معرفی و دانلود کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

عکس جلد کتاب فرندز: دوستان و عاشقان
قیمت:
۶۵۰۰۰ 32500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرندز: دوستان و عاشقان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرندز: دوستان و عاشقان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

کتاب‌های زندگینامه‌ای خصوصاً وقتی قرار است به جزئیات زندگی و تصمیمات یک هنرمند معروف بپردازند، از جذابیتی خاص برخورداراند. متیو پری در کتاب فرندز: دوستان و عاشقان داستان پرفراز و نشیب زندگی خود را از ماجرای معروفیتش تا گرفتاری در اسارت اعتیاد و دشواری‌های‌ ترک آن در میانسالی‌ بازگو می‌کند. گفتنی‌ست این کتاب از جمله پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

متیو پری (Matthew Perry) در این کتاب ما را به سفری هیجان‌انگیز می‌برد تا با جاه‌طلبی‌های دوران کودکی‌اش آشنا شویم و در جریان روند رسیدن او به شهرت در بازیگری و مشکلات ناشی از اعتیاد شدیدش قرار بگیریم. او سرانجام ماجرای بهبودی‌اش را پس از یک تجربه‌ی نزدیک به مرگ و سپری کردن دوران طولانی بیماری روایت می‌کند. جالب این‌که این بهبودی‌ بیشتر به معجزه شبیه است و پس از روزها درد طاقت‌فرسا و بستری بودن در شرایط بحرانی حاصل می‌شود.

متیو وقتی تنها کودکی پنج‌ساله‌ بود از شهر مونترال به لس‌آنجلس مهاجرت کرد و در چهارده‌سالگی به یک ستاره‌ در تنیس ملی کانادا تبدیل شد. او بعدها در بیست‌وچهار سالگی به ایفای نقش پرداخت و با بازی در سریال کمدی و پرطرفدار دوستان (Friends) مورد توجه منتقدان و عموم مردم واقع شد و به شهرتی همگانی رسید.

در کتاب فرندز: دوستان و عاشقان (Friends, Lovers and the Big Terrible Thing)، متیو پری به شیوه‌ای جذاب، طنزآمیز و با لحنی صمیمانه از خلأ عاطفی‌ خود که ریشه‌ی آن به ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ی او برمی‌گردد، سخن می‌گوید. اتفاق ناگواری که سبب می‌شود او حتی نتواند این خلأ را با رسیدن به رویای بزرگش که شهرت، محبوبیت و ثروت زیاد است، پر کند و سرانجام به اعتیاد روی بیاورد.

در طول کتاب، این بازیگر مشهور داستان‌هایی را در مورد سایر ستاره‌هایی که در زندگی او تأثیرگذار بوده‌اند، بازگو کرده و به وضوح نبرد مادام‌العمر خود را با اعتیاد به تصویر می‌کشد. در مجموع کتاب فرندز: دوستان و عاشقان سرشار از خاطرات فراموش‌نشدنی زندگی این بازیگر است که صمیمانه آن‌ها را با مخاطبان خود در میان گذاشته و چنانچه انتظار می‌رود این زندگی‌نامه برای طرفداران او صادقانه، تکان‌دهنده و طنزآمیز خواهد بود.

در این کتاب در جریان زندگی شخصی و مشکلات ناشی از اعتیاد او قرار می‌گیرید و خواهید دید متیو پری چطور پس از بارها مراجعه به مراکز مختلف ترک اعتیاد موفق می‌شود خود را درمان کند. او در این مسیر از دوستان خود و کسانی که در درمانش نقش موثری داشته‌اند، سخن خواهد گفت. از جمله بخش‌های جالب این کتاب عکس‌هایی است که ضمیمه‌ی کتاب شده و شما را در جریان مراحل گوناگون زندگی این بازیگر قرار می‌دهد.

