معرفی و دانلود کتاب زندگی من استیون هاوکینگ

عکس جلد کتاب زندگی من استیون هاوکینگ
قیمت:
23500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی من استیون هاوکینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی من استیون هاوکینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی من استیون هاوکینگ

کتاب زندگی من استیون هاوکینگ اثری اتوبیوگرافی به قلم این دانشمند برجسته است که با زبانی ساده شرح حال خود را از کودکی بیان می‌کند. در این کتاب شما با ابعاد شخصی زندگی این فیزیکدان بزرگ آشنا می‌شوید.

استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) نیاز به معرفی ندارد؛ همه او را می‌شناسند و بسیاری از کتاب‌هایش هم به فارسی ترجمه شده است. هاوکینگ چهره‌ای شناخته‌شده در حوزه‌ی کیهان‌شناسی و شناخت سرچشمه‌های آن محسوب می‌شود و به دلیل زندگی سخت و پرمشقتی که داشته دارای شهرت بسیاری است. هاوکینگ در اوج جوانی مبتلا به بیماری ALS یا خواب اندام شد؛ این بیماری به مرور سلول‌های عصبی را از میان می‌برد و این دقیقاً همان اتفاقی است که برای استیون رخ داد و او را بر روی ویلچر نشاند اما هیچ‌کدام از این مشکلات مانع از پیشرفت‌های علمی او نشد.

او در کتاب زندگی من استیون هاوکینگ (My brief history) تلاش کرده تا حد ممکن به مخاطبش نزدیک شود و او را همچون محرم اسرارش فرض می­‌کند؛ بنابراین زبانی ساده دارد مانند آثار معروفش که آن‌ها نیز به خاطر داشتن همین زبان و ادبیات ساده مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

در سال 2014 نیز فیلمی بر اساس زندگی او با نام نظریه‌ی همه‌چیز ساخته شد که دستاوردهای علمی و دست و پنجه نرم کردن با بیماری محور اصلی داستان بود. این فیلم با اقتباس از خاطرات جین هاوکینگ همسر این دانشمند ساخته شده است و نام این کتاب سفر به نهایت: زندگی من با استیون است.

نکوداشت‌های کتاب زندگی من استیون هاوکینگ:

- پنجره ای رو به کیهان شخصی هاوکینگ. (Goodreads)
- نگاهی روشنگرانه به زندگی و تکامل فکری هاوکینگ. (Barnes & Noble)
- شفاف، صمیمی و خردمندانه. (Penguin Random House)

در بخشی از کتاب زندگی من استیون هاوکینگ می‌خوانیم:

در سال 1974، به عنوان عضو جامعه‌ی سلطنتی انتخاب شدم. انتخابات مایه شگفتی اعضای دانشکده‌ام شد؛ چون جوان بودم و تنها اندکی در تحقیقات دستیاری کرده بودم. ولی در عرض سه سال به درجه استادی ارتقاء پیدا کرده بودم.

جین پس از انتخاب من افسرده شد. احساس می‌کرد به اهدافم رسیده‌ام و یعنی قرار است از این پس سیر نزولی را طی کنیم. هنگامی که دوستم، کیپ ترون، ما و تعدادی از دیگر افراد درگیر نسبیت عام را به مؤسسه‌ی فناوری کالیفرنیا دعوت کرد، افسردگی جین قدری بهتر شد.

برای چهار سال، از یک ویلچر دستی و یک ماشین سه چرخه ی برقی که آبی رنگ بود استفاده می‌کردم، ماشین با سرعت محرکه ی اندکی حرکت می‌کرد. گاهی اوقات غیرقانونی مسافر هم می‌زدم. وقتی به کالیفرنیا رفتیم، در خانه‌ای مستعمراتی و متعلق به کالتچ نزدیک محوطه ی دانشگاه ساکن شدیم و در آن جا بود که برای اولین بار از یک ویلچر الکتریکی استفاده کردم. به من استقلال قابل توجهی می‌داد، بخصوص چون در ساختمان‌ها و پیاده‌روهای آمریکا برای معلولان دسترسی به مراتب بهتر از بریتانیاست. همچنین یکی از دانشجویان پژوهشی‌ام با ما زندگی می‌کرد. او در رفت و آمد و برخاستن از رختخواب و غذا خوردن کمک می‌کرد، در عوض من به وی تطبیق و توجه آکادمیک می‌دادم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
کودکی
سنت آلبانس
آکسفورد
کمبریج
امواج گرانشی
بیگ بنگ (انفجار عظیم)
سیاهچاله ها
کالتچ (مؤسسه ی فناوری کالیفرنیا)
ازدواج
تاریخچه ی زمان
سفر زمان
زمان موهومی
بدون مرزها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی من استیون هاوکینگ
نویسنده
مترجماحسان زیور عالم
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-6687-90-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
23500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی من استیون هاوکینگ

