معرفی و دانلود کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن

عکس جلد کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن
قیمت:
۶۰۰۰۰ 30000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن

هدف کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن اثر بهرام نوازنی، درک مفهوم واقعی ایده صدور انقلاب در نزد رهبران جمهوری اسلامی، کشف زمینه‌های طرح این ایده و شناخت تحولات و فرجام آن در روابط میان جمهوری اسلامی و دولت‌های غربی است.

« این کتاب در تاریخ 17 بهمن 1396 به‌روز رسانی شده است.»

پدیده‌ صدور انقلاب یکی از پیامدهای هر انقلاب بزرگ تاریخ معاصر بوده است و در انقلاب اسلامی ایران نیز بروز و نمود آشکاری یافته است. از آن‌جا که انقلاب اول بار از ذهن بشر طراوش می‌کند می‌توان صدور انقلاب را در مرحله نخست یک «ایده» یا «فکر» نامید که به مردم دیگر جوامع بشری عرضه می‌شود. اما انقلاب در ذهن محدود نمی‌شود بلکه برای به رسیدن به اهداف خود ناگزیر از ظهور در صحنه اجتماع و تغییر و تحول وضع موجود است و این مهم‌ترین وظیفه یک فرد انقلابی است که در این مرحله از چه شیوه و ابزاری برای دستیابی سریع‌تر و کم هزینه‌تر به اهداف و آرمان‌های انقلاب استفاده کند. بی‌تردید عوامل نظم پیشین در داخل جامعه‌ انقلاب زده و همچنین عوامل حافظ وضع موجود در صحنه‌های بزرگ‌تر منطقه و جهان، که از برهم خوردن نظم آسیب دیده‌اند به مقابله با عوامل تغییر برخاسته و با این «فکر» و «شیوه» انقلابی به مبارزه خواهند پرداخت. نوع و شدت واکنش‌های بین‌المللی در مقابل یک انقلاب نه تنها در نوع «شیوه» انقلابی بلکه بر «دامنه» و «شدت» انقلاب نیز تأثیرگذار است و جنبش و دولت انقلابی را به اتخاذ تدابیری برای رهایی یا کاهش پیامدهای مخرب این مقاومت بین‌المللی مجبور می‌سازد.

به منظور روشن کردن اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی و جایگاه صدور انقلاب در میان اهداف و تحولات مفهومی و کارکردی آن، کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن، بر مبنای سه بخش کلی تبیین چارچوب نظری صدور انقلاب اسلامی و تحولات مفهومی آن، شیوه‌های صدور انقلاب اسلامی و تحولات ابزاری آن، و در پایان واکنش‌های بین‌المللی و چالش‌هایی که در جریان پیگیری راهبرد صدور انقلاب برای منافع ملی کشور به وجود آمد تقسیم شده است.

در فصل نخست از بخش اول، ضمن مروری بر ادبیات انقلاب‌ها، به تفصیل درباره عوامل پیدایش و تحول انقلاب‌ها تا پیروزی و صدور انقلاب پرداخته و به نقاط مشترک و مختلف انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های مهم در کشورهای بزرگ و کوچک اشاره می‌شود و هدف این است که گامی در جهت تکمیل نظریه‌پردازی انقلاب‌ها برداشته شود. در همین زمینه اعطای فرصت مطالعاتی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی به نویسنده و موافقت دانشگاه کانادایی بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور برای استفاده از منابع غنی کتابخانه‌ای آن به عنوان پژوهشگر میهمان، فرصت مناسبی بود که برای شروع این پژوهش غنیمت شمرده شد. فصل دوم از همین بخش، به مطالعه انقلاب اسلامی تمرکز یافته و رویکرد امام خمینی و دیگر رهبران انقلاب اسلامی را که منجر به تدوین قانون اساسی و پیگیری موضوع صدور انقلاب اسلامی به عنوان یک راهبرد دولت جمهوری اسلامی ایران شده است مورد توجه قرار گرفته است.

