معرفی و دانلود کتاب ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌ اکس و تلاش برای دستیابی به آینده‌ای شگفت‌انگیز

عکس جلد کتاب ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌ اکس و تلاش برای دستیابی به آینده‌ای شگفت‌انگیز
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایلان ماسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایلان ماسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌ اکس و تلاش برای دستیابی به آینده‌ای شگفت‌انگیز

اشلی ونس در کتاب ایلان ماسک شما را با تلاش‌های این شخصیت مطرح، در جهت ساختن آینده‌ای روشن برای انسان‌ها آشنا می‌‌کند و زندگی‌نامه‌ای الهام‌بخش از تمام فراز و نشیب‌های وی ارائه می‌دهد. این کتاب که یکی از پرفروش‌های نیویورک تایمز محسوب می‌شود، اطلاعات جالبی در خصوص خودسازی، مدیریت کسب و کار، تکنولوژی و... در دل خود جای داده است.

درباره‌ی کتاب ایلان ماسک:

امروزه کمتر کسی را می‌توان دید که تابه‌حال اسم ایلان ماسک را نشنیده باشد. او در ژوئن 1971 در پرتوریای آفریقای جنوبی به دنیا آمد؛ پدر ایلان، مهندس برق و اهل آفریقای جنوبی و مادرش هم یک متخصص تغذیه و مدل کانادا - بریتانیایی بود. این چهره‌ی مطرح خواهری به نام توسکا و برادری به نام کیمبال دارد.

وی در حال حاضر مدیرفنی اسپیس‌ایکس و مدیرعامل و طراح محصول تسلا موتورز به شمار می‌آید و بر پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که ممکن است دنیای اطراف‌ ما را دگرگون سازد. ایلان ماسک، فقط یک کارآفرین نیست بلکه به عنوان یک مهندس، مخترع و مبتکر شناخته می‌شود؛ او شخصاً در طراحی خودروهای برقی و سفینه‌های فضایی نظارت دارد. ایلان دومین کارآفرین در سیلیکون‌ولی بود که موفق شد سه شرکت را با ارزش بیش از یک میلیارد دلار به‌وجود آورد. ایلان ماسک، زندگی کاری خود را وقف فناوری‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین کرده است. وی ایده‌های مختلفی را عملی می‌کند که تقریباً تمامی آن‌ها موفقیت‌آمیز هستند. از ویژگی‌های شخصیتی ایلان ماسک می‌توان به تفکر انتقادی، اراده و سخت‌کوشی اشاره کرد.

او هیچ وقت به جایگاه خود قانع نیست؛ شرکت‌هایش دستاوردهای بزرگی را کسب کرده‌اند ولی او باور دارد همیشه جایی برای پیشرفت هست. مدیریت سه شرکت به طور هم‌زمان، کار آسانی نیست و همین موضوع باعث می‌شود که زمان برای وی بسیار مهم باشد. ایلان نیز مانند بسیاری از افراد موفق دنیا، یک برنامه‌ی دقیق برای فعالیت‌های روزانه‌ی خود دارد.

اشلی ونس (Ashlee Vance) در کتاب ایلان ماسک (Elon Musk) تلاش می‌کند تا شما با چهره‌ی حقیقی این شخصیت برجسته در دنیای تکنولوژی آشنا سازد و برای رسیدن به این هدف مصاحبه‌های خود با ایلان ماسک را به‌ صورت یک کتاب تدوین کرده است و در اختیار شما قرار می‌دهد.

اشلی ونس بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و ستون نویس آمریکایی در سال 1977 به دنیا آمد و در سال 2015 با نوشتن کتاب ایلان ماسک به شهرت و موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. ونس از سال 2003 تا سال 2008 برای رجیستر می‌نوشت. وی در سال 2008 به نیویورک تایمز رفت و به مدت سه سال آن‌جا فعالیت کرد. اشلی علاقه‌ی زیادی به فناوری و تکنولوژی دارد و در رزومه‌ی وی همکاری با شرکت‌های مهمی مانند IBM ،DELL و HP را می‌توان یافت. ونس علاوه بر نویسندگی، در حوزه‌ی برنامه‌نویسی نیز بسیار موفق به شمار می‌آید و کتابی به نام گیک دره سیلیکون نوشته است که در زمان خود بسیار پرفروش و مشهور شد.

