معرفی و دانلود کتاب صوتی کودک 44

عکس جلد کتاب صوتی کودک 44
قیمت:
۱۰۹۲۰۰ 76440 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک 44 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک 44 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کودک 44

کتاب صوتی کودک 44 اولین رمان از سه‌گانه‌ای با همین عنوان است. تام راب اسمیت در این اثر مهیج ما را به روسیه‌ی دوران استالین برده و داستانی پرکشش درباره‌ی مجموعه‌ای از قتل‌های سریالیِ فجیع را برایمان روایت می‌کند. خوب است بدانید که کتاب پرفروش کودک 44 پس از انتشار در سال 2008 نامزد جایزه‌ی بوکر شد.

درباره کتاب صوتی کودک 44:

رهبری اتحاد جماهیر شوروی در فاصله‌ی سال‌های 1922 تا 1953، بر عهده‌ی ژوزف استالین بود؛ دیکتاتور مخوفی که در سه دهه حکمرانی خونین خود به اقسام جنایت‌ها دست زد و انواع بلایا را بر سر مردمان تحت حکوت خود نازل نمود. دوران او دوران قحطی و فقر بود؛ زمانه‌ی سانسور و سرکوب؛ عصر استبداد و خفقان. با این حال تصویری که پروپاگاندای حکومتی از استالین ترسیم می‌کرد، تصویری به غایت مطلوب و دوست‌داشتنی بود. در میان مردم نیز انتقاد مستقیم از او تقریباً امری محال بود؛ هرچه دستان استالین ببیشتر به خون آلوده می‌شد، تصویر او در رسانه‌های رسمی منزه‌تر می‌گشت. خلاصه‌ی کلام اینکه استالین اولین رهبر از نوعِ رهبران اقتدارگرای تمامیت‌خواهی بود که شیوه‌ی حکمرانی‌شان به سیاهه‌ای از غیرقابل هضم‌ترین جنایت‌های حکومتی منجر شده و می‌شود.

باری، وضعیتی که وصف کردیم، از همان زمان رخدادها تا امروز، همواره موضوعی جذاب برای داستان‌نویسان بوده است. گواهْ آنکه شمار قابل توجهی از بهترین رمان‌های سده‌ی بیست مستقیم یا غیرمستقیم با الهام از وضعیت جمهوری‌های شوروی نگاشته شده‌اند. از جمله‌ی این آثار می‌توان به عناوینی چون 1984 و مرشد و مارگریتا اشاره کرد؛ دو شاهکار مشهور که امروزه از کلاسیک‌های ادبیات داستانی به شمار می‌روند. در این میان اما باید از کتابی با عنوان کودک 44 (Child 44) نیز یاد کرد. رمانی جذاب از تام راب اسمیت (Tom Rob Smith)، که نخستین بار در سال 2008 به انتشار رسید.

اثر یادشده به سبب پیرنگ و موضوعش داستانی معمایی - جنایی، و به سبب زمان وقوع رخدادهای روایت، داستانی تاریخی‌ست که در قرن بیستم و در روسیه‌ی کمونیستی می‌گذرد.

خلاصه‌ی داستان کودک 44، به طور مختصر از این قرار است: لئو دمیدوف یک از افسرِ درجه‌دارِ وفادار به نظامِ حاکم است که طی اتفاقاتی پیشبینی‌نشده، مسئولیت حل یک پرونده‌ی مرتبط با قتل‌هایی زنجیره‌ای را عهده‌دار می‌گردد، و آرام‌آرام با نزدیک شدن به کلید حل معمای پرونده، متوجه حقایقی محرمانه و آشوب‌برانگیز می‌شود...

جالب است بدانید که کتاب کودک 44 نخستین رمانی بود که از تام راب اسمیت به انتشار رسید. با این حال پختگی قلم و مهارت نویسنده در داستان‌پردازی چنان بود که نامش با همین یک اثر در سراسر دنیا بر سر زبان‌ها افتاد. البته موفقیت خیره‌کننده‌ی این کتاب، بعدها اسمیت را به فکر ادامه دادن ماجراهای کتاب کودک 44 در قالب رمان‌هایی دیگر انداخت.

