معرفی و دانلود خلاصه کتاب بودا و کله خراب: هنر پنهانی موفقیت

عکس جلد خلاصه کتاب بودا و کله خراب: هنر پنهانی موفقیت
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بودا و کله خراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بودا و کله خراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب بودا و کله خراب: هنر پنهانی موفقیت

خلاصه کتاب بودا و کله خراب نوشته‌ی ویشن لخیانی به شما یاد می‌دهد چطور از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید، به طوری که احساس عذاب‌آورِ کار کردن نداشته باشید. این میکروکتاب یک راهنمای ساده در قالب نکات کاربردی است و باعث می‌شود به درستی در مسیر موفقیت قدم بردارید و به چیزهایی که دوست دارید دست یابید. این اثر یکی از عناوین پرفروش نیویورک‌تایمز، یو اس ای تودی و وال‌استریت ژورنال است.

درباره‌ی خلاصه کتاب بودا و کله خراب:

کتاب پیش رو شما را راهنمایی می‌کند تا سطح بالاتری از بهره‌وری در کار را تجربه کنید و در آن نقطه است که درک متفاوت‌تر و بهتری از آگاهی به دست خواهید آورد. درواقع در چنین شرایطی علاوه‌بر آنکه بر دیگران قدرت اثرگذاری دارید، می‌توانید بدون سختی، آرام و رو به جلو در حرکت باشید. در این وضعیت شما می‌فهمید که دو حالت زیبای انسان بودن را با هم ادغام کرده‌اید که نویسنده چنین ادغامی را بودا و کله خراب نام‌گذاری می‌کند.

ویشن لاخیانی در مقدمه‌ی کتاب بودا و کله خراب (The buddha and the badass) می‌گوید: «من در طول عمرم انسان‌های مختلفی را ملاقات کردم، از میلیاردرها گرفته تا معلم‌های معنوی در کوه‌های چین. در این دیدارها به این کشف رسیدم که انسان‌های فوق‌العاده واقعاً سخت کار نمی‌کنند، بلکه روی تغذیه، حالت‌های خاص درونی خودشان و هویت‌هایی تمرکز دارند که اجازه می‌دهد زندگی برای آن‌ها بدون اینکه زحمت زیادی بکشند، شکوفا شود.»

حالا وقت آن رسیده است که یک کار مهم را پیش ببرید. باید نیرو و جادوی درونی خود را بیابید تا عملکرد در کارتان دچار تغییر و دگرگونی شود و این گونه حتی برای اطرافیان‌تان هم به فردی الهام‌بخش تبدیل شوید. اگر به اطراف می‌نگرید تا مسئولیت خود را به فرد دیگری واگذار کنید، اکنون وقت آن رسیده که با خودِ بزرگ و قدرتمندتان ارتباط ایجاد کنید. بنگرید که شخص پیشرو شما چه کسی است، یکی را انتخاب کنید و هویت خاص خودتان را خلق کنید.

زمان آن فرا رسیده که از خودتان سؤال کنید قصد دارید چه رهبری باشید و در این زندگی چه تجربیاتی به دست آورید؟ دوست دارید چه میراثی برای فرزندان‌تان به یادگار بگذارید تا با آن شما را به یاد آورند؟ اکنون زمان آن فرا رسیده که با هم همراه شویم و کار را برای خودمان آسان کنیم.

باید باور داشته باشید که می‌توانید زندگی مورد علاقه خود را بسازید که در آن وقتی کار می‌کنید احساس کنید که کار نمی‌کنید! این کتاب شما را به این درجه می‌رساند.

کتاب بودا و کله خراب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودسازی علاقه دارید، مطالعه‌ی کتاب بودا و کله خراب می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

با ویشن لخیانی بیشتر آشنا شویم:

او کارآفرین، نویسنده و سخنران انگیزشی مالزیایی و یکی از پایه‌گذاران و مدیرعامل شرکت مایندولی محسوب می‌شود. سازمان او برای تربیت و نیرومندسازی افراد و کمک به آنان برای دستیابی به ظرفیت‌های کامل خود ایجاد شده است. ویشن لخیانی (Vishen Lakhiani) علاوه بر کارآفرینی، نویسنده موفقی هم به شمار می‌رود که موفق شده دو کتاب مهم و مشهورِ «بودا و کله خراب» و «راز ذهن شگفت‌انگیز» را منتشر کند. این دو اثر خیلی زود در دنیا به شهرت رسیدند و به زبان‌های گوناگون ترجمه شدند.

