معرفی و دانلود کتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟

عکس جلد کتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟
قیمت:
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟

کتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟ حاوی چند داستان کوتاه و یک داستان نیمه‌بلند است که سعی شده در گزینش آن‌ها اندیشه بزرگ و عمیق لئو تولستوی به تصویر کشیده شود.

لئو تولستوی (Lev Nikolaevich Tolstoy) زمانی شروع به نوشتن داستان‌های کوتاه کرد که به نگاه و دیدگاه تازه‌ای نسبت به زندگی رسیده بود و در پی کشف جدیدش از ایمان، بینشی متفاوت و عمیق به تاریخ و ادبیات از خودش به نمایش گذاشته بود.

داستان‌های کتاب از جناب غول چه خبر؟ با نام‌های «خدا صبر می‌کند و می‌بیند»، «یک آدم چقدر زمین لازم دارد»، «سه پرسش»، «شمع»، «دخترکانی عاقل‌تر از مردان بزرگ»، «دانه‌ای به بزرگی تخم‌مرغ»، «عزیز بی‌جهت»، «آشورشاه»، «آن جا که عشق هست، خدا هست» و «مرگ ایوان ایلیچ» به خوبی نشانگر اتفاق روحی و فکری جدیدی که در تولستوی در اواخر زندگانی‌اش روی داد، هستند. او تلاش می‌کرد از دریچه تازه‌ای به زندگی و جهان بنگرد.

هر چند همگان تولستوی را با مهارتش در نوشتن داستان‌های پرفراز و نشیب می‌شناسند، با این حال داستان‌های کوتاهش بیانگر چنان بینش عمیق و فلسفی در درون اوست که قبل و بعد از او کمتر نویسنده‌ای توانسته به این جایگاه دست پیدا کند.

با لئو تولستوی بیشتر آشنا شویم:

لی‌یف نیکالایویچ تولستوی نویسنده و فعال سیاسی – اجتماعی در 9 سپتامبر سال 1828 در یاسنایا پالینا به دنیا آمد. او مادرش را در دو سالگی و پدرش را در نه سالگی از دست داد و بعد از آن سرپرستی‌اش را عمه‌اش تاتیانا بر عهده گرفت. او در سال 1846 از رشته زبان‌های شرقی انصراف داد و به تحصیل رشته حقوق پرداخت تا بتواند با علم وکالت به زندگی نابسامان 350 کشاورز روزمزد به بعد از فوت پدر و مادرش به او سپرده شده بود، رسیدگی کند.

تولستوی در سال 1851 اولین داستانش با نام کودکی را در مجله معاصر چاپ کرد. او هنگامی که در ارتش تزار مشغول خدمت بود، نوشتن را به طور حرفه‌ای شروع کرد. حضور در جنگ، دستمایه پرباری را به او برای نوشتن رمان‌ها و داستان‌هایش داد. در سال 1858 داستان سه مرگ را به چاپ ‌رساند و در سال 1859 مدرسه‌ای برای کودکان و دهقان‌زادگان یاسنایا پالیانا ساخت.

در سال 1857 به مدت 5 سال در کشورهای اروپایی با چهره‌های سرشناسی مثل چارلز دیکنز، ایوان تورگنیف، فریدریش فروبل و آدولف دیستروگ دیدار کرد. بعد از برگشت به روسیه، با تجاربی که به دست آورده بود، نوآوری‌های آموزشی را رقم زد و به پیروی از ژان ژاک روسو به پایه‌ریزی دبستان در روستاها مشغول شد.

جنگ و صلح یکی از شاهکارهای تولستوی است که در آن 580 شخصیت به خوبی روایت شده‌اند. این اثر یکی از بهترین منابع پژوهشی و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی قرن 19 روسیه است. نوشتن این رمان 6 سال زمان برد.

آناکارنینا دیگر شاهکار اوست که به گفته خود نویسنده، اولین رمان واقعی وی و یک داستان حماسی منثور است. این رمان داستانی از عشق و سرخوردگی و شکست را روایت می‌کند.