کتاب فرندز: دوستان و عاشقان را کیمیا فضایی ترجمه کرده و انتشارات میلکان آن را در دسترس علاقمندان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز
  • کتاب پرفروش بین‌المللی
  • نامزد جایزه‌ی «گودریدز» در بخش خاطرات و زندگینامه (2022)
  • بهترین کتاب غیر داستانی در فهرست نهایی جایزه‌ی «بریتیش بوک» در سال 2023
  • کتاب برگزیده‌ی «تایمز»، «یو اس ای تودی» و «ایالات متحده‌ی آمریکا»

در نکوداشت کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

  • هیچ‌ مجموعه‌خاطراتی صادقانه‌تر از این کتاب وجود ندارد. کتاب فرندز: دوستان و عاشقان می‌تواند زندگی‌ بسیاری را نجات دهد. (Daily Mail)

  • زندگینامه‌ای خنده‌دار، جذاب و متقاعدکننده. خواندن کتاب فرندز: دوستان و عاشقان برای طرفداران متیو پری فوق‌العاده خواهد بود. (تایمز)

  • متیو پری در کتاب فرندز: دوستان و عاشقان، ما را با جزئیات بسیار صادقانه و شفافش به ذهن و قلب خود راه می‌دهد. (لیسا کودرو)

کتاب فرندز: دوستان و عاشقان مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های اتوبیوگرافی و زندگینامه؛ خصوصاً طرفداران متیو پری توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب فرندز: دوستان و عاشقان می‌خوانیم

«بهشتی» که درونش بودم، بالاخره تمام شد و من پریدم توی هوندا سی‌آر اکس سیاهم و برگشتم سمت کلاب کالیفرنیا، و با کله‌ی آدمی نوزده‌ساله که پُر بود از رؤیای زندگی با کسی که دوستش دارم و علاقه‌ای وسواس‌گونه به او.

روز بعد ماجرا را برای کریگ برکو تعریف کردم، او هم چند تا نصیحتِ به‌شدت ضروری به من گفت؛ گرچه نصیحت‌هایی بودند که آمادگی شنیدنشان را نداشتم.

گفت: «مراقب باش.» با خودم فکر کردم حتماً داره حسودی می‌کنه، و خودم را برای آن روز کاری آماده کردم؛ با این تفاوت که این بار ولری را دوست‌دختر جدید خودم می‌دانستم.

آن روز سر کار جوری که انتظار داشتم، پیش نرفت. ولری هیچ اشاره‌ای به اتفاقی که افتاده بود، نکرد و همان طور که انتظار می‌رفت، داشت عین روزهای عادی دیگر رفتار می‌کرد. من هم سریع دوزاری‌ام افتاد و نقشی که باید را بازی کردم؛ اما از درون داشتم از هم می‌پاشیدم. چند شب را به گریه و بخش عمده‌ای از روز را به خوابیدن بعد از خماری در تریلر کوچکم گذراندم... تازه نگویم برایتان از ساعت‌ها و ساعت‌ها تماشای بزرگ‌تر شدن نقش کریگ به‌عنوان نقش عشقی مقابل ولری... همه و همه باعث شد نوجوانی بسیار غمگین و سرخورده شوم. سریال بازخورد بسیار بدی داشت و من خدا را شکر کردم از اینکه چهار هفته بعد از آن شبِ سرنوشت‌ساز، سیدنی لغو شد و من دیگر مجبور نبودم ولری را ببینم.

ولری صدالبته هیچ کار اشتباهی نکرده بود؛ اما هر روز دیدنش و وانمود کردن به اینکه با همه‌چیز خوبم، من را زیادی یاد کاری می‌انداخت که مجبور بودم آن موقع‌ها در اتاوای کانادا هر روز با مادرم انجام دهم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
دیباچه
فصل اول: چشم‌انداز
میان‌پرده: نیویورک
فصل دوم: نسل سوخته‌ی بعدی
میان‌پرده: مت‌من
فصل سوم: کوله‌بار عاطفی
میان‌پرده: مُرده
فصل چهارم: انگار قبلاً هم اینجا بودم
میان‌پرده: بزرگ‌نمایی
فصل پنجم: بدون دیوار چهارم
پیش‌پرده: حفره‌ها
فصل ششم: بروس ویلیس
میان‌پرده: قمر در عقرب
فصل هفتم: مزایای دوستان
میان‌پرده: جیب‌ها
فصل هشتم: سیروسلوک
میان‌پرده: اردوگاه تروما
فصل نهم: نفر سوم مزاحم نیست، نفر سوم همه‌چیز را نابود می‌کند
میان‌پرده: خشونت در هالیوود
فصل دهم: آن چیز وحشتناک بزرگ
میان‌پرده: بخش استعمال دخانیات
فصل یازدهم: بتمن
سپاسگزاری
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرندز: دوستان و عاشقان
نویسنده
مترجمکیمیا فضایی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات303
زبانفارسی
شابک978-622-254-472-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ 32500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

