معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین انسان

عکس جلد کتاب صوتی آخرین انسان
قیمت:
101400 تومان - 10.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخرین انسان

کتاب صوتی آخرین انسان رمانی تخیلی و عاشقانه به قلم مارگارت النور اتوود است. او در این اثر تأثیرگذار و پرفروش به روایت ماجرای اسنومن می‌پردازد؛ آخرین انسانی که بر زمین مانده و حالا هیچ آذوقه‌ای ندارد جز یک انبه. او در این میان بار سوگ بهترین دوست و معشوقه‌اش را نیز بر دوش می‌کشد. کتاب حاضر در فهرست «برترین آثار نویسندگان زن» قرار گرفته و عنوان بهترین رمان علمی - تخیلی گودریدز را از آن خود کرده است.

درباره کتاب صوتی آخرین انسان:

مارگارت النور اتوود (Margaret Atwood)، نویسنده‌ی برجسته‌ی کانادایی، در رمان آخرین انسان (Oryx and Crake) که آن را در سال 2003 به رشته‌ی تحریر درآورده، چشم‌انداز متحیرکننده و دلهره‌آوری از آینده‌ی بشر ترسیم می‌کند. اسنومن، که پیش از شیوع طاعون با نام جیمی شناخته می‌شد، تنها بازمانده‌ی روی زمین است. او تنهاست و بار فقدان کرگ، بهترین دوستش و اوریکس، معشوقه‌اش را به دوش می‌کشد. نویسنده در این اثر کم‌نظیر جهانی را پیش روی ما قرار می‌دهد که همچنان که ملموس و آشناست، از تصور ما بسیار فراتر است. نویسنده در این اثر دنیایی را ترسیم کرده که به آسانی می‌شود آن را به جهان امروز تعمیم داد و مصادیق فراوانی برایش یافت.

اسنومن یا آدم برفی (که سهیل سمی با خوش‌ذوقی تمام از معادل لاتین آن استفاده و از این طریق فضای خاص رمان را حفظ کرده است) هیچ ندارد که از آن تغذیه کند؛ تنها یک شکلات برای او باقی مانده بود که مورچه‌ها به درون زرورق آن هجوم بردند و حالا او فقط یک انبه دارد. یک پتو هم برای او باقی مانده بود که آن را هم از دست داد. نویسنده در اثر پیش‌رو داستانی را شرح می‌دهد که در گذشته اتفاق افتاده اما در آینده روایت می‌شود. بعید است که بتوانید پیش از به پایان رساندن رمان صوتی آخرین انسان از آن دست بکشید؛ چرا که چنان لذتی را نثار شما خواهد کرد که تا مدت‌ها از یاد نخواهید برد.

خوب است اشاره کنیم اوریکس و کریک که دو تن از مهم‌ترین شخصیت‌های کتاب هستند، از نام دو حیوان که در زمان وقوع داستان به انقراض رسیده‌اند گرفته شده است. کتاب آخرین انسان به همراه دو رمان دیگر با نام‌های آدام دیوانه و سال سیلاب مجموعه‌ای تحت عنوان «سه‌گانه‌ی مارگارت النور اتوود» را تشکیل می‌دهند.

سریال اقتباس‌شده از کتاب صوتی آخرین انسان:

سریالی با اقتباس از سه‌گانه‌ی مارگارت النور اتوود (آدام دیوانه، آخرین انسان و سال سیلاب) با همکاری شبکه Hulu در دست ساخت است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی آخرین انسان:

- جزو فهرست برترین آثار نویسندگان زن
- بهترین رمان علمی تخیلی گودریدز (2013)
- کتاب پرفروش ملی
- نامزد جایزه‌ی بوکر (2003)
- نامزد جایزه‌ی گیلر (2003)
- نامزد جایزه‌ی گاورنر جنرال (2003)
- نامزد جایزه‌ی Orange در سال (2004)
- نامزد جایزه‌ی Sunburst در سال (2004)

نکوداشت‌های کتاب صوتی آخرین انسان:

- شکوهمند. (واشنگتن‌پست)
- درخشان، برانگیزاننده، باشکوه و کاملاً وحشت‌آفرین. (Baltimore Sun)
- یکی از غافلگیرکننده‌ترین رمان‌های سال. (Economist)

کتاب صوتی آخرین انسان مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های علمی - تخیلی علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی آخرین انسان مناسب شماست.

با مارگارت النور اتوود بیشتر آشنا شویم:

مارگارت اتوود (Margaret Eleanor Atwood) که آثارش در بیش از چهل و پنج کشور منتشر شده است، نویسنده کتاب‌های داستان، شعر، مقالات انتقادی و رمان‌های گرافیکی متعددی است. او جوایز مختلفی از جمله جایزه صلح تجارت کتاب آلمان، جایزه فرانتس کافکا، جایزه یک عمر دستاورد مرکز قلم ایالات متحده آمریکا و جایزه مبتکر لس‌آنجلس‌تایمز را دریافت کرده است. بسیاری از آثار او از جمله «آزادی»، «چشم گربه»، «سرگذشت ندیمه»، «صبحانه در خانه» و «من با خرس‌ها هستم» به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌ و در دسترس خوانندگان هستند.

