگرای داخلی هم چارچوب مشخصی برای بیان ایده‌‌های خود یا تحلیل اقتصاد ایران ارائه نکرده‌‌اند. نویسندگان کتاب حاضر تعریفی روشن، بی‌‌ابهام، بینش‌‌افزا و تامل‌‌برانگیز از نهادهای اقتصادی فراگیر و بهره‌‌کش ارائه می‌‌دهند و آن را برای تحلیل شرایط اقتصادی در سراسر جهان در ادوار تاریخی مختلف به‌‌کار می‌‌گیرند. نویسندگان معتقدند که شکل‌‌گیری نهادها را باید در بازه‌‌های زمانی دور و دراز مورد توجه قرار داد. روند تاریخی حرکت یک جامعه به سوی ساخت‌‌دهی نهادها است که مسیر توسعه اقتصادی کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌‌دهد و آن را می‌‌سازد. کتاب حاضر می‌‌تواند راهنمایی باشد برای پاسخ به پرسش‌‌های متعددی که از زاویه نهادگرایی پیش روی اقتصاددانان و اقتصادخوانان ایرانی علاقه‌‌مند به نهاد و نهادگرایی برای تحلیل اقتصاد ایران قرار دارد.

این کتاب را می‌‌توان کتابی میان‌‌رشته‌‌ای تلقی کرد که رویکرد اقتصاد سیاسی را برای تحلیل به‌‌کار می‌‌گیرد. مناسبات مشترک، روابط متقابل و همبستگی‌‌های میان اقتصاد و سیاست که نهادها و چگونگی ساخت آنها را متاثر می‌‌سازند در این کتاب در کشورهای مختلف جهان در قرن‌‌های اخیر مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته‌‌اند. نهادهای سیاسی فراگیر و بهره‌‌کش و تعامل آنها با نهادهای اقتصادی فراگیر و بهره‌‌کش یکی از موضوعات اصلی و جاری و ساری در کتاب است. این کتاب می‌‌تواند برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد و علوم سیاسی مفید باشد و قابلیت تدریس در این دو رشته را دارد. این کتاب همچنین می‌‌تواند به‌عنوان منبعی برای درس اقتصاد توسعه مورد استفاده قرار گیرد. کتاب حاضر نه تنها برای خواننده حرفه‌‌ای و دانشگاهیان مفید است بلکه حاوی نکات زیادی برای خوانندگان عادی نیز هست که علاقه‌‌مند به این پرسش هستند که چرا بعضی کشورها ثروتمند هستند و بعضی دیگر فقیر و می‌‌خواهند بدانند چه می‌‌شود که مسیرهای توسعه اقتصادی کشورها گاهی ‌‌اوقات خیلی واگرا هستند.
«چرا کشورها شکست می خورند» اساسا راجع به وضع اقتصادی انواع جوامع از جماعات و آبادی های اولیه تا کشورهای امروزی است؛ اما ارجاعات پرشمار مولفان به تجربه های جهانی، به کتاب خصلتی تاریخی هم داده است، و حتی می توان گفت این کتاب راجع به تاریخ تحولات اقتصادی جوامع و با تاکید بر مبحث توسعه است. از این حیث، با وجود اینکه مشرب اقتصادی مولفان (نهادگرایی) در سراسر کتاب با قوت تمام جاری است، کتاب بیش از آنکه ذیل یکی از نحله های اقتصادی قرار گیرد، از لون تاریخ است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار ناشر / ویراستار
مقدمه مترجمان
مقدمه مولفان
فصل اول: دو دنیای چنین متفاوت در کنار هم
فصل دوم: نظریه ‏هایی که کار نمی‏ کنند
فصل سوم: ثروت‏ زایی و فقر آفرینی
فصل چهارم: تفاوت‏ های کوچک و بزنگاه ‏های تاریخی: تاثیر تاریخ
فصل پنجم: «من آینده را دیده ‏‏‏ام و آن کار می‏‏‏ کند»: رشد در چارچوب نهاد های بهره ‏‏‏کش
فصل ششم: جدا شدنِ راه ها
فصل هفتم: نقطه عطف
فصل هشتم: در قلمرو ما نه: موانع توسعه
فصل نهم: توسعه معکوس
فصل دهم: گسترش شکوفایی
فصل یازدهم: چرخه فضیلت
فصل دوازدهم: چرخه رذیلت
فصل سیزدهم: چرا کشورها‏ امروزه ناکام می‏ مانند
فصل چهاردهم: شالوده شکنی
فصل پانزدهم: درک شکوفایی اقتصادی و فقر
کتابنامه
ستایش بزرگان اقتصاد از این کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا کشورها شکست می‌خورند
نویسنده،
مترجمپویا جبل عاملی
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات560
زبانفارسی
شابک978-600-7106-04-4
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند

