معرفی و دانلود کتاب صوتی کوه پنجم

عکس جلد کتاب صوتی کوه پنجم
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوه پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوه پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوه پنجم

کتاب صوتی کوه پنجم از مشهورترین داستان‌های پائولو کوئیلو است که روایتی شخصی از داستان زندگی ایلیای نبی ارائه کرده است. نویسنده در این کتاب درمورد رنج‌هایی که او در زندگی کشیده و عشق و بخششی که بر دیگران ارزانی می‌داشته، صحبت کرده است.

درباره کتاب صوتی کوه پنجم:

«هیچ کس نمی‌تواند چیزی را که می‌خواهد از دست بدهد. اگرچه در برخی لحظات فکر می‌کنم که دنیا و دیگران قوی‌تر هستند. راز اصلی این است: تسلیم نشو». (پائولو کوئیلو)

در قرن نهم قبل از میلاد، ایزابل، شاهزاده فینیقی، دستور می‌دهد تمام پیامبرانی که از پرستش بت‌ها امتناع می‌کنند، اعدام شوند. الیاس، پیامبری جوان، توسط فرشته خدا دستور می‌گیرد که از اسرائیل فرار کند. او در راه فرار از آنجا به طور غیرمنتظره‌ای عاشق بیوه‌ای می‌شود که خدا وی را نزد او فرستاده است. الیاس نبی باید برای زنده نگه‌داشتن ایمان خود در دنیایی با تحولات مداوم، سلطنت‌طلبان ظالم و انسان‌های بت‌پرست تلاش کند.

پائولو کوئیلو در کتاب کوه پنجم (The Fifth Mountain) با الهام از داستان ایلیا در کتاب مقدس، پیامی زیبا را به شما منتقل می‌کند. این داستان می‌تواند درسی برای استقامت، تمرینی برای امید و سفری معنوی باشد که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. داستان ایلیا را می‌توان گواهی بر این حقیقت دانست که تراژدی‌های زندگی را نباید مجازات در نظر گرفت، بلکه چالش‌هایی هستند که باید از آن‌ها عبور کنیم.

درواقع در دنیایی که خرافات، درگیری‌های مذهبی و سنت‌های ریشه‌دار بر آن حاکم است، پیامبر جوان باید با انبوهی از حوادث روبرو شود که او را به رویارویی قطعی با خدا می‌کشاند. داستان الیاس نبی بدین ترتیب برای انسان معاصر درس ارزشمندی به شمار می‌آید و این سؤال را در ذهنش مطرح می‌کند که ما تا چه حد می‌توانیم سرنوشت خود را تعیین کنیم؟

کوئیلو داستانی خلق کرده که در آن مقصد نهایی ایلیا بالای کوه پنجم است. او در مسیر رسیدن به این مقصد، گفتگوهایی با خداوند دارد که شما را به فکر وامی‌دارد. کتاب صوتی کوه پنجم می‌تواند در لحظاتی که در زندگی حس پوچی و ناامیدی را تجربه می‌کنید، همراه‌تان باشد و شما را به سفری ببرد که در آن از سردرگمی نجات پیدا خواهید کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کوه پنجم:

- رمز و راز موفقیت نویسنده این کتاب بیشتر به ظرفیت خلاقانه او در موقعیت‌های نمایشی و شاعرانه برمی‌گردد ... و همچنین مطالعه و مشاهده دقیق او از محیط اطراف. (ال پائیس - روزنامهٔ اسپانیایی‌زبان)

- جذاب‌تر از کیمیاگر و داستانی تأمل‌برانگیز. (تایم - مجله خبری هفته‌نامه و روزنامه آنلاین آمریکایی)

- یک نویسنده استثنایی. (یواس‌ای تودی - روزنامه سراسری آمریکایی)

- نوشته‌های کوئیلو بسیار شاعرانه است اما پیام او مهم است ... او به من امید می‌دهد و لبخند را بر لبانم می‌نشاند. (دیلی اکسپرس - روزنامه روزانه نیم قطع انگلیسی)

کتاب صوتی کوه پنجم مناسب چه کسانی است؟

اگر به آثار پائولو کوئیلو و داستان‌های معنوی و الهام‌بخش علاقه دارید، شنیدن این کتاب می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

با پائولو کوئیلو بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده مشهور و پرطرفدار در سال 1947 و در ریودوژانیروی برزیل متولد شد. او دوران کودکی و نوجوانی سختی را پشت سر گذاشت و چند بار نیز در بیمارستان‌های روانی بستری شد. پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) به‌اجبار والدینش در مدرسه حقوق به تحصیل پرداخت. اما یک سال بعد مدرسه را رها کرد و شیوهٔ زندگی هیپی‌وار را در پیش گرفت.