او به عنوان فعال اجتماعی نیز شناخته می‌شد و از جمله کارهای اجتماعی که انجام داد حمایت از زندانیان سیاسی، دینی و سربازان فراری بود. انتشار رمان رستاخیز بهانه‌ای به دست مرجع عالی کلیسای ارتدکس داد تا در تاریخ 1901 او را به دلایل تکذیب وحدت تثلیث در وجود خدای واحد، تکذیب بکارت مریم مقدس قبل و بعد از تولد مسیح، تکذیب رستاخیز مسیح و تکذیب وقوع معجزه در مراسم عشای ربانی به عنوان مرتد معرفی کند.

او سرانجام در 7 نوامبر سال 1910 در زادگاهش درگذشت. از دیگر آثار او می‌توان به حرص باعث هلاکت است، به یکدیگر محبت کنید، جنگ و صلح، رستاخیز، آناکارنینا، قزاقان و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی از جناب غول چه خبر می‌شنویم:

حوالی سرحدات فرانسه و ایتالیا بر کرانه دریای مدیترانه پادشاهی بسیار کوچکی است به نام موناکو. کشورهای کوچک بسیاری می‌توانند به زیادی نفوذ در موناکو فخر کنند، چرا که کل جمعیت این کشورک هفت هزار نفر است ولی در همین پادشاهی کوچک، پادشاهکی هست و قصری و درباریانی و وزرایی و اسقفی و ژنرال‌هایی و ارتشی.

ارتش، ارتش بزرگی نیست، فقط 60 تن عضو دارد ولی خب باز هم ارتش است. در این پادشاهی هم مثل همه جای دنیا مالیات گرفته می‌شود. مالیت بر تنباکو، مالیات بر مشروبات الکلی و مالیات سرانه. گرچه شهروندان این کشور مثل سایر کشورها مشروب و دخانیات مصرف می‌کنند ولی چون تعدادشان خیلی کم است، اگر پادشاه منبع درآمد جدیدی پیدا نمی‌کرد، نمی‌توانست شکم درباریان و خدم و حشم خود را سیر کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
مقدمه
6 دقیقه
سال‌شمار زندگی لئو تولستوی
20 دقیقه
خدا می‌بیند و صبر می‌کند
5 دقیقه
یک آدم چقدر زمین لازم دارد؟
11 دقیقه
سه پرسش
23 دقیقه
شمع
5 دقیقه
دخترکانی عاقل‌تر از مردان بزرگ
8 دقیقه
دانه‌ای به بزرگی تخم‌مرغ
13 دقیقه
عزیز بی‌جهت
18 دقیقه
آشورشاه
30 دقیقه
آنجا که عشق هست، خدا هست
23 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - یک
17 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - دو
19 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - سه
18 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - چهار
13 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - پنج
9 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - شش
11 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - هفت
19 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - هشت
9 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - نه
8 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - ده
9 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - یازده
9 دقیقه
مرگ ایوان ایلیچ - دوازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟
نویسنده
مترجملیدا طرزی
راویاحسان چریکی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟

سما
۱۴۰۲/۱/۳۰
از کتابراه ممنونم. کتاب چند داستان کوتاه بسیار زیبا که برخی از اون‌ها مضمون مذهبی داشت در برداشت توصیه میکنم گوش بسپارید به صدای زیبای راوی.
Leila Sedaghti
۱۴۰۱/۳/۳۰
چند داستان کوتاه و شنیدنی اما در آخر مرگ ایوانویچ امده که قبلاً گوش داده بودم اما شنیدنش در کل خالی از لطف نیست
یدالله نخعی زرندی
۱۴۰۱/۸/۱۱
داستانهای خوبی دارد و مشابه بعضی ار حکایتهای قدیمی ایرانی میباشد
زهرا حکیمی فر
۱۴۰۰/۹/۱۲
عالی... فوق‌العاده
لذت بردم از خوانش راوی و قلم تولستوی🧡
عاطفه روشنی
۱۴۰۱/۶/۵
داستان‌های جالبی داشت
راوی هم نسبتن خوب
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟

برای دریافت کتاب صوتی از جناب غول چه خبر؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.