معرفی و دانلود کتاب صوتی عمیق

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عمیق

کتاب صوتی عمیق از مجموعه داستان‌های برگزیده جایزه ادبی اُ. هنری شامل آثاری برگزیده از نویسندگان بزرگ جهان در سال 2001 است.

کتاب صوتی عمیق شامل چند داستان کوتاه است که به انتخاب لری دارک (Larry Dark) در این کتاب قرار گرفته است و در میان نویسندگان آن اسامی قابل توجهی همچون جورج ساندرز (George Saunders) که برنده جایزه ادبی من بوکر بوده است و نیز آلیس مونرو برنده جایزه نوبل ادبیات و ملقب به ملکه داستان کوتاه نیز به چشم می‌خورد. این آثار از میان داستان‌های انگلیسی منتشر شده در مجلات ایالات متحده آمریکا در سال 2000 توسط دارک و گروه داوران انتخاب شده است. وی در مقدمه دقیقی که بر این کتاب نوشته، با اشاره به اینکه سعی کرده در این مجموعه به سراغ آثار و متون غیر منتظره برای مخاطب خود برود و او را با بهترین و بی‌نقص‌ترین داستان‌های کوتاه که ویژگی خاصی نیز دارند مواجه کند.

به گفته دارک که سرویراستار این کتاب نیز به شمار می‌رود، کتاب آثار منتخب جایزه ا. هنری در سال 2001 از انتخاب و انتشار داستان‌های بسیار کوتاه به سمت انتخاب و انتشار داستان‌های بلند یا به اصطلاح نوولت رفته که مجال بیشتری برای کشف ایده‌ها و نیز بسط طرح داستانی و روایت دارد. از سوی دیگر مشتاقان به داستان کوتاه با نگاه به داستان‌های این کتاب می‌توانند در معرض مواجهه با گرایش تازه در نگارش داستان کوتاه در جهان قرار گرفته و خود را نیز طبع‌آزمایی کنند.

در داستان عمیق با یک راوی زنده و یک راوی مرده مواجه هستیم. این داستان جایزه اول ا.هنری را از آن خود کرده است و موضوع آن مربوط به جنگ جهانی اول و با روش داستان‌نویسی جدید می‌باشد. این داستان دارای چندین اپیزود است و در نگاه اول داستانی پست‌مدرن به چشم می‌آید اما با توجه به روایت کلان در این داستان یعنی مرگ و تباهی، آن را جزو داستان‌های مدرن به‌ حساب می‌آوریم. ماجرای داستان عمیق در مسیری آرام به‌ سوی مرگ و تباهی پیش می‌رود. این داستان روایتی اسکیزوفرنی دارد و در هر قسمت آن تصاویر واضحی از داستان آشکار می‌شود. شبانی‌ها دومین داستان بلند این مجموعه می‌باشد که 26 اپیزود دارد. شبانی‌ها داستانی پست‌مدرن محسوب می‌شود که دارای خرده روایت است.

در میان ویژگی‌های منحصر به فرد این داستان‌ها که در نخستین سال آغاز قرن بیست و یکم نوشته شده می‌توان به وجه مشترک جنایت و خشنوت به عنوان پدیده‌های اجتماعی تاثیرگذار در قرن بیست و یکم در این آثار اشاره کرد که نشان دهنده این نکته است که نویسندگان جدی در دنیا نمی‌توانند چشم خود را بر واقعیت‌های مهم اجتماعی جامعه خود ببندند.

از سوی دیگر نوع نگاه خاص و همه‌ جانبه نویسندگان این مجموعه به موضوع جرم و جنایت منجر به خلق نگاهی تازه و پرمخاطره و البته تامل‌ آفرین و هیجان‌برانگیز بر این پدیده شده است که انتشار آن‌ها در کنار هم در قالب یک کتاب بسیار قابل توجه است.