جوایز و افتخارات کتاب ایلان ماسک:

- کتاب پرفروش‌ترین نیویورک تایمز
- بهترین کتاب سال وال استریت ژورنال، آمازون، NPR و Audible
- نامزد جایزه فایننشال تایمز و کتاب سال تجارت مک کینزی سال 2015
- نامزد جایزه بهترین کتاب علمی گودریدز سال 2015

نکوداشت‌های کتاب ایلان ماسک:

- یک زندگی‌نامه‌ی پر فراز و نشیب و روح‌نواز. (Wall Street Journal)
- تحقیقی جذاب و فوق‌العاده. (Guardian UK)
- این کتاب تصویری درخشان از بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس به عنوان یک کمال‌گرای وسواسی ارائه می‌دهد. (Financial Times)

کتاب ایلان ماسک مناسب چه کسانی است؟

اگر به زندگینامه افراد موفق علاقه دارید، مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب ایلان ماسک می‌خوانیم:

سال 1984 برای اولین‌بار بود که نام ایلان ریو ماسک بر سر زبان‌ها افتاد. در آن سال نشریۀ آفیس تکنولوژی، سورس (کد‌نویسی) یک بازی ویدیویی با طراحی ماسک را منتشر کرد. بازی بلستار الهام‌گرفته از یک داستان علمی، فضایی و تخیلی بود که برای اجرا به 167 خط دستورالعمل نیاز داشت.

در این دوره، کاربران ابتدایی کامپیوتر، برای انجام کارهای خود مجبور بودند تا دستوراتی را تایپ کنند. از دیدگاه فناوری، بازی ماسک به ‌عنوان یک شگفتی در دنیای کامپیوتر محسوب نمی‌شد؛ اما مطمئناً از آنچه در آن زمان بچه‌های دوازده‌ساله انجام می‌دادند، فراتر بود. پوشش خبری بازی ساخت ایلان در آن نشریه، پانصد دلار نصیبش کرد و تا حدودی اسم او را بر سر زبان‌ها انداخت.

سورس این بازی در صفحۀ 69 مجله که بخش علمی‌تخیلی آن بود، منتشر شد و نشان از این داشت که این مرد جوان ایده‌های فضایی زیادی در سر دارد. در این بازی شما باید سفینه‌های باری آدم‌فضایی‌ها را که حامل بمب‌های هیدروژنی کشنده و پرتوافکن هستند، نابود کنید. این بازی به‌خوبی از تصاویر و انیمیشن استفاده می‌شود و از این لحاظ خواندن سورس آن برای خوانندگان جذاب به‌نظر می‌رسید. تا زمان نگارش این کتاب، حتی در اینترنت هم نمی‌توانید مطالبی دربارۀ بمب‌های پرتوافکن پیدا کنید.

شخصی که در مورد فضا و نبرد بین خیر و شر خیال‌پردازی می‌کند، باهوش و شخصی که این خیالات را جدی می‌گیرد، شگفت‌انگیز است. ایلان ماسک دقیقاً این‌گونه بود. در میانۀ دوران نوجوانی، ماسک خیال و واقعیت را در هم آمیخت؛ به‌نحوی که تفکیک آنها برایش دشوار بود. ماسک دریافت که سرنوشت انسان در جهان، وظیفۀ شخصی اوست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم 
فصل اول: دنیای ایلان 
فصل دوم: آفریقای جنوبی 
فصل سوم: کانادا
فصل چهارم: اولین کسب وکار نوپای ایلان 
فصل پنجم: مافیای پی پال
فصل ششم: موش های فضایی 
فصل هفتم: خودروی تمام برقی 
فصل هشتم: درد، رنج و بقاء 
فصل نهم: پرتاب 
فصل دهم: انتقام ماشین برقی 
فصل یازدهم: نظریۀ میدان واحد ایلان ماسک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌ اکس و تلاش برای دستیابی به آینده‌ای شگفت‌انگیز
نویسنده
مترجممحسن شعبانی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-622-7369-63-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایلان ماسک