اقتباس از کتاب صوتی کودک 44:

شاهکار پرفروش تام راب اسمیت خیلی زود دستمایه‌ی خلق یک اقتباس سینمایی پرفروش قرار گرفت؛ اثری هم‌نامِ رمان که ستارگانی چون تام هاردی و گری اولدمن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی کودک 44:

- نامزد جایزه‌ی بوکر
- نامزد جایزه‌ی Anthony
- برنده‌ی جایزه‌ی یان فلمینگ
- نامزد جایزه‌ی دزموند الیوت
- برنده‌ی جایزه‌ی Galaxy British
- برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمانِ اولِ Barry
- برنده‌ی جایزه‌ی کتاب Los Angeles Times
- حضور در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
و ...

نکوداشت‌های کتاب صوتی کودک 44:

- کتاب کودک 44 یک داستان معمایی درجه یک است. (Entertainment Weekly)
- رمانی غافلگیرکننده با موضوع عشق و خانواده. (Barnes & Noble)
- از بهترین آثار معمایی سال. (Sun Sentinel)

کتاب صوتی کودک 44 مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار جنایی و دوست‌داران رمان‌های تاریخی دو گروه از مخاطبین اصلی این کتابند.

با تام راب اسمیت بیشتر آشنا شویم:

تام راب اسمیت زاده‌ی سال 1979 و اهل کشور انگلستان است. اسمیت در لندن به دنیا آمده؛ در دانشگاه کمبریج شعر و ادبیات انگلیسی خوانده و از همان ایام دانشجویی نوشتن را آغاز کرده است. او همچنین سابقه‌ی کار ژورنالیستی و همکاری با شبکه‌ی BBC را نیز در کارنامه‌ی حرفه‌ای‌اش دارد.

از میان آثار او می‌توان به کتاب‌های «مزرعه»، «گزارش محرمانه» و «مأمور 6» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی کودک 44 می‌شنویم:

آرکادی وقتی دید برادر بزرگش گلوله‌ی برفی دیگری می‌سازد، برگشت و فرار کرد. این می‌توانست گلوله‌ی انتقام باشد که با دقت جمع شده بود و با بیشترین قدرتی که برادرش داشت پرتاب می‌شد. نمی‌خواست در نقطه‌ی برخورد با آن قرار بگیرد. اگر فرار می‌کرد، می‌توانست در امان باشد. مهم نبود که گلوله خوب ساخته شده باشد. مهم نبود چقدر دقیق پرتاب شود. اگر در هوا تا جایی پیش می‌رفت که حالتش را از دست بدهد، از هم جدا می‌شد. و وقتی بعد از طی چنین مسافتی به هدف هم می‌خورد آسیبی نمی‌رساند و به سختی ارزش پرتاب داشت. اگر فرار می‌کرد می‌توانست با امتیاز بالایی بازی را به پایان برساند. نمی‌خواست پیروزی‌اش به شکست تبدیل شود و با ضربه‌ای سریع و موفق از برادرش بازنده شود. نه: فرار کن و موفقیت را بطلب.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
40 دقیقه
قسمت یک
34 دقیقه
قسمت دو
31 دقیقه
قسمت سه
50 دقیقه
قسمت چهار
42 دقیقه
قسمت پنج
38 دقیقه
قسمت شش
30 دقیقه
قسمت هفت
43 دقیقه
قسمت هشت
33 دقیقه
قسمت نه
32 دقیقه
قسمت ده
40 دقیقه
قسمت یازده
42 دقیقه
قسمت دوازده
40 دقیقه
قسمت سیزده
39 دقیقه
قسمت چهارده
37 دقیقه
قسمت پانزده
43 دقیقه
قسمت شانزده
34 دقیقه
قسمت هفده
42 دقیقه
قسمت هجده
28 دقیقه
قسمت نوزده
30 دقیقه
قسمت بیست
38 دقیقه
قسمت بیست و یک
46 دقیقه
قسمت بیست و دو
50 دقیقه
قسمت بیست و سه
60 دقیقه
قسمت بیست و چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کودک 44
نویسنده
مترجمنادر قبله ای
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۹۲۰۰ 76440 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کودک 44

