معرفی و دانلود رمان جنایت و مکافات

عکس جلد رمان جنایت و مکافات
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی رمان جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی رمان جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی رمان جنایت و مکافات

راسکولنیکف از مهم‌ترین شخصیت‌های جهان ادبیات محسوب می‌شود که توسط فئودور داستایوفسکی در کتاب جنایت و مکافات خلق شده است. او جوانی است که پس از ارتکاب به قتل، با تأثیرات این ماجرا بر روح و روان خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. این رمان جنایی از مشهورترین آثار نویسنده‌ی خود و درعین‌حال از مهم‌ترین آثار کلاسیک تاریخ ادبیات روسیه و جهان به‌شمار می‌آید که از زمان نگارش خود تاکنون، الگو و منبع الهام نویسندگان بسیاری بوده است.

درباره‌ی کتاب جنایت و مکافات

هفت سال پیش از نگارش کتاب جنایت و مکافات (Crime and Punishment)، فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky) در نامه‌اى به برادر خود، نوشته بود که طرح کلی چنین داستانی را در زندان و در دورانى که با درد و دریغ و سرخوردگى روزگار مى‌گذرانده، در ذهن خود خلق کرده است. او نوشته بود که این اثر، اقرارنامه‌اى‌ست در شکل رمان که قصد دارد آن را با خون دلش بنویسد. سرانجام او محصول نهایی این طرح را در سال 1866 به انتشار رساند. رمان جنایت و مکافات روایت زندگی دانشجویی به نام راسکولنیکف است که طبق انگیزه‌هایی که خودش هم از ماهیت آن‌ها خبر ندارد، مرتکب قتل می‌شود. او زن رباخواری را همراه با خواهرش، که به‌صورت تصادفی در زمان وقوع قتل در صحنه حاضر بوده، به قتل می‌رساند و سپس خود را از خرج کردن پول و جواهراتی که از خانه‌ی آن‌ها برداشته، ناتوان می‌بیند و آن‌ها را پنهان می‌کند.

در ادامه‌ی کتاب جنایت و مکافات، پس از چند روز بیماری و بستری شدن شخصیت اصلی داستان در خانه، راسکولنیکف آرام‌آرام به این باور می‌رسد که هر شخصی که می‌بیندش به او مظنون است و در نهایت کارش به جنون می‌کشد. در میان کوران این حوادث بیرونی و ذهنی، راسکولنیکف عاشق سونیا، دختری که به‌خاطر مشکلات مالی خانواده‌اش دست به تن‌فروشی زده، می‌شود. فئودور داستایوفسکی این رابطه را به‌عنوان نمادی از مهر خداوندی نسبت به یک انسان خطاکار در نظر گرفته و نشان می‌دهد که سرانجام همین عشق، نیروی رستگاری‌بخش روح انسان خواهد شد.

فئودور داستایوفسکی مخاطبان کتاب جنایت و مکافات را با دو نوع جنایت روبه‌رو می‌کند. یکی از این دسته جنایت‌ها از راسکولنیکف سر زده و دیگری از شخصیتی به نام سویدریگالوف. این دو شخصیت، هر کدام ایده‌ای از «برتر بودن» را در سر دارند و در نهایت به تنهایی کامل و جدایى از جامعه مى‌رسند و هر یک، سرنوشت خاص خود را پیدا می‌کنند. راسکولنیکف تنهایى را تاب نمى‌آورد و با پناه جستن به عشق و اعتراف به گناه، دوباره به جامعه‌ى انسانى بازمى‌گردد. اما سویدریگالوف که مختصات این جهان را نمی‌شناسد، حتی در قلمروی عشق نیز مى‌خواهد اِعمال اراده کند. به همین دلیل از این قلمرو رانده مى‌شود، و در نهایت ناچار می‌شود که فضای دیگری را برای اعمال اراده‌ی خود پیدا کند؛ فضایی که دیگر مختص انسان‌های برتر نیست؛ قلمرویی که سرنوشت محتوم همه‌ی انسان‌هاست.

