معرفی و دانلود خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست: با درست تصمیم گرفتن کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید

عکس جلد خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست: با درست تصمیم گرفتن کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست: با درست تصمیم گرفتن کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید

خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست نوشته استیفن پی. رابینز به یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که در زندگی به آن احتیاج داریم می‌پردازد: مهارت کاربردی تصمیم‌گیری و مهارت حل مساله. رابینز در این میکروکتاب پرفروش وجوه مختلف تصمیمات را شرح داده و ابزارهایی پیشنهاد می‌دهد که تا به کمک آن‌ها بهترین تصمیم ممکن را برای زندگی‌مان بگیریم.

درباره‌ی خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست

همه‌ی ما در ابتدای جوانی، 17 یا 18 سالگی، مجبور بودیم تصمیم بزرگی بگیریم: انتخاب رشته و دانشگاه. تصمیمی که مسیر زندگی‌مان را مشخص کرد و تا سال‌ها تحت‌تأثیر قرارمان داد. اما، آیا به این فکر کرده‌ایم که معیارمان برای انتخاب رشته یا دانشگاه چه بوده؟ حتماً معیارهایی داشته‌ایم ولی احتمالا به همه‌ی آن‌ها آگاه نبودیم و غریزی و ابتدایی در فرآیند تصمیم دخالتش دادیم. میکروکتاب تصمیم‌گیری به روش درست (Decide & Conquer: Make Winning Decisions and Take Control of Your Life) دقیقاً روی همین نکته دست می‌گذارد. رابینز معتقد است که یکی از دلایل اصلی اشتباهات مکرر ما در تصمیمات، به مبهم بودن اصول و معیارهای تصمیم و در حقیقت فقدان مهارت تصمیم‌گیری بازمی‌گردد. این شیوه به تصمیمی غیرعقلانی و احتمالاً نتیجه‌ای ناامیدکننده منتهی می‌شود.

ایده‌ی میکروکتاب تصمیم‌گیری به روش درست، شناخت موانع تصمیم و برطرف کردن آن‌هاست. استیفن پی. رابینز (Stephen Robbins) خیلی فشرده خطاها و اشتباهات رایج تصمیم‌گیری را بیان می‌کند و بعد شیوه‌ی مقابله با آن‌ها را می‌گوید. او سوالات مهمی می‌پرسد: چرا همه تصمیمات ما عقلانی نیستند؟ چه‌کار کنیم که عقلانی‌تر شوند؟ شخصیت ما چطور روی تصمیمات‌مان تأثیر می‌گذارد؟ چطور تصمیمات پیچیده را برای خودمان ساده کنیم؟ و چطور از خطاها و انحرافات مرسومی که باعث تصمیمات بد می‌شوند اجتناب کنیم؟

بخشی از تصمیمات اشتباه ناشی از رفتارهای فردی نادرست است. تغییر و اصلاح آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی شیوه‌ی تصمیم‌گیری را هم بهبود دهد. میکروکتاب ساده و قابل‌فهم رابینز در مهارت تصمیم‌گیری کمک زیادی به ما می‌کند و می‌توان ازش در تصمیمات ساده تا تصمیم‌های چندمعیاره استفاده کرد.

درباره‌ی مجموعه‌ی میکروکتاب

میکروکتاب‌های سبکتو، چکیده و فشرده‌ی کتاب‌های اصلی محسوب می‌شوند و طوری طراحی شده‌اند که در کمتر از یک ساعت خوانده شوند. ایده‌ی این مجموعه، ارائه‌ی مختصر و مفید محصول برای کسانی است که فرصت و تمرکز کافی برای خواندن کتاب‌ها را ندارند.

در نکوداشت خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست

  • گرفتن تصمیم‌های مهم برای‌تان سخت است؟ اگر جواب‌تان «خب، آره و نه» است، به این کتاب احتیاج دارید. (جوئل سیگل، برنامه تلویزیونی صبح‌بخیر آمریکا)

خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تصمیم‌گیری به روش درست برای کسانی که به مدیریت و رفتار سازمانی علاقه دارند بسیار کاربردی است. همینطور کسانی که در زمینه‌های روانشناسی و رفتارشناسی و اصول تصمیم‌گیری مطالعه دارند، حتما از مطالعه‌ی این کتاب بهره خواهند برد.

با استیفن پی. رابینز بیشتر آشنا شویم

استیفن پی. رابینز در سال 1943 در لس‌آنجلس آمریکا به دنیا آمد. دکترایش را از دانشگاه آریزونا گرفت و در دانشگاه‌های نبراسکا، کونکوردیای مونترئال و سن‌دیگو تدریس کرد. او در سال 2014 جایزه دستاورد جهانی دانشگاه سن‌دیگو را بدست آورد.

رابینز در زمینه‌ی مدیریت و رفتار سازمانی از محبوب‌ترین نویسندگان جهان محسوب شده و کتاب‌هایش بسیار پرفروش است. او کتاب‌های زیادی تالیف کرده که بیش از 12 میلیون نسخه از آن‌ها فروش رفته، به ده‌ها زبان ترجمه شده و در بیش از 1000 دانشگاه در کشورهای مختلف دنیا تدریس می‌شوند.