Rahil najafi
۱۴۰۱/۳/۲۲
واقعا لذت بخش
اجزای گم شده یک پیکر یک تراژدی
که یکباره به هم میرسند
بیم امید ترس مرگ در یک قدمی
و به ناگاه رهایی
دوران سخت استالین پس از هیتلر
کشت و کشتار مردم به دست استالین
دیکتاتوری خون خوار
خون آشامی بدون سیری از عطش
مردمی که از سرناچاری گرسنگی و فقر هم حتی گوشت یکدیگر را چه برسد
میخوردند به جانوری دیگر
اما پس از استالین هم اصلاحات فورا صورت نگرفت
همچنان دیکتاتوری بر سر جایش بود
چه میخوری چه میپوشی چه میخوانی و چه فکر میکنی
مردمانی خسته از این همه بگیر و ببند و مرگ
افسرانی بدور از پس دادن تاوان که خون مردم را میمکیدند
مردمانی وامانده در فقر و تنگناهای حکومتی
چه بر سر مردم گذشت در آن دوران هیلتر و سپس استالین
برای یافتن جواب حتما این کتاب و چند کتاب دیگر مثل سفر سیلکا - خالکوبی آشویتس - فقط برایم نامه بنویس را حتما پیشنهاد میکنم
سراسر درس زندگی و استقامت
و تشکر ویژه از گوینده و سایر عوامل
واقعا متشکرم
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۱/۵/۲۴
داستان پر کشش بود و مهیج، رمانی جنایی معمایی که به پیچیدگی‌های خاص و مشکلات عدیده زندگی مردم شوروی دوران استالین میپردازد، داستان علیرغم پیچیدگی و سبک معمایی، بسیار روان بود و تقریبا تمام واژه‌ها و جمله‌ها در جای مناسب خود قرار گرفته تا کتابی زیبا و اثری جذاب را به خواننده ارائه کند، داستان اگرچه و در دوران استبداد استالین اتفاق میفتد بیانگر ترس، اضطراب و عدم امنیت مردم در تمامی سطوح را در عصر این دیکتاتور هراس انگیز روایت میکند که در دوران حکومت خود باعث مرگ، آوارگی، زندان، شکنجه و تبعید میلیون‌ها انسان بی گناه گردید و در این وحشت سرا هیچ فردی حاشیه امنی برای زندگی و کار نداشت (حتی ماموران سرسپرده حکومت) اما در نهایت سوای از یک داستان پیچیده معمایی جنایی و نوع زندگی‌مردم‌ در آن دوره به شکل غیر مستقیم به بیان مشکلات، ترس‌ها و نبود امنیت در هیچ بعدی از زندگی در تمامی کشورهایی که حکومت‌های دیکتاتوری دارند پرداخته و این مسئله را واگو مینماید که مردم یک کشور در هر کجا که باشند، با هر دین، مذهب، عقیده و ‌ایدئولوژی، هنگامی که در دام خودکامه‌ای بیفتند مصائب مشترکی خواهند داشت زیرا دیکتاتورها تماما از یک جنس بوده و اهداف مشترکی دارند، ایجاد رعب و وحشت در جامعه به هر دستاویز برای ادامه بقا و طولانی تر شدن جلوسشان بر اریکه قدرت. تمام
M R
۱۴۰۱/۷/۲۹
یکی از بهترین داستانهایی که خوندم، تلفیقی از ترس ناامیدی تعلیق درکنار امید به آینده. داستان مربوط میشه به سالهای بعد از جنگ دوم جهانی در روسیه و دوران مخوف سیطره کمونیسم افراطی. قهرمان داستان مردی بنام لئو افسر بلند پایه حزب کونیست درمسکو هست و با اعتقادی راسخ به حزب و باورهای دیکته شده حزب به خدمت مشغوله. ماجرای قتل کودکی در پس زمینه وجود داره که به مرور در طی داستان باعث تغییراتی در شرایط زندگی و حتی باور و