معرفی و دانلود کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم

عکس جلد کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم

کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم، به قلم کیم سوهیون، از پرفروش‌ترین کتاب‌های کره جنوبی است. این کتاب با زبانی ساده و صمیمی، راهنمایی سرشار از توصیه‌های سودمند ارائه می‌دهد و به شما می‌آموزد بر احساس پوچی غلبه کنید، معیارهای خودتان را بیابید، تحت تأثیر تجویزها و نظرات غیرمنطقی دیگران تصمیم نگیرید و با وجود نقص‌ها و کاستی‌ها از زندگی لذت ببرید.

درباره‌ی کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم

روزگاری بود که کیم سوهیون (Kim Soo-Hyun) نویسنده‌ی اهل کره‌ جنوبی، دائماً احساس پوچی و سردرگمی داشت. همیشه بار سنگین خطایی مبهم را با خودش حمل می‌کرد؛ انگار که اشتباه بزرگی مرتکب شده باشد، اما نداند آن اشتباه چیست. به عنوان یک دانشجو و بعدها شاغل، در مورد درست یا غلط بودن انتخاب رشته یا شغلش مطمئن نبود. احساس می‌کرد به اندازه‌ی کافی کتاب نمی‌خواند. مهارت‌هایش را به درستی نمی‌شناخت، تضمینی برای آینده‌اش نداشت و فکر می‌کرد آدم بی‌ارزشی است. اوضاع به همین منوال می‌گذشت و او به جست‌وجوی دلایل احساساتش می‌گشت. کم‌کم به این دلایل پی برد و به این نتیجه رسید که حتی اگر از نظر تمام دنیا آدم بی‌ارزشی محسوب شود، خودش باید به خودش احترام بگذارد و بی‌دلیل احساس مقصر بودن نداشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم

حاصل تجربیات کیم سوهیون و پاسخ‌هایی که طی مسیر خودکاوی یافته، در کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم (I Decided To Live As Me) جمع‌آوری شده است. او در این کتاب به ما می‌آموزد حتی اگر وجودمان برای دنیا ارزشی نداشت، خودمان را دوست داشته باشیم و به خودمان احترام بگذاریم. با معیارهای خودمان همه چیز را بسنجیم. نگذاریم به خاطر چیزهای کوچک احساس بیهودگی به ما دست بدهد و در عین حال به هیچ چیز بی‌تفاوت نباشیم.

به عقیده‌ی نویسنده‌‌ی کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم، ریشه‌ی اضطراب و احساس بدبختی، در فرایندهای شیمیایی و هورمونیِ درون بدن نیست، بلکه از روابط ما با اطرافیانمان و جامعه نشأت می‌گیرد. مسائلی همچون اضطرار امرار معاش، توهین، تبعیض، بی‌اعتمادی و رقابت به همه‌ی ما احساس بی‌ارزش بودن می‌دهند و باعث می‌شوند بدون اینکه خطای بزرگی از ما سر زده باشد، خودمان را سرزنش کنیم و به خاطر مسائل بی‌اهمیت، شرمنده شویم. بنابراین باید شجاع باشیم و خودمان و دیگران را از گزند این احساسات باطل حفظ کنیم.

نویسنده در بخش اول کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم، درباره‌ی عزت نفس توضیح می‌دهد و می‌گوید در هر شرایطی در برابر توهین بایستیم و شجاعت این را داشته باشیم که اگر مورد بی‌احترامی قرار گرفتیم، بیهوده تواضع نشان ندهیم و وانمود نکنیم که همه چیز عادی است! نگذاریم آدم‌های رهگذر زندگی‌مان به ما آسیب بزنند و در عین حال خودمان نیز به دیگران حسادت و توهین نکنیم.

کیم سوهیون در بخش دوم کتاب به این می‌پردازد که مثل خودمان زندگی کنیم. برای اینکه چنین چیزی را یاد بگیریم، سؤال‌هایمان را در مورد زندگی پشت گوش نیندازیم. راحت‌طلب نباشیم و به تجویزهای دیگران اکتفا نکنیم. شجاعانه با خود حقیقی‌مان روبه‌رو شویم و سلیقه‌ی خود را بسازیم. او در بخش سوم این اثر راه‌هایی را برای پایین آوردن اضطراب ارائه می‌کند و می‌گوید که باید عدم قطعیتِ زندگی و احساس نگرانی را بپذیریم و یاد بگیریم با مشکلات زندگی کنیم.

بخش چهارم کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم، هنر زندگی کردن در کنار هم را توضیح می‌دهد. کنار گذاشتن نگاه رقابتی، رعایت حد و مرزهای دیگران و تشخیص بزرگی و کوچکی رنج‌ها، از جمله موارد مهم این بخش است. در بخش پنجم با خوب جنگیدن، کمک کردن به دیگران و نسنجیدن خود با اعداد و پول به سوی زندگی بهتر می‌رویم و در نهایت در بخش ششم، با نترسیدن از گذشته و تجربه کردن و ساده گرفتن زندگی، گام‌هایمان را به سوی یکی زندگی خوب تکمیل می‌کنیم.

کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم را فاطمه قربان‌زاده به فارسی برگردانده شده و چاپ و نشر این اثر به همت انتشارات یوشیتا صورت گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم

  • بیش از یک میلیون فروش در سراسر جهان
  • پرفروش‌ترین کتاب کره‌ای در ژاپن
  • برنده‌ی جایزه‌ی E-puolishing در کره

کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به مطالعه‌ی کتاب‌های خودیاری و خودشناسی علاقه‌ دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم می‌خوانیم

وقتی بچه بودم، برنامه‌ای در تلویزیون پخش می‌شد به اسم «نسل موفق» که در آن داستان‌هایی از افراد موفق نمایش داده می‌شد. قهرمان داستان هر هفته تغییر می‌کرد، اما داستان‌هایی که آن‌ها تعریف می‌کردند همیشه شبیه به هم بودند. آن‌ها گذشته‌ی اسف‌باری داشتند و حالا همگی بلااستثنا زندگی‌شان از این رو به آن رو شده و تبدیل به آدم‌های موفقی شده بودند. این برنامه در کل، تلاش فراوان و عزم راسخ آن‌ها را که برای رسیدن به این موقعیت نیاز بود، به تصویر می‌کشید.

وقتی آن برنامه را می‌دیدم، احساس می‌کردم که می‌توانم از انواع شرایط سخت عبور کنم و با تلاش‌های مداوم به موفقیت برسم؛ ولی بزرگ‌تر که شدم، فهمیدم آن برنامه صرفاً آموزش شایسته‌سالاری بود. هر کسی با توانایی و تلاش به موفقیت می‌رسد؛ همان چیزی که در کتاب‌های خودسازی می‌گویند.

اما در واقعیت این دو، کلیدهای اصلی موفقیت به حساب نمی‌آیند، بلکه فقط دو راه از راه‌های متعدد موفقیت هستند.

دلیل اینکه این فرمول برای رسیدن به موفقیت‌های افسانه‌ای در قدیم جواب می‌داد، این بود که در آن زمان اقتصاد کره به‌سرعت در حال توسعه بود و همه کم و بیش فقر شدید و یکسان را در کنار ثروت تجربه می‌کردند؛ ولی حالا شرایط تغییر کرده است.

امروزه، یافتن فرصت برای ارتقای طبقه‌ی اجتماعی کار دشواری است. تئوری شایسته‌سالاری یا فرصت برابر، دیگر صحیح قلمداد نمی‌شود، چرا که وراثت، سابقه و طبقات اجتماعی جای آن را گرفته‌اند.

نمی‌شود تلاش فردی را نادیده گرفت و بی‌اثر دانست، ولی عواملی مانند شانس و سابقه که به توانایی فرد مرتبط نیستند، اکنون در خیلی از مسائل نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کنند. هر چند مردمانی هستند که با تلاش به موفقیت دست یافته‌اند، ولی این افسانه‌های نادر «از فرش به عرش رسیدن» نمی‌توانند در مورد اکثریت صدق کنند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
هدف
بخش اول: با عزت‌نفس زندگی کنید.
بخش دوم: برای اینکه مثل خودم زندگی کنم
بخش سوم: گرفتار اضطراب نباشید
بخش چهارم: برای اینکه در کنار هم زندگی کنیم
بخش پنجم: برای یک زندگی بهتر
بخش ششم: برای یک زندگی خوب و معنادار
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تصمیم گرفتم خودم باشم
نویسنده
مترجمفاطمه قربان زاده
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-5911-56-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم

Hasti
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
به اشتباه انتظار روایت داستانی رو داشتم ولی کتاب شامل مطالبی بر پایه مقالات علمی و نظرات نویسنده است. توصیف سردرگمی‌های دنیای مدرن مخصوصا در جامعه کره به همراه راه حل‌های کاربردی و واقع بینانه. به شخصه با نیمه‌ی دوم بیشتر از نیمه‌ی اول ارتباط برقرار کردم.
کاربر M
۱۴۰۳/۱/۸
به نظرم اگه از دیدگاه خودشناسی به این کتاب نگاه کنیم، خیلی نکته‌های کاربردی برای تغییرات مثبت درونی در اون وجود داره. من شخصا راه برخورد با انسان‌های فوضول رو ازش یاد گرفتم و این که چه طور میتونم خود واقعیم باشم و از زندگیم لذت ببرم
زهرا صادقی
۱۴۰۳/۱/۱۲
نویسنده سعی کرده بطور خلاصه احساساتش رو در متن نشون بده یا به شیوه ساده همه چیز رو بیان کنه کتاب حوصله سر بری نیست بنظرم ارزش داره برای یکبار مطالعه بشه... ممنون از کتابراه
آیدا خانیزاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کتاب خوبی بود واقعا دوست داشتم
و اینکه فکر نمیکردم خیلی از مشکلاتی که ما در جامعه‌مون هست در جوامع دیگری مثل کره هم وجود داره.
Hf
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کتاب پر معنا و مفهومی بود خواندنش را به هر انسانی توصیه‌ی میکنم
Sheshe
۱۴۰۲/۹/۲۵
جالب، بامزه و دوست داشتنی
یک آدم ناشناس
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
بنظرم اصلا جاب نبود
من حتی کامل نخوندمش بس که حوصله سر بر بود
مریم محمدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
واقعا کتاب خوبیه من که خیلی راضیم شما هم بخرید واقعا خوب هستن
زهرا
۱۴۰۳/۱/۸
خیلی در زندگی من تاثیر مثبتی داشت
بهشید بختیاری
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
خیلی عالی و اموزنده بود🤩
مهشید صفرپور
۱۴۰۳/۱/۱۱
خیلی کتاب خوبی هست
محمد دلدار مقدم
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
کتاب خیلی خوبی بود.
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم

برای دریافت کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.