بخش دوم در دو فصل به بررسی ارکان جمهوری اسلامی و نهادهای انقلابی مؤثر بر پیشبرد راهبرد صدور انقلاب اسلامی و همچنین جبهه‌های مختلفی که هر یک از این ارکان و نهادها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مواجهه با تهدیدات قدرت‌های بزرگ رقیب تشکیل داده و فعالیت می‌کردند پرداخته است. بخش سوم نیز به موضوع واکنش‌های بین‌المللی و تحولاتی که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این راستا متحمل شده است می‌پردازد. این بخش نیز در دو فصل به دوره برزخ انقلابی و ثبات مکتبی تقسیم می‌شود و راهبرد صدور انقلاب اسلامی را در این دو دوره به بوته نقد و تحلیل می‌کشاند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: چارچوب نظری انقلاب اسلامی و تحولات مفهومی آن
فصل اول: چارچوب نظری انقلاب اسلامی
مفهوم انقلاب و شرایط آن
نقش رقابت خارجی
بحران هویت
جنبش‌های انقلاب اسلامی
فصل دوم: مفهوم صدور انقلاب اسلامی
رویکرد امام خمینی
حاکمیت اسلام بر همه امور اجتماعی یا پیوستگی دین و سیاست
ماهیت جهان‌شمولی و فرامرزی اسلام و انقلاب اسلامی
«ولایت فقیه» به‌عنوان بهترین الگوی حکومتی
الگوسازی برای سایر ملل مسلمان یا صدور انقلاب
رویکرد قانون اساسی جمهوری اسلامی
خلاصه بخش
بخش دوم: ارکان و ابزار صدور انقلاب اسلامی
فصل سوم: ارکان و نهادهای صدور انقلاب
مردم
مجلس خبرگان
ولایت فقیه
مجمع تشخیص مصلحت نظام
مجلس شورای اسلامی
ریاست جمهوری
قوه قضاییه
فصل چهارم: جبهه‌ها و ابزار «صدور انقلاب»
جبهه و ابزار فرهنگی
شورای عالی انقلاب فرهنگی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
سازمان صدا و سیما
سازمان تبلیغات اسلامی
جبهه و ابزار علمی
جهاد دانشگاهی
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و دفتر جذب نخبگان
فرهنگستان‌های علوم
دانشگاه بین‌المللی امام خمینی
مرکز تحقیقات حکومت اسلامی
دانشگاه امام صادق(ع)
جامعه المصطفی العالمیه
بنیاد دایره ‌المعارف اسلامی
المپیادهای علمی
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
جبهه و ابزار اقتصادی
وزارت امور اقتصادی و دارایی
وزارت صنعت، معدن و تجارت
وزارت جهاد کشاورزی
کمیته امداد امام خمینی(ره)
بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید و امور ایثارگران
آستان قدس رضوی
جبهه و ابزار نظامی
شورای عالی امنیت ملی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
جبهه و ابزار سیاسی
خلاصه بخش
بخش سوم: واکنش‌های بین‌المللی و تحولات نظری و عَملی صدور انقلاب
فصل پنجم: دوره برزخ انقلابی
اختلافات داخلی
انقلاب دوم
کودتا و جنگ
فصل ششم: دوره ثبات مکتبی
انقلاب سوم و مصلحت‌سنجی
انقلاب جهانی
واقع‌گرایی در جنگ
بازسازی ملی‌گرایانه
تنش‌زدایی و همگرایی
حمایت از جنبش‌های آزادی‌بخش
مقابله با تحریم و براندازی
تغییر آهنگ تنش‌زدایی
خلاصه بخش
نتیجه‌گیری
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-964-7986-53-3
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ 30000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن

William Murdoch
۱۳۹۸/۴/۱۴
باعرض سلام و خسته نباشید استاد گرامی. بعد از خوندن کتاب شما درباره به مواردی بر خوردم که باید به شما عذض کنیم. مورد اول:پاشنه اشیل این کتاب ساختار خود کتاب هست منظورم از پاشنه این هست که کتبی می‌باشه که نیاز به ابدیت شدن در هر لحظه را می‌طلبه برای مثال فصل چهارم. طوری نوشته شده که اسم ریس و ورسایی هست هر لحظه باید عوض شه کتاب شما هم باید ابدیت شه. در مورد 2:کتب شما بنظر من. اگه روند تاریخی در نظر بگیریم. بهتر است بخش رهبری هست از اون قمست که رهبر جدید به نام امام خامینه به عنوان رهبر جدید انتخاب میشه و روند‌های تاریخی بنظرم جدا کنید و داخل یک یه فصل جداگانه و جدا باشد. مورد 3:کتاب شما بنظرم. یه فصل دیگه نیازمند هست برای غنایی کتاب. فصل اخری اظافه کنید با عنوان ارزیابی و نقد سیاست خارجه جمهوری اسلامی. در هر مقطع را در کتاب ذکر کنید. مورد 4:بنظرم این کتاب برخلاف کتاب دیپلماسی و اداب کنسولی که مناسب اموزش دادن و سر کلاسی می‌باشه این کتاب سیاست خارجه جمهوری اسلامی بنظرم من یک کتاب تحقیقی بیشتر شبیه هست و اصلا مناسب امتحان دادن نمی‌باشه چون داخل کتاب امار‌های زیادی وجود داره که برای تحقیق نیاز می‌شود. مورد 4: (در. واقع در وایرایش پنجم خرداد سال 97): دارایی اشتباه تاییبی هست. برای مثال___> الف:صفحه 110 قسمت شورایی هماهنگی تبلیغات اسلامی خط 12. (کلمه نرغیب تایپ شده در صورتی که ترغیب) ب:صفحه 185خط دوم (سیاست کژدار و مریز نوشته شده اصلاح:کژدار و مریض) ج:صفحه 186: کلمه اساسنامه خط دوم: حرف الف. فاصله افتاده) د:صفحه 183در یک بیانیه سخرانی کریم. سنجایی اخر صفحه. خط دوم سخرانیش. (کلمه بی‌عدالتی درست اما بیعدالتی) نوشته شده اصلاح کنی. حمید رضا بوترابی ترم 6. 14تیر ماه 1398می
منوچهر خراسانی
۱۳۹۸/۴/۱۲
با درود خدمت گردآورنده کتاب و سپاس از زحمات ایشان برای تدوین این کتاب.