ذهنیت اون میشه... روایتی بسیار نفس گیر و ترسناک از شرایط زندگی و مواجهه هرروزه آدمهای اون زمان و مکان با حکومت ظالم کمونیستی استالین که هیچکس وهیچ چیز از اون در امان نبودن. توصیفات و شرح شرایط زندگی در خلال داستان شنونده رو هرچی بیشتر با واقعیت زندگی مردم در دوران کمونیست بعد از جنگ آشنا والبته شوکه میکنه، بیماری فقر وتنگدستی وحتی گرسنگی، بی توجهی مرگبار حکومت به مردمش و استثمار هرچه بیشتر اونها در ظاهر فریبنده‌ی شعارهای برابری کمونیستی، والبته ندیده گرفتن ضعف و انحطاط جامعه‌ای که به این تیره روزی دچار شده توسط حکومت درد آور وباورنکردنیه. شاید این کتاب که شرح داستان گونه‌ای از اون روزهاست هرگز نتونه حتی گوشه‌ای از بدبختی و بی پناهی مردم رو به تصویر بکشه اما هرچه بهتر وبیشتر یادآورنده شکست نهایی حکومت‌های ایدئولوژی زده ست که سعی میکردن وانمود کنن تنها با مشتی شعار و باورهای بیمارگونه قادرند نیازهای مادی ومعنوی جامعه‌ای رو برآورده کنن. درنهایت این کتاب داستانی بسیار زیبا وصد البته بسیار تلخ و رنج آور از مردان وزنانی ست که در اون دوران تنها برای بقاء جنگیدن. خوانش کتاب فوق العاده تاثیرگذارهست. اگر علاقه مند به داستانهای با زمینه تاریخی وسیاسی هستید از شنیدن این اثر لذت خواهید برد.
سجادعسگری
۱۴۰۲/۳/۱۳
عالی بود. قلم نویسنده چنان گیرا و قوی و عمیق بود که خواننده یا شنونده رو براحتی شکنجه روحی میکنه. نمیدونم در ستایش از این رمان چی بگم فقط میتونم بگم چنان فضای مخوف شوروی سابق ب تحریر در آمده که بعضی اوقات یادت میره این یه داستانه و حس میکنی کاملا تو اون فضا قرار گرفتی. این رمان قسمت اول از سه گانه راب اسمیت هستش گزارش محرمانه و مامور ۶ به ترتیب قسمت دوم و سوم این سه گانه مخوف هستن که من هرسه رو تهیه کردم و الان درحال گوش دادن قسمت دوم هستم که همون هم از شروعش مشخصه عالیه. در خصوص این اثر یه شروع شوک کننده داریم جوری تکان دهنده داستان رو در قسمت اول شروع میکنه که وقتی به قسمتهای بعدی میری هنوز ذهنت درگیر فصل اول هستش ادامه‌ی داستان کشش فوق العاده‌ای داره و پایان داستان آدمو دیوونه میکنه. در کل باید بگم در طول این رمان خیلی حرص خوردم و با شخصیتا درد کشیدم این بخاطر قلم ماهرانه نویسنده بود که تونست بجای متن تصویر کامل ب خواننده یا شنونده نشون بده. خوشحالم که سانسور نشده بود و مترجم به اثر وفادار بود. ترجمه فوق العاده بود بدون نقص. در خصوص روایت رمان هم که جناب رضوانی شناخته شده هستن و مثل همیشه روان. بی نقص روایت میکنن. همه چیز عالی بود با سپاس فراوان
حسین حقیقی‌
۱۴۰۲/۲/۲۵
با سلام
سه گانه تام راب لسمیت یکی از بهترین کتابهای حال حاظر هست و با صدای جناب آقای تایماز رضوانی که علاوه بر تن صدا و نحوه بیان، احساس بودن در زمان و فضای رمان را به شنونده القا میکند، گویا به ناخودآگاه یک شخصیت از داستان را به خود اختصاص می‌دهید.
