نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخرین انسان - مارگارت اتوود

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ن ب
۱۴۰۱/۱۱/۹
نویسنده بسیار باهوش بوده، در بازی با کلمات بی نظیر عمل میکنه، اوایل مقداری خسته کننده ست، اما گوینده کارش فوق العاده ست.
اسنومن یا غول برفی که قبل از انقراض بشر به وسیله ویروس دست ساز کرگ، با نام جیمی شناخته می‌شد، برای زنده ماندن در دنیایی تلاش می‌کنه که شاید خودش تنها انسان بازمانده در او باشه.
او علاوه بر این، رنج از دست دادن بهترین دوستش، کرِک و زنی زیبا به نام اوریکس رو نیز به دوش می‌کشه اسنومن سفری رو همراه بچه‌های اصلاح ژنتیکی شده چشم سبز کرک در محیطی وحشی رو شروع میکنه که تا چند وقت پیش، شهری بزرگ بوده و شرکت‌هایی قدرتمند با انجام روش‌های کنترل نشده‌ی مهندسی ژنتیک اون رو به نابودی کشندند، مارگارت اتوود در کتاب آخرین انسان، ما رو به آینده‌ای نزدیک می‌بره که بیشتر به یک پیشگویی اشنا شبیه هست و از طرفی هم به نوعی فانتزی و غیر از تصورات ماست.
لحن طنز کتاب خیلی لذتبخش هست، فقط کمی صبور باشید تا متوجه توالی زمانی اتفاقات بشید.
Reza Khodabakhshi
۱۴۰۱/۶/۸
نویسنده مانند پیامبری پیشگو آینده و عواقب رشد تکنولوژی و علم را ترسیم می‌کند، دنیایی خشک علمی و آکنده از خلا و عاری از ارزش‌های پیشین است و بدون وجود ارزش‌های نوین و مقبولیت یافته، علم و تکنولوژی از مرزهایی جنون آفرین، نیز عبور میکند و روزگاری را نوید میدهند که، همه چیز در گردابی وحشت آفرین و آکنده از جنونی مهار ناشدنی فرو می‌غلتد، که بنظر ناگزیر است
شادی شادباد
۱۴۰۱/۶/۸
کتاب جالبی بود
پیشگویی راجع به پیشرفت علم بود و اینکه عواقب دستکاری در طبیعت.
طولانی بود امل جذاب بود
گویندگی بی نظیر بود.
و فضای داستان رو خیلی واقعی جلوه کرده بود
ممنون کتابراه عزیز
مریم اسکندری
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
متن کتاب خوبه اما نه عالی. اینطور نیست که آدم نتونه گوش دادنش رو کنار بذاره. البته که صدای بی روح راوی هم بی تاثیر نیست!
احسان صیاد
۱۴۰۲/۳/۲۹
عالی و پر مفهوم و آینده نگر در ژانر معرکه تخیلی
Hossein Bafandeh
۱۴۰۲/۱/۹
اجرا عالی و متن ارزش گوش دادن داشت
سعید بختیاری
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اجرای عالی و داستان جذاب و لذت بخش.
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۱/۷/۱۰
یاد کتاب “دنیای قشنگ نو” افتادم.
رویا مژدهی
۱۴۰۱/۸/۱۶
بسیار زیبا وشنیدنی