معرفی و دانلود کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول

عکس جلد کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول
قیمت:
۷۰۲۰۰ 49140 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول

نگاهی کودکانه اما عمیق به جنگ و تبعات آن! آگوتا کریستوف در کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول داستان برادران دوقلویی را روایت کرده که در دوران جنگ جهانی دوم مسیرهای متفاوتی را برمی‌گزینند و در این راه با سختی‌هایی مواجه می‌شوند. این کتاب که جلد اول سه‌گانه‌ی دوقلوها است، در نشریه‌های تایمز، گاردین و استرالیا به‌عنوان کتاب سال 2014 انتخاب شد.

درباره کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول:

جنگ جهانی دوم یکی از فجایعی بود که هیچ‌گاه از ذهن و خاطر مردم جهان پاک نمی‌شود و برای همیشه در تاریخ ثبت شده است. نویسندگان زیادی سعی کرده‌اند داستان‌های مربوط به جنگ جهانی دوم را روایت کنند و نسل‌های بعدی را با این فاجعهٔ عظیم آشنا سازند. البته هریک از آن‌ها با دیدگاه متفاوتی به این قضیه نگاه کرده‌اند.

آگوتا کریستوف (Agota Kristof) یکی از نویسندگانی است که جنگ جهانی دوم را از زاویه دید کودکان روایت کرده است. او در کتاب دفتر بزرگ (The Notebook) شیوهٔ زندگی کودکان و سختی‌هایی را که در دوران جنگ کشیده‌اند، به تصویر می‌کشد. بسیاری از وقایعی که در این کتاب روایت شده حاصل تجربیات شخصی خود نویسنده هستند.

کریستوف خود فرزند جنگ است و در زمان دیکتاتوری کمونیسم بر لهستان زندگی می‌کرده. وی به زیبایی تمام چیزهایی را که بر سر انسان‌ها در آن زمان آمده، توصیف کرده است. جلد اول سه‌گانهٔ دوقلوها در یک بستر بی‌زمان و مکان رخ می‌دهد. نویسنده قصد داشته سرزمین‌های اروپایی را که قربانی جنگ شده‌اند، در این قالب جلوی چشم خوانندگان بیاورد.

داستان از زبان دو پسربچه دوقلو به نام‌های «کلاوس» و «لوکاس» روایت می‌شود. آن‌ها کمی بعد از شروع جنگ به خانهٔ مادربزرگشان فرستاده می‌شوند تا با او زندگی کنند. آن‌ها که به‌تازگی از شهر به محیط روستایی نقل‌مکان کرده بودند، باید با شرایط جدید زندگی کنار می‌آمدند. این اثر به زیبایی شرایط دشوار کودکان و آسیب‌های روحی و جسمی را که بر سر آن‌ها آمده، توصیف کرده است.

درون‌مایهٔ اصلی این رمان پست‌مدرن، نابودی احساسات و عواطف انسانی در شرایط دشوار است. و این موضوع که انسان حتی اگر کودک باشد باید برای زنده ماندن ترفندهای شیطانی و غیرانسانی و بی‌رحمی با دیگران را بیاموزد و آن‌ها را به کار گیرد. جنگ عاملی است که دوقلوها را مجبور می‌کند در یک مسیر محتوم و تک‌بعدی رشد کنند و در باتلاق مرگ‌آور جنگ غرق شوند.

لازم به ذکر است کتاب حاضر در سال (2007) نامزد جایزه کتابفروش روایی (Llibreter de narrativa) شد.

درباره سه‌گانه‌ی دوقلوها:

سه‌گانه‌ی دوقلوها جزو کتاب‌های موفق و پرفروش آگوتا کریستوف هستند که به سی و سه زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند. دفتر بزرگ، اولین کتاب از این مجموعه است و دو کتاب دیگر «مدرک» و «دروغ سوم» نام دارند.

در ستایش کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول آمده است که:

- چشم‌اندازی عمیق با پیچیدگی قابل‌توجه. پرتره‌ای قدرتمند از نجابت و انحراف قلب انسان. (کریسچن ساینس مانیتور - از روزنامه‌های پرتیراژ چاپ شهر بوستون)

کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات اروپا و به‌خصوص آثار ضدجنگ و داستان‌های تاریخی علاقه دارید، شنیدن این کتاب می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

آگوتا کریستوف را بیشتر بشناسیم:

او از برجسته‌ترین و مطرح‌ترین نویسندگان کشور سوئیس به شمار می‌آید که در 30 اکتبر 1935 در کشور مجارستان متولد شد. وی از دوران کودکی و نوجوانی به نوشتن روی آورد. آگوتا کریستوف (Agota Kristof) به علت ظهور کمونیسم در مجارستان مجبور به مهاجرت شد و تا پایان عمر در کشور سوئیس زندگی کرد.

وی چندین سال در کارخانه ساعت‌سازی کار کرد اما در تمام ساعات عمرش رؤیای نویسندگی را در سر می‌پروراند. این نویسنده برجسته از سال 1970 به‌صورت جدی حرفهٔ نویسندگی را شروع کرد. کریستوف در نهایت در سال 2011 در شهر نوشاتل از دنیا رفت. کتاب دیگر او که به فارسی ترجمه شده است «فرقی نمی‌کند» نام دارد.

در بخشی از کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول می‌شنویم:

شنبهٔ هفتهٔ بعد برمی‌گردیم آنجا و حمام می‌کنیم. بعد خدمتکار به ما می‌گوید: «برید آشپزخونه. چایی درست می‌کنم و نون کره مربا می‌خوریم.» مشغول خوردن نان کره مربا هستیم که کشیش وارد آشپزخانه می‌شود. می گوییم: «روز به خیر آقا.» خدمتکار می‌گوید: «پدر این‌ها تحت حمایت من‌اند. نوه‌های پیرزنی هستند که جادوگر صدایش می‌زنند.»

