معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس: جلسه‌ی اول مشاوره‌ی مدیریت استرس دکتر آلن الکین

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس: جلسه‌ی اول مشاوره‌ی مدیریت استرس دکتر آلن الکین
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس: جلسه‌ی اول مشاوره‌ی مدیریت استرس دکتر آلن الکین

شناسایی استرس اولین قدم مهم برای کاهش تنش در زندگی است. آلن الکین در خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس کمک می‌کند تا با درک دلایل و نشانه‌های استرس بتوانیم ابزار مناسبی برای آرام کردن ذهن و بدن پیدا کنیم. از نظر او تخیل و آرامش عضلانیِ پیش‌رونده کلید رهایی از استرس و اضطراب هستند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس

تقریباً همه‌ی افراد در لحظاتی از زندگی خود احساس استرس می‌کنند و نمی‌شود کسی را پیدا کرد که از تجربه‌ی اضطراب و استرس شکایت نکند. آلن الکین (Allen Elkin) در خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس (Getting Started with Stress Management) که بخش اول کتاب (Stress Management For Dummies) است به سراغ رویکرد سه مرحله‌ای مدیریت استرس می‌رود. ازنظر او با رسیدن به تعادل در استرس و اندازه‌گیری آن می‌توان راه‌های مفید زیادی برای مقابله با استرس پیدا کرد.

ممکن است فکر کنید پیشرفت فنّاوری باعث کاهش سطح استرس در میان انسان‌ها شده است، اما آلن الکین معتقد است زندگی انسانی روزبه‌روز استرس‌زاتر می‌شود. در خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس محرک‌های مختلف استرس و شیوه‌های روبه‌رو شدن با آن‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد. عوامل استرس‌زا و محرک‌هایی وجود دارند که انواع مختلفی از استرس را ایجاد می‌کنند. عوامل استرس‌زا ممکن است به شکل فشارهای کاری، نگرانی‌های مالی، محدودیت زمانی یا مسئولیت‌های ارتباطی نمود پیدا کند و محرک‌ها می‌توانند تجربه‌های خاص‌تری مثل بیماری، بیکاری، تولد نوزاد جدید یا پرداخت قسط باشند.

نکته‌ی مهم در خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس این است که از نظر آلن الکین استرس قابل مدیریت و حل کردن است. او معتقد است که ما نیاز به پیدا کردن ابزارهای مناسب کاهش استرس داریم. با فهمیدن این موضوع که استرس چگونه به وجود می‌آید می‌توانیم اولین گام برای کنترل آن را برداریم. تشخیص استرس‌هایی که برای ما مفید هستند و استرس‌هایی که باید مدیریت شوند گام دوم در مسیر کاهش استرس مضر است.

وجود استرس و مکانیسم‌های مربوط به آن بخش موردنیاز در بدن انسان است. ما باید بتوانیم کارکردهای مفید استرس را درک کنیم تا در لحظات استرس‌زا بتوانیم بهتر با آن کنار بیاییم. مشکل افراد از کنترل خارج شدن استرس در زمان‌های خاص است. خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس کمک می‌کند علائم و محرک‌های استرس در زندگی خود را شناسایی کنیم. آلن الکین ما را با ابزارهای مدیریت استرس مانند استرس سنج و مجله‌ی استرس آشنا می‌کند. شناخت بهتر استرس باعث می‌شود راه‌های مؤثری برای مقابله با آن پیدا کنیم.

خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس بخشی از مجموعه کتاب‌های دامیز است که تنها توسط انتشارات آوند دانش در فارسی منتشر می‌شود. این خلاصه کتاب صوتی را شیدا سرمدی ترجمه کرده و استودیو نوار آن را با صدای پیمان قریب پناه و سحر بیرانوند تهیه و تولید کرده است.

