معرفی و دانلود کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره

عکس جلد کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره
قیمت:
42500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره

کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره، اثری جالب و خواندنی از پل اکمن و والاس وی فریزن درباره‌ی چهره و احساسات - شما و اطرافیان شما - است. اولویت اول، تعیین ظواهر احساسات در چهره‌ی مردم و شماست.

عکس‌هایی که در کتاب رمزگشایی از چهره (Unmasking the Face) خواهید دید، بیانگر الگوی کلی احساسات اصلی هستند و نشان می‌دهند که چگونه با تغییراتی در پیشانی، ابروها، پلک‌ها، گونه‌ها، بینی، لب‌ها و چانه، احساساتی مانند غافلگیری، ترس، خشم، نفرت، غم و شادی در چهره بروز می‌کنند. تصاویری که تفاوت میان غافلگیری و ترس، خشم و نفرت، غم و ترس را مشخص می‌سازند و سردرگمی‌های رایج در تشخیص حالات احساسی چهره را از بین می‌برند.

ظرافت‌های حالات احساسی چهره در عکس‌هایی که مجموعه‌ی حالات هر احساس را نشان می‌دهند، آشکار شده‌اند. به عنوان مثال غافلگیری، احساسی است که به خانواده‌ی بزرگی تعلق داشته و تنها یک نوع حالت چهره ندارد، بلکه دارای حالت‌های گوناگونی است مانند غافلگیری سوالی، غافلگیری همراه با حیرت، غافلگیری همراه با گیجی، غافلگیری اندک، متوسط و شدید. پیچیدگی‌های حالات چهره در تصاویر نشان داده شده است و خواهید دید که چگونه احساسات مختلف در یک حالت چهره ادغام شده و حالات ترکیبی‌ای مانند غم-خشم، خشم-ترس، غافلگیری-ترس و غیره را پدید می‌آورند.

در کتاب رمزگشایی از چهره شما می‌توانید با شناختِ الگوهای کلیِ حالات چهره، درک بهتری از احساسات دیگران داشته باشید، حتی زمانی که سعی دارند احساسات خود را پنهان کنند. همچنین می‌توانید از این اطلاعات برای آگاهی از حالات چهره خود و پیامی که برای شما و دیگران دارند بهره ببرید.

اولویت اول کتاب رمزگشایی از چهره بررسی الگوهای کلی حالات چهره است -چه برای درک چهره خودتان باشد چه دیگران- و اولویت دوم کتاب بر خودِ احساسات استوار است. با اینکه اکثر مردم از واژه‌هایی مانند خشم، ترس، غم و مانند این‌ها استفاده می‌کنند ولی عده‌ی کمی از آن‌ها واقعاً از تجربه‌ی احساس خود آگاهی دارند. مثلاً، ترس واقعاً چگونه است؟ چه حالتی را در بدن شما پدیدار می‌کند؟ چه وضعیتی شما را می‌ترساند؟ آیا می‌توانید پیش‌بینی کنید که چه زمانی خواهید ترسید؟ می‌توانید احساس ترس و خشم را در یک زمان داشته باشید؟ وقتی ترسیده‌اید، آیا حالتی تهاجمی، انزواگرایانه یا متفکرانه از خود بروز می‌دهید؟ ترس را از خود می‌رانید یا ترس بر شما مستولی می‌شود؟ آیا تا به حال از ترسیدن لذت برده‌اید، مثلاً از تماشای یک فیلم ترسناک؟ آیا واکنش دیگران هم به ترس مانند واکنش شماست؟ آیا تنفس آنها نیز به شماره می‌افتد؟ آیا وضعیتی که شما را می‌ترساند، دیگران را نیز می‌ترساند؟

اولویت دوم کتاب بررسی همین موارد بوده و تجربه‌ی هر احساس را با جزییاتش شرح می‌دهد. این جزییات مطالبی را شامل می‌شود درباره‌ی چگونگی تجربه‌ی این احساسات در زندگی روزمره. شما می‌توانید از این اطلاعات برای شناخت تجربیات احساسی خود استفاده کنید.

