معرفی و دانلود کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم

عکس جلد کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم
قیمت:
۷۰۲۰۰ 49140 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم

کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم نوشتهٔ آگوتا کریستوف درمورد دو برادر است که در دوران جنگ جهانی دوم مسیر زندگی‌شان متحول می‌شود و سختی‌هایی را نیز از سر می‌گذرانند. این کتاب که جلد دوم سه‌گانه‌ی دوقلوها است، در نشریه‌های تایمز، گاردین و استرالیا به‌عنوان کتاب سال 2014 انتخاب شد.

درباره کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم:

یکی از فجایعی که هیچ‌گاه از ذهن و خاطر مردم جهان پاک نمی‌شود، جنگ جهانی دوم است. نویسندگان زیادی سعی کرده‌اند داستان‌های مربوط به جنگ جهانی دوم را روایت کنند و نسل‌های بعدی را با این فاجعهٔ عظیم آشنا سازند. هریک از آن‌ها با دیدگاه متفاوتی به این قضیه نگاه کردند و سعی داشتند نگاهی انتقادی به موضوع جنگ داشته باشند.

یکی از نویسندگانی که به این قضیه پرداخت آگوتا کریستوف بود که جنگ جهانی دوم را از زاویه دید کودکان روایت کرده است. او در کتاب مدرک (The Proof) شیوهٔ زندگی کودکان و سختی‌هایی را که در دوران جنگ کشیده‌اند، به تصویر می‌کشد. بسیاری از وقایعی که در این کتاب روایت شده حاصل تجربیات شخصی خود نویسنده هستند.

کریستوف که خودش فرزند جنگ به شمار می‌آید، در زمان دیکتاتوری کمونیسم بر لهستان زندگی می‌کرده است. وی به زیبایی تمام چیزهایی که بر سر انسان‌ها در آن زمان آمده، توصیف کرده است. جلد دوم سه‌گانهٔ دوقلوها دوران نوجوانی و بزرگسالی «کلاوس» و «لوکاس» را روایت می‌کند که چه انتخاب‌هایی کردند و در چه مسیری افتادند.

در جلد اول این کتاب این دو برادر کمی بعد از شروع جنگ به خانهٔ مادربزرگشان فرستاده می‌شوند تا با او زندگی کنند. آن‌ها که به‌تازگی از شهر به محیط روستایی نقل‌مکان کرده بودند، باید با شرایط جدید زندگی کنار می‌آمدند. این اثر به زیبایی شرایط دشوار کودکان و آسیب‌های روحی و جسمی که بر سر آن‌ها آمده، توصیف کرده است.

درون‌مایهٔ اصلی این رمان پست‌مدرن، نابودی احساسات و عواطف انسانی در شرایط دشوار است. این موضوع که انسان حتی اگر کودک باشد باید برای زنده ماندن ترفندهای شیطانی و غیرانسانی و بی‌رحمی با دیگران را بیاموزد و آن‌ها را به کار گیرد. جنگ عاملی است که دوقلوها را مجبور می‌کند در یک مسیر محتوم و تک‌بعدی رشد کنند و در باتلاق مرگ‌آور جنگ غرق شوند.

لازم به ذکر است کتاب حاضر در سال 2007 نامزد جایزه کتابفروش روایی (Llibreter de narrativa) شد.

درباره سه‌گانه‌ی دوقلوها:

سه‌گانه‌ی دوقلوها جزو کتاب‌های موفق و پرفروش آگوتا کریستوف هستند که به سی و سه زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند. مدرک، دومین کتاب از این مجموعه است و دو کتاب دیگر «دفتر بزرگ» و «دروغ سوم» نام دارند.

کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات اروپا و به‌خصوص آثار ضدجنگ و داستان‌های تاریخی علاقه دارید، شنیدن این کتاب می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

آگوتا کریستوف را بیشتر بشناسیم:

این نویسندهٔ برجسته سوئیسی در 30 اکتبر 1935 در کشور مجارستان به دنیا آمد. او از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین نویسندگان جهان است که از دوران کودکی و نوجوانی به نوشتن روی آورد. آگوتا کریستوف (Agota Kristof) به علت ظهور کمونیسم در مجارستان مجبور به مهاجرت شد و تا پایان عمر در کشور سوئیس زندگی کرد.

