معرفی و دانلود کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

عکس جلد کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم
قیمت:
63500 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم نوشتۀ پل اکمن، به توضیح، درباره ریشه‌های واکنش‌های احساسی از خشم و ترس تا غم و شادی پرداخته و به منظور کمک به بهبود چهار مهارت اساسی در زمینه‌ی تشخیص و درک احساسات دیگران نوشته شده است.

پل اکمن (Paul Ekman) دانشمند آمریکایی در زمینه زبان بدن روان‌شناسی و انسان‌شناسی، سال‌ها به نقاط مختلف جهان سفر کرد و حتی در میان قبایل بدوی زندگی کرد تا به این اطمینان برسد که همه انسان‌ها مستقل از سن و رنگ و نژادشان، احساسات خود را به شکل یکسانی در چهره بروز می‌دهند.

مردی که بیش از ۶ دهه از عمر خود را صرف مطالعه در مورد احساسات انسان‌ها و به‌ طور خاص، «دروغ و فریب» در «گفتگوها و ارتباطات و مذاکره» کرده‌ است، حالا به عنوان قوی‌ترین انسان در تشخیص دروغ در جهان مشهور است. پل اکمن تاکنون ده‌ها مقاله و کتاب معتبر تألیف کرده و او را در کنار داروین و فروید و بزرگانی مانند آن‌ها می‌بینیم.

در بخشی از کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم (Emotions revealed: recognizing faces and feelings to improve communication and emotional life) می‌خوانیم:

در فصل غم گفتم که نگاه کردن به عکس بتی شرلی می‌تواند باعث ایجاد احساس غم در بیننده شود. ولی به نظر من این اتفاق با نگاه کردن به افراد خشمگین در مورد ما رخ نمی‌دهد، همچنین این در مورد ترس هم صدق می‌کند. با این حال، می‌توانیم آن را امتحان کنیم. به عکس راننده نگاه کنید و اگر متوجه شدید حسی در شما ایجاد شده به آن‌ اجازه‌ی رشد بدهید. اگر مؤثر واقع نشد، خودتان را در موقعیت او مجسم کنید و باز هم اگر حسی در شما ایجاد شد به آن اجازه بدهید رشد کند.

اگر نگاه کردن به عکس چنین حسی را در شما ایجاد نمی‌کند سعی کنید زمانی را در زندگی‌تان به خاطر بیاورید که با ترسی شدید و فوری رو به رو شده بودید و کاری هم برای کاهش یا بر طرف کردن آن از دست‌تان ساخته نبود. شاید در حال پرواز در هواپیما بودید که ناگهان هوا متلاطم شد و هواپیما به دفعات در چاله‌های هوایی سقوط می‌کرد. در حالی که این تجربه را به خاطر می‌آورید اجازه بدهید احساساتی که درون‌تان ایجاد شدند رشد کنند.

در این حالت، متوجه می‌شوید دستانتان سرد شده، تنفس‌تان سریع‌تر و عمیق‌تر انجام می‌گیرد، عرق کرده‌اید، و شاید در عضلات دست‌ها و پاهایتان احساس لرزش یا انقباض کنید. و احتمالا متوجه می‌شوید چهره یا بدن‌تان در صندلی به سمت عقب کشیده می‌شود.

معمولا وقتی دچار ترس می‌شوید از این احساس آگاه هستید، ولی شاید با احساساتی که به دنبال نگرانی خفیف ایجاد می‌شود، یعنی زمانی که خطر نزدیک است و زیاد جدی نیست، آشنا نیستید (به عقیده‌ی من این احساسات هم شبیه وحشت هستند، با این تفاوت که شدت آن‌ها کمتر است. با این حال، هیچ تحقیقی در مورد ارتباط ترس یا نگرانی با تجارب مختلف ذهنی انجام نشده است).