علاوه بر این نوع داستان بسیار گیرا و باور پذیر
و غیر قابل انکار میباشد.
فضای داستان در عین ایجاد حس نفرت از شخصیت‌ها جنایتکار خواننده (شنونده) را عاشق همان شخصیت‌ها میکند، گویا با وجود اینکه فاصله‌ای عمیق و شگرف میان آن دو هست، در یک لحظه فاصله‌ها محو و به خط باریکی به سان تار مویی میشود و عشق و نفرت در هم تنیده خوا‌هند شد.
این مجموعه (کودک ۴۴، گزارش محرمانه و ماموریت شماره۶) را بدون هیچ چون و چرایی باید خواند، باید حس کرد و برای لحظه لحظه آن طغیان کرد.
در آخر هم کمال تشکر را از مجموعه کتابراه، بابت تهیه این مجموعه قدرتمند و بی عیب را دارم.
ازاده پورکریمی
۱۴۰۲/۱/۷
رمانی بسیار زیبا و گیرا بانثری روان از تاریخ دوره استالین.. زندگی در دوران کمونیست را بسیار زیبا به تصویر کشیده است. زندگی مردمان بیچاره‌ای که با اندیشه فرار از حکومت تزارها به حکومت کمونیستی دل خوش کردند و سرانجام ارزوهایشان در زندان کمونیست خاکستر شد. متاسفانه وعده‌های کمونیست برای بهبود شرایط و اجتماعی اقتصادی اقشار مختلف عامه مردم وعده‌های پوچ و خالی بود و خیلی زود چهره واقعی خود را نشان داد. رمان داستان واقعی جنایی را به تصویر می‌کشد. داستان قتل کودکان بی گناه که سالها ادامه دارد. داستان برادری در جستجوی برادر دیگر..
و آن گاه که برادر را می‌یابد دو راهی بزرگ و انتخابی سخت.. لئو قهرمان داستان مردی است که برای زندگی می‌جنگد، برای خانواده.. مردی که تفکر دارد و این چیزی است که برای جامعه کمونیست خطرناک است..
کودک ۴۴ نخستین رمان سه گانه معروف تام راب اسمیت است که تصویری دقیق و کامل از دوران سیاسی و اجتماعی روسیه در عصر استالین را ارائه می‌دهد. نویسنده در این رمان از ماجرایی کاملا واقعی استفاده کرده تا داستان تلخش را درباره قتل‌های زنجیره‌ای بیش از چهل کودک به وضوح و با جزییات کامل به تصویر بکشد. این داستان بر اساس پرونده واقعی آندری چیکاتیلو قاتل زنجیره‌ای معروف نوشته شده که در دهه‌های هفتاد و هشتاد در روسیه کمونیستی، مسئول قتل پنجاه و دو کودک بی گناه شناخته شد. کتاب به طرزی بسیار استادانه از یک سو به جنایت‌شناسی دوران شوروی می‌پردازد که شعارش «جنایتی وجود ندارد» بود. از سوی دیگر پارانویاهای این عصر، سیستم آموزش و پرورش، دستگاه‌های پلیس مخفی و یتیم‌خانه‌ها را نیز در این کشور به تصویر می‌کشد و خواننده را در اوج تعجب از سیستم دوگانه تبلیغات و دروغ و تزویر و ریا میخکوب می‌سازد
فاطمه خجسته
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