کتاب "صدور انقلاب اسلامی زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن" متشکل از سه بخش و هر بخش دارای زیرمجموعه‌های می‌باشد. در بخش اول با طرح یک چارچوب نظری برای انقلاب اسلامی به همراه یک نگاه عام نسبت به پدیده انقلاب‌ها، نقش نیروهای با
همسو جنبش انقلابی تحت رهبری آیت‌الله خمینی در به ثمر رسیدن این انقلاب بیان شده است. هم‌چنین رویکرد و نگاه آیت‌الله خمینی نسبت به صدور انقلاب اسلامی به همراه پیشینه‌ای مفهوم حاکمیت اسلامی در اندیشه‌های ایشان به خوبی نشان داده شده است.
در بخش دوم به بررسی ابزارهایی صدور انقلاب اسلامی اختصاص یافته است. و بخش سوم به تحولاتی که این انقلاب پشت سر گذاشته است می‌پردازد. که این تحولات شامل نگاه بین‌المللی نسبت به انقلاب اسلامی به همراه کشمکش‌های داخلی و انشعاب جنبش‌های درون انقلاب و تغییر نگاه انقلابیون نسبت چگونه حکومت کردن و جنگ عراق و ایران می‌باشد.
ویژگی‌های این کتاب از نظر من مواردی را شامل می‌شود که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌شود:
- تحولات و سیر وقایع در این کتاب همراه با زمان به پیش می‌رود که این باعث ایجاد علاقه برای خواننده‌ی کتاب می‌شود.
- در متن و محتوای کتاب به جزئیات وقایع و تحولات به خوبی اشاره شده و تلاش شده است که جزئیات وقایع از نظر دور انداخته نشود و این توجه به نظر من از ویژگی‌های مثبت است.
- گره خوردن سیاست خارجی با مفهوم صدور انقلاب و تأثیر و تأثر که این دو مفهوم بر یکدیگر می‌گذارند که گاه مانع و گاه محرک یکدیگر می‌باشند. به نوبه خود می‌تواند برای خواننده جالب‌توجه باشد.
مطالعه‌ی این کتاب برای من سودمند و مفید واقع شد و معلومات من را در زمینه‌های وقوع و صدور..
سیدعنایت الله سادات ناصری
۱۳۹۸/۳/۱۲
عرض سلام و خسته نباشید خدمت دانشجویان و پژوهشگران محترم در مورد کتاب آقای دکتر باید گفت که این کتاب در ضمینه صدور انقلاب از محتویات خوب برخوردار است میتوان گفت یکی از کاملترین کتاب است در مورد انقلاب و ضمینه‌های انقلاب نکته دیگری که درمورد کتاب است، این کتاب که با مشخص نمودن بخش و فصل و موضوع و که ارجاعات درست به منابع دادند میشود برای پایان نامه نوشتن انتخاب نمود چون میتوان مطلب که میخواهیم بدون ضیاع وقت مطالعه کرد. اما یک مسئله را که برایم کمی گنگ به نظر آمد در بخش مفهوم انقلاب دیدگاه‌های صاحب نظران در مورد مفهوم انقلاب است که با مثال در مورد کشور مجارستان آوردند گفتند برخی شورش و برخی انقلاب اطلاق کردند اما ذکر نکردند که کدام دانشمند گفته شورش و یا کدام انقلاب خوانده که مثال بسیار مبهم است، اگر جناب دکتر در ویراست بعدی اشکال این مورد را بگیرند ممنون میشوم.