صمیم
۱۴۰۲/۳/۲۹
خیلی برام جالب بود، اینکه حتی ستاره‌ی‌های هالیوود هم مثل ما زندگی می‌کنن. اگه یه ادم عادی اینطوری از زندگیش می‌گفت ایا کسی بهش اهمیت میداد؟ یا کسی باهاش همزاد پنداری می‌کرد؟ بعضی وقت‌ها باید بیشتر به اطرافمون نگاه کنیم. تمام ادم‌ها نیاز به کمک دارند. متیو پری من رو یاد تصمیمات خودم میندازه. با تک و تک کلمات حرف هاش همزاد پنداری می‌کنم. هیچکس تا به حال انقدر دقیق از اعتیاد و اتفاقاتی که براش افتاده صحبت نکرده. واضح‌ترین چیز افسردگی اونه. اینکه نمی‌تونسته با هیچکس تا اخر بمونه بخاطر اینه که هیچکس بهش حس دوست داشتنی بودن نداده و فقط مواد بود که باعث می‌شد از دست افکارش خلاص شه. اون همیشه میترسید که بقیه اول اونو پس بزنن. پس خودش همه چیزو زود تر تموم می‌کرد. خیلی چیزها ازش یاد گرفتم. گاهی وقت‌ها باید بدجوری زمین بخوری تا بتونی بهتر سرپا شی.
سوگل
۱۴۰۲/۸/۱۱
متیو پری عزیزم، من همیشه معتقد بودم که ما برای انجام کاری به این دنیا اومدیم و به محض اینکه کارمون تموم بشه و انجامش بدیم، از اینجا میریم به یه دنیا و زندگی دیگه. الان که خوندن این کتاب رو تموم کردم، دیدم که داستان همینه پس! تو انگار اومده بودی تا تموم زندگیت رو با اعتیاد بجنگی و با مشهور شدنت برای سالهای طولانی خاطرات خوب برای دنیا بسازی و درست زمانی که برای آخرین بار اعتیاد رو شکست دادی و تصمیم داشتی زندگی جدیدی رو شروع کنی، ترکمون کنی و بری.. البته که میدونم زندگی جدیدی که میخواستی رو اونجایی که هستی الان ادامه ش میدی. امیدوارم کسی مثل مانیکا برای چندلر وارد زندگیت بشه و بچه‌هایی با چشمان آبی برات بدنیا بیاره:) تو چندلر رو برامون ساختی و من بابت تموم بار‌هایی ک بخاطرت خندیدم، قدردانتم تا همیشه توی قلبمون میمونی
رضازنگویی
۱۴۰۲/۸/۱۰
از نظرم کتاب بسیار جالبیه و واسه کسایی که عاشق سریال فرندز بودن و هستن عالیه از نظر اینکه تماما شرح حال و حس رو به آدم میده که متئو پری چه دردسر‌هایی توی زندگیش داشته و حتی با هفته‌ای خدا تومن پول بازم چون توی ترک موارد و الکل بوده جرعت نداشته تنها باشه چون بازم می‌رفته سمتش حالا اینکه واقعن برای 6 من به عنوان یک طرفدار دو آتیشه که بار تا الان فرندز رو دیدم و باز هم دارم میبینم بعد مرگ متئو واقعن ناراحت کنند‌س که این کارکتر بزرگ توی دام اعتیاد گیر افتاده بوده و با چه مشکلاتی دستو پنجه نرم می‌کرده حالا اگه طرفدار فرندز هستی و هنوز این کتابو نخوندی حتما بخون چون تازه بعد خوندن این کتاب درک می‌کنی که چه اطفاق‌هایی پشت برده زندگی متئو پری بوده
با تشکر از برنامه شاهکار تون
زینب جعفری
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
کلا من علاقه‌ی زیادی به خواندن کتاب‌هایی از سرگذشت ادم‌ها دارم و این کتاب خیلی برایم جالب بود که چندلر بینگی که موجب خنده‌ی ما شد چقدررر زندگی تلخ و سختی داشته و چقدر شخصیت متیو پری و چندلر بینگ نزدیک هم است و واقعا بهترین انتخاب از نظر بازیگر بوده. اینکه با وجود این همه سختی و نا امیدی و ترس ادامه داده و در نهایت توانسته شکستش بده واقعا دانشین بود ولی نکته‌ی منفی کتاب این بود که یا متیو پاری نویسنده‌ی خوبی نیست و یا اینکه مترجک این کتاب، خوب ترجمه نکرده چون خیلی وقت‌ها کتاب واقعا کسل کننده میشده و خواندن متن کتاب حوصله سر بر بوده. ولی قسمت عکس‌ها خیلی قشنگ بود. در انتها برای متیو پری عزیز که لحظات شادی رو برای ما به ارمغان اورد ارزوی شادی روح را دارم و امیدوارم در ارامش ابدی بخوابد
