معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول: آموزه‌هایی فراتر از زمان در باب ثروت، حرص و شادی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول: آموزه‌هایی فراتر از زمان در باب ثروت، حرص و شادی
قیمت:
۷۰۰۰ 3500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول: آموزه‌هایی فراتر از زمان در باب ثروت، حرص و شادی

خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول تصورات شما را درباره موضوع پول تغییر می‌دهد. مورگان هاوزل با استفاده از بیانی ساده و روشن، مفاهیم پیچیدهٔ امور مالی را به شما آموزش می‌دهد. با شنیدن این کتاب پرفروش ساختار ذهنی نوینی نسبت به این پدیده پیدا می‌کنید و مسیر ثروت و خوشبختی واقعی را می‌یابید.

درباره خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول:

آیا شما هم در اکثر مواقع تصمیمات نادرستی درباره وضعیت مالی خود می‌گیرید و مرتب دچار مشکلات مربوط به پول و مادیات می‌شوید؟ خب این مسئله طبیعی است و به‌خصوص در این جهان مدرن که تعداد معاملات تجاری رو به فزونی است و مسائل مالی روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شوند، نیاز است که مهارت‌های خود را در این زمینه بهبود ببخشید.

هرچقدر هم باهوش و دارای ذکاوت باشید، مدیریت صحیح پول و مسائل مالی کار دشواری است و نیاز به مهارت در رفتارهای مالی دارد. هرکسی که تکنیک‌های خاص در این زمینه را یاد بگیرد، می‌تواند به‌راحتی به فردی ثروتمند تبدیل شود. برای یادگیری این مهارت‌ها می‌توانید کتاب روان‌شناسی پول (The psychology of money) را گوش کنید.

مورگان هاوزل نام این مهارت‌های خاص را «روان‌شناسی پول» گذاشته و سعی کرده در قالب داستان‌های مختلف، این مسائل را برای شما شفاف‌سازی کند. با شنیدن این کتاب متوجه می‌شوید که ضرر و سود در سرمایه‌گذاری‌ها یا بدهی‌های کلان هیچ ارتباطی با دانستن نرخ‌های بهره و این چیزها ندارد. بلکه شیوه تفکر و خوش‌بینی افراد است که وضعیت مالی آن‌ها را تعیین می‌کند.

نوع رفتار شما کیفیت مدیریت مالی‌تان را مشخص می‌کند و تا زمانی که خودتان را تغییر ندهید نمی‌توانید به آن سطح از ثروت که مدنظرتان است برسید. نویسنده این پیام مهم را می‌رساند که بدون هیچ آموزش مالی می‌توانید با تعمق خود به موفقیت برسید و دیگر با مشکلات مالی مثل بدهی یا ضرر زیاد مواجه نشوید.

هاوزل عقیده دارد مدیریت مالی یک امر کاملاً روان‌شناختی است و با نگاهی نو به علوم ریاضی و فیزیک، فرضیهٔ نوین خود را پایه‌گذاری می‌کند. با یادگیری مهارت‌های ارائه شده در این کتاب می‌توانید بفهمید چرا اکثر سرمایه‌گذاران در شرایط کسادی همه چیز را می‌فروشند و چرا برخی از افراد برای به‌دست‌آوردن سرمایه‌های کلان همه چیز خود را به خطر می‌اندازند.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول:

- این یکی از مهم‌ترین و بهترین کتاب‌های مالی در طول سال‌های اخیر است. (Wall Street Journal)

- این کتاب پر از ایده‌های جالب است و اقدامات عملی پیچیده‌ای ارائه می‌دهد. خواندن این اثر به هر کس که می‌خواهد با پول ارتباط بهتری برقرار کند، به‌شدت توصیه می‌شود. (Atomic Habits)

- مورگان هاوزل نویسندهٔ بی‌نظیری است که می‌تواند مسائل سخت را با روایتی جذاب قابل‌درک کند. کتاب روانشناسی پول اثر کم حجمی به شمار می‌آید و درک شما را در مسائل مالی افزایش می‌دهد. (Thinking in Bets)

خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول مناسب چه کسانی است؟

آن دسته از افرادی که قصد دارند در مسائل مالی خود پیشرفت کنند، می‌توانند از اطلاعات مفید این کتاب بهره‌مند شوند.