ار کتاب‌های دیگر استیفن پی. رابینز می‌توان به کتاب «حقیقت در مورد مدیریت کردن مردم... و چیزی به جز حقیقت»، کتاب «آموزش مهارت‌های بین فردی: نکاتی برای مدیریت افراد در محل کار» و کتاب «مدیریت امروز!» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست می‌خوانیم

تصور کنید که می‌خواهید یک تلویزیون خریداری کنید. به یکی از بهترین فروشگاه‌هایی که در بازار وجود دارد می‌روید. انتخاب‌هایی پیش‌روی شما قرار دارند که آن‌ها را با توجه به معیارهایی که تعیین کرده‌اید می‌سنجید. مثلا قیمت، رنگ، سایز و برند تلویزیون مورد نظر را مورد بررسی قرار می‌دهید. در نهایت یک گزینه که بیشترین امتیاز را آورده برای شما باقی می‌ماند و تلویزیون مورد نظر خود را خریداری می‌کنید.

اما اگر فرآیند تصمیم‌گیری شما به سه یا چهار گزینه ختم شد، باید بدانید که هر کدام از گزینه‌های باقی مانده می‌توانند بهترین انتخاب باشند. چون تفاوتی که بین گزینه‌ها وجود دارد بسیار کم‌اهمیت است و می‌توانید آن را نادیده بگیرید و از بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید.

براساس شواهد موجود، ما در بسیاری از تصمیم‌های خود به راه‌حل‌هایی که رضایت‌بخش هستند، بسنده می‌کنیم. همین موضوع باعث می‌شود که سراغ بهترین راه‌حل‌های موجود نرویم. ما تا زمانی به جست‌وجوی خود ادامه می‌دهیم که بتوانیم به گزینه‌ای برسیم که با مشخصات و ویژگی‌هایی مورد نظرمان کاملا مطابقت داشته باشد. آن وقت آن را انتخاب می‌کنیم.

اگر در زندگی تصمیم‌هایی گرفته‌اید که اثربخشی کافی را نداشته‌اند، نشان ‌دهنده این است که از میان‌برهای نامناسبی برای تصمیم گرفتن استفاده کرده‌اید که باعث شده از نتیجه نهایی تصمیمی که گرفته‌اید رضایت نداشته باشید. به همین دلیل همواره تاکید داریم که قبل از گرفتن هر تصمیمی فرآیند اولویت‌بندی را انجام دهید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول. تصمیم‌گیری، زندگی شما را پی‌ریزی می‌کند
کندوکاو برای عقلانیت
چرا منطقی بودن دشوار است؟
فصل دوم. شما از چه سبکی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنید؟
شناخت و درک سبک تصمیم‌گیری
آیا شما ریسک‌پذیر هستید؟
ریسک‌پذیری چه مفهومی دارد؟
چه کسی سرنوشت شما را کنترل می‌کند؟
آیا شما کارهایتان را با تاخیر انجام می‌دهید؟
آیا شما با عجله عمل می‌کنید؟
آیا شما می‌توانید احساسات خود را به خوبی کنترل کنید؟
درک احساسات
آیا شما بیش از اندازه به خودتان مطمئن هستید؟
درک تصویر شخصیت شما
فصل سوم. خطاها و انحراف‌های تصمیم‌گیری که بیشتر افراد مرتکب آن می‌شوند و نحوه غلبه‌بر آن‌ها
روبه‌رو شدن با مشکل اطمینان بیش از حد به خود
کار امروز را به فردا موکول نکنید: تمایل به تنبلی
من همین حالا آن را می‌خواهم! تمایل به لذت آنی
نقطه پایان هر کاری به نقطه شروع آن بستگی دارد: اثر تکیه‌گاهی
من به چیزی که می‌بینم، کاملا اعتقاد دارم: تمایل به ادراک گزینشی
من چیزی را که می‌خواهم بشنوم، می‌شنوم
شما نیمه پُر لیوان را می‌بینید یا نیمه خالی آن را؟ انحراف ناشی از چارچوب
به تازگی شما چه کاری برای من انجام داده‌اید؟ انحراف در دسترسی به اطلاعات
نگاه‌ها این قدرت را دارند که فریبنده باشند: انحراف ناشی از قیاس به نمونه
مشاهده الگویی‌هایی که در آن‌ها شانسی بودن وجود خارجی ندارد: روبه‌رو شدن با حوادث اتفاقی
آن چیزی که از دست رفته همیشه فراموش نخواهد شد: شناخت هزینه‌های از دست رفته
سخت نگیر: خطای جستجوی محدود
از دست دادن منطق در حین مبارزه: خطای درگیری احساسی
چه کسی را مقصر می‌دانید؟ تمایل به خودخواهی
از همان اول می‌دانستم: انحراف ادراک
فصل چهارم. نصیحت‌هایی که حتی مادرتان هم به شما نگفته‌
اهداف و اولویت‌های روشن و مشخص می‌توانند انتخاب‌ها را راحت‌تر کنند
تصمیم نگرفتن خودش یک تصمیم است
تصمیمات به صورت جداگانه گرفته نمی‌شوند
همه تصمیم‌ها مهم نیستند
اطلاعات بیشتر الزاما بهتر نیستند
تصمیماتی که در گذشته گرفتید را دوباره مرور و زنده نکنید
انسان‌های موفق، خطرپذیر هستند
اشتباه کردن اشکالی ندارد، در غیر این صورت کسی نمی‌توانست شکست را تجربه کند
تجربه‌ها می‌توانند تصمیم‌گیری را بهبود ببخشند، اما نه برای همیشه
فصل پنجم. سخن پایانی
جایی که تحت تاثیر هستید، چگونه تصمیم می‌گیرید؟
خلاصه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست: با درست تصمیم گرفتن کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات215
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست

برای دریافت خلاصه کتاب تصمیم‌گیری به روش درست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.