معرفی و دانلود کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها: رفتارشناسی دروغ

عکس جلد کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها: رفتارشناسی دروغ
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها: رفتارشناسی دروغ

چگونه دروغگویان را تشخیص دهیم و در دام رفتارهای فریبکارانه‌ی آنان نیفتیم؟ تلاش پل اکمن در کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها، صرف ارائه‌ی پاسخی درخور و ثمربخش به این پرسش مهم شده است.

درباره کتاب دروغ، سرآمد تمام بدی‌ها

دروغگویی یکی از بدترین رذیلت‌های انسانی است؛ رفتاری که به آفتی تباه‌کننده می‌مانَد. بی‌جهت نیست که دروغ در تمام آموزه‌های دینی و اخلاقی به مثابه‌ی یکی از اصلی‌ترین شرور انسانی تلقی می‌گردد. شکی نیست که دروغ می‌تواند بنیان روابط را از هم بگسلد، و اعتماد میان انسان‌ها را تباه سازد. دروغ حتی در اغلب مواقع، برای فرد دروغگو نیز ثمربخش و نجات‌دهنده نیست. چرا که تجربه نشان داده دروغگویان به مرور زمان رسوا می‌شوند و در دام کرده‌ی ناپسند خود می‌افتند. اینجا پرسشی به ذهن متبادر می‌شود: با وجود مطالب گفته‌شده، چرا دروغگویی میان آدم‌ها تا این اندازه رایج و متداول است؟ گویی دروغ یکی از بنیان‌های انسانیت ماست! تا جایی که برخی چنین گفته‌اند: «انسان حیوان دروغگوست.» آیا به راستی این‌چنین است؟ آیا آدمی، هر اندازه هم که تلاش کند، نمی‌تواند به طور کامل عادت دروغ گفتن را ترک کند؟

کتاب دروغ، سرآمد تمام بدی‌ها (Telling Lies)، نوشته‌ی پل اکمن، یکی از کامل‌ترین پژوهش‌های روانشناختی‌ای است که در باب معضل دروغگویی ارائه شده. دکتر اکمن در این کتاب خواندنی و تحسین‌شده، به بررسی علل و پیامدهای دروغگویی پرداخته، و ضمن این کار، توصیه‌هایی را به ما ارزانی داشته که به یاری‌شان می‌توانیم از افتادن در دامِ فریبِ دروغگویان اجتناب کنیم؛ توصیه‌هایی که به ما کمک می‌کنند تا افراد دروغگو را از افراد صادق، و حرف‌ها و رفتارهای فریب‌آمیز را از حرف‌ها و رفتارهای راست و درست تشخیص دهیم.

دکتر پل اکمن در نگارش کتاب دروغ، سرآمد تمام بدی‌ها از سال‌ها تجربه‌ی خود در حیطه‌ی روان‌درمانی مدد گرفته و تمام دانش خویش در زمینه‌ی رفتارشناسی را به کار بسته است. کتاب او برای ارائه‌ی پاسخ‌هایی جامع به این قبیل از پرسش‌ها به نگارش درآمده است: کدام تیپ‌های شخصیتی بیشتر به دروغگویی متمایل‌اند؟ آیا می‌توان دروغگویان را با توجه به زبان بدنشان تشخیص داد؟ دروغگویی چه پیامدهایی در روابط شخصی ما دارد؟ آیا آدمی می‌تواند با پیروی از توصیه‌هایی مشخص، از دروغگویی اجتناب کند؟ آیا درست است که دروغگویی گاهی از اوقات تنها راه خلاصی از وضعیتی دشوار به نظر می‌رسد؟ و ...

کتاب دروغ، سرآمد تمام بدی‌ها توسط نگین کشاورزیان به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات آینده‌ی درخشان در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب دروغ، سرآمد تمام بدی‌ها

  • کتاب دروغ، سرآمد تمام بدی‌ها اطلاعاتی دقیق و کاربردی را در باب شیوه‌های تشخیص رفتارهای فریبکارانه و توأم با دروغ در اختیار مخاطب می‌گذارد. (Jerome D. Frank, The Johns Hopkins School of Medicine)

  • پل اکمن، متخصص مشهور حیطه‌ی زبان بدن، در این کتاب خواندنی نتیجه‌ی تحقیقات خود در باب دروغگویی و روش‌های کشف آن را عرضه نموده است. (Amazon)

کتاب دروغ، سرآمد تمام بدی‌ها مناسب چه کسانی است؟

کتاب دروغ، سرآمد تمام بدی‌ها برای عموم مخاطبینی به رشته‌ی تحریر درآمده که خواهان آشنایی با سازوکارهای تشخیص رفتارهای فریبکارانه‌اند. با این حال اگر بخواهیم این کتاب را تنها به یک گروه خاص پیشنهاد کنیم، آن گروه فعالین حوزه‌ی روان‌درمانی خواهند بود.

