معرفی و دانلود کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی: کتاب مطالعه و کار عملی مهارت‌آموز

عکس جلد کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی: کتاب مطالعه و کار عملی مهارت‌آموز
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی: کتاب مطالعه و کار عملی مهارت‌آموز

کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی به انتقال مهارت‌هایی می‌پردازد که می‌توانند در عمل برای افراد بسیار کاربردی باشند و یک زندگی بهتر را برای آن‌ها فراهم کنند. حامد برآبادی، مولف این اثر، مهارت‌های ده‌گانه‌ای را بر اساس آن‌چه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بررسی می‌کند و با ارائه‌ی تست‌های دقیق، خودشناسی را برای افراد ممکن می‌سازد.

درباره‌ی کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی

با وجود تحولاتی که همواره در حال ایجاد در سیستم‌های آموزشی‌اند، هنوز برخی اصول قبلی پابرجا هستند. از مهم‌ترین قواعدی که سال‌هاست در بسیاری از سیستم‌های آموزشی دچار تغییرات خاصی نشده، ارائه‌ی آموزش‌هایی‌ست که فقط تئوریک هستند و کاربرد آن‌ها آن‌چنان که باید، مدنظر قرار داده نمی‌شود. از طرفی جدی گرفته نشدن آموزش مهارت‌های زندگی به محصلان در سنین مختلف، از مهم‌ترین عواملی‌ست که می‌تواند افراد را در سنین بالاتر و جوامع بزرگ‌تر دچار مشکلاتی کند. به طور کلی و از دید سازمان بهداشت جهانی، عنوان مهارت‌های زندگی به مهارت‌هایی اطلاق می‌شود که به هر فرد کمک می‌کند تا رفتار سازگارانه‌تری را در مواجهه با چالش‌ها داشته باشد. سازمان بهداشت جهانی 10 مهارت اصلی را تحت این عنوان تعریف می‌کند که یادگیری و تسلط بر هر یک از این مهارت‌ها می‌تواند انسان را یک گام به سلامت کامل روان نزدیک‌تر کند. حامد برآبادی در کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی، 10 مهارت یادشده را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده است.

مهارت‌های زندگی، به صورت کلی باعث افزایش سلامت روان و ارتقای سطح بهداشت روانی جامعه شده و از ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی مانند اعتیاد یا بروز نادرست خشونت جلوگیری می‌کند. یادگیری این مهارت‌ها و به کار بردن آن‌ها -در هر سنی که باشید- می‌تواند روحیه‌ی همکاری و کار تیمی شما را افزایش دهد، اعتماد به نفس بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، تاب‌آوری شما در مواجهه با شرایط نامطلوب را افزایش دهد، توانایی شما در برقراری ارتباط موثر را بهبود ببخشد و باعث شود به فرد سازگارتری تبدیل شوید. تمام این‌ها، در نهایت، سطح بالایی از سلامت جسمی و روانی را به همراه خواهند آورد. کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی می‌تواند به ما کمک کند تا با اطلاع از جزئیات هر یک از مهارت‌های زندگی و آموختن روش تمرین و به کارگیری آن‌ها، به کیفیت بهتری از زندگی دست پیدا کنیم.

معرفی و دانلود کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی

مهارت‌هایی که سازمان بهداشت جهانی آن‌ها را در دسته‌ی مهارت‌های زندگی قرار می‌دهد، عبارتند از: خودآگاهی، همدلی کردن، ایجاد و حفظ روابط بین فردی، برقراری ارتباط موثر، مدیریت استرس، مدیریت هیجان‌ها، مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری و تفکر نقادانه و تفکر به شیوه‌ی خلاق. حامد برآبادی در کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی، در 10 فصل مجزا، هر یک از این مهارت‌ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده است. ویژگی مهم این اثر که باعث تمایز آن از سایر آثار با موضوعات مشابه می‌شود، ارائه‌ی تست‌ها و سوالاتی‌ست که به خواننده کمک می‌کند تا وضعیت خود را در رابطه با هر یک از مهارت‌های ذکرشده بسنجد و شناخت بهتری از خود پیدا کند. با مطالعه‌ی این کتاب علاوه بر این که می‌توانید میزان برخورداری خود از هر یک از این مهارت‌های زندگی را افزایش دهید، می‌توانید فرزندان خود را نیز در کسب این مهارت‌ها همراهی کنید.

این اثر توسط انتشارات نسل یاسان به چاپ رسیده است.

کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنمای مهارت‌های زندگی را به تمام افرادی که به دنبال توسعه‌ی فردی و خودسازی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی: کتاب مطالعه و کار عملی مهارت‌آموز می‌خوانیم

ارتباط با مردم یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های زندگی ماست. هریک از ما چه در محیط کار چه در محیط پیرامون خود، به‌نوعی با دیگران در مراوده و ارتباط هستیم. بنابراین بیشترین بخش عمر ما در ارتباط با دیگران سپری می‌شود. در نتیجه، این نوع ارتباط در زندگی هر فردی نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ حال آن‌که مقبول و مطبوع بودن آن هم کار آسانی نیست. ارتباط بین‌فردی بزرگ‌ترین دستاورد بشری محسوب می‌شود، لیکن خیلی از افراد به‌خوبی قادر به برقراری ارتباط نیستند. ارتباط سطح پایین ممکن است به تنهایی، دوری از دوستان، همسران، کودکان و نیز به کاهش کارایی شغلی منجر شود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مهارت خودآگاهی
مهارت همدلی
مهارت مدیریت استرس
مهارت کنترل خشم و مقابله با خلق منفی (مدیریت هیجانات)
مهارت ارتباط موثر
مهارت رابطه‌ی بین‌فردی
مهارت تفکر انتقادی
مهارت تفکر خلاق
مهارت‌های حل مساله و تصمیم‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی: کتاب مطالعه و کار عملی مهارت‌آموز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-622-98066-4-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی

برای دریافت کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.