کشیش می‌گوید: «میشناسمشون. با من بیاید.» دنبال او می‌رویم. از اتاقی می‌گذریم که داخلش فقط یک میز گرد بزرگ وجود دارد با صندلی‌های دورش و یک شمایل عیسای مصلوب روی دیوار. بعد وارد اتاق تاریکی می‌شویم که دیوارهایش تا سقف پوشیده از کتاب است. روبه‌روی در یک محراب با یک شمایل عیسای مصلوب.

کنار پنجره یک میز، یک تخت باریک گوشهٔ اتاق و سه صندلی کهنه چسبیده به دیوار. همهٔ اثاثیهٔ اتاق همین‌ها هستند. کشیش می‌گوید: «خیلی عوض شدید. تمیز هستید. شبیه دو فرشته‌اید. بنشینید.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
رسیدن به خانه‌ی مادربزرگ
26 دقیقه
تمرین مقاوم کردن روح
27 دقیقه
سرباز فراری
26 دقیقه
کفاش
26 دقیقه
کشیش
25 دقیقه
گسترش نمایش‌های ما
26 دقیقه
بازجویی
22 دقیقه
دعا
24 دقیقه
رسیدن خارجی‌های تازه
22 دقیقه
گنج مادربزرگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول
نویسنده
مترجماصغر نوری
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۰۲۰۰ 49140 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول

مریم مهدی
۱۴۰۱/۶/۲۶
شخصیت‌ها، شهر‌ها، مکان‌ها اسم ندارند. همه چیز مبهم است، به اندازه ابهام مغز پیچیده و پوک ادمیزاد. انقدر پوک که نمی‌داند رضایتش اخر با چه حاصل خواهد شد و آنقدر توانمند که همه راه‌ها را امتحان می‌کند، حتی ریختن خون هم نوعانش.
روایت دو برادر دو قلو که در جریان یک جنگ به خانه مادربزرگشان روانه همه در
می‌شوند. کاراکترها خاکستری مطلقند، درست لحظه‌ای که خیر یا شر بودن هر کدام را باور می‌کنید با رفتاری کاملا متضاد رو برو می‌شوید و این فوق العاده ست. کتاب بار احساسی و عاطفی ندارد. گویا یک روبات صحنه‌ای را می‌بیند و‌ فقط روایتش می‌کند. شاهکارش همینجاست. اینجایی که بدون تلقین هیچ تاثر و تحسینی به خواننده، خودش متاثر می‌شود یا می‌ستاید.
جنگ را هزاران بار شنیده و‌دیده ایم. در سینما، در کتابها، در خاطرات و گاهی در واقعیت. ولی این کتاب دریچه‌ای دیگری به سیاهی هایش می‌گشاید. به تلخی‌ها و گرسنگی‌ها و به تباهی هایش. به پستی نوع بشر و به بی چارگی اش. دست خودش نیست، چاره‌ای ندارد. این میل و غریزه کثیفش نسبت به خاکش و نسبت به خونش، جرقه کومه‌های سوزان آتش ابدی است، آتشی که تا این انسان پست فطرت روی این سیاره باقی است خواهد سوخت و هیچ منجی و هیچ یاوری برای خاموش کردنش کافی نخواهد بود.
روای نیز بی هیچ هیجانی می‌خواند و این نیز بسیار دلپذیر است، دوباره همان مغز پوک و پیچیده‌ی ماست که از این همه بی حسی، عمیق‌ترین احساسات را تحربه می‌کند.
Nikoo Hamzehpour
۱۴۰۰/۱۰/۱۳
دفتر بزرگ اولین کتاب از تریلوژی دوقلوها، آثارمخرب جنگ را بر روی دو کودک باهوش تنها در یک روستای مرزی در کشوری دور افتاده به تصویر می‌کشد. کتابی تکان دهنده وبی نظیر با اجرای همیشه خوب رضا عمرانی
علیرضا میرزاآقا
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
این مجموعه کتاب شما را در خود غرق میکند و شاهکار ادبی بی نظیری است که لحظه هاتان را با آن زندگی میکنید.
صدای استاد رضا عمرانی هم شاهکار است.
حتما دو جلد دیگر را نیز گوش کنید.
Magnolia RP
۱۴۰۲/۱۲/۲
همه چیز‌خیلی قشنگ بود. داستان به هیچ عنوان برای من خسته کننده نبود. با پایانی که داشت دوست دارم زودتر جلد بعدی رو شروع کنم. دوقلو‌ها خیلی سر سخت بودن
کاربر ر
۱۴۰۲/۹/۲۵
من کتاب صوتی کم گوش دادم بدلیل اینکه صدای گوینده دلنشین نبوده ولی این صدای آقای گوینده بینظیر بود واقعا لذت بردم ممنونم از زحمات تون
Leila Sedaghti
۱۴۰۱/۳/۳۰
اولین کتاب از سه گانه دوقلو‌ها کتابی با درون مایه جنگ به کسانی که به رمان‌های جنگی تاریخی علاقه دارن پیشنهاد میکنم
رویا حق شناس
۱۴۰۲/۶/۱۳
اولش مرز بین حقیقت و داستان سخته اما بعد.... عالیه هر سه کتاب کنار هم قشنگه
مهران فانی
۱۴۰۰/۱۰/۶
سبکی متفاوت، شنیدنی و پرمحتوا داشت. راوی هم عالی بود.
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۱/۲/۷
شروع خوبی داشت بعدش...
رضا
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
کتاب جالبی است. ارزش خواندن دارد.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول

برای دریافت کتاب صوتی دفتر بزرگ: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.