با پل اکمن بیشتر آشنا شویم

پل اکمن (Paul Ekman) در سال 1934 در شهر واشنگتن دی سی آمریکا متولد شد. او روانشناسی برجسته است که به واسطه‌ی تحقیقات ارزنده‌اش در حوزه‌ی رفتارشناسی شناخته می‌شود. اکمن در بین صد روان‌شناس برتر قرن بیستم رتبه‌ی پنجاه و نه را از انجمن روان‌شناسی آمریکا دریافت کرده است. از میان آثار برجسته‌ی وی، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «دروغ، سرآمد تمام بدی‌ها» و «رمزگشایی از چهره».

در بخشی از کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها می‌خوانیم

شکست در پیش‌بینی، برنامه‌ریزی کامل، و انتخاب روش اشتباه، فقط یکی از دلایل اشتباهاتی است که به بروز سرنخ‌های فریب در هنگام دروغ گفتن منجر می‌شود. چون پنهان‌کاری و تحریف در احساسات کار سختی است، اشتباهاتی هم پیش می‌آیند. همه‌ی دروغ‌ها درگیر احساسات نیستند، اما آن‌ها که هستند مشکلاتی برای آدم دروغگو ایجاد می‌کنند. تلاش برای پنهان کردن احساسی که در آن لحظه وجود دارد، ممکن است در قالب کلمات لو رود؛ ولی به جز خطاهای زبانی، معمولاً این‌طور نیست. دروغگو مجبور نیست احساساتی را که پنهان کرده است بیان کند، مگر زمانی که بخواهد اعتراف کند. به ندرت پیش می‌آید کسی بتواند حالت چهره یا تند نفس کشیدن یا گرفتگی صدایش را پنهان کند.

وقتی احساسات برانگیخته می‌شوند، ناخودآگاه تغییراتی به وجود می‌آیند. این تغییرات به یک چشم بر هم زدن اتفاق می‌افتند. در رمان با من ازدواج کن، وقتی جری روث را متهم به دروغگویی کرد، روث می‌توانست بدون هیچ مشکلی بحث را تمام کند و بگوید: «بله، همین‌طور است!» اما وحشت این‌که رازش فاش شود، روث را فرا گرفت و باعث بروز نشانه‌هایی در ظاهر و حرف‌هایش شد. وحشت روث دست خودش نبود، همان‌طور که متوقف کردنش دست خودش نبود. خارج از کنترلش بود. به اعتقاد من، این مسئله در ماهیت تجربه‌ی احساسی ریشه دارد.

آدم‌ها انتخاب نمی‌کنند چه احساسی داشته باشند. در عوض، وقتی احساسی به سراغشان می‌آید، آن را تجربه می‌کنند. احساسات منفی مثل ترس یا عصبانیت، ممکن است علی‌رغم میل آن‌ها به سراغشان بیایند. به ندرت اتفاق می‌افتد که افراد بر زمان وقوع احساس کنترل داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پیشگفتار
فصل دوم: دروغگویی، لو رفتن اطلاعات، و سرنخ‌های فریب
فصل سوم: چرا دروغ‌ها شکست می‌خورند؟
فصل چهارم: تشخیص دروغ از طریق واژه‌ها، صدا، یا حرکات بدن
فصل پنجم: سرنخ‌های فریب در چهره
فصل ششم: خطر و احتیاط‌
فصل هفتم: تشخیص دروغ به وسیله‌ی دروغ‌سنج
فصل هشتم: بررسی دروغ
فصل نهم: دروغ‌یابی در سال 1990
فصل دهم: دروغ‌های مقامات دولتی
فصل یازدهم: یافته‌ها و ایده‌های نو از دروغگویی و دروغ‌یابی
فصل دوازدهم: حالت‌های ریز و ظریف و خطرناک چهره
پیگفتار
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها: رفتارشناسی دروغ
نویسنده
مترجمنگین کشاورزیان
ناشر چاپیانتشارات آینده درخشان
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-5527-73-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها

برای دریافت کتاب دروغ سرآمد تمام بدی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.