بر پایه این نکته مجموعه داستان «عمیق» را می‌توان یکی از نقاط عطف در تأثیر و تأثیر ادبیات و جامعه نوین آمریکایی و فراتر از آن فرهنگ آمریکایی به شمار آورد. نقطه عطفی که نشان می‌دهد لایه‌های زیرین روان در فرهنگ و ادبیات غرب از چه پدیده‌ها و آبشخوری و به چه شیوه‌ای تغذیه شده و نگاه نویسندگان برای پردازش آن‌ها تا چه اندازه بکر و گاه تأثیرگذار به مانند خود آن پدیده است. از این منظر می‌توان این آثار را به مانند رسانه‌ای برای باز نمایی فرهنگ غربی در آستانه غرب بیستم مورد کنکاش قرار داد.

آلیس مونرو (Alice Munro) چهره برجسته ادبیات کانادا است. این نویسنده که به عنوان استاد داستان کوتاه شهرتی جهانی دارد 14 مجموعه داستان کوتاه منتشر کرده و برای نوشتن آن‌ها جایزه ادبی نوبل را دریافت کرده است.

جورج ساندرز (George Saunders) یک نویسنده داستان کوتاه، رمان‌نویس و مقاله‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. 
مضمون غالب آثار وی پوچی مصرف‌گرایی و نقش رسانه‌های جمعی در زندگی معاصر است.

در قسمتی از کتاب صوتی عمیق می‌شنویم:

مادر ما زن غمگینی بود که روی مبل دراز می‌کشید، روی تخت یا هر وقت می‌شد شال یا پتو به خود پیچیده روی صندلی در ایوان. ما او را کشتیم، البته همه می‌دانستند. ما هر روز او را می‌دیدیم، تقریبا هر روز؛ هرچند گاهی فقط یک نظر از آستانه در صورت و چشمان مه‌آلودش میان بالشت در اتاق‌های تاریک. دایه دستمان را محکم می‌گرفت و ما را عقب می‌کشید.

چهره رنگ‌ پریده مادرمان از میان آن غم به طرفمان برمی‌گشت و زیر لب می‌گفت: سلام عزیزکانم. گاهی همان‌طور که در چمن‌ها غلت می‌زدیم و از خنده ریسه می‌رفتیم به مسخره می‌گفتیم: سلام عزیزکانم و لباس‌هایمان را لک می‌کردیم و دایه دعوایمان می‌کرد. شب‌ها هم آن کلمات را زمزمه می‌کردیم، دراز کشیده روی تخت‌های باریک‌مان در حالیکه دست‌هایمان را در فاصله میان تخت‌ها گرفته بودیم. شب بخیر عزیزکم، شب بخیر. مادرمان بوی خاصی داشت، بویی مثل گلی روی بویی سنگین‌تر، کمی شیرین. آن را در فرانسه تشخیصش دادیم یا چیزی شبیه آن را. بوی ترس، ناامیدی چیزهایی که آرام می‌پرسیدند. 

برادران‌مان می‌گفتند او قبلا زیبا بوده. قد بلند با موهای سیاه درخشان که گاهی پریشان رهایش می‌کرد و پیراهن‌های ابریشمی بلند به رنگ همه گل‌های باغ می‌پوشید وقتی برادرانمان هرچند ماه یک‌ بار از مدرسه به خانه برمی‌گشتند. ساعت‌ها در اتاق مادر می‌ماندند، با او حرف می‌زدند یا برایش کتاب می‌خواندند. صدایشان را می‌شنیدیم که می‌گفتند و می‌گفتند، با مکث‌هایی که تصور می‌کردیم مادر از حال‌ رفته.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
127 دقیقه
عمیق اثر مری سوان
45 دقیقه
من بزرگ اثر دن چائون
44 دقیقه
پل معلق اثر آلیس مونرو
25 دقیقه
زمستان اثر فرد جی.لی بورن
43 دقیقه
سعادت اثر دیل پک
97 دقیقه
شبانی‌ها اثر جورج ساندرز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عمیق
نویسنده، ، ، ، ،
مترجملیدا طرزی
راویسمانه شیرخانی، علیرضا سلیمانی، طیبه طباطبایی، مصطفی عبدالهی، میلاد طبری، ندا کلکته چی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عمیق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عمیق

برای دریافت کتاب صوتی عمیق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.