در ابتدای کتاب به شرایط اجتماعی و سیاسی شوری پرداخته بود و برای من که بیشتر رمان تاریخی کشورهای اروپایی رو شنیده یا خوانده بودم، شرایط زندگی مردم در اون زمان، تازگی داشت. استالین تا قبل از این کتاب، برام تنها یک نام تاریخی بود و چندان خاطره‌ی ذهنی از او در پس زمینه‌ی ذهنم وجود نداشت، اما بعد از این شنیدن کتاب، دیگه کتابی مثل ۱۹۸۴ جورج اورول برام حالت پیشگویی یا آینده‌نگری نداشت، شبیه داستانی برگرفته از واقعیت‌های دنیایی شده بود که با چاشنی تغییر نام قاره و... شکل تازه‌ای به خودش گرفته بود. این کتاب تا حدی مضمون و چگونگی کتابی چون آکواریوم‌های پیونگ یانگ یا روح گریان من رو هم برام باور پذیرتر کرده بود. داستان زندگی یک افسر رده بالای شوری در زمان استالین هست که تمام هدف، انرژی و زندگیش رو خرج جنگ و سپس حزبی می‌کنه که با تمام وجود بخاطر کشورش باورش داشته و خالصانه برای اون تلاش می‌کرده تا جایی که دستگیری اشتباه یک فرد و مرگش باعث میشه به لحاظ روحی و روانی وارد مرحله‌ی جدیدی از زندگی بشه که به کل آینده‌ی خودش، خانواده‌اش و اطرافیانش رو دچار چالش‌های فراوانی می‌کنه.
محدودیت‌های خانوادگی و اجتماعی، پنهان کاری و زندگی مملو از دوگانگی و... از ویژگی‌های اثر گذار در روال شکل گیری داستان‌های این کتاب هست. جایگزین شدن حزب و اهدافش در راس امور سیاسی، اجتماعی و خانوادگی، بجای مذهب در تمام ارکان اجتماعی جامعه آن زمان شوروی، یکی دیگه از نقاط حیرت انگیز این داستان هست و به اثرات این موضوع بر چگونگی روابط انسانی در جلد دوم بیشتر پرداخته شده.
اگرچه در اواسط کتاب، رمان حالتی جنایی و داستانی‌تری به خودش گرفته بود اما همون مقدمات ابتدایی گفته شده در کتاب که با زندگی شخصیت‌های داستان گره خورده بود،
رضا ارفع
۱۴۰۱/۱۱/۴
چه کتاب پر کشش و جذابی طرفدار هر ژانری باشید عاشقش میشید تاریخی پلیسی معمایی اهل هر چیزی باشید شما رو راضی میکنه و به وجد میاره از اواسط کتاب دیگه نمی‌تونید رها کنید و چه ترجمه و چه اجرای شاهکاری یکی از خوشبختی‌ها استفاده از صدای جناب رضوانی بوده شخصا معتقدم بهترین انتخاب هستن ایشون برای این کتاب و جدا از تبحر و شخصیت سازی و چهره سازی ایشون کارکتر و شخصیت داستان بسیار با صدای آقای رضوانی متناسب هست و چه زیبا صدا بر شخصیت منطبق شد عالی بود واقعا عالی بود و ایکاش این سه گانه رو خیلی از دوستان میخوندن و درک میکردن اونهایی که نهایت خشونت رو به کار بردن نتونستن توجیه کنن و باقی بمونن خیر و شر تعریف ساده‌ای داره و مشخصه این کتاب نهایت هر دو رو نشون میده و نشون میده که خیلی بزرگتر و خیلی خشن تر خیلی ایدئولوژیکتر نتونست این تعاریف رو برای مدت زیادی عوض کنه بلاخره دامان شر گرفته میشه حالا میخواد با هر توجیهی باشه خشونت پاسخ نیست حتی راه فرار هم‌نیست مستی زودگذر هست که بسته به کیفیت بلاخره خماری و سردرد و پشیمانی بی پایانی رو به همراه میاره
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۱۱/۲
داستان حیرت انگیزی است با شروعی طوفانی و خیره کننده. آغازی در سرمای سیاه اتحاد جماهیر شوروی که فقر و بی چیزی بر زندگی مردم پنجه افکنده به گونه‌ای که وادار به اعمال غیر انسانی می‌شوند.
در ادامه هم با داستان شورانگیز و نفس گیری با ضرب آهنگ تند مواجه ایم که باید بدویم تا از سیر رخدادها جا نمانیم. و

