معرفی و دانلود خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

عکس جلد خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد، نوشته‌ی آلبرت الیس و آرتور لانگ، درباره‌ی کنترل خشم و خویشتن‌داری است. برای این‌که بتوانیم از شرِّ حرص خوردن و عصبانیتی که کار هرروزه‌ی همه‌ی ما شده‌ است خلاص شویم، باید با استفاده از تمرین‌های کاربردی این اثر زندگی خود را تغییر دهیم.

درباره‌ی خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

ما در زندگی روزمره گه‌گاه دچار خشم و ناراحتی می‌شویم و این امری طبیعی است؛ چراکه احساس خشم یکی از احساسات بنیادین ما انسان‌هاست، اما اگر هرروز بر مقدار این خشم افزوده شود و ما را تبدیل به یک آدم عصبانی و خشمگین کند، آن‌گاه چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد (How to Keep People from Pushing Your Buttons) نوشته‌ی آلبرت الیس (Albert Ellis) و آرتور لانگ (Arthur lange) بر آن است تا با ارائه‌ی مجموعه‌ای از تمرینات کنترل خشم به ما نشان دهد که منشأ این خشم و نفرت بیرون از خودمان نیست و باید ریشه‌های آن را در خود پیدا کنیم تا بتوانیم با کنترل آن بر خود و اعصابمان مسلط شویم.

احساس رنجش از دیگران و خشم باعث افسردگی ما می‌شود؛ بسیاری از تحقیقات نشان داده‌اند که مردم در شهرهای بزرگ در حال عصبانی‌تر شدن هستند و بر میزان خشمشان آگاهی ندارند. در نتیجه، مقدار زیادی خشم روی‌ هم جمع می‌شود و این تلنبار شدن اعصاب‌خردی سبب آشفتگی و عدم ثبات در زندگی می‌شود. آلبرت الیس و آرتور لانگ در خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد، توضیح می‌دهند که برای آرامش داشتن و عصبانی نشدن آن‌هم وقتی کسی سعی دارد اعصاب شما را، خواسته یا ناخواسته، به هم بریزد نیازی به مثبت اندیشی و روان‌شناسی‌های ساده‌انگارانه ندارید بلکه تنها باید بدانید چطور رفتار کنید و واکنشتان چگونه باشد تا هم خودتان احساس رهایی و تخلیه‌ی احساسات کنید و هم فرد مقابل متوجه رفتارش شده باشد؛ البته این توضیح را به‌عنوان نشان دادن درس عبرت به او برداشت نکنید؛ بلکه می‌فهمید از چه کسانی دوری‌کنید، چگونه احساساتتان را بروز دهید، از طرز تفکری که شما را آزار می‌دهد و به نقطه‌ضعف شما تبدیل شده خلاص شوید و در نهایت، با استفاده از تکنیک‌هایی که در این خلاصه کتاب ارائه شده، واکنشی منطقی از خودتان بروز دهید.

نویسندگان خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد معتقدند ما دکمه‌هایی داریم که به اعصاب ما متصل هستند و هرکسی در طول روز ممکن است این دکمه‌ها را فشار دهد و اعصاب ما را به هم بریزد؛ از یک فرد غریبه در خیابان گرفته تا همکار و دوستانمان. چیزی که در این کتاب یاد می‌گیریم کنترل و تسلط بر خود است؛ تا واکنش‌های شدید نشان ندهیم و عجولانه از کوره درنرویم. این کتاب در نهایت، سبب می‌شود احساس خوبی به خود داشته باشیم و نگذاریم کسی اعصابمان را به هم بریزد.

خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد نوشته‌ی آلبرت الیس و آرتور لانگ با ترجمه‌ی گروه مترجمانِ انتشارات سبکتو عرضه شده است.

خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های روان‌شناسی و کنترل خشم توصیه می‌شود.

با آلبرت الیس بیشتر آشنا شویم

آلبرت الیس روان‌شناس و روان‌درمانگر آمریکایی است. الیس شیوه‌ی درمانی رفتار عاطفی منطقی (REBT) را پایه‌گذاری کرده. او مدرک کارشناسی‌ارشد و دکترای روان‌شناسی بالینی از دانشگاه کلمبیا دارد و از هیئت روان‌شناسی حرفه‌ای آمریکا (ABPP) گواهینامه دریافت کرده است. او را به‌ طور کلی یکی از مبتکرانی می‌دانند که روان‌درمانی را متحول کرده. بر اساس یک نظرسنجی حرفه‌ای در سال 1982، از روان‌شناسان آمریکایی و کانادایی، او دومین روان‌درمانگر تأثیرگذار در تاریخ در نظر گرفته شد؛ کارل راجرز در این نظرسنجی رتبه‌ی اول را کسب کرد و زیگموند فروید در رتبه‌ی سوم قرار گرفت. Psychology Today اشاره کرد که هیچ فردی حتی خود فروید، تأثیر بیشتری نسبت به الیس بر روان‌درمانی مدرن نداشته است.