به امید موفقیت بیشتر جناب دکتر صاحب.
با احترام
سید عنایت الله سادات ناصری
Nourieh Amiri
۱۳۹۷/۴/۱
سلام و خسته نباشید میگم خدمت استاد گرامی
نکنه‌ی قابل توجهی که من از بخش ارائه‌ی خودم دریافت کردم این بود که متوجه شدم تامین امنیت غذایی کشور به عهدی‌ی یک ارگان خاصی به اسم وزارت جهاد کشاورزی هست که این سازمان از ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت خانه کشاورزی تشکیل شده. و هر دو یک هدف خاصی را دنبال
میکنند. نکته دیگری که توجه من را جلب کرد این بود که متوجه شدم جمعیت هلال احمر در ایران حتی از زمان قبل از انقلاب نیز بوده است و از یک علامت خاصی مثل شیر و خورشید استفاده میکردند. این سازمان حتی در سال ۱۳۹۴ تعداد ۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی در ۱۹ کشور تاسیس کرده از جمله دو بیمارستان در دبی و لبنان که این خیلی توجه من را جلب کردکه چطور در دبی بیمارستان داره و بعد از مطالعاتی که انجام دادم فهمیدم در دبی به خاطر توریست‌های ایرانی که به انجا مسافرت میکردند بیمارستان ایرانی را هم جمعیت هلال احمر ایران تاسیس کردند و تا به الان نیز باقی است. نکته‌ی قابل توجه دیگری که توجه من را این کتاب جلب کرد این بود که فکر کمیته‌ی امداد امام خمینی نهادی دولتی است بعد از خواندن این کتاب متوجه شدم که نهادی نهادی غیر دولتی است.
شایان امانی جنتی
۱۳۹۷/۳/۳۰
سلام و درود خدمت استاد محترم جناب آقای دکتر نوازنی
ضمن تشکر و قدردانی از زحمات حضرتعالی در جهت تهیه و تنظیم این مجموعه ارزشمند علمی و تاریخی، نکاتی چند در مدت بررسی‌های بنده پس از مطالعه کامل این کتاب حائز اهمیت می‌باشد که صرفا مهم‌ترین آن را از این طریق خدمتتان عرض خواهم کرد.
امروز، از یک سو در
عرصه سیاسی و اجتماعی در دنیا شاهد امواج مختلف انقلاب اسلامی ملت ایران هستیم که در سرزمین‌های اسلامی در قالب موج بیداری اسلامی و هویت یابی مردم مسلمان در مسیر تبلور امت اسلامی نمود یافته است.
از سوی دیگر همزمان با پیشرفت فناوری شاهد گذار از عصر اقتصاد و صنعت "انرژی پایه" به اقتصاد و صنعت "اطلاعات پایه" هستیم. چنانکه از آن به عنوان"عصر دانش و فناوری اطلاعات"یاد می‌شود و اساسا در سطح فراگیر جهانی یک پویش جدید و البته آینده دار محسوب می‌شود که در راس همه اینها شاهد شکل گیری یک فضای جدید در دنیا هستیم تحت عنوان "فضای مجازی".
"فضای مجازی" واقعا یک فضا است یعنی ساحتهای مختلف و شئون مختلف زندگی در آن باز تعریف می‌شود و ابعاد متعدد واقعی در زندگی ما دارد. ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و البته امنیتی.
" انقلاب اسلامی " هم یک حقیقت زنده و جریانی واقعی در عصر حاضر دارد که در صدد تغییر نظم مسلط استکباری در دنیا به سمت نظمی جدید بر پایه آزادی مورد نظر آفریننده عالم برای همه انسانها و در نتیجه مردم سالاری واقعی برپایه اسلام است.
باتوجه به گزاره‌هایی که مطرح شد، جای خالی عنوان "فضای مجازی" در بخش جبهه و ابزار‌های صدور انقلاب اسلامی به شدت حس می‌شود.
مرکز ملی فضای مجازی در ایران، مرکزی است که به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط «شورای عالی فضای مجازی» در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ تشکیل شده‌است.  در حال حاضر،  ابوالحسن فیروزآبادی ریاست این مرکز و دبیری شورای عالی فضای مجازی ایران را برعهده دارد.
اینکه این مقوله در کدام بخش جبهه و ابزار صدور انقلاب اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و یا نظامی درج و یا بخش دیگری در کتاب تحت عنوان جبهه و ابزار ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف گردد، منوط به صلاح دید حضرتعالی است.
آن نکته‌ای که با توجه به مطالعات بنده در این حوزه نظر اینجانب را به خود جلب کرد خالی بودن مقوله فضای مجازی در پیگیری راهبرد صدور انقلاب اسلامی است که از دیدگاه مقام معظم رهبری این فضا به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.