درباره مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه‌ کتاب‌های دامیز (For Dummies) کتاب‌های آموزشی در زمینه‌های مختلفی هستند که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. در این مجموعه کتاب‌ها مسائل متنوع با زبانی ساده و قابل‌فهم به‌نوعی توضیح داده می‌شود که بتواند هم افراد مبتدی و هم متخصص را با خود همراه کند. کتاب‌های بسیاری از این مجموعه به فارسی ترجمه شده‌اند. مجوز انحصاری انتشار این مجموعه در ایران در اختیار انتشارات آوند دانش است. کتاب‌های «ابر غذاها»، «پرورش خشم»، «زندگی کم‌خرج» و «قدرت اراده» بخشی از کتاب‌های این مجموعه هستند.

در نکوداشت کتاب مدیریت استرس

  • این کتاب راه‌های عمل‌محور بسیاری را برای مقابله با اضطراب به شما ارائه می‌دهد. (آلبرت الیس، روان‌شناس و نویسنده‌ی آمریکایی)

خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس برای چه کسانی مناسب است؟

خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس برای کسانی که قصد دارند درک بهتری از چرایی استرس و اضطراب خود پیدا کنند مفید است. اگر قصد دارید به‌راحتی شیوه‌های مدیریت استرس خود را بیابید از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

با آلن الکین بیشتر آشنا شویم

آلن الکین روان‌شناس بالینی، درمانگر معتبر و مدیر مرکز مشاوره و مدیریت استرس در شهر نیویورک است. او به‌عنوان متخصص در زمینه‌ی استرس و اختلالات عاطفی در برنامه‌های تلویزیونی و نشست‌های زیادی دعوت شده است. آلن الکین کارگاه‌ها و سخنرانی‌های فراوانی برای سازمان‌ها و شرکت‌های حرفه‌ای، ازجمله انجمن پزشکی معاصر آمریکا، اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر و شرکت بورس نیویورک گذاشته است. «تسهیل شهری: ‌زندگی بدون استرس در شهر بزرگ (Urban Ease: Stress-Free Living in the Big City)» و «آرامش در شهر» کتاب‌های دیگر آلن الکین درزمینه‌ی استرس است که خوانندگان زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس می‌شنویم

برای درک اینکه چرا استرس یک واکنش تطبیقی و مفید می‌تواند باشد باید به زمان‌های دور سفر کنید. بیایید تصور کنیم که شما غارنشین هستید. تصور کنید به میلیون‌ها سال قبل زمانی که آدم‌ها در غار زندگی می‌کردند سفر کردید. بدنتان را با یک پلاس کهنه پوشانده‌اید و چماق به دست در جنگل پرسه می‌زنید. یک روز معمولی را می‌گذرانید و غیر از مشکلات رایج غارنشینی چیزی نیست که از عهده‌اش برنیایید. یکهو سروکله‌ی یک ببر تیزدندان پیدا می‌شود. شما حالتی را تجربه می‌کنید که واکنش بجنگ یا فرار کن نام دارد. فوراً باید تصمیم بگیرید که یا بمانید و مبارزه کنید یا پا به فرار بگذارید. که اینجا کار عاقلانه فرار است.

بدن به یک واکنش استرسی خودکار مجهز است که شما را آماده می‌کند یکی از این دو کار را انجام دهید. یعنی به‌اصطلاح شما کاملاً برانگیخته می‌شوید. اما وقتی‌که شما در این موقعیت قرارگرفته‌اید بدنتان چه واکنشی از خودش نشان می‌دهد؟

وقتی در حالت بجنگ یا فرار کن قرار دارید سرعت شما به‌طور طبیعی زیاد می‌شود. اول‌ازهمه بدنتان نشان می‌دهد که استرس دارید. ممکن است متوجه بشوید که سریع‌تر از همیشه نفس می‌کشید و دستانتان سرد شده یا عرق کرده است. این کمترین پاسخ شماست. اگر می‌توانستید داخل بدنتان را ببینید متوجه تغییرات دیگری نیز می‌شدید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
45 دقیقه
شناخت استرس
2 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی شناخت استرس: جلسه‌ی اول مشاوره‌ی مدیریت استرس دکتر آلن الکین
نویسنده
مترجمشیدا سرمدی
راویسحر بیرانوند، پیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی شناخت استرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.