معرفی و دانلود کتاب آنا کارنینا - جلد 1

عکس جلد کتاب آنا کارنینا - جلد 1
قیمت:
۲۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنا کارنینا - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنا کارنینا - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنا کارنینا - جلد 1

کتاب آنا کارنینا - جلد 1 یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ ادبیات جهان است که لئو تولستوی آن را اولین رمان واقعی خود می‌دانست. در این کتاب به سن‌پترزبورگ و مسکو در قرن نوزدهم میلادی می‌روید و داستان عشقی ممنوعه میان زنی متأهل و افسری جوان را می‌خوانید. عشقی که زندگی دیگر شخصیت‌های کتاب را دگرگون می‌کند.

درباره‌ی کتاب آنا کارنینا - جلد 1

تاریخ نگارش کتابی که لئو تولستوی (Leo Tolstoy) آن را اولین رمان خود می‌دانست، دقیقاً معلوم نیست. او عقیده داشت که کتاب «جنگ و صلح» بیشتر از اینکه یک رمان باشد، نوعی زندگی‌نامه و کتاب تاریخی بود و کتاب آنا کاری‌نینا (Anna Karenina)، شایستگی این را داشت که نخستین رمان این نویسنده‌ی بزرگ روس لقب بگیرد. بیشتر منتقدان پذیرفته‌اند که تالستوی در میان سال‌های 1873 تا 1877 این کتاب را به نگارش درآورد و برای اولین بار آن را در نشریه‌ی «پیام‌آور روسی» منتشر کرد. سرانجام در سال 1878 این رمان عظیم در سه جلد منتشر شد و جایگاه تولستوی به‌عنوان یکی از چهره‌های مهم ادبیات روسیه، تثبیت گشت.

اما چه عواملی باعث شده‌اند که کتاب آنا کاری‌نینا به یکی از شاهکارهای ادبیات جهان تبدیل شود؟ بهتر است پیش از پاسخ به این سؤال، مختصری از داستان این کتاب را شرح دهیم. آنا زنی جذاب و زیباست که برای پادرمیانی در زندگی برادرش، آبلونسکی، و همسر برادرش، دالی شیرباتسکی، به مسکو آمده است. آنا با قطار از سن‌پترزبورگ به مسکو می‌آید و در همان‌جا واقعه‌ای دلخراش خاطر او را آزار می‌دهد: شخصی در زیر چرخ‌های قطار جان سپرده است. او در همان ایستگاه قطار با مرد جوان و جویای نامی به نام کنت ورونسکی روبه‌رو می‌شود. از آن‌سو، کانستانتین لووین به دیدار دوست قدیم خود می‌آید؛ اما هدفی دیگر در ذهن دارد: ازدواج با کیتی شیرباتسکی. خانواده‌ی لووین و شیرباتسکی همیشه روابط نزدیکی با یکدیگر داشتند و لووین نیز در همان رفت‌وآمدها عاشق کیتی شد. اما کیتی دل‌بسته‌ی کنت ورونسکی است و قصد دارد با او ازدواج کند. در نتیجه به لووین جواب منفی می‌دهد. اما سرنوشت، مسیر زندگی همه‌ی این شخصیت‌ها را به‌طرز عجیبی تغییر می‌دهد.

حال بازگردیم به جواب سؤالی که در ابتدا طرح شده بود. لئو تولستوی آن‌چنان شخصیت‌ها را با همه‌ی خوب و بدشان به تصویر می‌کشد که نمی‌توان در این کتاب شخصیت منفی و مثبت را از یکدیگر جدا کرد. برای مثال اگر بخواهیم همسر آنا کارنینا را که مردی سنتی و بی‌روح است، شخصیت منفی داستان قرار دهیم، با موقعیت‌های بسیاری در داستان آنا کاری نینا روبه‌رو می‌شویم که در آن‌ها الکسی کاری‌نین، رفتار کاملاً معقولی دارد. به همین ترتیب اگر بخواهیم ستیوا آبلونسکی، کنت ورونسکی یا حتی آنا کاری‌نینا را شخصیت منفی کتاب بنامیم، با چنین مشکلی مواجه می‌شویم. یکی از دلایلی که کتاب آنا کارنینا - جلد 1 به چنین شهرتی رسیده است، همین هنرمندی تولستوی در توضیح اعمال شخصیت‌هاست؛ به‌طوری‌که قضاوت برای خوانندگان بسیار سخت می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب آنا کارنینا - جلد 1

علت دیگر محبوبیت همیشگی کتاب آنا کارنینا از نحوه‌ی روایت تولستوی سرچشمه می‌گیرد. بااینکه این کتاب اثری قرنِ نوزدهمی است، تکنیک‌های مدرنی که در آن مشاهده می‌شود، مانع کهنه شدن رمان می‌شوند. هر کسی که این داستان عاشقانه را خوانده باشد، حتماً صحنه‌ای از کتاب را در ذهن خود نگه داشته. ایستگاه قطار، زمین پاتیناژ، مسابقه‌ی اسب‌سواری و... تنها چند صحنه‌ای هستند که یادآوری آن‌ها برای خوانندگان کتاب آنا کارنینا - جلد 1 تا ابد خوشایند خواهد بود. جزئیات کوچک در هر صحنه، برای لئو تولستوی اهمیت دارد و همین جزئیات هستند که روایت را ماندگار می‌کنند. کسانی که به نویسندگی علاقه دارند،‌ می‌توانند از این طرز نگاه نویسنده‌ی روس به جهان اطراف و درون انسان‌ها، نکات بسیاری را فرابگیرند.