وی به مدت 16 سال در کارخانه ساعت‌سازی کار کرد اما همواره رؤیای نویسندگی را در سر می‌پروراند. این نویسنده برجسته از سال 1970 به‌صورت جدی حرفهٔ نویسندگی را شروع کرد. کریستوف در نهایت در سال 2011 در شهر نوشاتل از دنیا رفت. کتاب دیگر او که به فارسی ترجمه شده است «فرقی نمی‌کند» نام دارد.

در بخشی از کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم می‌شنویم:

در خیابان ایستگاه درختان شاه بلوط گل داده‌اند. گلبرگ‌هایشان زمین را با چنان لایهٔ ضخیمی پوشانده‌اند که لوکاس صدای قدم‌هایش را هم نمی‌شنود. شب دیروقت او از خانهٔ کلارا برمی‌گردد. بچه روی نیمکت کنج آشپزخانه نشسته است. لوکاس می‌گوید: «تازه ساعت پنجه. چرا انقد زود بیدار میشی؟» بچه می‌پرسد: «یاسمین کجاست؟»

- «رفته شهر بزرگ. اینجا حوصلش سرمی‌رفت.» چشمان سیاه بچه از حدقه بیرون می‌زند: «رفته؟ بدون من؟» لوکاس سرش را برمی‌گرداند. توی اجاق آتش روشن می‌کند. بچه می‌پرسد: «برمیگرده؟»

- «نه. گمون نمی‌کنم.» لوکاس شیر بز را توی یک قابلمهٔ دسته دار می ریزد و می‌گذاردش روی آتش. بچه می پرسد: «چرا منو با خودش نبرد؟ بهم قول داده بود منو با خودش ببره.» لوکاس می‌گوید: «فکر کرده بهتره تو اینجا پیش من بمونی. خب منم همینطور فکر میکنم.» بچه می‌گوید: «برام بهتر نیست که پیش تو بمونم. بهتر بود با اون باشم هرجا که بود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
بخش یک
31 دقیقه
بخش دو
25 دقیقه
بخش سه
29 دقیقه
بخش سه / قسمت دو
23 دقیقه
بخش چهار
27 دقیقه
بخش چهار / قسمت دو
23 دقیقه
بخش پنج
19 دقیقه
بخش پنج / قسمت دو
35 دقیقه
بخش شش
28 دقیقه
بخش هفت
33 دقیقه
بخش هشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم
نویسنده
مترجماصغر نوری
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۰۲۰۰ 49140 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم

Magnolia RP
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
در ادامه کتاب قبلی، دوست داشتنی بود. مشتاقم که کتاب بعدی رو هم زودتر گوش بدم. اجرای آقای عمرانی جذابیت رو بیشتر کرده. شخصیت لوکاس عجیبه و شاید ترسناک
Leila Sedaghti
۱۴۰۱/۳/۳۰
کتاب خوبیه که راجب دوران جنگ هست و حال هوا آدم‌های اون موقع میگه گویندگی آقای رضا عمرانی جذابیت کتاب چند برابر کرده
ثمین ابر
۱۴۰۱/۱/۹
عالی و اینکه در انتها با ظرافت تمام همه معادلات ذهنی خواننده رو بهم میریزه
علیرضا میرزاآقا
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
بی نظیر بود. حتما تا انتهای جلد سوم گوش کنید
مهران فانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
رمان عالی و متفاوت!! خوانش راوی هم خوب بود.
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۱/۲/۷
کتاب جالبی نبود ولی صدای آقای عمرانی بی نظیر بود
رضا
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
به خوبی کتاب اول نیست. اما بد هم نیست.
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم

برای دریافت کتاب صوتی مدرک: سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.