پل اِکمَن (Paul Ekman) استاد رشته‌ی روانشناسی در گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کالیفرنیا، سنفرانسیکو است. او که متخصص حالات چهره، روانشناسی هیجانات و نیز فریب بین فردی است، افتخارات زیادی را به‌ دست آورده که شایان ذکرترین آن‌ها جایزه‌ی اهداییِ علمی آمریکا از طرف انجمن روانشناسی است. وی نویسنده یا ویراستار سیزده کتاب دیگر بوده و مشاور دائم آژانس‌های دولتی از قبیل FBI ،CIA و ATF، و وکلا، قضات، پلیس و شرکت‌هایی مثل استودیوی متحرک‌سازی Pixar و Industrial Light and Magic است. او در کالیفرنیای شمالی زندگی می‌کند.

والاس وی فریزن (Wallace V. Friesen) سخنران و محقق در زمینه‌ی روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیای سنفرانسیسکو بود و سال‌ها به عنوان محققِ همکار در کنار پل اکمن به کار خود ادامه داد. وی هم اکنون در دانشگاه کنتاکی مشغول به کار بوده و تحقیقاتش در زمینه ی «هیجانات در کهن‌سالی» متمرکز است. او نویسنده‌ی مشترک مقالات زیادی درباره‌ی هیجانات و طول عمر است که در نشریات علمی بسیاری از جمله American Psychologist، Psychiatry و Journal of Personality and Social Psychology به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب رمزگشایی از چهره بررسی می‌خوانیم:

چهره از علایم گوناگونی برای بیان پیام‌های مختلف استفاده می‌کند. ممکن است در تلاش برای مشاهده‌ی پیام‌های احساسی، به علایم نادرست توجه کنید. یا شاید نتوانید میان پیام‌های احساسی و دیگر پیام‌هایی که چهره ارسال می‌کند، تفاوت قایل شوید. مثال آشنا از یک سیستم چند علامتی و چند پیامی، علایم راهنمایی و رانندگی هستند که از سه نوع علامت استفاده می‌کنند: شکل (مانند مثلث، مربع، دایره، مستطیل و هشت ضلعی)، رنگ (مانند قرمز، زرد، آبی و سبز)، و نوشته ( شامل کلمات، نقاشی‌ها و اعداد). علایم راهنمایی و رانندگی از این سه نوع علامت برای بیان سه نوع پیام استفاده می‌کنند: محدودیت‌ها (مانند توقف، دور زدن ممنوع، حق تقدم و غیره)، اخطار (مانند عبور شاگردان، عبور دو طرفه و غیره) و اطلاع رسانی (شامل محدوده‌ی خدماتی، مسیر دوچرخه، محل سیاحتی و غیره).

در مورد علایم راه، مانند علایم حالات چهره، اگر می‌خواهید یک نوع پیام خاص را یاد بگیرید باید به نوع خاصی از علامت توجه کنید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا به محل مناسبی برای برقراری کمپ رسیده‌اید یا خیر باید به دنبال علامت‌های سبز یا آبی بگردید، زیرا این رنگ‌ها هستند که اطلاعات مورد نظر را به شما می‌دهند (علایم زرد رنگ به معنی اخطار و علایم قرمز به معنی محدودیت هستند.) به همین ترتیب اگر می‌خواهید بدانید یک نفر چه احساسی دارد، باید توجه خود را به تغییرات موقتی در چهره او معطوف کنید، زیرا همین علایم سریع چهره هستند که اطلاعاتِ مربوط به احساس را به شما می‌دهند. (اگر بخواهید سن شخصی را تشخیص دهید بیشتر باید به وجنات ماندگار صورت او از جمله کشش طبیعی عضلات یا چین و چروک‌های دایمی توجه کنید.)