فئودور داستایوفسکى زمانى به نگارش کتاب جنایت و مکافات دست زد که رویدادها و مضامین آن را طى دوره‌ای بیست‌ساله، با گوشت و پوست و استخوان خود آزموده بود. جنایت آرمان‌خواهانه، از مفاهیم مهم اندیشه‌ى انقلابى در روزگار او محسوب می‌شد و او هم شخصاً درگیر این پدیده شده بود. اما داستایوفسکی تنها اندیشمند و نویسنده‌ای نبود که ذهنش با چنین مضامینی درگیر می‌شد. مضمون فلسفى دیگرى که هم‌زمان با طرح این اثر، در اندیشه‌ى فلسفى غرب شکل گرفت، مفهومی بود تحت عنوان «اَبَرانسان». پیش از نویسنده‌ی بزرگ ادبیات روسیه، هگل، فیلسوف برجسته‌ی آلمانى، در آثار خود به طرح مختصات کلى این انسان برتر پرداخته بود.

هگل ابرانسانى طرح کرده بود، حامل مقاصد شرافت‌مندانه و ارجمند؛ انسانى که مى‌گفت اگر هدف، شریف و متعالى باشد، وسیله‌ى رسیدن به آن، حال هرچه که می‌خواهد باشد، توجیه‌پذیر و منطقى‌ست. ابرانسان هگلی، انسانى بود برتر از انسان‌هاى عادى، با اهداف شریف، برین و انسان‌ساز که تنها در جهت خیر و صلاح بشریت گام برمى‌داشت و دغدغه‌اش شریف و متعالى بودن این هدف بود. بر اساس نظریه‌ى این فیلسوف، اگر آرمان شریف یا آسمانى باشد، کشته شدنِ هزاران یا حتی میلیون‌ها انسان در راه آن ایرادی ندارد. فریدریش نیچه نیز، فیلسوف و متفکر بزرگ دیگری در جهان غرب بود که چندی بعد از نگارش رمان جنایت و مکافات توسط فئودور داستایوفسکی، به طرح نظریه‌ی خود در باب ابرانسان پرداخت.

فریدریش نیچه، به طرح مشخصات یک ابر انسان دیگر همت گماشت؛ انسانى که خواست و هدفش «قدرت» بود؛ انسانى که بى‌خدا شده بود و حال مى‌بایست خود تبدیل به خدا شود. او باید از وضعیت خدایان، یعنی وضعیت بی‌دردی برخوردار می‌شد. درواقع ابر انسان هگل نیز براى رسیدن به هدفش و تحقق آرمان شریف و متعالى خود، نیازمند قدرت بود و براى رسیدن به این قدرت، استفاده از هر وسیله‌ای را مجاز مى‌دانست. به این ترتیب، این دو اندیشه، با همه‌ى وجوه متمایز خود، سرانجام به یک نقطه مى‌رسیدند: قدرت‌خواهى. اما خواست هر قدرتى، بدون دست زدن به جنایت، رویایى‌ست پوچ و بى‌معنا. پس آرمان (به هر شکل و به هر نام)، جفتِ جنایت است. و این همان چیزی است که فئودور داستایوفسکی در رمان مشهور خود به نمایش می‌گذارد. گفتنی‌ست که کتاب جنایت و مکافات را انتشارات نگاه با ترجمه‌ی اصغر رستگار به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب جنایت و مکافات

  • از مهم‌ترین آثار تاریخ ادبیات روسیه و جهان
  • برنده‌ی نوزدهمین دوره‌ی کتاب سال ایران در سال 1379 و بهترین ترجمه در حوزه ادبیات داستانی
  • این رمان توسط تعداد زیادی از بهترین و توانمندترین مترجمان کشورهای مختلف به انواع زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.

نکوداشت‌های کتاب جنایت و مکافات

  • شخصیت راسکولنیکف در رمان جنایت و مکافات، محصول شرایط زمانه و جامعه‌ی خود بود و درون‌مایه‌ی اصلی کار فئودور داستایوفسکی، فقر و نتایج آن. نقطه‌ی درخشان و فوق‌العاده‌ی کار داستایوفسکی، به تصویر درآوردن واقعیت اجتماعی معاصرش در جنایت و مکافات است. (دمیتری پیساروف، منتقد ادبی)
  • نقطه‌ی درخشان کار فئودور داستایوفسکی در رمان جنایت و مکافات، نه در به تصویر کشیدن جبر اجتماعی، بلکه در هم‌دلی و درک بالای او نسبت به کاراکتر اصلی خود نهفته است. این داستان، هجونامه یا سرزنش‌نامه‌ای علیه نسل جوان نیست، بلکه مرثیه‌ای برای آن است. (نیکلای استراخوف)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب جنایت و مکافات