بسیاری از افراد با تصور اینکه کتاب آنا کاری نینا یک عاشقانه‌ی ساده است، از خواندن آن سر باز می‌زنند. اما این کتاب فقط درباره‌ی عشق نیست. تولستوی خود در زمان نوشتن این کتاب در نوعی بحران روحی به سر می‌برد و این وضعیت را در شخصیت لووین بازتاب می‌دهد. به همین دلیل است که منتقدین باور دارند لووین دقیقاً خود تولستوی است؛ با همه‌ی افکار و اعمال و مسئولیت‌هایی که بر دوش خود احساس می‌کرده است. و شاید بتوان گفت این رمان، «زندگی واقعی» را به تصویر می‌کشد؛ با همه‌ی خوبی‌ها و بدی‌هایش.

لئو تولستوی شخصیت‌های زن بسیاری را خلق کرده است که هر کدام در نوع خود متفاوت و منحصربه‌فرد هستند. از بین همه‌ی این شخصیت‌ها، بدون شک آنا کارنینا مشهورترین است و نام او این افتخار را دارد که روی جلد یکی از محبوب‌ترین رمان‌های سراسر تاریخ ادبیات قرار بگیرد. آنا زنی زیبا، پرشور،‌ تحصیلکرده و همه‌چیزتمام است که با الکسی کاری‌نین، مردی سرد و بی‌روح که فقط به مقام دولتی‌اش اهمیت می‌دهد، ازدواج کرده. او سال‌های زیادی نقش یک همسر فرهیخته، بامتانت و باوقار را برای کاری‌نین بازی می‌کند و به نظر می‌رسد از این نوع زندگی راضی است. اما ناگهان کنت ورونسکی جوان را می‌بیند و تمام زندگی‌اش زیر و رو می‌شود. دوراهی‌هایی که آنا در برابرشان قرار می‌گیرد، برای بسیاری از زنان آشنا هستند. و شاید این هم دلیل دیگری باشد برای خواندن کتاب آنا کارنینا - جلد 1.

کتاب آنا کار‌نینا را چندین مترجم به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند که از میان آن‌ها سروش حبیبی و حمیدرضا آتش‌برآب بیشترین شهرت را دارند. هر دو مترجم کتاب لئو تولستوی را از زبان روسی به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات علمی و فرهنگی این برگردان فارسی از رمان آنا کاری‌نینا را در دو جلد روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب آنا کارنینا - جلد 1

  • از پرمخاطب‌ترین و برترین‌ رمان‌های تاریخ
  • جزء لیست برترین کتاب‌های تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ
  • در فهرست کتاب‌های منتخب «اپرا وینفری»
  • در فهرست 1001 رمانی که باید پیش از مرگ بخوانید

نکوداشت‌های کتاب آنا کارنینا - جلد 1

  • اثری بی‌نقص که هنر در آن به حد کمال رسیده است. بزرگ‌ترین آثار ادبی اروپا هم به گرد پای این اثر لئو تولستوی نمی‌رسند. (فئودور داستایوفسکی)
  • رمان آنا کاری نینا بی‌تردید بهترین رمانی است که تاکنون نوشته شده. (اورهان پاموک)
  • حقیقت این است که نباید آنا کارنینا را اثری هنری تلقی کنیم، بلکه باید آن را تکه‌ای از زندگی بدانیم. (متیو آرنولد)
  • کتاب آنا کارنینا یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌های عاشقانه‌ در ادبیات جهان است. (ولادیمیر ناباکوف)

اقتباس‌های هنری و سینمایی از کتاب آنا کارنینا - جلد 1

داستان عشق میان آنا و ورونسکی دست‌مایه‌ی ساخت آثار هنری بسیاری شده که از میان‌ آن‌ها، این آثار شهرت بیشتری دارند:

  • نسخه‌ی آمریکایی آنا کارنینا با بازی گرتا گاربو، 1935 (برخی ازمنتقدین بهترین اقتباس رمان آنا کارنینا را این فیلم می‌دانند. گراهام گرین درباره‌ی این اثر می‌گوید: «شخصیت خود گرتا گاربو این فیلم را به معنای واقعی کلمه شکل‌ می‌دهد.» البته گرتا گاربو پیش از این در سال 1927 نقش آنا کارنینا را در فیلم «عشق» بازی کرده بود که برخلاف کتاب لئو تولستوی، پایانی خوش داشت.)
  • فیلم آنا کارنینا با بازی ویوین لی و رالف ریچاردسون، 1948
  • نسخه‌ی سال 1967 به کارگردانی الکساندر زارخی، محصول اتحاد جماهیر شوروی (منتقدان این اثر زارخی را نسبت‌به دیگر فیلم‌ها، وفادارتر به طرح اصلی داستان می‌دانند.)
  • فیلم آنا کارنینا با بازی ژاکلین بیسه و کریستوفر ریو، 1985
  • فیلم محصول سال 1997 (اولین نسخه‌ی آمریکایی فیلم که به‌طور کامل در روسیه فیلم‌برداری شد.)
  • سریال تلویزیونی بی‌بی‌سی در سال 2000 با بازی هلن مک‌کروری و کوین مک‌کید
  • فیلم آنا کارنینا 2012 با بازی کیرا نایتلی و جود لا

معرفی و دانلود کتاب آنا کارنینا - جلد 1

کتاب آنا کارنینا - جلد 1 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل خواندن رمان‌های کلاسیک و عاشقانه هستید،‌ در خواندن کتاب آنا کارنینا - جلد 1 درنگ نکنید.

در بخشی از کتاب آنا کارنینا - جلد 1 می‌خوانیم

ساعت چهار بود و لُووین که از شدت هیجان تپش قلبش را حس می‌کرد، جلو باغ‌وحش از کالسکه پیاده شد و باریکه‌راهی را که به سمت تپه‌ها و زمین پاتیناژ می‌رفت، در پیش گرفت. می‌دانست که حتماً کیتی را آنجا پیدا می‌کند، چون کالسکه‌ی شیرباتْسْکی‌ها را دم در ورودی دیده‌بود.

روز سردی بود و بااین‌حال آفتاب درخشانی می‌تابید. جلو ورودی، درشکه‌ و کالسکه‌ و سورتمه ردیف شده‌بود و صفی از ژاندارم‌ها هم کنارشان. مردم همه پاک‌وپاکیزه و آراسته، با کلاه‌هایی که در آفتاب برق می‌زد، در پارک و ‌راه‌های تمیزشده‌اش و میان کلبه‌های کوچک روسی که هرکدام تندیس چوبی کوچکی بالایش داشت، در رفت‌وآمد بودند. شاخه‌ی سروهای پرپیچ‌وتاب و کهنسال پارک زیر بار برف خم شده‌بود، انگار لباس زیبای عید به تن کرده‌ باشد.

از راهی رفت که به زمین پاتیناژ می‌رسید و مدام با خودش می‌گفت: نه، نباید نگران باشم، بایستی خونسردی‌ام را حفظ کنم. اصلاً نگران چی هستی تو؟ ها؟ چه‌ت شده آخر؟ آرام باش دیگر، احمق‌ جان! این جمله‌ی آخر را خطاب به قلبش می‌گفت. هرچه بیشتر تلاش می‌کرد آرام باشد، بدتر نفسش می‌گرفت. آشنایی، او را دید و صدایش زد، اما لُووین حتی نشناختش. به تپه‌ها نزدیک شد. صدای زنجیر سورتمه‌هایی که از تپه بالاوپایین می‌رفتند، به گوش می‌رسید. جیغ سورتمه‌هایی که روی برف کشیده‌ می‌شد با قیل‌وقال پرنشاط سرنشینانش می‌آمیخت و فضا را پرمی‌کرد. لُووین چند قدم دیگر رفت و بالاخره میدانچه‌ی پاتیناژ را دید. میان آن‌همه آدم، فوری کیتی را پیدا کرد. اصلاً حضور او را نه با چشم، که از هیجان و شادمانی‌ای که قلبش را پرمی‌کرد، فهمید. کیتی ایستاده‌بود و داشت با خانمی آن طرف پیست صحبت می‌کرد. در لباس و حالتش هیچ‌چیزی نبود که جلب توجه کند، اما لُووین به‌سادگی می‌توانست او را در این ازدحام بشناسد و بیابد؛ مثل گل سرخی میان خارستان. انگار کیتی بود که به همه‌جا نور می‌پاشید، مثل لبخندی که جهان را روشن کند. یعنی می‌توانم بروم روی یخ و نزدیکش شوم؟ جایی که کیتی ایستاده‌بود، برای لُووین حکم محراب مقدس نادستیابی را داشت و حتی یک‌آن خواست از فرط وحشتی که به دلش افتاده، همه‌چیز را رها کند و برود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنا کارنینا - جلد 1
نویسنده
مترجمحمیدرضا آتش برآب
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات944
زبانفارسی
شابک978-600-436-536-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنا کارنینا - جلد 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آنا کارنینا - جلد 1

برای دریافت کتاب آنا کارنینا - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.