پروانه کریمی
۱۴۰۲/۴/۳۰
شروع کتاب خیلی خوب بود برای من خیلی هیجان انگیز بود مخصوصا که در اول کتاب بیشتر درمورد سریال حرف میزد اما در طول کتاب من زمان رو گم می‌کردم و پرش‌های زمانی خیلی زیاد بود منظورم میان پرده‌ها نیست اونا جالب بودم، ترجیح می‌دادم از کودکی و سال به سال کتاب پیش می‌رفت حس میکنم کتاب خیلی سانسور شده و ش رو ترجمه دوست نداشتم از نظر من متوسط رو به ضعیف بود
من در طول تماشای فرندز همش چشمم به چندلر بود جوری که تغییرات وزنی داشت واقعا منو ناراحت میکرد والان دلیلیش رو‌ میدونم از خوندن این کتاب راضیم مخصوصا حس‌هایی که داشته در مورد کافی نبودن، خیلی از آدما این حس رو تجربه کردن از جمله من و من میتونستم‌ تا حدودی باهاش همزاد پنداری کنم
parsa pursina
۱۴۰۲/۲/۵
از نظر ترجمه میشه گفت خوب و تا حدی متوسط هست
ولی از نظر اخلاقی این وحشتناکه که کتاب یه شخص رو از زیر تیغ سانسور رد کنی و ترجمه کنی بدون اینکه اشاره‌ای در اول کتاب به خواننده کرده باشی و از اون مهمتر نویسنده کتاب رو از این موضوع آگاه کرده باشی
نسترن شمسى
۱۴۰۲/۲/۲۰
متیو پری داستان را خوب شروع کرده اما کمی جلوتر دچار تکراری بیش از حد شده است. به عنوان مثال به جای پرداختن به وقایع مهم بارها رنج ترک اعتیاد را شرح می‌دهد.... او برای انجام کارهایش دلیلی جز خوشگذرانی و فرار از تنهایی! ذکر نمی‌کند و تقصیر تمام اینها را هم به گردن تنهایی‌های دوران کودکی‌اش می‌اندازد. احساس می‌کنم خواندن این کتاب نگرش من را نسبت به سریال محبوبم فرندز هم عوض کرده است. دیگر نمی‌توانم به چندلر به عنوان یک انسان باهوش و شوخ و دوست داشتنی نگاه کنم. از رنج او رنج می‌برم اما این رنج یک رنج خود خواسته است.... فقط در انتها از اینکه موفق شد اعتیاد را ترک کند خوشحال شدم. امیدوارم بتواند ادامه دهد و بتواند آنطور که دلش می‌خواهد یک خانواده سالم تشکیل دهد. خواندن این کتاب فقط جهت آشنایی با زندگی یک هنرمند جالب است.
الاله کوهی
۱۴۰۲/۲/۱۵
موضوع این کتاب از نظر من، تنهایی انسان است. میزان و کیفیت این تنهایی تاثیر مستقیمی بر خیر یا شر بودن انتخابهای او میگذارد. تنهایی متیو پری در مقاطع مختلف زندگی از کودکی تا همکاری در به قول خودش بهترین سریال جهان، میان همه دوستان، باعث این رنج خود خواسته دائم در طول سالها بوده است. سالهایی که سرشار می‌توانست از لذت بردن از شکوفایی استعداد‌ها و نبوغ او در این حرفه جذاب باشد ولی افسوس...
جای شکرش باقیست که تا پایان این کتاب معجزه یافتن نور خدا باعث آرامش و نجات نسبی او شده است. امیدوارم این آرامش توصیف شده دوام داشته باشد.
مهسامحمدی
۱۴۰۲/۷/۲۵