رمان جنایت و مکافات تاکنون در ساخت فیلم‌های سینمایی، تئاترها و آثار فراوان دیگری مورد اقتباس قرار گرفته است که در این قسمت به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فیلم صامت راسکولنیکف (Raskolnikow) به کارگردانی روبرت وینه (Robert Wiene)، محصول سال 1923 در کشور آلمان
  • فیلم جنایت و مکافات (Crime and Punishment) به کارگردانی آکی کائوریسماکی (Aki Kaurismäki)، محصول سال 1983 در کشور فنلاند
  • فیلم تریلر - رمانتیک امتیاز نهایی (Match Point) از وودی آلن (Woody Allen)، محصول سال 2005، با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون و جاناتان ریس میرز
  • فیلم ایرانی جنایت به کارگردانی محمدعلی سجادی، محصول سال 1382، با بازی شهرام حقیقت‌دوست و میترا حجار
  • فیلم ایرانی پل خواب به کارگردانی اکتای براهنی، محصول سال 1393، با بازی ساعد سهیلی و هومن سیدی

کتاب جنایت و مکافات برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن رمان جنایت و مکافات از نویسنده‌ی بزرگ ادبیات روسیه، فئودور داستایوفسکی را به تمام علاقه‌مندان و مخاطبان ادبیات جهان اکیداً توصیه می‌کنیم. چراکه این کتاب تأثیری مهم و غیرقابل‌انکار بر جریان تاریخ ادبیات و هنر پس از خود، در تمام جهان داشته است.

در بخشی از رمان جنایت و مکافات می‌خوانیم

«فردا سرِ ساعت هفت. یکی هم از طرف آن‌ها می‌آید. بعدش می‌توانی خودت تصمیم بگیری.»

زنش اضافه کرد: «یک فنجان هم چای می‌خوری، جانم.»

لیزاوتا، طوری که انگار هنوز مطمئن نیست، گفت: «باشد، می‌آیم» و سلانه‌سلانه راه افتاد که برود.

راسکولنیکف هم فی‌الفور دور شد و دیگر چیزی نشنید. آرام و بدون جلب توجه از کنارشان رد شده بود، طوری که یک کلمه را نشنیده نگذارد. اما رفته‌رفته حیرتش به نوعی دلهره بدل شد، مثل اینکه مهره‌ی پشتش هم به مورمور افتاده بود. فهمیده بود، ناگهان، به شکلی کاملاً غیرمنتظره فهمیده بود که روز بعد، سرِ ساعت هفت بعدازظهر، لیزاوتا، خواهر پیرزن، تنها هم‌خانه‌ی پیرزن، در خانه نخواهد بود؛ و از این قرار، سر ساعت هفت، پیرزن در خانه تنهای تنها است.

تا خانه چندمتری بیشتر فاصله نداشت. مثل آدم محکوم به مرگی وارد اتاقش شد. به هیچ چیز فکر نمی‌کرد، یعنی اصلاً فکرش از کار افتاده بود؛ اما یک‌مرتبه با همه‌ی وجود احساس کرد که آزادی تعقل یا آزادی اراده از او سلب شده و قرارومدار همه چیز، به‌ناگاه و به‌طور قطعی، گذاشته شده است.

معلوم است! گیرم تصمیم می‌گرفت نقشه‌اش را عملی کند، گیرم سال‌ها منتظر فرصت مناسب می‌نشست، باز هم نمی‌توانست مطمئن باشد که فرصتی مساعدتر از این به چنگش می‌افتد، فرصتی که حالا، چنین مفت به چنگ آمده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابرمان جنایت و مکافات
نویسنده
مترجماصغر رستگار
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات711
زبانفارسی
شابک978-964-351-739-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات رمان جنایت و مکافات

