نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در خیابانی که تو زندگی می‌کنی - مری هیگینز کلارک

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
شعری اولیا
۱۴۰۲/۶/۸
داستان زیبایی بود از شنیدنش لذت بردم. جزئیات داستان را هم دوست داشتم. فقط در این داستان شخصیت‌های زیادی نقش داشتند و من معمولا افراد را با هم اشتباه می‌گرفتم، یا دائم داشتم از خودم می‌پرسیدم که «این کی بود؟؟» «قبلا هم در داستان بود یا الان وارد داستان شد؟؟!» شاید برای چنین داستانی بهتر بود از دو یا چند گوینده استفاده می‌شد. البته گوینده واقعا عالی اجرا می‌کرد. اما صدای یک عالمه مرد و زن را لابلای هم اجرا کردن به نظرم از توانایی یک نفر خارج است…
و البته موضوع «استخوان‌ها» که دیگر شنوندگان هم در نظراتشون به اون اشاره کرده بودند… ظاهرا استخوان‌ها به جای نام یک نوع فضا استفاده می‌شود. من نهایتا متوجه نشدم چه نوع فضایی باید باشد. ولی واقعا چرا مترجم و… گروه تهیه کنندگان و گوینده جایگزینی برای آن پیدا نکرده اند؟؟!؟؟!
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۸/۱۸
ترجمه کتاب روان و شیوا نبود، استخوان ها؟! حیف که راوی با صدای منحصر بفردش به این فکر نیوفتاده بودن که معنی کلماتی رو که بیان میکنن بدونن حتما، استخون ها! چ معنی داره آخه؟ من دوس نداشتم، کتاب تو سلیقه من نبود، به چند علت، یک اینکه به نظرم ترجمه شیوا و روانی نداشت کتاب، دوم اینکه شخصیت پردازی ضعیف بود خیلی، سوم این مسئله که من اصلا بی هوش و حواس نیستم ولی خیلی تشخیص اسم‌ها و شخصیت‌ها برام سخت بود، بنظرم بعلت همون عدم شخصیت پردازی بود.
marjan eslami
۱۴۰۲/۴/۱۲
استخوان ها!!!
رسانه‌های گروهی!!!!
در استخوان‌ها منتظر نشسته بود!!!! (کاش یکی اینو ترجمه میکرد) مرتب در داستان تکرار میشه.
مترجم درست ترجمه نکرده اما نمیدونم چرا راوی هم به این اشتباه دامن زده؟! اول فکر کردم اشتباه شنیدم ولی بعد مرتب در داستان این کلمه در جای نامناسب تکرار شد. ترجمه کتاب ایراد داره اما داستانش جالب هست و دلت میخواد زودتر قاتل رو پیدا کنی.
Fariba
۱۴۰۲/۴/۱۲
جالب و غیر قابل پیش بینی. اصلا نمیشد حدس زد قاتل چه کسی هست! اجرای روای هم خیلی خوب و مسلط. فقط من نفهمیدم منظور از قسمتی از خانه که به نام استخوانها گفته میشد کجا هست؟ و ترجمه درست استخوانها کدام بخش خانه هست؟ به حز این مورد کوجیک بقیه داستان خیلی خوب خیلی غیر منتظره و باب طبع طرفداران کتابهای معمایی و جنایی هست مسلما از شنیدن و زمانی که براش میگذارید پشیمان نخواهید شد
الهه اسماعیلی
۱۴۰۲/۹/۱۸
کتاب عالی بود و غیر قابل پیش‌بینی اما متاسفانه در ترجمه خطا داشت، احتمالا کلمه سالن یا اتاق بزرگ رو استخوان ترجمه کرده بود نمیدونم ربطش چی بود کاش خانم خواجه نصیر اصطلاح درست رو به کار می‌بردند ویا حداقل در ابتدای داستان توضیح مختصری درباره این موضوع داده میشد.
چندتا خطای ریز دیگه م داشت
ولی روی هم رفته داستان عالی بود
هاله ک
۱۴۰۲/۷/۱۷
داستان جالبی بود درباره اصطلاح اتاق استخوان‌ها برای من هم سوال پیش اومده بود و کمی سرچ کردم، فکر می‌کنم منظور آن اتاقیه که در این خانه‌ها استخوان حیوانات شکار شده مثل گوزن یا ماهی به دیوار آویزان میکنن، شومینه و مبل راحتی داره و مثل هال ماست. البته اگر اشتباه میکنم تصحیح بفرمایید. (بسیار هم ناپسنده)
عسل
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
جنایی، هیجانی، معمایی و جذاب با پایانی که اصلا نمی‌تونی حدس بزنی. موضوع راجع به یک سری قتل زنجیره ایه با شرایط کاملا یکسان که در طی چندقرن اتفاق میوفته که این باعث مطرح شدن بحث تناسخ میشه. صدا گذاری خیلی عالی بود و بخاطر اسامی زیاد ممکنه اسمها رو قاطی کنید پیشنهاد میکنم حتما کتاب رو گوش کنید
فرحناز اشرفی
۱۴۰۲/۶/۲۴
داستان قوی با پردازشی واقعی با نیم نگاهی به فرا روان شناسی که تا قسمت‌های آخر داستان حدس آنکه قاتل چه کسی است بسیار سخت می‌باشد. نویسنده با ذکاوت سعی می‌کند مسئله تناسخ را مطرح کند و با ابهامی که در آخر داستان بدان می‌پردازد سعی در غلغلک دادن ذهن ناباور خواننده دارد.