توصیف سرمای سخت روسیه حال و هوای زمان استالین به هنرمندی صورت گرفته به گونه‌ای که سخت است باور کنید نویسنده روس نیست.
در جای جای قصه نفس خواننده بند می‌آید و طپش قلبش افزایش میابد و این را می‌توان در چند جا به خصوص بخش ابتدایی داستان و بخشی که لوو به دریاچه یخ زده می‌زند و... (خطر اسپویل) حس کرد.
گویندگی آقای رضوانی فراتر از عالی بود. ریتم تند خوانش کتاب که همزمان با فراز و فرود قصه کند و دوباره تند میشد کاملا با داستان همخوانی داشت و به درک عمیقتر احساسات شخصیت‌ها کمک می‌کرد.
بریم که ادامه این قصه را در داستان گزارش محرمانه بشنویم.
با سپاس از کتابراه.
Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۱۰/۳
قرن بیستم جولانگاه بزرگ‌ترین حکومت‌های تمامیت خواه یا توتالیتریسم و رهبران ظالم و خودکامه آن‌ها بود استالین، هیتلر، معمرقذافی، صدام حسین، کیم ایل سونگ و… که هر کدام با ایجاد فضایی مسموم و مملو از آسیب‌های اجتماعی و جوامعی که هیچ گونه ارزش و هنجاری در آن‌ها معنی واقعی خود را نداشته و در همه موارد با یادشده مردم صرفا پیروی از غریزه زنده ماندن فقط در حال فرار یا غارت و دزدی از یکدیگر برای رهایی ازمرگ بواسطه گرسنگی بودندو نهایتا در پایان این قرن که مالامال تضاد حکومت طبقات بالای جوامع بر طبقات زیردست شان و. نژاد پرستی به دور از بها دادن به هرگونه ارزش‌های والای انسانی بوده است. اتحاد جماهیر شوروی بدون شک تاریک‌ترین و فجیع‌ترین دوران خود را در زمان حکومت رهبر خودکامه و بلهوس و فاسداستالین که بعنوان دومین رهبر کمونیستی پس از لنین به قدرت رسیده بود را تجربه کرده است. دورانی که هم جنگ‌های داخلی هم جنگ‌های جهانی دوم و پس از آن دهه اول جنگ سرد میان روسیه و امریکا در خود جای داده و اوج خفگان و محدودیت‌ها و تلاش و مبارزه مردم برای داشتن حداقل نیازهای انسانی برای زنذه ماندن بوده و دورانی که که هیچ کس قادر به اعتماد کردن به کسی ولو حتی فامیل نزدیکش نبود. جامعه طوری بعمل آمده بود که هر فردی بعنوان مخبر دیگری بود. تصور چنین وضعیت که انسان واقعا عاجز از داشتن یک دوست که بتواند معمولی‌ترین درد دل‌ها و حرفهای خود را بزند و حتی اگر بصورت موقتی هم که باشد آرامش نسبی پیدا کند، چنین وضعیتی بی شک برای هرفردی غیرقابل تحمل و تصور بوده و ممکن بود هر حرکت افراد به بدترین شکل ممکن تعبیر وبه سادگی فردی را تبدیل به مجرم ضدحکومت بکند. با سپاس از راوی عزیز جناب رضوانی بخاطر اجرای عالی و تشکر از کتابراه.
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۷/۲۲
در آغاز وقتی ماجراهای این کتاب هنوز مجزاست، روایتهاییست از دوره استالین و خفقان فراگرفته در آن روزگار و بلایی که بر سرکودکان می‌آمده ومرگشان برای ماندگاری حکومت دیکتاتوری باید سربسته می‌ماند. داستان‌های ابتدایی پر می‌شوی از خشمی ازسرکوب که کودک نمی‌شناسد.
جایی که روایت‌ها دستکاری می‌شوند و راویان
اعتراف‌هایی مطابق با خواست پلیس امنیت استالینی را ارائه می‌دهد.
‌اما داستان تنها این روایت نیست. زنجیرها که کنار هم می‌نشینند، با رمانی روبه رو هستی که نشان می‌دهد چگونه کودکی و بلایای آن زمان تا بزرگی و بزرگسالی همنشین می‌شود.
رابطه‌ای که حزب کمونیست در بدنه خود و در جامعه خود ایجاد کرده و هرگونه پیگیری خارج از منویات حزب را ریشه در ارتباط با غرب می‌داند. خواندنیست و تایماز رضوانی آن را شنیدنی هم کرده است. هرچند خواندنش در این روزها خشم و درد دوچندان بار می‌کند.
Zahra Zafar