Ensieh Abadi
۱۴۰۲/۱/۹
زندگینامہ ھا پر از درس و تجربہ دیگران ھست۔ خیلی چیزھا رو بدون اینکہ خودمون تجربہ کنیم میتونیم از طریق خواندن زندگی نامہ ھای اشخاص معروف و مھم یاد بگیریم ۔ ایلان ماسک پدیدہ دنیای امروز ھست ۔ نابغہ‌ای با پشتکار و ارادہ فوق العادہ کہ ھیچ چیز باعث نشد تسلیم شکست بشہ ۔ نشدن برای ایلان ماسک وجود ندارد ۔
حسن
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
کتاب خوبی است و برای کسانی که زندگی را بر پایه پشتگار و توانائی ذاتی و دانش و مهارت تکمیلی خود و شجاعت روبه رو شدن با مشکلات و ایدهای جدید برای تغییر را دارند عالی است. و به عموم جوانان بخصوص در بحث فن‌آوری جدید علاقه مند هستند پیشنهاد میکنم
Mohammad Hossain Rahmani
۱۴۰۲/۱/۳
کتابی خوبی بود، زندگی کردن را نشان داد.
پیشنهاد:
* فصل اخیر را چک کنید یک یا دو نقطه اشتباه تایپی دار.
* در قسمت اسم افراد، در اخیر کتاب کمی خلاصه آنرا معرفی کنید. مثلا سیلیکون ولی شماره زدین و معرفی کردین، همه را این کار را بکنید لطفا.
محمد رضا علی میرزایی
۱۴۰۲/۵/۲۴
من خیلی این کتاب رو دوست داشتم چون هم درباره زندکی یک آدم موفق بود و هم اینکه پیشرفت تکنولوژی به دست یک آدم سر سخت رو نشون میداد به نظرم برای کسایی که کسب و کار جدید راه اندازی کردن و مشکلات زیادی دارن بسیار آموزنده هست
Javad
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
خیلی کتاب خوبیه فقط یه جاش رو نفهمیدم چرا یه دفعه از قضیه اسیپس ایکس پرید رو ماشین‌های تسلا بعد ادامه داستان بازم رو آورد به اون قضیه قبلی خوب همونو در کنار خط داستان ادامه میدادن دیگه!
Babak Afshari
۱۴۰۱/۴/۱۷
یکساعت قبل از سال جدید میلادی و چند ساعت قبل از اعلام ورشکستگی،
ایلان ماسک تصمیم گرفت بجنگد و بجنگد و شکست را قبول نکند و یکماه بعد وام دولتی بگیرد و ۶ ماه بعد به سود برسد
Ayoob Varnaseri
۱۴۰۰/۱۰/۳
یعنی خدای استقامت
واقعا هیچ جایگاهی بی دلیل نیست
انعطاف پذیری خداااااااااا
رهبری فوق العاده
و یه آدم سمج که هیچی به جز شدن نمیفهمه👌👊
کمیل
۱۴۰۱/۷/۱۷
زندگی نامه جذابی است ریسک پذیری و تلاش بسیار بعلاوه فرصت شناسی خصوصیات بارزی بود که می‌شد فهمید البته قهرمان سازی آمریکایی بسیار مشهود بود در کل کتابیه که یبار خوندش جذابه
ابوالفضل لطفی
۱۴۰۱/۳/۱۶
ایلان ماسک هم خودش فوق العادست هم افکارش و خوندن این کتاب آدم رو به هیجان میاره و حالش رو خوب می‌کنه
مینا دارابی
۱۴۰۲/۹/۹
نویسنده همه نظرات رو گفته و فقط به یه روی قضیه نگاه نکرده و این خیلی شگفت انگیزه. بیشتر شبیه تحقیق درباره زندگی ایشونه تا یه زندگی نامه یک رو
Qazal
۱۴۰۱/۴/۱۵
زندگی نامه افراد موفق بسیار کمک میکنه و لازمه از یه فرد موفق یه زندگی نامه خوندن.
Masiha Rohlahi
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
مطالعه سرگذشت فردی که الگوی خود را بیل گیتس واستیو جابز قرار داده آموزنده وراهگشایی برای نسل جوان جامعه ایرانی است.
لیلا برزگر
۱۴۰۱/۴/۲۳
خواندن کتاب افراد بزرگ یا به عبارتی فراانسان بسیار لذت بخش و عبرت آموز با تشکر از کتابراه
Asal
۱۴۰۲/۶/۱۹
زندگی نامه ایلان ماسک رو با داستان از زبان گزارشگر نوشته. خوبه برای اطلاعات عمومی.
میلاد قربانی
۱۴۰۲/۵/۱۱
از ماجرا جویی‌های ماسک و پدرش خیلی خوشم اومد و همینکه ایلان ماسک به خواسته هایش خیلی ایمان داشت..
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه کتاب ایلان ماسک

برای دریافت کتاب ایلان ماسک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.