صدای گوینده نیز بسیار عالی است.
Nasim.Nili
۱۴۰۲/۵/۶
کتاب خیلی جالبی بود. از روند داستان خوشم اومد. فقط معنی استخوان ها رو نمیفهمم! مثلا میگه در استخوان ها نشسته بود! یا در استخوان ها منتظر بود! به یه قسمتی از خونه اشاره داره ولی من نفهمیدم که این مشکل برای ترجمه نادرسته! به جز این مورد کتاب عالی بود. گوینده عالی بود. من لذت بردم از گوش دادن بهش
آناهیتا ایزدی
۱۴۰۲/۵/۱۷
قسمت آخر کتاب برام جالب بود که خانم وکیلی که روی پرونده کار میکرد به تناسخ اعتقاد نداشت ولی در آخر عکس خانوادگی قدیمی رو که دید متوجه شد همان روسری که قاتل دکتر رو خفه کرده در عکس خانوادگی قدیمیه صد سال پیش خانواده قاتل هست
لیلی حسنزاده
۱۴۰۳/۱/۸
من فکر نمی‌کردم به غیر از آگاتا کریستین و کانن دویل نویسنده‌ی دیگه آیی بتونه به این خوبی رمان جنایی بنویسه.... فوق‌العاده بود.
داستانی غیر قابل پیش بینی و جذاب...
صدای خانم خواجه نصیر هم مثل همیشه بی نظیر و جذاب
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۳/۲۸
من تمام آثار ماری هیگینز کلارک رو که ترجمه شده قبلا خوندم و همشون فوق‌العاده جذاب هستند
خوشحالم که نسخه صوتی این داستان رو شنیدم
و اجرا هم بسیار روان و خوب بود البته بدون اشکال نبود
ممنون
پریسا صمدی
۱۴۰۲/۵/۱
بسیار جالب بود ولی خوانشگر افتضاح. انگار دارن اخبار میگن. واقعا از سر اجبار گوش کردم چون پول داده بودم!! ااصلا نتونستم با خواجه نصیر ارتباط برقرار کنم.
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۵/۹
راوی خوبه داستان گیرا و پر تعلیقه و آدم رو واسه ادامه ش ترغیب می‌کنه جمله پایانیش رو دوست داشتم آدم یه جوری می‌شد. ولی نمی‌دونم استخوان دیگه کجای خونه ست!!!
مریم اسدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
با سپاس فراوان از کتابراه
کتابی جنایی معماییه شگفت انگیز که آدم را به دنبال خود میکشد من که خیلی خوشم اومد، صدای راوی هم که عالی
پريا رضايي
۱۴۰۲/۴/۴
با سلام به کتابراه
من تم معمایی جنایی خیلی دوس دارم و کتابش رو قبلا خونده بودم و الانم شنیداریش رو با خوانش زیبای راوی
عالی بود
azadeh dezhkam
۱۴۰۲/۸/۱۵
با وجود اشکالاتی که در خواندن این کتاب وجود داشت من دوست داشتم و دوبار شنیدم.... جالب و سرگرم کننده بود
نسیم نوروزبیگی
۱۴۰۲/۶/۱۴
روند داستان خیلی خوب بود و شنوده رو ترغیب میکرد دنبال داستان برود. اهنگها هم به خوبی انتخاب شده بودند.
رویا مظفری طباطبایی
۱۴۰۲/۵/۲۸
خوانش خوب و عالی بود اسامی بسیار زیاد و باید توجه زیادی به اسامی میشد ولی چون نمیتونستی حدس بزنی بسیار جالب بود
Laya
۱۴۰۲/۴/۸
خیلی جالب بود سیر داستان طوری بود که همش دوس داری دنبالش کنی و چند جا هم سورپرایزت میکنه، گویندگی هم خیلی عالی بود
تانی حیدری
۱۴۰۲/۵/۶
من بیشتر بخاطر صدای خانم خواجه نصیر کتاب و گوش دادم. ژانر پلیسی و معمایی
ندا مفرد
۱۴۰۲/۵/۳
خوب بود فقط بنظرم خیلی شخصیت‌ها زیاد بود یکم دقت بیشتری میخواد
رضا مفتون
۱۴۰۲/۴/۲۳
داستان خوب بود و اجرا عالی بود. پنج امتیاز را به اجرا دادم
کیوان پیشکاری
۱۴۰۲/۹/۱۲
عالی بود واقعا لذت بردم و تا آخر با اشتیاق خواندم