معرفی و دانلود کتاب صوتی وضع بشر

عکس جلد کتاب صوتی وضع بشر
قیمت:
۱۴۰۴۰۰ 98280 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وضع بشر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وضع بشر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وضع بشر

همانطور که از عنوان کتاب وضع بشر برمی‌آید، هانا آرنت، از برجسته‌ترین فیلسوفان قرن بیستم، در کتاب حاضر «شرایط انسانی» را مورد بررسی قرار می‌دهد و فعالیت انسانی را ذیل سه شِق (زحمت، کار و کنش) دسته‌بندی می‌کند. گفتنی‌ست اثر حاضر به‌عنوان نامزد نهایی جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا نیز شناخته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی وضع بشر

هانا آرنت (Hannah Arendt) از فیلسوفان نامداری بود که بررسی سیر تکامل و جهش‌های سیاسی و اجتماعی بشر را در دستور کار خود قرار داد و حاصل این پژوهش‌ها را در کتاب صوتی وضع بشر (The Human Condition) به مخاطبینش عرضه نمود. اثری که به‌زعم منتقدان، کتابی عالمانه، سترگ و از بهترین آثار آرنت است.

در کتاب پیش‌ رو، با مفاهیمی چون کار کردن مواجه می‌شوید که این‌بار قرار است آن‌ها را از نظرگاه یک فیلسوف اگزیستانسیالیست به بحث بنشینید. هانا آرنت ضمن اینکه تعاریف تازه‌ای از این مفاهیم به دست می‌دهد، نقش آن‌ها را در جریان‌های فکری و سیاسی جوامع انسانی نیز بررسی می‌نماید. هانا آرنت بیان می‌کند که گاه دستاورد فناوری چیزی به‌جز محدودیت، سرکوب آزادی و نابودی نیست.

شناخت مفهوم سیاست و تأثیر آن بر زندگی گذشته و کنونی بشر یکی از دستاوردهای ارزشمندی است که با درک و دریافت کتاب صوتی وضع بشر نصیب شما می‌شود. هانا آرنت به شما نشان می‌دهد چطور در گذار از سنت به مدرنیته، انسان‌ها ارزش‌هایی متناقض با آرمان‌های پیشین خود را یافته‌ و آن‌ها را مبنایی برای پایه‌ریزی آینده‌ی خود قرار داده‌اند. نویسنده همچنین تصویر دقیقی از توانایی‌های انسانی برایتان ترسیم می‌کند که می‌توانند در جهت بهبود اوضاع یا حتی افزودن بر ویرانی‌های اجتماعی به کار گرفته شوند.

این اثر ارزشمند برای نخستین‌ بار در سال 1958 به چاپ رسید و نسخه‌ی فارسی آن نیز با برگردان مسعود علیا از سوی نشر ققنوس در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفت. کتاب صوتی وضع بشر را با گویندگی بهناز بستاندوست و به کوشش نشر صوتی ماه آوا می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب وضع بشر

  • برنده‌ی جایزه‌ی APSA Benjamin E. Lippincott در سال 1975
  • فینالیست جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا برای آثار غیرداستانی در سال 1959

نکوداشت‌های کتاب وضع بشر

  • مهم‌ترین اثر فلسفی هانا آرنت. (ریچارد ولین، استاد تاریخ و علوم سیاسی دانشگاه سیتی)
  • یک کار بزرگ با ترکیبی از عقلانیت و تخیل. (فیلیپ توینبی، روزنامه‌ی گاردین)
  • ترکیب قدرت فکری فوق‌العاده با عقل سلیم باعث می‌شود که بینش آرنت درمورد تاریخ و سیاست هم شگفت‌انگیز و هم ملموس و قابل‌درک به نظر برسد. (مری مک‌کارتی، هفته‌نامه‌ی نیویورکر)

کتاب صوتی وضع بشر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مباحث مربوط به فلسفه‌ی سیاسی و جامعه‌شناسی مخاطبین اصلی کتاب صوتی حاضر هستند. علاقه‌مندان به آشنایی با تحولات تاریخ معاصر جهان نیز می‌توانند از این اثر بهره‌ بگیرند.