امید است لزوم تمرکز بر این موضوع برای شما نیز عیان شده باشد.
با آرزوی موفقیت روز افزون
سر افراز باشید
شایان امانی جنتی
دبیر کانون فضای مجازی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
Shayan Rahsepar
۱۳۹۷/۳/۲۷
چند نکته که در بخش مربوط به موسسه فارابی باید حتما اصلاح شود با توجه به تکست‌های موثقی که در این زمینه وجود داره و مطالعه شخصی بنده اینها به قرار زیر هستند:
۱) شما نوشته اید که این سازمان تا سال ۱۳۸۶ توانسته بیش از هزار اثر سینمایی در جشنواره‌های بین المللی مثل (کن) شرکت دهد فارغ از اینکه کل آثار و
تولید شده در سینما توسط نهاد‌های دولتی خصوصی در سال ۸۶ هر سال تنها چهل و هفت فیلم بوده که در سالهای دفاع مقدس تعداد فیلم‌های تولیدی بشدت کاهش پیدا میکند و به سالی ۸الی ۱۲ فیلم میرسد این را هم باید اضافه کرد که در اوایل انقلاب یعنی تا سال ۵۹ اصلا سینما‌ها ویران شدند و حق پخش فیلم فارسی‌ها کلا ممنوع اعلام شد.
دوما اینکه شما کارگردانان مطرحی مثل اصغر فرهادی برای جدایی نادر از سیمین و جعفر پناهی برای تاکسی را ذیل سازمان فارابی مطرح کرده اید و به بیان خویش اوج حضور فرهنگی این موسسه در صحنه بین المللی دانسته آید اما باید خدمتتان عارض شوم که هیچ کدام از دو فیلم و کارگردان نام برده شده هیچ ربطی به موسسه فارابی نداشته‌اند و تنها سرمایه لازمه برای ساخت فیلم را از طریق سرمایه گذار‌های خصوصی و یا در مورد جدایی (بانک پاسارگارد) کسب کرده‌اند.
در صورت خواست ارائه مدرک کتبی میتوانم در اختیارتان بگذارم.
حسین افضلی
۱۳۹۷/۳/۱۶
سلام اقای دکتر وقت بخیر
قبل از صحبت درباره‌ی کلیت ساختار کتاب اشاره‌ای به برخی نواقص و جذابیت‌هایی که در بخش‌های مطالعه شده وجود داشته می‌پردازم
می توان در بخش ابزار علمی، بخشی که نام دانشگاه امام خمینی به میان آمده است، نام برخی دیگر از دانشگاه‌هایی که بعد از انقلاب مشغول به فعالیت شده‌اند را هم
نام برد هماهنند دانشگاه علم و فرهنگ در غرب تهران که می‌توان گفت رده بالاترین دانشگاه غیر انتفاعی می‌باشد (زیر نظر جهاد دانشگاهی) که حتی در بخش جهاد دانشگاهیی نامی از دانشگاه علم و فرهنگ به میان نیامده با اینکه به فعالیت‌های علمی و دانشگاهی این ارگان اشاره شده است و یا دانشگاه ازاد در که در سال ۶۱ به پیشنهاد اقای رفسنجانی مشغول به فعالیت شد را نام برد
اما بخشی که از نظر بنده جذابتر تر به نظر می‌رسید تغیر ناگهانی در روند امور سپاه پاسداران بود که به یک دفعه سیستم، آن را به شکل شورایی تبین نمود اما خوب مشکل کتاب این بود که همین سند شورایی شدن سپاه در کتاب گفته نشده بود از جمله تعداد و هویت افرادی که در این ساختار (شورا) موظف به انجام امور شدند
اما گفتاری هم درباره‌ی ساختار کلی کتاب عرض میکنم
نوشتن کتاب به این سبک دایره‌ی بسیار گسترده‌ای دارد، اما اگر قرار باشد درباره‌ی سیستم‌های مشغول به عمل در جمهوری اسلامی صحبت به میان آید و ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی مورد بحث قرار گیرد، نمی‌شود گفت که این کتاب تکمیل است و دارای نواقصی ست که در برسی ریز متن، موارد به چشم می‌خورند؛
اما خب به نوبه‌ی خودش اطلاعاته خوبی (نه جامع) در اختیار خواننده قرار میدهد به این سبب که کمتر کتابی با این ساختار (برسی شاخه به شاخه‌ی ساختار صدور انقلاب) به دست خواننده رسیده است
ضمن تشکر از حضرت عالی به سبب تلاش برای جمع اوری این مطالب که در جایگاه خودش میتواند کمک حال باشد، انشاالله که درآینده موفق باشید.