در بخشی از خلاصه کتاب بودا و کله خراب می‌خوانیم:

در یک روز عادی در سال 2003 بعد از اینکه والدینم را در مالزی ملاقات کردم به فرودگاه رفتم تا به خانه خودم به نیویورک بازگردم. وقتی به فرودگاه رفتم و به بخش مهاجرت رسیدم، به جای اینکه مهر همیشگی را روی پاسپورت بزنند ناگهان من را به بخش حراست منتقل کردند.

به دو دلیل مضطرب بودم. یکی اینکه کیفم در محل تحویل بار مانده بود و دوم اینکه اصلاً نمی‌دانستم برای چه من را به این بخش راهنمایی کردند. 3 ساعت گذشت و افسر نامی را صدا زد: «آقای ویشن محمد.» مطمئن نبودم که من را صدا می‌زند یا نه. دوباره همان نام را صدا زد و کس دیگری بلند نشد و من جلو رفتم.

به سمت محفظه شیشه‌ای رفتم و گفتم آیا منظور شما «ویشن مهندَس بود یا محمد؟» افسری که پاسپورت را در دست داشت گفت: «مهندَس، محمد یا هر چی...» این موقعیت کاملاً ظالمانه بود. البته باید بدانید که در آن زمان من نام میانی پدرم را داشتم که مهندَس نام داشت. این یک نام معمولی هندی بود. شباهت هجای آن به محمد باعث می‌شد که بدگمانی رخ دهد.

افسر گفت: «متأسفانه باید به شما بگویم که نام‌تان در فهرست افراد تحت مراقبت است. احتمالاً به این دلیل که در مالزی متولد شده‌اید.» به افسر گفتم: «اما نام من محمد نیست و نزدیک به 9 سال است که در اینجا زندگی می‌کنم.» به طور کلی دولت فهرستی از مسلمانان تحت تعقیب شناسایی شده را در لیستی قرار داده بود تا از حملات تروریستی جلوگیری کند. البته من مسلمان نبودم اما با این وجود اسم من در این فهرست قرار داده شده بود.

البته باید بدانید که فقط 18 ماه از حملات تروریستی 11 سپتامبر گذشته بود و آمریکا کاملاً در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برد تا جلوی رخدادهای اتفاقی را بگیرد. اما من مرتکب خلافی نشده بودم که به خاطر خطر امنیتی بازداشت شوم. در سال 2008 از این فهرست حذف شدم و در سال 2013 مشخص شد که این برنامه فایده‌ای ندارد و به کلی حذف شد. البته در سال 2018 ترامپ دوباره آن را اجرا کرد و شکست خورد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: آهن‌ربا شدن
اثر روح خود را آشکار کنید
کشف اثر روح‌تان
دانه شما چیست؟
نیروهای پنهانی که تصمیم‌های شما را هدایت می‌کنند
فصل دوم: متحدهای خود را جذب کنید
صدای درونی
راهکار اول: بیانیه
راهکار دوم: چرای بزرگ خودتان را کشف کنید
راهکار سوم: بینش مشخص خودتان را بسازید
فصل سوم: قدرت خود را پیدا کنید
چهار عنصری که کار را متحول می‌کند و باعث می‌شود نتایج تقویت شوند
فصل چهارم: ارتباطات عمیقی ایجاد کنید
علم ارتباط
کار، قبیله امروز است
فصل پنجم: حرفه‌ای شدن در تأثیرناپذیر بودن
فصل ششم: رشد را به هدف نهایی خود تبدیل کنید
فصل هفتم: مأموریت خود را عاقلانه انتخاب کنید
فصل هشتم: تبدیل شدن به یک رویاپرداز، ادغام بودا و کله‌خراب برای تغییر دادن دنیا
رویاپردازی درونی خودتان را فعال کنید
به عنوان مغز، یکپارچه عمل کنید
هویت‌تان را ارتقا دهید
شتاب در مقابل هدایت
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب بودا و کله خراب: هنر پنهانی موفقیت
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب بودا و کله خراب

عادل آتشین
۱۴۰۱/۴/۲۸
متفاوت و دوس داشتنی،، حتما بخون که ضرر نمیکنی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب بودا و کله خراب

برای دریافت خلاصه کتاب بودا و کله خراب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.