FARIBA AKBARI
۱۳۹۸/۱۱/۲۶
در مورد داستایفسکی شخص انتظار دارد با یک خدا روبرو شود ولی به یک انسان روبروست نیچه گفته داستایفسکی تنها کسی است که چیزی در روان شناسی به من اموخت و آندره ژید گفته انقدر که من از داستایفسکی روان شناسی اموختم از هیچ جا نیاموختم انسان میتواند از حیوانات پست تر و پایین تر و از فرشته‌ها بالاترباشد دائم جایگاه انسان در نوسان است و این درست ان چیزی است که دررمانهای داستایفسکی به چشم میخورد و درواقع این وضعیت بشر است بعنوان مثال در رمان جنایات و مکافات راسکول نیکوف چون عدالت خواه است از فرشته بالاتر است و به خاطر قاتل بودن از حیوانات پایین تر است داستایفسکی در ابتدای داستان هدف راسکول نیکوف و قاتل بودن او را نشان میدهد در حالیکه از نظر داستان نویسی کلاسیک خواننده نباید قاتل را در ابتدا بشناسد، نویسندگان کلاسیک سعی کرده‌اند از طریق گمنام نگه داشتن قاتل خواننده را تا اخر کتاب پیش ببرند ولی داستایفسکی در اینجا کاملا برعکس رفتار کرده و خواننده را واداشته با راسکول نیکوف همزاد پنداری کند او عمل قتل را به خواننده القا میکند حتی خواننده راسکول نیکوف را در قتل محق میداند جایی که راسکول نیکوف میگوید من یک زالو را از بین بردم خواننده با او همدردی میکند این یک نوع ساختار شکنی است که فقط از داستایفسکی برمیامد. هیچکس نمیتواند راسکول نیکوف را متهم به قتل کند فقط خواننده میدادند که او قاتل است پس چه کسی نمیدادند که قتل کار کیست؟ جامعه، جامعه نمیداند که قاتل کیست؟ نکته مهم جنایات و مکافات در این است که تا خود قاتل اعتراف نکند کسی نمیتواند او را متهم به قتل کند حتی بازرس ادله حقوقی ندارد داستایفسکی خواننده را طوری مجذوب کرده که یک چنین پیرزنی را باید کشت اما ناخواسته خواهر پیرزن نزول خور هم کشته میشود و از وسط داستان تحولاتی در شخصیت راسکول نیکوف به وجود میاید، در حقیقت راسکول نیکوف دارای دو نیمه است نیمه شرو نیمه خیر از این نظر روان شناسی داستایفسکی بی‌نظیر است از دیدکاه من جنایات مکافات دارای دو نیمه است که قرینه یکدیگرند نیمه خیرو نیمه شر، از نظر من شخصیتهایی که بعضی از نویسنده‌ها خلق کردند همانند این است که عکاسی میکنند ولی داستایفسکی همانند این است که پرتو نگاری کرده و با اشعه ایکس درون انسان را عریان و برهنه به تصویر میکشد و تاریکترین زوایای روحی انسان را که از گوشت و چربی و پوست میگذرد و به روح فرو میرود به رشته تحریر درمیاورد در جنایات و مکافات ما با یک قتل و یک مجازات روبرو نیسم بلکه با یک داستان بسیار عمیق روان شناختی فلسفی روبروییم داستایفسکی خواننده را با درون و زوایایی تاریک یک شخص عدالت خواه روبرو میکند در اینجا این سوال مطرح میشود ایا هدف وسیله را توجیح میکند ایا راسکول نیکوف که عدالت خواه است مجاز است که از کشتن برای رسیدن به عدالت خواهی استفاده کند، در حالیکه در اینجا وجدان و نیمه هوشیار انسان مطرح میشود و به نظر میرسد خدا محور میشود کتابهایی به نام روح روسی وجود دارند نوشته‌های داستایفسکی اینگونه اند، رابطه داستایفسکی با قهرمانانش کلیدی است برای ورود به بحث فکری داستایفسکی انسان همواره بین دو بی‌نهایت است که البته از این نظر برادران کارامازوف فوق العاده است
نیلوفر معتبر
۱۳۹۹/۸/۲
واقعا اگه بخوام زبان بگشایم در وصف این اثر، نمیدونم از کجا باید شروع کنم. اینقدر که عالی و بدون نقص بود. پرکشش، هیجان انگیز و سرشار از هوش و ذکاوت و ایده‌ها و گفت و گوهای بکر. یعنی اینقدر کلمه به کلمه
این کتاب، در وجودتون رخنه می‌کنه و تاثیر می‌ذاره، که نسبت به هیچ رای مخالفی در این کتاب، گارد و
نمی‌گیرین باهاش موافقین. حداقل من که اینطوری بودم:)
ترجمه هم اینقدر خوب بود که باورتون نمیشه که یه متن ترجمه شده رو دارین مطالعه می‌کنین، بلکه فکر می‌کنین که اثر اصلی، به زبان فارسی نوشته شده!
و اینکه بهتون پیشنهاد می‌کنم رو گوشیتون، یه فرهنگ لغت خوب نصب کنین؛ به خاطر اینکه با کلماتی مواجه می‌شین که احتمالا معنیش رو نمیدونین (من خودم فرهنگ لغت دکتر معین رو استفاده کردم👍)...
کامیار صفایی پور
۱۳۹۹/۲/۱۲