به عنوان طرفدار واقعی سریال فرندز که ۵ یا ۶ بار کل سریال رو دیدم تک تک بازیگرانش رو دوست داشتم و خوندن زندگی نامه اونها برام قطعا جذابه. این کتاب هم نوعی زندگی نامه متیو پری (چندلر) به زبان خودش هست که بسیار دردناکه اینکه شخصی با این همه شهرت و محبوبیت از مشکل روحی رنج میبره و درگیر مشکلات و بیماری اعتیاد هست، دل آدم رو میسوزونه. متیو پری در این کتاب سعی میکنه پیام‌های آموزنده‌ای بده اینکه اعتیاد حال آدم رو خوب نمیکنه، بلکه با وجود شهرت و پول به این عظیمی میتونه نابودی کنه.
مهیار مسعودراد
۱۴۰۲/۴/۳
همیشه زندگی متیو پری برام سوال بوده، چطور ادم‌های خیلی باهوش درگیر اعتیاد میشن و چطور باهاش کنار میان، خوب، متیو پری، توی این اتوبیوگرافی، فراز و نشیب زندگیش رو اونقدر خوب براتون میگه که حتی بیشتر عاشقش میشین، در واقع میشه گفت کتاب رو که شروع کردین ولتون نمیکنه تا تمومش کنید، شوخ طبعی همزمان با که دردی متیو تحمل میکنه قاطی میشه تا یک کتاب خوب و از نظر اونایی که درگیر اعتیاد از هر نوعی بودن محشر رو بسازه. راستی از زندگی التون جان خبر دارید؟!
هانیه فراقیان
۱۴۰۲/۲/۴
خیلی خیلی عالی بود
به نظرم این که کتابی وجود داشته باشه که به تمام کسانی که به نوعی درگیر اعتیاد به هر ماده‌ای مخصوصا مشروب و قرص کمک کنه و اینکه در ضمن از زبان یه نفر مثل آیدل خودشون نوشته شده باشه خیلی عالیه
این کتاب به شخصه خیلی برای من مفید و جذاب بود
ضمن اینکه در طول خواندن کتاب همش احساس میکردم دارم با شخصیت کمدی و جذاب چندلر بینگ همراه میشم
در کل ممنون بخاطر این کتاب زیبا
Somaye
۱۴۰۲/۴/۱۲
آشنایی با زندگی و سرگذشت یکی از شخصیت‌های مهم سریالی معروف و پردرآمد و فهمیدن اینکه چطور این شخصیت در دوران اوج درخشش و درآمدی میلیون دلاری با مشکلاتی بزرگ دست و پنجه نرم میکرده برای خواننده و طرفداران سریال فرندز بسیار جالب توجه است.
شناخت مسائل مربوط به اعتیاد و ترک آن و مشکلات پیرامونش درک بهتری نسبت به این قضیه به خواننده میدهد.
ملیحه
۱۴۰۲/۲/۱۳
متیوی عزیز! هیچ وقت چندلربینگ رو باور نکردم! باهاش خندیدم اما باور نکردم! اما وقتی داستان زندگی ات را خواندم، باورش کردم و شجاعتت را تحسین کردم که اینچنین شفاف از تجربیات دردناکت حرف زدی! کار خدا بود که زنده بمانی و با قلمت به من و خیلی‌های دیگر کمک کنی! درس‌های زیادی گرفتم و از تو و از خدا ممنونم❤️
مهسا صابری
۱۴۰۲/۲/۸
لذت بردم از خوندن کتاب.
خیلی شفاف در مورد احساساتش صحبت کرده
درمورد تروما هابه کودکی و اینکه چطور بر زندگیش تاثیر چشم گیری داشته.
در مورد احساس رهاشدگیش و کافی نبودن و خیلی چیز هایه دیگه...
قسمت مورد علاقه من بخش معنوی داستان بود که نویسنده چه دیدگاهی نسبت به خدا و مسائل معنوی داره
مژگان منظری
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
متن کتاب بسیار روان و جذابه و وقتی شروعش کردید، کنار گذاشتن کتاب واقعا سخته. ضمن این که برای کسانی که علاقه‌مند به سریال فرندز هستن، خوندنش واقعا جالبه. با خواندن این کتاب، و دوباره دیدن صحنه‌های بازی متیو پری، دیگه خندیدنتون مثل سابق نمیشه، چون میدونید پشت خلق این صحنه‌های جذاب، بازیگر درگیر چه جنگ درونی هست.
مشاهده همه نظرات 40

راهنمای مطالعه کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

برای دریافت کتاب فرندز: دوستان و عاشقان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.