معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن: بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن: بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن: بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش

خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن به نویسندگی گابریله اوتینگن باورهای رایج و غلط درباره‌ی رسیدن به رویاها را نقد می‌کند و اهمیت نگاه واقع‌بینانه را در برابر خیال‌پردازی شرح می‌دهد. او روشی جایگزین برای مثبت‌نگری افراطی پیشنهاد می‌کند که روش مقابله‌ی ذهنی نام دارد. در این روش هم‌زمان با تصور رویاها، موانع نیز در ذهن نقش می‌بندند؛ این رویکرد به ایجاد ذهنی واقع‌نگرتر کمک می‌کند و انسان را از انفعال به سمت عمل‌گرایی سوق می‌دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن

ما در زندگی روزمره مدام با این توصیه روبه‌رو می‌شویم که: بر نکات مثبت تمرکز کنید، نیمه‌ی پر لیوان را ببینید، بر رویاهایتان متمرکز شوید. اما هیچ‌کس به ما نمی‌گوید که به موانع و چالش‌ها فکر کنیم. گویی انکار مشکلات آن‌ها را خودبه‌خود از سر راه ما کنار خواهد زد. این تفکر مثبت افراطی بیش از آنکه بر قدرت اراده و عمل ما حساب کند، به خیال‌پردازی‌مان متکی است. فرد با رویاپردازی راجع به اهداف خودْ آن‌ها را تحقق‌یافته تصور می‌کند و در عالم واقع نیازی برای تلاش جهت رسیدن به خواسته‌ها نمی‌کند. حالا کمی بیشتر متوجه می‌شویم که مثبت‌نگریِ صرف چگونه می‌تواند جای آنکه محرک باشد، عاملی بازدارنده محسوب شود.

خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن (Rethinking Positive Thinking) به نقد مثبت‌گرایی افراطی می‌پردازد و جنبه‌های آسیب‌زای آن را بررسی می‌کند. گابریله اوتینگن (Gabriele Oettingen) از بیش از بیست سال تحقیق در مبانی انگیزش انسانی استفاده می‌کند تا نشان دهد چرا خرد متعارف در این باره کوتاهی کرده است. موانعی که فکر می‌کنیم ما را از تحقق عمیق‌ترین آرزوهایمان بازمی‌دارند، در واقع می‌توانند به تحقق آن‌ها منجر شوند. رویاپردازی تمام چیزی نیست که نیاز داریم و رویاپردازان اغلب عمل‌کننده نیستند. در حالی که خوش‌بینی می‌تواند به ما کمک کند تا رنج را موقتاً کاهش دهیم و در زمان‌های چالش‌برانگیز استقامت کنیم، همچنین می‌تواند در آینده از ما آدم‌های ناامیدتر و ناراضی‌تری بسازد؛ چراکه وقتی به خود می‌آییم می‌بینیم کمتر به اهداف خود دست یافته‌ایم. گابریله اوتینگن روشی برای حل این مشکل نیز ارائه می‌دهد و آن روش «مقابله‌ی ذهنی» نام دارد.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن

گابریله اوتینگن رویکردی ارائه می‌کند که در آن بتوانیم هم‌زمان که به رویاهایمان فکر می‌کنیم، موانع را نیز در ذهن مجسم کنیم؛ این‌گونه رویاپردازیِ واقع‌گرانه‌تر باعث می‌شود در مواجهه با واقعیت بیش‌ازحد شگفت‌زده نشویم. در این روش ما پیش از آنکه دست به عمل بزنیم، با موانع به طور ذهنی روبه‌رو شده‌ایم و بخشی از ترس‌هایمان را تجربه کرده‌ایم. حالا می‌توانیم برنامه‌ریزی‌مان را از یک طرح ذهنی به برنامه‌ای ملموس و واقعی تبدیل کنیم و انرژی لازم برای انجام عمل را به دست آوریم.

خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن بر پایه‌ی آزمایشاتِ گابریله اوتینگن بر روی گروهی از مردم برای اثبات نظریه‌هایش نگاشته شده. او با شرح آزمایش‌های خود و نتایج آن‌ها، به نظریه‌ی مقابله‌ی ذهنیِ خود اعتبار می‌بخشد. این کتاب در قالب داستان‌هایی که از زندگی مردم روایت می‌کند، مقصود خود را به مخاطب می‌رساند. این اثر نکات مفید فراوانی پیرامون رویاپردازی بدون عمل، فواید رویاپردازی، چگونه فریب دادن ذهن، تعقیب هوشمندانه‌ی رویاها و... بیان می‌کند.

برای شنیدن این کتاب مؤثر می‌‌توانید به نسخه‌ای که نشر صوتی جیحون با گویندگی نسترن نجاران منتشر کرده، مراجعه کنید.

نکوداشت‌های کتاب مثبت فکر نکن

  • کتاب مثبت فکر نکن ‌به شما کمک می‌کند راهی برای بهتر اندیشیدن درمورد رویاها پیدا کنید. (PO BRONSON)
  • چگونه می‌توان از رویاپردازی به عمل رسید؟ این کتاب هیجان‌انگیز و مهم به شما نشان می‌دهد که چگونه رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید. (CAROL S. DWECK)
  • کتاب گابریله اوتینگن رویکردی جذاب برای غلبه بر چالش‌های زندگی ارائه می‌کند. (JAMES JOSEPH HECKMAN)
  • می‌خواهید سیگار را ترک کنید، وزن کم کنید، روابط سالم‌تری داشته باشید یا به‌طور موثر مذاکره کنید؟ این کتاب آسان‌خوان، بر اساس بیست سال تحقیق تجربی، به شما کمک می‌کند تا هدفتان را تعیین و موانع را تجسم کنید و سپس یک مسیر ساده برای دست‌یابی به اهداف بسازید. (GARY LATHAM)

خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن برای چه کسانی مناسب است؟

این خلاصه کتاب به کسانی که به دنبال راهکاری مؤثر و برنامه‌ای مدون برای حصول پیشرفت در زندگی خود هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن: بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش می‌شنویم

اغلب متخصصان توسعه‌ی فردی این تفکر مثبت را ارزشمند تلقی می‌کنند. از نظر آن‌ها این تفکر به شما کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس پیدا کرده و پویاتر عمل کنید. اما آیا چنین تفکری واقعاً موثر است؟

جرئت بلندنظری برای دستیابی به خودکفایی بیشتر
اگر می‌خواهید در زندگی پیشرفت کنید و به اهداف خود برسید، ظاهراً خوش‌بین بودن بهترین راه ممکن است. در واقع افراد مثبت‌گرا بیشتر این موضوع را درک می‌کنند و اعتمادبه‌نفس را به خودشان القا می‌کنند. به‌عنوان مثال در حوزه‌های تخصصی دانستن اینکه چگونه اهداف خود را بیان کنید اهمیت دارد. سیاستمداران نیز در پی ارائه‌ی چشم‌انداز آینده‌ای بهتر هستند. این امر در مورد ایالات متحده نیز صدق می‌کند. آرمان آمریکایی یعنی پذیرفتن مسئولیت سرنوشت یک فرد و حتی مسئولیتی فراتر از آن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
مزایای تفکر مثبت گمراه‌کننده است
22 دقیقه
یک فرایند شناختی که از شما می‌خواهد دست‌به‌کار شوید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن: بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش
نویسنده
مترجمبهاره رستمی
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مثبت فکر نکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.