کتاب سه لایه مختلف داره لایه اول خط داستانی که که به طور کل یک جنایت و مکافات بعد اون-لایه دوم زاویه دید منتقدانه داستایوسکی به اوضاع و احوال روز روسیه هستش مثلا در مورد کمونیست و.... . اما لایه سوم اصل موضوعه پرسش و پاسخهای فلسفی بسیار عمیق مثلا جنایت چیه؟جانی کیه؟ چه شخصی مستحق مکافات هست و بسیار مفاهیم خاصی مثل خوبی و بدی پاکی و پلیدی و عشق. در کنار تمام این مسائل باید خاطرتون باشه نویسنده از یک فضای ذهنی و علنی بسیار تاریک صحبت میکنه و اتفاقا بسیار در تصویر سازی مهارت داره که در مجموع باعث میشه بسیار خوندش کار سختی باشاثر بسیار قوی هست. ترجمه خوبی هم داره اما پیشنهاد میکنم بدون امادگی ذهنی سمتش نرین اصلا ساده انگارانه نباید انتخابش کرد.
Mhdsh
۱۴۰۲/۸/۲۷
سلام ممنونم بابت این کتاب،
کتاب زیبا و پخته‌ای بود با درسهای فراوان و بسیار لذت بخش، اموزنده به شکل لطیف با جملاتی ناب، دوست داشتم برای تک تک شخصیت‌ها پایان خوشی رقم می‌خورد مخصوصا برای مادر راسکولنیکف و سردیوگالوف و همسر مارملادوف
واقعا داستایوفسکی انسان شناس خیلی خوبی بوده و حتی خدا شناس خیلی
خوبی هم بوده بنظرم، یکی از بزرگترین درسهای این کتاب همینه ک کسی رو قضاوت نکنیم و ادما رو سفید مطلق یا سیاه مطلق نبینیم، مثلا چه ایمان و روح بزرگ و از خودگذشتگی‌ای داشت سوفیا
یکی دیگر از درسها اینکه هرچقدرم از جنایت فرار کنی و خودتو گول بزنی، بالاخره ب‌ی نحوی مکافات رنج اورش بهت میرسه و راحتت نمیزاره، پس زودتر برگرد
ali ali
۱۳۹۷/۴/۶
کتاب جنایت و مکافات داستایوفسکی، یک شاهکاره و هیچ کتابی هم به گرد پاش نمیرسه، ولی متاسفانه، ترجمه اقای رستگار از این کتاب، بسیار ضعیف بود.
قصد ندارم به نسخه‌ای که ترجمه بهتری داره، اشاره کنم، چرا که احتمالا به دلیل تبلیغ، جلوی ثبت کامنت گرفته میشه اما از تیم کتابراه به عنوان شخصی که هم عاشق کتابم
و هم دوستدار کتابراه، خواهشمندم برای رمان‌ها و کتاب‌های ناب و تکرارنشدنی تاریخ، اهمیت ویژه و دوچندانی قائل بشن تا مخاطب، بتونه انچه را که واقعا هدف نویسنده بوده، بتونه درک کنه.
متاسفانه ترجمه کتاب بسیار ضعیف و سطح پایین بود.
Mohadese . M
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
رمان فوق العاده‌ای بود، تصویر سازی محشری داشت و خواننده خیلی خوب میتونست با نقش اصلی داستان همزاد پنداری کنه و اینکه شخصیت اصلی دارای احساسات و عواطف ضد و نقیضی بود و دائما خودشو به چالش میکشید که باعث میشد جذابیت داستان چند برابر بشه
و یکی از جنبه‌های مثبت کتاب این بود که نویسنده به خوبی متفاوتی
شخصیت‌های رو خلق کرده و به تصویر کشیده و این داستان و خیلی جالب تر میکنه، یه خورده داستان سیر کندی داشت که نیاز به صبر و حوصله داره ولی در کل کتاب خیلی خوبی بود
شینا یوسفی
۱۴۰۰/۳/۲
قطعا با خوندن کتاب من هم به این گفته ایمان دارم که داستایوفسکی یک روانشناس به تمام معنا بوده و طوری وسواس گونه ویژگی‌های شخصیتها را با تمام جزییات بیان کرده به علاوه مباحث فلسفی را که برای نویسنده با توجه به شرایط آن روزگار پیش آمده با پرسش و پاسخ در گفتگوهای شخصیت‌ها یا در افکارشون بیان کرده با به خواندن داستانی جذاب میشه واضح شرایط موجود جامعه آن موقع و همچنین دیدگاهها و تفاوتهای عقیدتی و طرز برخورد و عکس العمل هر شخصیت پی برد
علیرضا مهرین فر
۱۳۹۹/۷/۱۹
خوب به هر حال باید کتاب با ارزشی است در ابعاد مختلف و نگاهی بسیار واقعی به انسان و به تصویر کشیدن ابعاد نفسانی سرکش انسان که هر کدام میتواند دیوی بر سر راه بشر باشد البته بنا به درک نه چندان عمیق از دین در افکار خود نویسنده وای در نهایت اعتراف به اینکه در صورت درک عشق حال به هر نوع و گونه میتوان از ابعاد حیوانی انسان البته با آگاهی فاصله گرفت که البته عشق یا در حقیقت ابعاد عرفانی روح انسان میتواند اورا در مسیر زندگی راهنمایی کند
Hesam Porjomme
۱۳۹۹/۱/۲۲
شنیده اید که افراد وقتی یک خاطره رو ب یاد میاوردند و تعریف میکنن حس خوشحالی بیشتری دارن نسبت به زمانی ک خاطره اتفاق افتاده است، این یعنی تصویر سازی. کتاب‌های داستا یوسفکی که شاهکار تصویر سازی است و در کتاب جنایت و مکافات خوانده ب راحتی میتونه با شخصیت‌های داستان همزاد پنداری کنه و مهم تر از اون انگار خوانده توی داستان هست و داره همچی رو میبینه. عالیه حتما بخونید
محمد منصوری
۱۴۰۲/۲/۲۶
تا صفحه پونصد خوندم، دارم ازش لذت میبرم، کیف میکنم و هیجان زده میشم، در ستایش داستایوفسکی که زبانها قاصرن و معجزاتش در نویسندگی بر کسی پنهان نیست. اما مترجم، باید دست مترجم آقای اصغر رستگار را بوسید، هیچکس مثل ایشان نمیتوانست لذت این اثر را به فارسی زبانان بچشاند. هر کجا هستی خدا نگهدارت باشد آقای رستگار
Ali Emami
۱۳۹۸/۱۲/۶
یکی از کتابهایی که قبل از مرگ باید خواند.
یک اثر همیشه ماندگار انسانی.
تلنگری سخت بر بشر بظاهر مدرن!