در بخشی از کتاب صوتی آخرین انسان می‌شنویم:

جیمی با خودش گفت پس سرهایشان چی؟ استیک که سر ندارد. سرها باعث شدند قضیه طور دیگری شود: در خیال خود حیوان‌ها را می‌دید که با چشم‌های سوزانشان، ملامتگرانه نگاهش می‌کنند. همه این‌ها، تل عظیم آتش، بوی گوشت جزغاله و از همه مهم‌تر، حیوانات گرگرفته که رنج می‌کشیدند، تقصیر او هم بود، چون برای نجات آن‌ها هیچ کاری نکرده بود. اما تل آتش در عین حال به چشم جیمی زیبا آمده بود؛ درخشان، مثل درخت کریسمس، اما درخت کریسمسی که آتش گرفته. امیدوار بود انفجاری رخ دهد، مثل فیلم‌های تلویزیون.

پدر جیمی کنارش بود و دست او را محکم گرفته بود. جیمی گفت: «منو بلند کن.» پدرش فکر کرد که او نیاز به تسلی دارد، که داشت. بلندش کرد و در آغوشش گرفت. اما از تسلی گذشته، جیمی می‌خواست صحنه را بهتر ببیند.

پدر جیمی گفت: «همیشه وقتی کارا خوب پیش می‌رہ، عاقبت این جوری می‌شه.» اما روی صحبتش با یکی از مردان جمع بود، نه با او. از صدای پدر جیمی معلوم بود که عصبانی است؛ صدای آن مرد هم موقع جواب دادن همین طور بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
انبه
43 دقیقه
تل آتش
23 دقیقه
ظهری‌ها
53 دقیقه
راکسون
18 دقیقه
کرگ
44 دقیقه
برین‌فریز
42 دقیقه
تست
34 دقیقه
اریکس
44 دقیقه
گل‌های روز
21 دقیقه
اسولتانا
42 دقیقه
خرخر گربه
51 دقیقه
سویومی
36 دقیقه
نابغه‌آباد
28 دقیقه
فرضی
49 دقیقه
پیاده‌روی
54 دقیقه
لاش‌خورنگاری
39 دقیقه
خوک کونکا
35 دقیقه
عوام‌نشین‌گردی
23 دقیقه
دیو آدم
52 دقیقه
کرگ عاشق
51 دقیقه
حباب
25 دقیقه
بت
11 دقیقه
ردپا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخرین انسان
نویسنده
مترجمسهیل سمی
راویمتین بختی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
101400 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخرین انسان

ن ب
۱۴۰۱/۱۱/۹
نویسنده بسیار باهوش بوده، در بازی با کلمات بی نظیر عمل میکنه، اوایل مقداری خسته کننده ست، اما گوینده کارش فوق العاده ست.
اسنومن یا غول برفی که قبل از انقراض بشر به وسیله ویروس دست ساز کرگ، با نام جیمی شناخته می‌شد، برای زنده ماندن در دنیایی تلاش می‌کنه که شاید خودش تنها انسان بازمانده در او باشه.

او علاوه بر این، رنج از دست دادن بهترین دوستش، کرِک و زنی زیبا به نام اوریکس رو نیز به دوش می‌کشه اسنومن سفری رو همراه بچه‌های اصلاح ژنتیکی شده چشم سبز کرک در محیطی وحشی رو شروع میکنه که تا چند وقت پیش، شهری بزرگ بوده و شرکت‌هایی قدرتمند با انجام روش‌های کنترل نشده‌ی مهندسی ژنتیک اون رو به نابودی کشندند، مارگارت اتوود در کتاب آخرین انسان، ما رو به آینده‌ای نزدیک می‌بره که بیشتر به یک پیشگویی اشنا شبیه هست و از طرفی هم به نوعی فانتزی و غیر از تصورات ماست.
لحن طنز کتاب خیلی لذتبخش هست، فقط کمی صبور باشید تا متوجه توالی زمانی اتفاقات بشید.
Reza Khodabakhshi
۱۴۰۱/۶/۸
نویسنده مانند پیامبری پیشگو آینده و عواقب رشد تکنولوژی و علم را ترسیم می‌کند، دنیایی خشک علمی و آکنده از خلا و عاری از ارزش‌های پیشین است و بدون وجود ارزش‌های نوین و مقبولیت یافته، علم و تکنولوژی از مرزهایی جنون آفرین، نیز عبور میکند و روزگاری را نوید میدهند که، همه چیز در گردابی وحشت آفرین و آکنده از جنونی مهار ناشدنی فرو می‌غلتد، که بنظر ناگزیر است
شادی شادباد
۱۴۰۱/۶/۸
کتاب جالبی بود
پیشگویی راجع به پیشرفت علم بود و اینکه عواقب دستکاری در طبیعت.
طولانی بود امل جذاب بود
گویندگی بی نظیر بود.
و فضای داستان رو خیلی واقعی جلوه کرده بود
ممنون کتابراه عزیز
مریم اسکندری
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
متن کتاب خوبه اما نه عالی. اینطور نیست که آدم نتونه گوش دادنش رو کنار بذاره. البته که صدای بی روح راوی هم بی تاثیر نیست!
احسان صیاد
۱۴۰۲/۳/۲۹
عالی و پر مفهوم و آینده نگر در ژانر معرکه تخیلی
Hossein Bafandeh
۱۴۰۲/۱/۹
اجرا عالی و متن ارزش گوش دادن داشت
سعید بختیاری
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اجرای عالی و داستان جذاب و لذت بخش.
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۱/۷/۱۰
یاد کتاب “دنیای قشنگ نو” افتادم.
رویا مژدهی
۱۴۰۱/۸/۱۶
بسیار زیبا وشنیدنی
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخرین انسان

برای دریافت کتاب صوتی آخرین انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.