یک پیشنهاد در مورد نوع استفاده از منابعی که در انتهای کتاب ذکر شده که البته اطلاع ندارم انجام این کار برعهده‌ی کتابراه هست یا حضرت عالی؛ امکان کلیک کردن روی ادرس‌ها و باز شدن آن‌ها نیست (لینک‌های ذکر شده قابلیت بازشدن در صفحه‌ی مرور گر رو ندارن) لیکن بنده در نسخه‌ی رایانه و ایفون تست کردم و موفق نشدم.
خداقوت
Javad Rashvand
۱۳۹۷/۳/۸
سلام.
بنده با مطالعه‌ای که از کتاب صدور انقلاب اسلامی داشتم نظر من در موردطولانی شدن اشغال سفارت امریکا است: اصل تسخیر سفارت امریکا در تهران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در 13 ابان سال 1358 (به عنوان انقلاب دوم) می‌توان به حساب شور و هیجان اوایل انقلاب دانست و این اولین باری نبود که سفارت از
امریکا اشغال میشد قبل ان توسط چریک‌های فدایی خلق در بهمن سال 57 به اشغال درامد و بعدها با دخالت دولت موقت و کمیته‌های انقلاب اسلامی از اشغال خارج شد ولی در طول 444 روز اشغال سفارت امریکا و به دلیل طولانی شدن اشغال سفارت به نفع مردم ایران و انقلاب نبود چون در طول این 444روز در اثر تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی چهره‌ی نامناسبی از انقلاب اسلامی در تمام دنیا به نمایش گذاشته شد و درواقع نشد چهره‌ی واقعی این انقلاب را به دنیا نمایش داد و پیام ان را ابلاغ کرد و در نهایت به این دلیل کشور دچار انزوا شد و صدام حسین از این انزوا استفاده کرد و به کشور ما حمله کرد و هیچ کشوری هم از ما که مورد اشغال قرار گرفته بودیم حمایت نکرد و به هر حال بهتر بود اشغال سفارت امریکا در مدت کوتاهی پایان می‌پذیرفت. ممنون
زهرا اله بخش
۱۳۹۷/۳/۶
با عرض سلام و خسته نباشید
بنده کتاب صدور انقلاب را مطالعه نموده، به طور کلی این کتاب به لحاظ محتوایی نسبت به دیگر کتاب‌های مطرح در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در سطح بالایی قرار داشته، نکاتی در صفحات ارائه بنده بود که توضیح میدم خدمتتون (۳۸۳-۳۷۴)
در این بخش بهتر بود به جای عنوان انقلاب جهانی و
از عنوانی همانند "نظریات صدور انقلاب اسلامی ایران" استفاده کرد، چرا که این بیشتر به نظریات پرداخته رفرنس به این منابع داده شده است؛ والبته بهتر میشد اگر از نظر سایر نظریه پردازان ایرانی مثل مهندس بازرگان نیز استفاه میشد.
به لحاظ نگارشی صفحه ۳۷۶، پاراگراف اول، خط هشتم، عبارت معاون اروپایی و امریکایی وزارت خارجه داره ابهام بوده و با عبارت بخش معاونت اروپایی امریکایی وزارت خارجه بهتر مطرح میشود و در همین پاراگراف، خط سوم در ایه ۷شوری و ایه ۹۲ انعام واژه سوره جاافتاده که بنابر عرف نوشتاری این واژه باید قبل از اسامی سوره قران باشد.
ممنون از توجه شما🌹
سیدمحمدرضا حسینیان
۱۳۹۶/۱۱/۱
با عرض سلام
این کتاب، پدیدۀ انقلاب را یک پدیدۀ دوری (چرخشی) در نظر می‌گیرد و آن را به معنای بازگشت و دگرگونی می‌داند (بر خلاف دیگاه تکامل‌گرایان) همچنین با ارائه یک طرح نظری، ده شرط برای پیروزی انقلاب درنظر می‌گیرد و در ادامه ارکان و ابزار صدور انقلاب را به‌طور خاص در مورد انقلاب اسلامی (ایران) و
بیان می‌کند تقریباً بیان کاملی از ارکان و ابزار صدور انقلاب ارائه می‌دهد و تنها موردی که شاید به‌طور کامل به آن نپرداخته باشد، بُعد ورزشی صدور انقلاب است که اتفاقاً در سالهای اخیر بسیار چشمگیر شده و حضور بانوان با حجاب اسلامی و سردادن شعارهای سیاسی در ورزشگاه‌ها و حساسیت دیدارهای ورزشی با دشمنان و رقبای سیاسی، نمودهایی از آن است اما این یک نقطه ضعف برای کتاب نیست و نویسنده با بررسی جامع ابعاد دیگر، چارچوب بسیار خوبی برای تحلیل در اختیار خواننده می‌گذارد.