داستان محکوم شدن عقل، ذهن و مغز آدم در برابر جان، ندای وجدان و قلب انسان...
داستان یک ذهن قاتل تا رسیدن به یک عاشق...
داستان نوزایش یک آگاهی...

با ترجمه هنرمندانه اصغر رستگار.
میثم اطلسی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
بی شک رمان جنایت و مکافات از دید بسیاری از منتقدان برجسته‌ترین رمان تاریخ ادبیات جهانه
و همچنین داستایفسکی بزرگ هم بهترین نویسنده رمان تاریخ
هر بار که این کتاب رو میخونم بیشتر از دفعه قبل ازش لذت میبرم البته با ترجمه درجه یک آقای رستگار
کامران قربانی
۱۴۰۱/۹/۱۷
یک کتاب عالی، فقط ترجمه کمی اشکال داره و از مفهوم آن معادل فارسی استفاده کرده که باعث دوری از فرهنگ اون زمان روس میشه، کتابی که باید چندین بار خوند و ازش لذت برد، البته سیر داستانی کندی داره و آدم باید با صبر بخونه
مریم احمدی
۱۳۹۷/۱۱/۶
داستان فوق العاده جذاب بود. شخصیت پردازی و توصیف صحنه عالی. تعلیق شروع به جا و هیچ اثری هم از تکراری بودن دیالوگ ویا کاهش کشمکش در خلال اون وجود نداشت. این رمان شاهکار بی‌نظیری بوده و هست.
حمید بابامرادی
۱۳۹۹/۱۲/۲۱
داستایوفسکی روانشناس عالی بود. این کتاب میگه وقتی آدمای دیگه رو پست و بی ارزش بدونی سیاهی درونت باعث میشه کارهایی کنی که خودتم شگفت زده بشی. در کل بعد خوندن کتاباش ارزش زندگیتو بیشتر درک میکنی
مشاهده همه نظرات 69

راهنمای مطالعه رمان جنایت و مکافات

برای دریافت رمان جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.