با مورگان هاوزل بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده پیش از این، ستون‌نویس و روزنامه‌نگار نشریات «ماتلی فول» و «وال‌استریت ژورنال» بوده است. او همچنین افتخاراتی زیادی همچون دریافت جایزه سیدنی نیویورک‌تایمز و جایزه انجمن ویراستاران و نویسندگان تجاری را در کارنامهٔ خود داشته است. مورگان هاوزل (Morgan Housel) همچنین دو بار به‌عنوان نامزد نهایی جایزهٔ جرالد لوب برای روزنامه‌نگاری انتخاب شد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول می‌شنویم:

ما که هشتمان گروِ نُه‌مان است و چشم‌انتظار آخر بُرجیم؛ بنابراین، پس‌انداز برای ما رؤیاست؛ احتمال افزایش حقوق هم که ناچیز است؛ از عهدهٔ تعطیلاتِ خوب، ماشینِ جدید، بیمهٔ درمانی، یا خرید منزل در محله‌ای امن هم که برنمی‌آییم؛ پس نمی‌توانیم بدون آنکه زیر بار بدهی‌های هنگفت برویم، فرزندمان را به دانشگاه بفرستیم. شمایی که کتاب‌های مالی را می‌خوانید، اکنون صاحب چیزهایی هستید یا احتمال به‌دست‌آوردنش برای‌تان زیاد است؛ ولی ما که هیچ‌کدام را نداریم، تنها زمانی می‌توانیم رؤیای داشتنِ همهٔ چیزهایی را که شما دارید و قدرش را نمی‌دانید، در سر بپرورانیم و لمس کنیم که بلیت بخت‌آزمایی می‌خریم. ما بهای یک رؤیا را می‌پردازیم و شما ممکن است درکی از آن نداشته باشید؛ زیرا همین حالا، در رؤیای ما زندگی می‌کنید. به همین دلیل هم ما نسبت به شما بلیت‌های بیش‌تری می‌خریم.

لازم نیست چنین استدلالی را بپذیرید؛ خرید بلیت بخت‌آزمایی در شرایط بدِ مالی، ایدهٔ افتضاحی است؛ اما تا حدودی علت ادامهٔ فروش این بلیت‌ها را می‌فهمم و این ایده که «کاری که شما می‌کنید احمقانه است؛ اما تا حدودی دلیلش را می‌دانم»، ریشهٔ بسیاری از تصمیمات مالی ما را آشکار می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه
6 دقیقه
بخش یک: هیچکس احمق نیست
7 دقیقه
بخش دو: اقبال و بداقبالی
9 دقیقه
بخش سه: قناعت کجاست؟
2 دقیقه
بخش چهار: بهره‌ی مرکب
13 دقیقه
بخش پنج: ثروتمند شدن دربرابر ثروتمند ماندن
4 دقیقه
بخش شش: آزادی
6 دقیقه
بخش هفت: ثروت دیدنی نیست
5 دقیقه
بخش هشت: پس‌انداز
2 دقیقه
بخش نه: مستدل یا معقول
2 دقیقه
بخش ده: شگفتانه
4 دقیقه
بخش یازده: امکان اشتباه
1 دقیقه
بخش دوازده: تو تغییر می‌کنی
4 دقیقه
بخش سیزده: هرچیزی قیمتی دارد
5 دقیقه
بخش چهارده: من و شما
8 دقیقه
بخش پانزده: افسون بدبینی
6 دقیقه
بخش شانزده: آنگاه که همه چیز را باور خواهید کرد
1 دقیقه
بخش هفده: حسن ختام
1 دقیقه
درباره‌ی ما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول: آموزه‌هایی فراتر از زمان در باب ثروت، حرص و شادی
نویسنده
مترجمزهره نوروزی
راویاحسان اطهری
ناشر صوتی ماهنامه ره آورد مدیریت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، خلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰ 3500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول

Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۲۴
یک کتاب فوق العاده زیبا و جوندار و تأثیرگذار به نام روانشناسی پول اثر مورگان هاوزل که نحوه ثروتمند شدن وارن بافت را نشان میدهد.
علاوه بر نحوه پولدار شدن وارن بافت بلکه نحوه ثروتمند شدن از طریق دو مهارت درآوردن پول و دیگری نگهداری پول میپردازد و در پولدارشدن خواننده بسیار تأثیرگذار است.
محمد زارعی
۱۴۰۱/۱/۱۳
بسیار کتاب عالی است دیدگاهی که در مورد قناعت بیان کردن بسیار بی نظیر بود و هم چنین در مورد نحوه ایجاد حباب قیمت که در یک جمله می‌توان گفت از ماست که بر ماست هم چنین نحوه تفکری من رو در مورد پس انداز بن کل عوض کرد عالی بود.
فاطمه منصوری
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خیلی از مسائل ساده رو بیان میکه که ما به سادگی از روشون رد میشیم
و این که قناعت داشته باشیم و خیلی از مخارج و هزینه‌های که الان داریم بیشتر به خاطر حرص و طمع و چشم و هم چشمیه در کل عالی بود
Karin
۱۴۰۱/۱۲/۳
چه قدر جذاب وقتی ما میفهمیم شاید مقصر فقر اکنون ما یک رویداد غیرقابل کنترل بوده، همیشه قرار نیست در تجارت همه چیز با شمارش و محاسبه غیرقابل انکار، کنترل بشه.
عالی بود
محمد حسنوند حیدرخانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
واقعا کمک کننده است ولی خوب کمه اما اولین کتابیه که مستقیم در مورد پول کمکت میکنه. بیشتر کتاب‌ها هی میگن ثروت یعنی سلامتی. ثروت یعنی فکر مثبت و...
پنی هستم
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب بسیار جالبی بود مخصوصا بخش‌هایی که از افراد ثروتمند دنیا نقد می‌شد.
صدای گوینده هم بسیار رسا و با طرز بیان عالی بود.
حانیه طیبی
۱۴۰۱/۳/۲۲
خیلی خاص نبود اما خب بدم نبود در کل میگفت باید دیدمون به پول یه چیزی بین سیاه و سفید باشه و اینکه طمع کار نباشیم و قناعت رو بشناسیم
علیرضا ارزنده
۱۴۰۱/۲/۲۸
من این میکروتاچ را دوست نداشتم و لذت چندانی نبردم. شاید به این دلیل که اصل کتاب را ندیده‌ام و فقط خلاصه را به شکل صوتی تجربه کردم
دنیا سعادتی
۱۴۰۲/۸/۳
من خودم خوشم اومد از سادگی خلاصه بودن کتاب. به ویژه مثال‌هایی که از وارن بافت زده بود خیلی قابل ملموس تر شده بود
زهره افشار
۱۴۰۳/۱/۲۲
به نظرم عالی و سودمند می‌باشد و توانایی انسان را در جذب پول بیشتر و هدفمندانه تر می‌کند.
وحیدملائی
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتاب خوبیه اما کتاب کاملی نیست و انگار کتاب پیش نیازیه برای کتاب‌هایی مثل بیندیشید و ثروتمند شوید
داود اسدپور
۱۴۰۱/۶/۸
سلام بهترین راوی که صدای رسا ک قوی و قشنگ رو مغز آدم میکنه احسان اطهری هستش مچکرم ازش
الهه ایزدی
۱۴۰۱/۳/۱۴
به عمق ماهیت پول توجه می‌کنه نه نگاه عامی که مردم بهش داره و این به جذابیتش اضافه می‌کنه
Omidreza
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب ساده‌ای برای یکبار گوش دادن خوبه برای کسانی که کتاب‌های قوی نخوندن
پروین محمدپور
۱۴۰۲/۲/۱۴
بیشتر برای بچه‌های که دنبال کسب وکار هستن مطالب سودمندی دارد
مشاهده همه نظرات 58

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی روانشناسی پول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.