معرفی و دانلود کتاب صوتی مثبت فکر نکنید: بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش

عکس جلد کتاب صوتی مثبت فکر نکنید: بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثبت فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثبت فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مثبت فکر نکنید: بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش

بزرگ‌ترین مانع شما برای رسیدن به اهداف‌تان چیست؟ گابریله اوتینگن در کتاب صوتی مثبت فکر نکنید، به نقد روانشناسی مثبت‌گرا می‌پردازد و عوامل متعددی را بررسی می‌کند که مانع رسیدن به موفقیت حقیقی می‌شود. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با پشت سر گذاشتن این موانع در مسیر درست حرکت کنید.

درباره کتاب صوتی مثبت فکر نکنید:

شاید این تجربه را داشته باشید که وقتی در چیزی شکست می‌خورید یا تجربهٔ ناخوشایندی را پشت سر می‌گذارید، اطرافیانتان برای همدردی جملات تکراری به شما می‌گویند. جملاتی از قبیل «مثبت فکر کن»، «بهش فکر نکن»، «خوش‌بین باش»، «روی چیزهای خوب تمرکز کن» یا «نیمه پر لیوان را نگاه کن.» اما این جملات واقعا چقدر در تغییر حال شما موثرند؟

مسئله این نیست که مثبت اندیشی چیز بدی است و باید آن را کنار بگذاریم؛ بلکه موضوع اصلی این است که ما بیشتر از آن باید به موانعی که بر سر راهمان وجود دارند فکر کنیم و درصدد رفع آن‌ها برآییم. درحالی که پیام «مثبت بیندیشیم» در زندگی روزمره ما اعم از موسیقی‌ها، سخنرانی‌های سیاسی، تبلیغات تجاری و خیلی چیزهای دیگر گنجانده شده است. حرف اصلی این پیام این است که در برابر سختی‌ها خوش‌بین باشید و بر روی رویاهایتان تمرکز کنید.

بارها و بارها به ما گفته شده تمرکز بر روی خواسته‌هایمان، آن‌ها را محقق می‌سازد. درصورتی که خوش‌بین بودن ممکن است در کاهش رنج‌ها به شکل موقتی به ما کمک کند. اما در درازمدت ما را ناامیدتر و ناراضی‌تر از قبل می‌کنند. چون می‌بینیم که در واقعیت هیچ تغییری حاصل نشده است. درواقع لذتی که در تفکر مثبت به دست می‌آوریم، باعث می‌شود ما خواسته‌های خود را تنها به صورت مجازی و در ذهن خود برآورده کنیم و انرژی خود را صرف کارهای دشوار برای مواجهه با چالش‌های واقعی نکنیم.

راه‌حلی که گابریله اوتینگن برای این موضوع در نظر گرفته است، روش «مقابله ذهنی» است. این روش به این شکل عمل می‌کند که بعد از رویاپردازی، باید موانع را نیز در ذهن خود تصور کنیم و از مقابله با آن‌ها نهراسیم. با استفاده از این راهکار می‌توانید علاوه‌بر رویابافی، دست به عمل هم بزنید. این نویسنده در کتاب مثبت فکر نکنید (Rethinking Positive Thinking) با استفاده از پژوهش‌های علمی خود به شما ثابت می‌کند که رویاپردازی‌های خوش‌خیالانه آن‌گونه که ادعا می‌شود، نیستند.