در بخش سوم و پایانی کتاب نیز نویسنده با کنار هم قرار دادن حوادث تاریخی به تشریح واکنشهای بین‌المللی در قبال صدور انقلاب پرداخته و با دسته‌بندی گروههای انقلابی و اهداف و آرمانهای هر یک از آن‌ها به‌صورتی واقع‌گرایانه به تحلیل مسائل می‌پردازد.
در پایان خاطرنشان می‌شود استفاده از منابع وسیع و جداول و نمودارها باعث شده است تا نویسنده اهتمام جدی در بروزرسانی آن‌ها داشته باشد و این موجب پویایی و رفع اشکالات کتاب شده و مطالعه این کتاب در کنار سایر منابع انقلاب می‌تواند دیدگاه جامع و کاملی به خواننده و محقق ارائه کند.
ادریس امیری
۱۳۹۵/۴/۳
با سلام خدمت نویسنده کتاب و دوستان محترم
بنده با مطالعه کتاب به نکات و اصطلاحاتی در بخش‌هایی از کتاب می‌پردازم امیدوارم که مورد توجهتان قرار بگیرد:
درفصل چهارم: جبهه‌ها و ابزار صدور انقلاب، بخش شورای عالی انقلاب فرهنگی صفحه 181.
اعضای حقوقی 24 تن هستند:
رئیس سازمان برنامه و بودجه (غلط) معاون و
----------» برنامه ریزی نظارت راهبردی (صحیح)
دبیر شورای عالی نگهبان (غلط) ----------» رئیس دفتر تبلیغات اسلامی
اضافه کردن عضو افتخاری (احمد جنتی)
بعضی لغات جا افتاده:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده.
اعضای حقیقی 20 تن هستند:
ایرج فاضل (غلط) ----------» محمد رضا مخبر دزفولی (صحیح)
منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی
بخش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صفحه 184.
این شورا 20 عضو دارد که در کتاب 12 عضو آمده که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان (غلط) عضو شورا نیستند.
علی یوسفی
۱۳۹۵/۳/۲۵
با سلام. بنده با مطالعه و بررسی درمورد فصل سوم از بخش دوم کتاب با موضوع (ارکان و نهادهای صدور انقلاب) متوجه شدم که این فصل بخوبی به خیلی از ابهاماتی که در مورد ابزارهای صدور انقلاب اسلامی وجود داشته یا بوجود آمده است از قبیل (استفاده از زور، ابزارهای نظامی، مداخله در امور کشورها و... ) پاسخ مناسب و داده است. وبر خلاف اعتقاد مخالفین منتقدین که باور دارند صدور انقلاب از طریق"سرنیزه" انجام میپذیرد، این فصل بخوبی پاسخ داده است که صدور انقلاب به شیوه‌های (ارتباطات، انتشارات، اطلاعیه‌ها، تبلیغات و همچنین دعوت) صورت میپذیرد. و استفاده از زور به بیان امام خمینی (ره) در صورتی ممکن خواهد بود که حکومت‌ها سر راه نشوند و اینجاست که علما باید به صحنه بیایند و مردم را به مبارزه با طاغوت بخوانند.
این کتاب و این فصل پاسخ مناسبی برای منتقدین صدور انقلاب در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی میباشد.
باتشکر. (یوسفی)
علیرضا جعفری
۱۴۰۰/۱/۳۰
با تشکر از نویسنده گرامی.
کتاب "صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامد‌های بین المللی آن"، کتابی جامع است در حوزه خود که مباحث نظری و ارکان‌ها و ابزار‌های صدور انقلاب اسلامی، واکنش‌های بین المللی و تحولات نظری و عملی آن را بررسی نموده که برای اینجانب به عنوان یک دانشجوی غیر ایرانی، مفید واقع شد. و

در خصوص سازمان صدا سیما که در واقع یکی‌ از جبهه‌ها و ابزار‌های صدور انقلاب اسلامی به حساب می‌آید؛ به نظرم اگر اشاره‌ای در خصوص ضرورت رسانه‌های خصوصی هم می‌شد، خالی از لطف نبود.
