معرفی و دانلود کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402

عکس جلد کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402

پدیده‌های نجومی، همواره در طول تاریخ از شگفت‌انگیزترین واقعیت‌ها و رخدادهای طبیعی جهان برای بشر بوده‌اند. علی آزادگان در کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402 شما را با پدیده‌هایی که سال جدید در آسمان ایران قابل مشاهده خواهند بود، آشنا می‌کند. این تقویم نجومی برای رصدگران بسیار کاربردی است و از ویژگی‌‌های جالب آن باید به بیان تک‌تک رخدادها براساس سه تقویم شمسی، قمری و میلادی اشاره کرد.

درباره‌ی کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402

رخدادهایی که در کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402 به آن‌ها اشاره شده، شامل مواردی مانند مقارنه، اجتماع، خسوف و کسوف هستند که بر اساس موقعیت جغرافیایی ایران بیان شده‌اند. اطلاعات موجود در این کتاب که علی آزادگان آن را گردآوری کرده است، به علاقه‌مندان رصد، نجوم و اجرام آسمانی کمک می‌کند از مدت‌ها قبل برای مشاهده‌ی رخداد مورد نظرشان برنامه‌ریزی کنند. علاوه‌بر این کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402، به افرادی که کنجکاوند نسبت به وقایع نجومی‌ آسمان بالای سرشان آگاهی پیدا کنند، اطلاعات ارزنده‌ای ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که از میان تاریخ‌های ذکرشده در ضمن هر رخداد، تاریخ قمری از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارد که رصدگران می‌توانند به‌مدد آن، از وضعیت هلال ماه در آن شب خاص و زمان طلوع و غروب ماه نیز باخبر شوند.

علی آزادگان مخاطبان کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402 را با اصطلاحاتی آشنا می‌کند که ممکن است برخی از آن‌ها را پیش از این در متون ادبی کلاسیک که در آن‌ها اطلاعات نجومی زیادی منعکس شده، شنیده باشیم. ضمناً در ابتدای این تقویم، توضیحات جامعی پیرامون این اصطلاحات آمده است که برای رصدگران مبتدی و خوانندگانی که با این حوزه آشنایی کافی ندارند، مفید واقع خواهد شد. در مجموع باید گفت که علی آزادگان به‌واسطه‌ی کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402، برای مخاطبانش آشنایی عمیق‌تری نسبت به وضعیت سیارات و اجرام آسمانی را فراهم می‌آورد و به آن‌ها کمک می‌کند تا نسبت به کهکشان و جهان اطرافشان نگاهی تازه‌تر پیدا کنند.

کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، راهنمایی ارزشمند برای دانشجویان و علاقه‌مندان به نجوم و فعالان در زمینه‌ی رصد ستارگان و سیارات است که می‌توانند در سال 1402 از اطلاعات آن استفاده کنند.

در بخشی از کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402 می‌خوانیم

اقامت و حرکت رجعی: جهت حرکت خلاف ساعت سیارات منظومه‌ی شمسی، موجب می‌شود که ما حرکت آن‌ها را در آسمان از غرب به شرق ببینیم. اما چون خود زمین هم در میان آن‌ها حرکت می‌کند، این حرکت هر دو جرم آسمانی باعث می‌شود که از دید ما ناظران زمینی در اوقات خاصی، سیاره‌ای در آسمان به صورت ظاهری متوقف شود که به این حالت اقامت گفته می‌شود. پس از اقامت، سیاره در جهت معکوس یعنی از شرق به غرب حرکت کند که به این حرکت، رجعی گفته می‌شود. با پایان حرکت رجعی، سیاره در اقامت قرار می‌گیرد و سپس دوباره حرکت عادی خود را آغاز می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402
نویسنده
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات52
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402

فاطمه سلیمانی
۱۴۰۲/۳/۱۶
سلام چراواقعا ازاعمال روزا چیزی ننوشتین؟ همه بخاطرآگاهی ازانجام چ کارهایی خوبه ومناسبت‌های دینی و.... دانلودمیکنن ولی هیچی ننوشته این چه کاری شما انجام میدین
بنیامین محمدی
۱۴۰۲/۳/۱۹
من میخواستم ببینم چه روزی برای چه کاری خوبه برای چه کاری بد
اینا چیه گذاشتین
واقعا که......
Mehrafar
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بسیار عالی و کاربردی بود. سپاس فراوان از کتابراه که این کتاب ارزشمند را در فهرست خود داشتند. امیدوارم جلد جدید ان را هرچه سریع تر موجود بفرمایند
شیرین بهرامیان
۱۴۰۲/۹/۲۷
سلام
من روزهای خوب و بد را می‌خواستم برای انجام کارهای روزانه ام. حیف همین یک ستاره که مجبور شدم بدم
سید حسین سیدی
۱۴۰۲/۶/۲۶
چرا شرفهای ستاره هارو ننوشته مثلا شرف شمس را. به نظر من نویسنده این روزها رو هم تو نسخه های بعدی باید بیاره.
مهدیه ج
۱۴۰۲/۴/۲۲
من میخواستم از خوب و بد کارهای روزانه رو بدونم ک چیزی ننوشته
رحمان بیرانوند
۱۴۰۲/۲/۱۷
سلام چرا انجام اعمال نحس و سعد دروز توش نیست🤔
نرگس گنج خانلو
۱۴۰۲/۶/۱۴
خیلی عالیه من که به نجوم علاقه دارم برام عالی شده این یک تقویم نجومی انتظار چی دارین ازش؟؟؟
علیرضا قنواتی زاده
۱۴۰۲/۸/۲۵
سلام و عرض ادب میگم چرا وقایع کسوف -خسوف رو ننوشته؟
متین محمدیان
۱۴۰۲/۷/۲۳
حیف یه ستاره واقعا خیلی بد بود دانلود نکنید
حسن شیری
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
توضیحات بیشتر و کاملترین ندارد
سیّدمحمّد زعفرانچی
۱۴۰۲/۸/۲۵
اگر مناسبتهای علمی بیشتری داشت بهتر بود
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402

برای دریافت کتاب تقویم رخدادهای نجومی سال 1402 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.