کیوان لطفی
۱۳۹۶/۶/۱۰
این کتاب را با اشتیاق زیاد خواندم. در هر قسمت مسائل علمی و خوبی حاصل نکردم ولی در کل دوست داشتم با زندگی و علل بیماری نویسنده که یکی از سرشناس‌ترین دانشمندان معاصر ماست آشنا شوم. همانگونه که خود نویسنده اعتراف می‌کند آدم می‌تواند از تمام شرایطی که در زندگی پیش رویش قرار می‌گیرد نهایت استفاده را من ببرد. می‌گوید: بیماری برای فرصتی بود تا بر مسائل علمی تمرکز کنم و این در حالیست که اگر در سلامت فیزیکی بودم کارم در حد لیسانسه‌های فیزیکی بود که زندگیشان با روزمرگی سپری می‌شود. در کل کتاب خوبیست من نمره کامل را به آن میدم و پیشنهاد می‌کنم مطالعه بفرمایید.
bahar moosavi
۱۳۹۶/۴/۲
استیون هاوکینگ، انیشتین و گالیله امروزی...
متاسفانه افراد کوته فکری در جامعه هستند که بخاطر اعتقادات افراطیشون با این توجیهات که یه معلول چی میفهمه و کافره و ازین جور مزخرفات میخوان دانش و توانایی استیون رو زیر سوال ببرن. اولا که ایشون مادرزادی معلول نبودن و اینکه هیچ وقت قطعی نگفتن خدا وجود نداره. واقعا جای تاسفه که ترجیح میدیم در زمان فیزیکدانان قدیم بمونیم و نابغه‌های عصر خودمونو رد کنیم.
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۰/۱/۹
سلام
کتاب زندگی استیون هاوکینگ است و در رابطه با مشکل فلج کامل این دانشمند بزرگ صحبت میشود. کشف آزاد شدن انرژی و از بین رفتن تدریجی سیاهچاله در زمان آماده شدن ایشان برای خواب کشف شده است. اینکه بدلیل ناتوانی جسمی، زمان آماده شدن برای خواب طولانی بوده و فرصت فکر کردن داشته‌اند.
Aa Bb
۱۳۹۹/۱/۷
عجیبه که این دانشمند با این وضعیت جسمی دو بار ازدواج کرده و سه فرزند هم دارد. خانم‌های فداکاری شریک زندگی ایشان بوده‌اند هر چند در نهایت از ایشان جدا شده‌اند. در ایران خودمان هم از این خانم‌ها پیدا میشه ولی در مجموع فکر کنم توقعات انها از خارجیها بیشتره.
سمیه تاجیک
۱۳۹۸/۱۲/۵
بیشتر زندگی نامه علمی بود به نظرم برای دانشجویان فیزیک یا شاید نوجوانهای علاقه مند رشته ریاضی خیلی مفید باشه ولی اگه مثل من به عنوان کتاب راهکارهای موفقیت اشخاص معروف می‌خواهید مطالعه‌اش کنید شاید یکم حوصله تون سر بره ولی در کل ارزش یکبار خواندن رو داره.
تینا رحیمی
۱۳۹۶/۴/۱۳
خیلی ناراحت شدم وقتی فهمیدم بعضی عده از جمله نزدیکانم نظریه وجود خداوند از استیون هاوکینگ رو اشتباه متوجه شدن من در این موضوع یکسالی میشه در حال تحقیقم اقای هاوکیگ هیچ وقت نگفتن خدا وجود نداره بلکه گفتن از اون چیزی که تو فکر ماست فراتره
ارش نیک نیا مقدری
۱۳۹۹/۴/۱۹
کتابهای استیون هاوکینگ به طور کلی جذاب هستند وبینشی جدید نسبت به جهان اطرافمون بهمون میدن من تا حالا ٥ تا از کتاب‌های این مرد روخوندم وهنوز هم میخوام بخونم خیلی عالی بود وفرازونشیب‌های زندگی هر فرد رو نشون میده.
مهدی سیوف
۱۳۹۸/۱۲/۲۴
سلام، جدال یک انسان بازندگی، کتاب در بغضی مواقع روان وقابل فهم است ودر بعضی مواقع دیگر بسیار سنگین وعلمی، وغیر قابل فهم وادراک یک خواننده‌ی علاقمند به مطالعه وزندگی نامه است به هر حال قسمت‌های قابل فهم برای من جذاب بود ممنون از کتابراه.
حسین
۱۳۹۶/۱۲/۲۰
جالبه
استیون هاوکینگ به ایران اومده بود و خبر نداشتیم
علیرضا محقق
۱۳۹۶/۱/۱۲
کاش مطالعه کردن در جامعه ایران ما مد بود مثل چک کردن همیشگی فضای مجازی
شایان مالک
۱۳۹۶/۳/۲۲
به نظر من این کتاب به درد دانشجویان فیریک میخورد و اصلا جالب نبود در این کتاب از آزمایش‌ها سخن رفته بود و من دنبال زندگی نامه بودم نه آزمایشات علمی
نسترن امیرى نژاد
۱۳۹۶/۱/۱۸
قابل درک بود انسان رو وادر میکند به پیرامونش دقت
کند و وسعی فکر کند اگر سواد هم کم باشد ولی باز ادامه
میدهی خیلی لذت بخش بود با سپاس.
shahriyar Sadeghi
۱۴۰۰/۱/۱
در زمرۀ کتاب‌های انگیزه شی وموفقیت کتابی خوب وقابل توجه‌ است توصیه ب آندسته آز علاقۀ مندان ب کتاب‌های انگیزه شی در حوزه موفقیت‌های فردی می‌شود،
مهسا شهبازی
۱۳۹۹/۱/۵
کتاب خوبی بود ولی توصیه میکنم اونایی که به فیزیک علاقه دارن یا رشته شون فیزیک بوده مطالعه کنن، ممنونم از برنامه‌ی خوبتون🌹🌹🌹
شیوا زینالپور
۱۳۹۸/۱۲/۱۶
پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو بخونن. درسته که ایشون فردی هستند که وجود خدا رو انکار میکنن اما ارزش داره با مطالعه سبک زندگی ایشون تلنگری هر چند کوچیک به خودمون وارد شه
مشاهده همه نظرات 50

راهنمای مطالعه کتاب زندگی من استیون هاوکینگ

برای دریافت کتاب زندگی من استیون هاوکینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.