در بخشی از خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد می‌خوانیم

برقراری ارتباط در زندگی زناشویی یکی از سخت‌ترین ارتباطات است. گاهی اوقات زوجین وقتی زندگی خود را شروع می‌کنند، اختلافات‌شان هم آغاز می‌شوند. اینکه از هم توقع عالی بودن داشته باشید خوب است، اما یادتان باشد که اختلاف در هر رابطه‌ای وجود دارد. باید بدانید که زندگی زناشویی تنها وقتی موفق می‌شود که شما بتوانید اختلافات، تعارضات و مشکلات خود را با کمترین میزان درگیری و اعصاب خوردی، برطرف کنید.

لئو بوسکالیا (Leo Buscaglia) در مقاله‌ای با عنوان «باور کنید یا نکنید» به خوبی پنج عامل ضروری برای داشتن یک ارتباطی خوب را بیان کرده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

عامل اول: گفتگو برای داشتن یک ارتباط خوب مفید است. در اغلب موارد ما ادعا داریم که معنای گفتگو را به خوبی درک می‌کنیم. تا وقتی بتوانید حرف بزنید، این قدرت را دارید که برای اختلاف‌تان راه‌حلی پیدا کنید. اگر مدام با هم دعوا کنید و هر کدام در مقابل دیگری حالت دفاعی بگیرید، هرگز نمی‌توانید با هم گفتگو کنید. اگر این روند ادامه پیدا کند، روابط‌تان به کلی تحلیل می‌رود.

عامل دوم: شوخ‌طبعی برای بهبود کیفیت یک رابطه بسیار مفید است. حالا از خودتان بپرسید که آیا شوخ‌طبع هستید؟ بوسکالیا معتقد است که باید کمی از جدی‌ بودن خود کم کنیم تا خشکی رابطه‌ای از بین برود.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: چگونه به اشخاص و موضوعات مختلف اجازه می‌دهیم که دکمه‌های اعصاب ما را فشار دهند؟
چهار احساس ویرانگر
اصول اولیه دکمه فشار «ABC»
تمرین‌ها
فصل دوم: باورهای نامعقولی که باعث می‌شوند به دیگران اجازه دهیم تا اعصاب‌مان را به هم بریزند
تمرین‌ها
فصل سوم: ترجیحات واقع‌بینانه، جایگزینی مناسب برای تفکر نامعقولی که باعث ناراحتی ما می‌شود
تمرین‌ها
فصل چهارم: 10 باور نامعقولی که با استفاده از آن‌ها به اشخاص و موقعیت‌های مختلف اجازه می‌دهید تا اعصاب شما را به هم بریزند
باور اول: همیشه نگران این هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند
باور دوم: من نباید در هیچ کدام از امور مهم زندگی با شکست روبه‌رو شوم
باور سوم: اشخاص و موضوعات باید همانطوری که من می‌خواهم، باشند
باور چهارم: اگر سه رخداد بد پشت سر هم رخ دهند، آن وقت همه را سرزنش می‌کنم
باور پنجم: اگر در مورد حوادث غیرعادی یا احساسی که کسی نسبت به من دارد به شکلی وسواس‌گونه نگران باشم، اوضاع بهتر خواهد شد
باور ششم: برای هر مشکل راه‌حل کاملی وجود دارد و من باید سریع آن را پیدا کنم
باور هفتم: اجتناب از موقعیت‌ها و مسئولیت‌های دشوار از روبه‌رو شدن با آن‌ها خیلی بهتر است
باور هشتم: اگر خودم را درگیر هیچ موضوعی نکنم، هرگز ناراحت نمی‌شوم
باور نهم: عواملی که باعث می‌شوند اینگونه رفتار کنم، به خاطر گذشته من است
باور دهم: اشخاص و موضوعات بد نباید وجود داشته باشند، آن‌ها من را ناراحت می‌کنند
تمرین‌ها
فصل پنجم: چگونه تفکر نامعقول را تغییر دهید: چهار قدم به سمت موفقیت
تمرین‌ها
فصل ششم: چگونه در محل کار اجازه ندهیم چیزی اعصاب‌مان را به هم بریزد؟
کار خراب کن
تمرین‌ها
فصل هفتم: همسران: اصلی‌ترین عامل به هم ریختن اعصاب
احساساتم را جریحه‌دار نکن
تمرین‌ها
فصل هشتم: فرزندپروری: آزمون یکی به آخر
درگیری بین برادرها و خواهرها
تمرین‌ها
فصل نهم: افزایش عواملی که باعث می‌شوند اعصاب‌تان به هم بریزد
مجرد بودن
تمرین‌ها
فصل دهم: در مقابل آن بایستید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد
نویسنده،
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات187
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