نویسنده همچنین به شما می‌گوید روش مقابله ذهنی چرا مفید است و با معرفی یک برنامه ویژه به شما کمک می‌کند تاثیر آن را بسیار پررنگ‌تر کنید. با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این کتاب به راحتی می‌توانید به آرزوها و اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود دسترسی پیدا کنید. کتاب صوتی مثبت فکر نکنید شما را پرانرژی‌تر و متمرکزتر می‌کند و باعث می‌شود در مسیر درست رسیدن به اهداف‌تان حرکت کنید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مثبت فکر نکنید:

- کتاب گابریله اوتینگن بهترین راهنمای رسیدن به قدرت است. این کتاب درمورد نحوه فکر کردن بهتر به شما می‌آموزد. (پو برانسون - روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی)

-- چگونه از رویاپردازی به عمل می‌رسید؟ این کتاب هیجان‌انگیز و مهم به شما نشان می‌دهد که چگونه رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. (کارل دوک - استاد روانشناسی در دانشگاه استنفورد)

- گابریله اوتینگن یک کتاب خودآموز مبتنی بر شواهد تأمل برانگیز ارائه کرده است. این کتاب دارای یک روش جذاب برای غلبه بر چالش‌های زندگی در هر سنی است. (جیمز ژوزف هکمن - اقتصاددان آمریکایی)

- این کتاب درخشان را بخوانید و سپس بیرون بروید و آنچه را که گابریل اوتینگن توصیه می‌کند انجام دهید. این طرز فکر شما را در مورد تحقق رویاهایتان تغییر خواهد داد. (آنجلا دادورث - روان‌شناس آمریکایی)

- آیا می‌خواهید سیگار را ترک کنید، وزن کم کنید، نمرات بهتری بگیرید، روابط سالم‌تری برقرار کنید یا به طور موثرتری مذاکره کنید، پس این کتاب برای شما مناسب است. (گری پی. لاثم)

- گابریل اوتینگن، یکی از برجسته‌ترین متخصصان روانشناسی انگیزشی در جهان، چالشی قوی و مبتنی بر علم را در مورد «قدرت تفکر مثبت» ارائه می‌دهد. این کتاب بسیار کاربردی است. (لورنس استینبرگ - استاد روانشناسی دانشگاه آمریکایی)

کتاب صوتی مثبت فکر نکنید مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال یک راهنمای مفید و موثر در جهت رسیدن به اهداف خود در زندگی هستید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید. همچنین علاقه‌مندان به آثار روانشناسی نیز می‌توانند از مطالب سودمند این کتاب استفاده کنند.

با گابریله اوتینگن بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده برجسته در سال 1953 در مونیخ به دنیا آمد. او در ابتدا در رشته زیست‌شناسی تحصیل کرد و سپس تحصیلاتش را در شاخه‌هایی از رشته روانشناسی ادامه داد. پرنسس گابریل اوتینگن اسپیلبرگ که بیشتر با نام حرفه‌ای گابریله اوتینگن (Gabriele Oettingen) شناخته می‌شود، از سال 2000 در دانشگاه هامبورگ و از سال 2002 در دانشگاه نیویورک، به عنوان استاد تمام مشغول تدریس در رشته روانشناسی است.

از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به پژوهش‌هایی پیرامون رفتارشناسی مردم و تفکراتشان نسبت آینده‌ی پیش رویشان اشاره کرد. بیشترین شهرت خانم اوتینگن به سبب ارائه نظریه‌ای به نام «ووپ» است که شرح آن را در کتاب «مثبت فکر نکنید» منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی مثبت فکر نکنید می‌شنویم:

اجازه بدهید چند لحظه‌ای را صرف تمرینی کنیم که هنوز انجامش نداده‌ایم. گوشه‌ای خلوت انتخاب کنید و آسوده و راحت باشید. قلم و کاغذ بردارید و به این پرسش پاسخ بدهید: «مهم‌ترین آرزویتان برای هفتهٔ بعد چیست؟» این آرزو می‌تواند به روابطتان با دیگران یا زندگی شغلی‌تان مربوط باشد. شاید همسرتان از شما خواسته باشد که آخر هفته به مهمانی شامی در خانهٔ دوست دوران دانشگاهش بروید. چند ماه پیش جر و بحثی با این دوست داشته‌اید و دیگر با او حرف نزده‌اید. جدا دلتان می‌خواهد معذرت بخواهید و آشتی کنید.