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
کتاب کودک ۴۴ با یک داستان معمایی غافلگیر کننده با موضوع خانواده و عشق است. داستانی تاریخی که در دوران فقر و قحطی، سانسور، سرکوب و خفقان روسیه کمونیستی شکل گرفته است. این داستان یکی از بهترین داستان‌هایی است که تا الان خوانده ام. داستانی که پر است از حس‌های گوناگونی مانند ترس، عشق، فداکاری و مرگ که با ریتمی بسیار خوب شما را تا انتهای داستان با خود همراه میکند.
داستانی بسیار جذاب و البته تلخ با نثری روان از مردان و زنانی که در دوره بسیار سخت استالین زندگی می‌کردند که با گویندگی بسیار زیبای آقای رضوانی بر جذابیت آن افزوده شده است.
خواندن این کتاب را به تمام کسانی که علاقه مند به داستان‌های تاریخی و در عین حال جنایی و معمایی هستند پیشنهاد می‌کنم. بدون شک از شنیدن و یا خواندن این داستان لذت خواهید برد.
❤M❤
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
فوق العاده بود به جرات می‌تونم بگم یکی از شاهکارهای ادبیات جنایی هست این کتاب علاوه بر نشان دادن جنایت‌ها و فسادهای متععدی که صورت می‌گرفت خیلی خوب توانست صورت واقعی و کثیف و جنایت کارانه کمونیست رو نشون بده بخاطر پناه دادن یک شب به یک فراری یک خانواده و حتی کل اهالی روستا رو قتل عام می‌کردند مامور نویسنده پلیسی را که در پی یافتن شخصی به نام آناتولی بود را دقیقا به طور ماهرانه و خارق العاده‌ای در همان شرایط قرار داد من از اون قسمتش واقعا خوشم اومد رمانی بود که علاوه بر جنایی بودنش خیلی خوب توانسته بود از بعد سیاسی و اجتماعی آن دوران سیاه روسیه را نشان دهد آهنگهای رمان هم به نسبت اتفاقات خوب بودند راوی هم خیلی مسلط اجرا می‌کرد و صدای خوبی داشت ممنون از کتابراه بخاطر این اثر ارزشمند💖
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۱/۲۳
کتاب بسیار عالی بود که از شنیدن ان لذت بردم. جالبترین مسئله برای من این بود که یک انگلیسی وقایع شوروی را در زمان لنین و استالین به این زیبایی شکافته بود. این کتاب بسیار خوب به تحلیل وقایع ان دوران پرداخته بود استعاره‌ها و تشبیهات بسیار خوبی داشت و وقایع را به خوبی به یکدیگر ربط داده بود. صدای بسیار گوینده خوب بود و با وقایع کتاب بسیار ماهرانه هماهنگی میکرد. این کتاب هر دوروی خصلت خوب و بد انسان و جاه طلبیها و حقیقت جویی را با وجود خطرات بسیار نشان میداد و در ضمن تجلی عشق و وفاداری را به نمایش میگذاشت. به نظر من یکی از کتابهایی است که برای شناخت دقیق حکومتهای دیکتاتوری باید ان را مطالعه کرد. ممنون از کتابراه.
شقایق میان آبی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
یکی از بهترین کتابهایی که خواندم و گوش دادم. با راوی فوق العاده. کتابی مهیج، همراه با وحم، مهربانی، عشق، بدبختی، نفرت، جنایی…داستانی که تا تمومش نکنی آرام نمیشی…از دوران شوروی کبیر زمان استالین یکی از دیکتاتورهایهای بد جهان.. دورانی که باور نکردنی بود.. داستان زندگی مردی که خود سرباز شوروی بود ولی به دلایلی تغییر رویه میدهد در زندگی خود و مسیر زندگیش به سمت دیگری میرود.. وعشق واقعی به زندگیش بر میگردد.. این یکی از سه کتاب راب اسمیت است که باید از این جلد خوانده شود تا شنونده داستانهایه دیگر او را متوجه شود و جذابیت بیشتری برایه او داشته باشد.
مشاهده همه نظرات 150

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کودک 44

برای دریافت کتاب صوتی کودک 44 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.