فاطمه حمزه ای
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتاب سه نوع تفکر ویرانگر رو به ما معرفی میکنه که باعث میشن نتونیم رفتار مناسب و معقول از خود نشان بدیم و حاوی تمرین‌هایی برای خلاصی از شر این تفکرات مخرب هست، کتاب به ما می‌آموزه که بین واکنش‌های احساسی افراطی و آدم آهنی بودن (بی حس بودن و واکنش نشون ندادن) قسمتی وجود داره که اگه به کار بگیریم اولا احساسات خودمون رو تخلیه میکنیم و دوما موقعیت رو مدیریت میکنیم و توانایی صحبت کردن برای این که دیگه اجازه ندیم چنین موقعیت ناراحت کننده‌ای پیش بیاد رو پیدا میکنیم، با توجه به این که چنین امور کاربردی که باید در مدرسه آموزش داده میشده و این اتفاق نیفتاده امروزه ما در کشور خودمون با یک جمعیت عظیم عصبی که واکنش‌های احساسی افراطی دارن روبرو هستیم و عصبانیت ملت ما روز به روز بیشتر میشه حتی در جزئی‌ترین امور زندگی این عصبانیت به حد انفجار میرسه و باعث دعوای لفظی و فیزیکی میشه که واقعا تأثیرات مخرب و ناراحت کننده‌ای روی هر دو طرف ماجرا داره؛ بیاید این کتاب رو بخونیم و خودمون رو آموزش بدیم و طرز رفتار درست و همینطور دوری از رفتارهای ویرانگر رو یاد بگیریم
Aghdas moosavi
۱۴۰۲/۶/۱۶
کتاب خوبی بود با توجه به اینکه متن کتاب بسیار مختصر و خلاصه شده است اما نکات خوبی در آن مطرح گردیده و در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که باید بیشتر به اعصابمان مسلط باشیم و موارد مختلف باعث عکس العمل نادرست از طرف شخص خودمان نشود. ممنون از کتابراه که شرایط مطالعه کتاب چه به صورت متنی و صوتی را فراهم نموده تا زمینه مطالعه کردن بیشتر گردد
محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۲/۶/۳۰
گاهی دانستن همین جزییات منجر به پیشگیری از ارتکاب جرم و جنایت خواهد شد. زندگی خردمندانه و آگاهانه مستلزم یادگیری، تمرین و تبدیل شدن به انسان دیگری است.
اکیدا توصیه به خواندن دارم.
یلدا سیفی نسب
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کتابیه که بنظرم ارزش خوندن داره قطعا.... و بنظرم به درد همه میخوره چون کم و بیش همه خطای شناختی داریم و با مطالعه این کتاب بیشتر متوجه خطاهای شناختی مون میشیم.
نوید ودادی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
کتابی جالب. نسخه چاپی رو مطالعه کردم. ولی نیاز به تمرین مباحث به صورت مستمر وجود داره وگرنه تاثیری نخواهد داشت
Rezaparvaneh
۱۴۰۲/۹/۲۲
از اونجایی که میکروتابه زیاد وقتتو نمی‌گیره و لازم نیست خیلی حوصله به خرج بدی برای خواندش نسبت به این‌ها کتاب مفیدیه
فروغ
۱۴۰۳/۲/۳
کتاب به نکات عالی و قابل توجهی توجه میکنه ارزش خوندن داره کاش بشه بهش عمل کرد
Mostafa Rhanama
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
عالی بود. کسی‌ نمیتونه اعصابم رو به هم بریزه. چون اول خودم به هم میریزم اعصابم رو
رحمن پورنادری
۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام. آرامش رابه آدم برمیگردونه خصوصا روزهایی که اعصاب آدم بهم ریخته است
اکبر ایزدی
۱۴۰۲/۹/۳
در خلاصه کتابها سعی شود در حد یک یا دو خط به موارد جزیی اشاره شود
M.Eivazi
۱۴۰۲/۸/۱۴
به نظر من کتاب یجورایی همه چیزو پیچونده بود خوب مسایل و تو ضیح نداده بود
Elyas mohamadpur
۱۴۰۲/۹/۱۵
من خیلی ادم عصبی‌ای هستم و این کتاب بی تاثیر نبوده برام
H_moradi
۱۴۰۳/۱/۳
فوقالعاده و لایک فراوان 🌹👍
Leila nasiri
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کتاب جالبی بود، خلاصه بود ولی خوبه
شبناز رضایی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
خیلی کتاب جالب و کاربردی هستش
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

برای دریافت خلاصه کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.