نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی طاعون - آلبر کامو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۱۲/۵
🍁بعد از کتاب بیکانه این دومین کتاب از این نویسنده الجزایری هست که خوندم. کامو توی سال ۵۷ نوبل ادبی برده. برخلاف خیلیا که کامو رو اکسیتانسیالیم یا وجودگرا میشناسن، کامو از قول خودش یک نهیلیسم یا پوچ گراست. (کارهاش همه درون مایه ابسوردیسم یا پوچگرایی دارن). اون معتقده که حتی اگر زندگی پوچ هم ما باید زندگی رو ادامه بدیم! از نظر اون ما درمقابل پیدا کردن معنای واقعی زنذگی ناتوانیم. خیلی جالبه که این کتاب به دلیل تکرار فضاها و احساسات و ترسهای مشابه ما در زمان کرونا، فروشش توی اون تایم کرونا چندبرابر میشه!
کتاب درکل یه ریتم کندی داشت. این کتاب از سرنوشت یه دکتری به اسم ریو، که از زن خودش دوره و توی یه شهری به اسم اوران توی الجزایر، داره کار میکنه. (اوران توی واقعیت خیلی پندمیهایی مثل وبا رو پشت سر گذاشته!). مردم اوران توی همون زمان با مردن موشها متوجه اومدن طاعون میشن و آدمهای اون شهر قرنطینه میشن. یه اتفاق جالب کتاب درمورد مردی افسرده هست که در ابتدای کتاب قصد خودکشی داره، و با اومدن طاعون توی دوره اپیدمی حالش خوب میشه! چون میبینه همه مردم و جامعه مثل خودش حالشون بده! و حتی وقتی از طاعون هم جون سالم به درمیبره، آخر داستان خودکشی میکنه! دکتر هم که برگرفته از خود شخصیت خود آلبرکاموست که به هیچ دعا و کلیسایی اعتقادی نداره.
Mona abad
۱۴۰۲/۱/۲۸
ستاره آخر را برای گوینده و کتابراه دادم که اگر این اثر به صورت صوتی نبود نمی‌توانستم این کتاب را به پایان برسانم و اجرای گوینده بسیار شنیدنی است. کامو نویسنده و شخصیت بزرگی است ولی این کتاب رمانی پرکشش نیست. دیدگاه‌های نویسنده درباره انسان و جامعه دلیل خلق این اثر است.
Tayebe Moradi
۱۴۰۱/۲/۱۵
داستان شبیه ماه‌های ابتدایی شیوع کروناست و به همین خاطر راحت قابل درک هست. بنظرم به غیر از چند فصل، مابقی گیرایی نداشت و برای من کمی خسته کننده بود.
کیانا بلوکی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
این کتاب به وضوح جهل و نادانی انسان ها رو نشون میده
Dr. Anahita Akbari
۱۴۰۱/۹/۲۸
اگر بهش دقت کنید مبینید تاریخ همواره در حال تکرار است
عاطفه فرحناک
۱۴۰۱/۸/۱۹
واقعیت زمان حال و بخصوص سالهای کرونا بود
Shahla Shiri
۱۴۰۱/۹/۱۸
خیلی کش دار و حوصله سر بره
Negar jasemi
۱۴۰۱/۶/۲۲
واقعا ارزش شنیدن داره 😍👌🏻
محسن عبادیان
۱۴۰۱/۹/۱۶
گویندگی‌ها عالی بود