محمد پیکان پور
۱۴۰۱/۳/۶
من همیشه به این فکر میکردم که امریکا چطور اینهمه پیشرفت کرد ولی کشورهای دیگر ماندند
این کتاب پاسخی به این پرسش من است
پیش زمینه پیشرفت هر کشوری داشتن حاکمانی هستش که بیشتر از منافع خودش به منافع کشورش بیندیشد کشوری مثل اسپانیا یا انگلستان که هزاران کیلومتر دورتر از خودش برای استعمار و استثمار تا
کشورهای دیگر میروند کشور خودشان را آباد کنند (هرچند جنبه بسیار منفی دارد) قطعا آباد میشوند ولی در این میان با مردم بومی کشورهایی مثل مکزیک و آمریکا مواجه میشوند که با وجود شرایط جغرافیایی یکسان با تفکرات متفاوت مواجه میشوند و نتیجه آن کشورهای متفاوت امروزی است.
به هر حال از دست اندر کاران محترم کتابراه بسیار سپاسگزارم
Ali Dastjerdi
۱۳۹۹/۶/۱
من این کتابو از روی pdf‌اش خوندم و به نظرم یک کتاب فوق العاده و اولین زمینه ساز برای علاقه من به علم اقتصاد بود. کتاب به خوبی نکات مشترک کشورهای پیشرفته رو بیان کرده و البته خاطر نشان کرده هر پیشرفتی لزوما مطلوب و پایدار نیست و توسعه‌های پایدار در گذر زملن خودشون رو نشون میدن. کتابی کاملا مستدل و و البته بسیار دقیق. نکته مثبت دیگه‌ای هم که داشت فهم ساده کتاب بود وزیاد توش از اصطلاحات تخصصی استفاده نشده همین موضوع به سهولت فهم کتاب کمک کرده. به هر کسی توصیه میکنم.
آرش مرادی
۱۴۰۱/۱۲/۴
کتاب بسیار خوب و جامعه‌ای هستش. این کتاب بر اصل مالکیت خصوصی به عنوان دلیل و محرک چرخ اقتصاد پافشاری و استدلال می‌کند که جهت گیری صحیح هستش و ارکان دولت چه تمام دولتی و چه شبه دولتی باید به نگه داشت این قضیه دخیل باشند البته با دیدگاه کینزی نباید اشتباه گرفته شود که متاسفانه کتاب کمی به این سو روش می‌رود. کینزی برای دوران جنگ و پسا جنگ بسیار کارا و واجب هستش ولی در شرایط آرام و منطقی جامعه عامل اصطکاک چرخهای صنعت می‌شود
حمیدرضا سموری
۱۳۹۶/۱۲/۲۰
کتاب بسیار خوب و بسیار معروفی است. فکر می‌کنم همه ما بارها این سوال را در ذهن خود مطرح کرده ایم که چرا وضعیت کشورها اینقدر متفاوت است؟ این کتاب پاسخی برای این سوال و سوالاتی به مراتب بزرگتر و دقیقتر در باب توسعه کشورها در بستر تاریخ است.
vatan vatan
۱۳۹۵/۱۱/۲۲
کتابی فوق العاده، اولین کتابی که همیشه برای مطالعه پیشنهاد میدم این کتاب بوده، اگر قصد دارید به دید روشنی از تاثیر نهادهای اقتصادی بر توسعه کشورها برسید این کتاب رو مطالعه کنید.
لازم به ذکره مطالعه این کتاب نیازی به دانش اقتصادی نداره برای تمام اقشار قابل درکه.
Amin Mosleh
۱۳۹۸/۳/۱۵
کاش به جای این همه مطالعه طنز و رمان و داستان، مردم ما به سمت همچین کتابای زندگی سازی رو می‌آوردن
کتابی عالی که هم اطلاعات خوبی در اختیار مخاطب قرار میده هم دید عمیقی بعد مطالعه کتاب پیدا می‌کنین
مجتبی نیک اقبال
۱۳۹۶/۲/۳۰
نهادها همواره تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی دارند و این کتاب هم به دنبال اثبات همین موضوع مهم هست. پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو خریداری کنید. واقعا با ارزش هست.
Araz Tebrizligil
۱۴۰۲/۸/۲۴
خیلی کتاب خوبی هست دلیل پیشرفت و عقب ماندگی کشورها را توضیح می‌دهد کشورهایی که هنوز هم سیستم برده داری دارن ولی به شکل مخفی و اینکه سیاست چگونه مکمل رشد اقتصاد می‌شود
positive psychology
۱۴۰۱/۱۰/۶
خوندن این کتاب برای هر انسان و به خصوص برای افرادی که مسئولیتی دارند ضروری است. مشکل تاریخی ملت‌هایی مثل ما و ملت‌های اطرافمان را به خوبی نشان می‌دهد.
نیما پروانی
۱۴۰۰/۷/۱۵
وقتی این کتاب رو میخونی ناراحت میشی. به جوانان توصیه نمیکنم چون باعث ایجاد حسرت میشه ولی خود کتاب خیلی علمی و جالبه و واقعا روزگار ما جهان سومی‌ها رو نمایش میده.
مجید Tav
۱۴۰۰/۹/۷
کتابی خوب در شناساندن علل و بررسی و فقر اقتصادی جوامع انسانی، بنظرم بزرگترین علت «فرهنگ» که شامل تمامی حالات و روحیات و جهان‌بینی انسان‌هاست، می‌باشد...
کاربر M
۱۳۹۷/۵/۳
کتابی فوق‌العاده با ترجمه‌ای بسیار خوب و روان
که پی نوشت‌های کاملی نیز دارد که باعث بهتر شدن کتاب شده است.
Sima
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
کتاب زیبا و پرباری هستش و دید آدم رو نسبت به خیلی مسائل تغییر میده و به علاقه مندان به مسائل کشور داری و اقتصاد پیشنهاد می‌کنم
Alireza Z
۱۴۰۱/۲/۹
بسیار کتاب دقیقی است، با ذکر مثالهای متعدد وضعیت سیاسی-اقتصادی کشورهای درحال توسعه را بررسی میکند و احتمال پیشرفت واقعی آن‌ها را می‌سنجد
mehdi nikpour
۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کتاب اطلاعات جالبی در مورد دلایل شکست و پیروزی کشورها ارائه میده. توصیه به خرید کتاب میکنم
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند

برای دریافت کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.