چهره، سه نوع علامت دارد: ثابت (مانند رنگ پوست)، کُند (مانند چین و چروکهای دایمی) و تُند (مانند بالا رفتن ابروها). علایم ثابت، شامل بسیاری از جنبه‌های چهره هستند -رنگ دانه‌های پوست، شکل صورت، ساختار استخوانی، غضروف‌ها، توده‌های چربی، و اندازه، شکل و محل اجزای صورت (ابروها، چشم‌ها، بینی، دهان)- علایم کند، شامل تغییراتی در ظاهر چهره هستند که در اثر گذر زمان روی می‌دهد. علاوه بر بروز چین و چروک‌های دایمی، تغییر در کشش طبیعی عضلات، بافت استخوان و حتی رنگ پوست در اثر مسن شدن تغییر می‌کند -عمدتاً در سال‌های پایانی بزرگسالی- علایم تند در اثر حرکات عضلات چهره ایجاد می‌شوند که موجب تغییراتی موقتی در ظاهر چهره، تغییر شکل اجزای صورت و بروز چین و چروک‌های موقتی می‌شوند. این تغییرات، در یک لحظه و کسری از ثانیه روی صورت پدیدار می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسندگان
قدردانی
فصل اول: سخن آغازین
فصل دوم: چرا در درک حالات احساسی چهره، خطا پیش می‌آید؟
فصل سوم: تحقیق درباره‌ی حالات احساسی چهره
فصل چهارم: غافلگیری
فصل پنجم: ترس
فصل ششم: نفرت
فصل هفتم: خشم
فصل هشتم: شادی
فصل نهم: غم
فصل دهم: چهره‌های تمرینی
فصل یازدهم: فریب چهره‌ای
فصل دوازدهم: بررسی حالات چهره‌ی خودتان
فصل سیزدهم: سخن آخر
پیوست 1
پیوست 2
پیوست 3
از همین مترجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره
نویسنده،
مترجمنیما عربشاهی
ناشر چاپیانتشارات بیان روشن
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-94186-6-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
42500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره

masoud khani
۱۳۹۹/۹/۵
پل اکمن [که بیشتر با سریال به من دروغ بگو شناخته شد] فوق العادس این مرد! سال‌های زیادی از عمرش رو به مطالعه درمورد زیر حالت‌های چهره و نقاط مختلف دنیا سپری کرده و متخصص زبان بدن و بخصوص کارشناس خبره در شناخت دروغ گویی در انسان، سریالش رو از دست ندید مکمل خوبیه 😉
میلاد ی
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب پیش رو رو در فهرست اولویت‌های خواندن کتابم قرار دادم دلیل انتخاب این کتاب و تهیه‌اش هم اینه که به ۷ احساس پایه چهره غم، شادی، انزجار، خشم، تحقیر، شگفت زدگی و ترس (البته من داخل فهرست مورد تحقیر رو ندیدم و نمیدونم بهش پرداخته شده یا نه) که در تمام افراد به یک شکل هست پرداخته و پل اکمن برای اثبات جهانی بودن این حالات حتی برای مدتی در قبیله‌ای بدوی که به دور از تمدن هستند زندگی میکنه.
Taha Karami
۱۴۰۰/۷/۱۱
به عنوان کسی که کتاب رو خوندم این کتاب یه سری نکات مثبت و منفی داره نکته مثبتش اینه که کتاب سرشار از بازگشایی از راز و رمز‌های ماکرواکسپرشن‌های صورته ولی نکته‌ی منفیشم میشه به این اشاره کرد که چون توی گوشی می‌خونید زود خسته می‌شوید و البته خود کتاب هم کسل کنندس ولی سرشار از دانشه به نظر خریده خوده کتاب بصرفه تره ولی کتاب آنلاین هم مزایای خودش رو داره
الهه یوسفی
۱۳۹۹/۶/۵
کتابای پل اکمن مگه میشه بد باشه؟؟ 😍😍
با این کتاب یاد میگیرید چطور ریزحالت‌های چهره بقیه رو تشخیص بدین تا بتونید رفتارتونو باهاشون، اگر ناراحتن، خوشحالن، ترسیدن، سوپرایز شدن و... تنظیم کنید.
در ضمن اگر حرفشون یه چیز باشه اما دلشون یه چیز دیگه بگه هم، متوجهش میشید😉
میثم سلمانی رضائی
۱۳۹۷/۹/۱۶
مسلماً یکی از متخصصین زبان بدن دنیا بخصوص در زمینه چهره و احساسات آقای پل اکمن هستند و این کتاب هم حاصل تلاش چندین ساله ایشونه اگر به زبان بدن و چگونگی تجربه‌ی احساسات در چهره و بدن علاقه دارید کتاب خیلی خیلی مفیدی هستش
م مج
۱۴۰۰/۳/۱۳
حداقل می‌دونید مطالب کاملا علمی و مستند هستند. متاسفانه الان جوری شده هرکس فکر میکنه درباره‌ی حالات چهره و زبان بدن میتونه بنویسه یا آموزش بده. ولی در اصل این موارد کاملا حساسن و نیاز به آموزش علمی دارن. در کل به‌علاقه مندان این حوزه شدیدا توصیه میشه.
رشید اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یکی از بهترین کتبی بوده است که احساسات اصلی انسان را همراه با تصاویر بیان کرده است و جزیی‌ترین حالات صورت را هم بیان کرده است ضمن اینکه تمارین که به آدم‌ها برای رمزگشایی از چهره شأن داده است در نوع خود بهترین است
علی جمالی
۱۴۰۱/۳/۳۱
متن کتاب بسیار روان و قابل فهم است و چون برای تفهیم موضوعات به مخاطب از شکل نیز استفاده شده است، مخاطبان به راحتی میتواند با کتاب ارتباط بگیرند و اصل موضوع را به صورت کاملا واضح متوجه شوند.
mostafa alavi
۱۳۹۸/۱۰/۳
چند بار که به خونی احساس میکنی آدم همه عوض شدن. یا اینکه تصورت از آدم‌ها فقط تو فکر خودت بوده و واقعیت آن‌ها از زمین تا آسمون
محمدجواد اکبری
۱۴۰۲/۹/۱۰
این کتاب نیاز به تعریف نداره، فوق العادست. فقط یک مشکلی وجود دارد. بخشی از کتاب که یک نوع تمرین است و نیاز به یک سری تصاویر چهره هستش وجود نداره تو نسخه الکترونیکش
تارخ قربانی
۱۳۹۸/۹/۳
کتاب خوبی بود ولی جای عکس‌ها بعضی جاها اشتباه بود!دوست داشتم راجع به میمیک صورت بیشتر صحبت میکرد!ولی پیشنهاد میکنم مطالعه کنید
ایوب زمانی
۱۳۹۸/۶/۲۵
دانستن زبان بدن در ارتباط بر قرار کردن ه. چه بهتر با اطرافیان بسیار مفید واقع می‌شود. یکی از بخش‌های آن حالات چهره است که به طور کارآمدی در این کتاب بیان شده.
Mohammad Nafee
۱۳۹۸/۲/۱
خیلی کتاب مفیدیه ۳ فصل اول خیلی تءوری و بیشتر شناخت و نحوی تهیه تصاویرو.... ک یکم خسته کنندس ولی وای ک فصل ۴ ب بعد چقدر جالب میشه خیلی کتاب جالبیه خوشم اومد
احسان شیرمحمدی
۱۳۹۹/۲/۱۷
پل اکمن با زبان ساده مسایل پیچیده‌ی شناخت حالات محتلف در ظاهر انسان را شرح میده و پیشنهاد میکنم حتما بخونید
علی قربانی
۱۳۹۸/۴/۱۷
کتاب بسیار کاربردی برای کسانی که کار شدید میکنند ولی نمدونن دلیل نتیجه نگرفتنشون چیه
کمک به برنامه ریزی ذهن برای کسب موفقیت
مشاهده همه نظرات 53

راهنمای مطالعه کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره

برای دریافت کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.