با هانا آرنت بیشتر آشنا شویم

هانا آرنت، نویسنده و فیلسوف برجسته‌ی آلمانی، در سال 1906 متولد شد. او در دانشگاه‌های ماربورگ، آلبرت لودویگ فریبورگ و همچنین هایدلبرگ به تحصیل پرداخت و از محضر استادانی چون هایدگر و یاسپرس بهره‌ی فراوانی برد. این فیلسوف اگزیستانسیالیست در سال‌های جنگ‌‌جهانی، به سبب مخالفت‌هایش با سیاست‌های حزب نازی و فعالیت‌های یهودی‌ستیزانه‌ی آن‌ها، روانه‌ی زندان شد.

هانا آرنت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اندیشمندان سیاسی قرن بیستم سال‌ها به کار تألیف و ویرایش مشغول بود. وی سرانجام، در سال 1975 درگذشت. کتاب‌های «آیشمن در اورشلیم»، «عشق و آگوستین قدیس»، «بحران‌های جمهوری» و... از دیگر آثار شاخص اوست.

در بخشی از کتاب صوتی وضع بشر می‌شنویم

دلگرم‌کننده‌ترین پیام وضع بشر یادآوری زادگی بشری و معجزه‌ی آغاز است. آرنت، در تقابل کامل با تأکید هایدگر بر میرایی ما، استدلال می‌کند که ایمان و امید در امور بشری از این امر واقع برمی‌خیزند که انسان‌های جدید مدام پا به جهان می‌گذارند، انسان‌هایی که هر کدام منحصربه‌فردند و هریک قادر به ابتکار عمل‌های تازه‌ای که می‌توانند آن زنجیرهای رخدادها را که اعمال پیشین به حرکت درآورده‌اند، پاره کنند یا به مسیری تازه دراندازند.

آرنت عمل را «یگانه قابلیت اعجازآفرین انسان» می‌خواند و متذکر می‌شود که در امور بشری به‌واقع کاملاً معقول است که انتظار امر نامنتظَز را داشته باشیم و آغازهای نو را نمی‌توان منتفی دانست، حتی زمانی که به نظر می‌رسد جامعه گرفتار رکود شده یا در مسیری انعطاف‌ناپذیر قرار گرفته است. از هنگام انتشار کتاب، ملاحظات آرنت درباره پیش‌بینی سیاست مخصوصاً با فروپاشی کمونیسم، به طرز نظرگیری مهر تأیید خورده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
43 دقیقه
معرفی و مقدمه
58 دقیقه
سرآغاز و بخش اول
64 دقیقه
بخش دوم
70 دقیقه
بخش سوم
68 دقیقه
بخش چهارم
62 دقیقه
بخش پنجم
102 دقیقه
بخش ششم
88 دقیقه
بخش هفتم
102 دقیقه
بخش هشتم
90 دقیقه
بخش نهم
105 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وضع بشر
نویسنده
مترجممسعود علیا
راویبهناز بستاندوست
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۰۴۰۰ 98280 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وضع بشر

سلمان بهمن دار
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب خیلی خوبی بود اما درکش حداقل برای من خیلی سخت و پیچیده بود و با توجه به اینکه دو بار کامل گوش کردم خیلی چیزهارو متوجه نشدم و باید اهل فلسفه باشی و همچنین یکسری اطلاعات قبلی داشته باشی تا بتونی کتاب رو کامل درک کنی و همینطور فصل‌های طولانی و خسته کننده‌ای داشت و برای من برخلاف کتاب‌های قبلی که هانا آرنت خیلی جذاب بود این کتاب‌ی وقفه‌ای در کتاب گوش کردن من انداخت واون چیزی که انتظار داشتم نبود...
سیمین کلانتری
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
من قبلا این کتاب را مطالعه کردم ولی میخوام یکبار هم صوتی را گوش بدم بنظرم کتابهای هانا آرنت را باید همه بخونن.
مهدی غفوریان
۱۴۰۲/۶/۲۰
قبلا کتاب را خوانده بود و این بار شنیدم و باز هم جذاب و مفید و روان، سپاس فراوان از گوینده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وضع بشر

برای دریافت کتاب صوتی وضع بشر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.