آیا با ورود بخش خصوصی لطمه به صدور انقلاب اسلامی ایجاد خواهد شد؟
من معتقدم که این چنین نیست. مخاطبان سلایق متفاوتی دارند، آن‌ها معتقدند برنامه‌هایی که صدا و سیما نشر می‌کند کسل کننده است و مسلماً مخاطبی که نیازها و سلایقش را در یک رسانه پیدا نکند، رو به دیگر رسانه‌ها می‌آورد. تلویزیون‌هایی همچون (manotoو gem و..) این فضای کسل کننده را تبدیل به فرصتی برای جذب مخاطب کردند و اگر نگاهی به آمار کنیم، متوجه موفقیت نسبی آن‌ها می‌شویم.
تلویزیون‌هایی همچون bbc و cnn و... هم تراز با رسانه‌های ملی هستند چه بسا شاید بودجه و اعتبارات آن‌ها بیشتر هم باشد. رسانه‌های خصوصی که باید بی‌طرفانه موضوعات و مسائل را نشر دهند اما گاهاً متوجه می‌شویم که مسائل به گونه‌ای بیان می‌شود که رویکرد دولتشان مدنظر گرفته شود. تنها چیزی که لازم است کمی تجدید نظر و انعطاف‌پذیری در این مسئله است.
تشکر.
سید طاهر حسینی نژاد
۱۳۹۹/۹/۶
با سلام. به نظر من یکی از نکات مثبت کتاب صدور انقلاب در ترتیبات ساختاری آن است. بر علاوه ویژگی‌های مثبت که در محتوای کتاب وجود دارد، ساختار آن بسیار نظام مند است که باعث میشود در گام اول و بدون مطالعه محتوا، یعنی با مراجعه به فهرست کتاب، کلیاتی از مسائل کتاب را فهمید. فراتر از اینها با ورود به جزئی مباحث کتاب این نظام مندی را بیشتر مشاهده میکنیم. به لحاظ صوری و ساختاربندی مباحث طوری تنظیم شده که خواننده را اول با مفاهیم آشنا میسازد و بعدبه اصل موضوعات مرتبط با موضوع کتاب می‌پردازد. ویژگی دیگری کتاب این است که نویسنده برعلاوه بررسی مفاهیم و برسی عملکردهای نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با صدور انقلاب به گونه گزارشی، دربخش سوم کتاب به تجزیه و تحلیل سیاست خارجی جمهوری‌اسلامی که با محوریت صدور انقلاب است، پرداخته و فراز و فرودهای آنرا نمایان کرده است. که در کل میشود گفت این کتاب نه تنها یک گزارش صرف علمی، بلکه نسخه‌ی برای اصلاح و تدوین سیاست خارجی جمهوری‌اسلامی است. (نگاه به گذشته و پند و درس از آن و تدوین برنامه آینده).
mazmuz x
۱۳۹۹/۸/۳۰
کتاب با نظم و نثری بسیار روان نگاشته شده است که هضم و فهم محتوا و مطالب را بسیار شیرین و ساده می‌نماید، محتوای اثر با واقعیت حقیقی عنوان (صدور انقلاب اسلامی...) همخوانی دارد و منطبق است و نویسنده بصورت جامع و بدون جانب داری واقیت‌ها را منعکس نموده به گونه‌ای که هم ایده شخصیت‌های موثر در انقلاب نظیر امام خمینی را در مورد مفهوم صدور انقلاب بیان نموده و هم قانونی شدن این آرمان‌ها و اهداف در قالب قانون اساسی را مورد واکاوی قرار داده است، تکالیف و وظایف دستگاه‌ها را در این مسیر مشخص نموده و ابزارهای مورد استفاده ج. ا. ا را مشخص نموده است. جهت آشنایی با ج. ا. ا و آرمان‌های والای آن صرف نظر از انتقادات و ایراداتی که به برخ از آن‌ها یا نحوه اجرا به آن‌ها وارد است کتاب از غنای بالایی برخوردار است و هر فردی که در زمینه علوم سیاسی و روابط بین الملل مطالعه و پژوهش می‌کند می‌بایست جهت آشنایی با مفهوم حقیقی صدور انقلاب با چنین اثرهایی آشنا گردد تا بتواند منصفانه در مورد مسائل مرتبط با ج. ا. ا و انقلاب اسلامی و بحث صدور انقلاب و چالش‌های موجود قضاوت کند. کتاب "صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای" نیز از دیگر کتبی می‌باشد که اخیراً منتشر شده و به موضوع صدور انقلاب از منظر رهبر انقلاب اسلامی می‌پردازد و به نظر می‌رسد جهت آشنایی دقیقتر با ایده‌ها و اولویت‌های ایشان می‌بایست مورد مطالعه قرار گیرد. مسعود احمدی دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
مشاهده همه نظرات 164

راهنمای مطالعه کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن

برای دریافت کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.