چه بسا رئیستان شش ماه پیش بابت عملکرد عالی‌تان در یک پروژه تشویقتان کرده باشد و همان موقع گفته باشد که شایستهٔ افزایش حقوق هستید. ولی بررسی عملکرد سالانهٔ شما به دستتان رسیده و خبری از افزایش حقوق در آن نیست. اما حقوق یکی از همکارانتان که عملکرد چندان خوبی نداشته بیشتر شده است. میل دارید این مسئله را نزد رئیستان باز کنید و امیدوارید بالاخره راهی برای به دست آوردن این افزایش حقوق پیدا کنید. یا شاید کارفرمای جدیدی به شرکتتان مراجعه کرده و فرصت کسب‌وکار مهیجی پیش رویتان گذاشته است. فرصتی که می‌تواند درآمد کل شرکت را بیست و پنج درصد افزایش دهد. کسی باید با هیئت مدیرهٔ شرکت کارفرما صحبت نهایی را بکند. آرزویتان این است که در این جلسه حاضر شوید و این کار را شما انجام بدهید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
یادداشت نویسنده
4 دقیقه
قدردانی
1 دقیقه
معرفی نویسنده
12 دقیقه
مقدمه
53 دقیقه
بخش یک: رویاپردازی بدون عمل کردن
53 دقیقه
بخش دو: فایده رویاپردازی
45 دقیقه
بخش سه: چگونه ذهنمان را فریب بدهیم؟
40 دقیقه
بخش چهار: تعقیب هوشمندانه رویاها
41 دقیقه
بخش چهار / قسمت دو: دیگر اثرات مفید مقابله ذهنی
63 دقیقه
بخش پنج: تعامل با ضمیر ناخودآگاه
60 دقیقه
بخش شش: جادوی ووپ
50 دقیقه
بخش هفت: زندگی با ووپ
69 دقیقه
بخش هشت: دوست همیشگی
2 دقیقه
عوامل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مثبت فکر نکنید: بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش
نویسنده
مترجمحسین رحمانی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مثبت فکر نکنید

یحیی عوض پور
۱۴۰۱/۱/۲۳
کتاب بسیار بسیار ضعیف و ناکارآمد،،،،، من با این تصور کتاب را خریدم که فکر کردم چیز متفاوتی برای عرضه دارد ولی خیر همان فکرم درست بود که احتمال میدم موضوع کتاب در یک بیت سعدی خلاصه میشه به عمل کار برآید به سخندانی نیست، به نظر بنده به هیچ عنوان ارزش خرید ندارد به هیچ عنوان 🌹🙏
Massoud
۱۴۰۱/۱/۲۳
این کتاب مخالف مثبت اندیشی نیست بلکه سعی می‌کند به ما بیاموزد که با ایجاد اندیشه‌ی چالش محور و نیم‌نگاهی به موانع، به طور صحیح برای مشکلات خود برنامه‌ریزی کنیم.
زهرا بهبهانی
۱۴۰۱/۵/۲۷
کتاب خیلی مفید و جالب بود. متن کتاب روان و ساده بود و گویندگی خوب هم درکش رو ساده‌تر کرده بود. گوش دادنش رو به هرکسی توصیه میکنم
سعید قاضی
۱۴۰۰/۸/۲۶
من چند بار این کتاب رو گوش کردم، اما خدایی چیزی دستگیرم نشد، اگه کسی بتونه یه توضیحی بده ممنون میشم،
گوینده عالی، عالی، عالی🌹 👍
Mobina.sadat Alavi
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
فقط اومده ازمایش هاشو تعریف کرده، نه تحلیل درست حسابی، نه راهکارهای کاربردی، هیچی واقعا حیف وقتو هزینه
Amir G
۱۴۰۰/۹/۱۰
فوق العاده کسل کننده. فقط اسم کتاب جذاب بود
احسان بختیاری
۱۴۰۱/۵/۲۵
به شدت توصیه میکنم که بخونید
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مثبت فکر نکنید

برای دریافت کتاب صوتی مثبت فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.