اکنون اجازه بدهید کاری کنیم حسی را که نگرانی در شما ایجاد می‌کند برانگیخته کنیم. موقعیتی را به خاطر بیاورید که در آن منتظر رخ دادن اتفاقی هولناک بودید، اتفاقی که یک فاجعه نبود ولی بدون شک علاقه‌ای به رخ دادنش هم نداشتید. شاید نگران کشیدن دندان عقل‌ یا کولونوسکوپی بوده‌اید. شاید هم نگران گزارشی که نوشته‌اید بوده‌اید، گزارشی که امیدوار بودید بالاترین ارزیابی در مورد آن صورت گیرد. شاید هم نگران امتحان نهایی ریاضی‌تان بوده‌اید. هنگامی که به چنین تجربه‌ای فکر می‌کنید، یعنی مجسم می‌کنید که در آینده رخ خواهد داد، شما انتظار آن را می‌کشید و در این زمان برای جلوگیری از آسیبی که شاید به شما وارد کند کاری از دستتان ساخته نیست. باز هم روی حسی که در بدن و چهره‌ی خود احساس می‌کنید تمرکز کنید. این حس احتمالا از آنچه در نوع واقعی وحشت تجربه می‌کنید ضعیف‌تر است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
۱. احساسات در فرهنگ‌های مختلف
۲. چه مواقعی احساساتی می‌شویم؟
۳. تغییر موضوعاتی که باعث بر انگیخته شدن احساسات در ما می‌شوند.
۵. غم و درد
۷. ترس و تعجب
۸. تحقیر و انزجار
۹. احساسات لذت بخش
۱۰. دروغ‌ها و احساسات
خاتمه: زندگی با احساسات
پایان گفتار
ضمیمه: آزمایش چهره خوانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-600-8593-27-0
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
63500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

pooneh monazzah
۱۳۹۹/۱/۳
من فعلا فقط چند فصل اول رو خوندم، مباحث رو از پایه و کامل توضیح داده. اگرچه توضیحاتش برای فهم عمیقتر لازمه ولی فکر میکنم اگر قسمت‌هایی رو خلاصه تر می‌نوشت بهتر بود. در کل اگر دنبال کتابی هستین که مختصر و مفید حالت چهره رو به قیافه ربط بده این کتاب مناسبی نیست ولی اگر دنبال مطالعه عمیق تر در مورد مکانیسم بروز احساسات و نمود ظاهری اون در انسان‌ها هستین کتاب خیلی مناسبیه.
محسن aa
۱۳۹۸/۱/۴
دوستان، عالی نظر مفیدی نیست. لطفاً اگر کتابو خوندین وقت بزارین توضیح بیشتری بدید، مثلا کاربردیه، تئوریه، ترجمش چطوره و...، ممنون.
Forou Zan
۱۳۹۷/۱۱/۲۳
این کتاب اونطور ک باید بکار من نیومد و مفید واقع نشد.
ولی برای دوستانی ک از رو چهره میخوان احساس شخص مقابل رو (از قبیل ترس، عصبانیات و غیره) بدونن، ممکنه کارامد باشه.
سپاس
عباس طاهری
۱۳۹۹/۴/۱۲
کتاب خیلی خوبیه. برای افرادی که مثل من علاقه دارن به زبان بدن و ذهن خوندن و اینکه چی تو فکر طرف میگزره خیلی میتونه مفید باشه.
علی طالشی
۱۳۹۷/۱۱/۲۰
بسیار عالی شیفته کتاب‌های روانشناسی مخصوصا زبان بدن هستم حتما بخوانید در زندگی روزمره و کاری کمکتان می‌کند.
محمدجواد حیدرزاده
۱۴۰۲/۸/۱۶
شاید دیگه کسی نباشه تو دنیا که مثل اکمن آنقدر زمان بذاره و تحقیق کنه، کتاب عالیه، ترجمه و ویراستاری هم خوب و روان
مهدی جعفری
۱۳۹۷/۱۰/۵
خیلی وقت بود که دنبال همچنین کتابی بودم
متشکرم از شما
سعید .
۱۳۹۸/۲/۹
مفید خیلی کاربردیه برای اونایی که میخوان احساسات واقعی رو بفهمن
علی امین
۱۴۰۱/۱۱/۴
در ارتقای کیفیت ارتباط و تعاملات اجتماعی مفید است.
نرگس کبیری
۱۴۰۱/۳/۴
بسیار آموزنده بود و مفهموم رو به درستی بیان میکرد
داود رئیسى
۱۴۰۰/۸/۲۷
عالی بود و کتابی جامع در مورد هیجان و گویا و آموزنده
hadis sharifi
۱۳۹۹/۱۲/۲۱
کتاب خوبی بود ولی به دلیل عدم ترجمه روان به سختی فهمیدمش
farhang mirzayi
۱۳۹۷/۱۰/۲۰
کتاب بسیار قابل اعتمادی‌هست
Davood keymasi
۱۴۰۰/۲/۱
ده ثانیه پخش شد و قطع میشه
negar shahi
۱۳۹۸/۳/۵
عالی بود پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

برای دریافت کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.