وی مدتی پس از برگشتن از سفرهای خود ترانه می‌سرود و بعد از آن به نویسندگی روی آورد. مشهورترین اثر کوئیلو نیز کتاب «کیمیاگر» است. این اثر افتخارات فراوانی را برای او به ارمغان آورد و جایگاه وی را به‌عنوان نویسنده‌ای برجسته و جهانی تثبیت نمود. پائولو کوئیلو همچنین عضو آکادمی ادبیات برزیل است.

از جمله آثار او که به فارسی ترجمه شده‌اند: می‌توان به «شیطان و دوشیزه پریم»، «عشق ورای ایمان»، «هیپی»، «ساحرهٔ پورتوبلو» و «10 قانون موفقیت» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات پائولو کوئیلو:

- برنده جایزه هانس کریستین اندرسن
- دریافت نشان ملی برزیل
- انتخاب به‌عنوان پیام‌آور صلح سازمان ملل متحد در سال 2007

در بخشی از کتاب صوتی کوه پنجم می‌شنویم:

زندانی را که در ازدحام در حال افزایش مردم بدرقه می‌شد، به محوطه‌ای نه‌چندان دور از حصار شهر بردند. در آنجا آنچه که به‌عنوان پوشش بر تنش بود پاره کردند و او را عریان بر جا گذاشتند. سربازی او را به عمق یک گودال درانداخت. مردم‌به‌دور گودال جمع شدند و برای بهتر دیدن محکوم به مرگ همدیگر را هل می‌دادند.

حاکم برای اینکه سخنانش را به گوش همگان برساند فریادکنان گفت: «یک سرباز باشهامت برای نشان‌دادن خود به دشمن لباس سربازی را با افتخار به تن می‌کند و یک جاسوس لش و بزدل جامهٔ زنان را می‌پوشد. این است دلیلی که من تو را محکوم می‌کنم. تا بی‌آنکه لایق عنوان شجاعت یک سرباز باشی، این زندگی را ترک کنی.»

جماعت برای حاکم دست زدند و زندانی را هو کردند. زندانی مرتب حرف می‌زد. مترجمی حضور نداشت و کسی حرفش را نمی‌فهمید. ایلیا بالاخره راهی پیدا کرد تا خود را به حاکم برساند، ولی دیگر دیر شده بود ...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
33 دقیقه
بخش یک
28 دقیقه
بخش دو
21 دقیقه
بخش سه
30 دقیقه
بخش چهار
30 دقیقه
بخش پنج
32 دقیقه
بخش شش
32 دقیقه
بخش هفت
30 دقیقه
بخش هشت
32 دقیقه
بخش نه
28 دقیقه
بخش ده
23 دقیقه
بخش یازده
24 دقیقه
بخش دوازده
28 دقیقه
بخش سیزده
30 دقیقه
بخش چهارده
25 دقیقه
بخش پانزده
26 دقیقه
بخش شانزده
21 دقیقه
بخش هفده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوه پنجم
نویسنده
مترجمحسین نعیمی
راویامید نعمتی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوه پنجم

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۲/۱۷
🍁پائولو کوئلیوی برزیلی، نویسنده مورد علاقه منه! اصلا گل سرسبده! مگه داریم یه نفر اینقد کاردرست و خفن!؟ تقریبا همه کتاباشو خوندم و نقدهاشو‌ ‌با دقت همینجا نوشتم برای شما دوستان! و اما درمورد کتاب کوه پنجم که داستان سفر ایلیای نبی هست. ایزابل، شاهدخت فینیقی و همسرش‌ پادشاه اسرائیل، دستور اعدام تمام انبیای بنی‌اسرائیل رو صادر می‌کنن که حاضر به پرستش خدای بعل نیستن! ایلیای ۲۳ ساله به دستور فرشته‌ی خدا، از اسرائیل فرارمیکنه و در شهر کوچکی به نام اکبر در لبنان پناه می‌گیره و اونجا، زنی بیوه، عشق و زندگی خودشو نثار اون می‌کنه. این عشق تمام هستی ایلیا رو دربرمیگیره. اما ایمان اون آزمایش میشه تا به ناکامی‌های خودش غلبه کند! درواقع داستان ایلیا، داستان مقاومت و امیده، و سفری که هرگز از یاد نمیره. برام جالب بود که توش یه گریزی هم‌ به چوپان کتاب کیمیا داشتیم! و کل داستان منو یاد یوسف پیامبر خودمون هم‌ مینداخت!
ازش یادگرفتم‌که اگه گذشته‌ای دارم که ناراحتم میکنه همین حالا فراموشش کنم و داستان تازه‌ای برای زندگیم بسازم‌ و به اون ایمان داشته باشم فقط بر لحظاتی تمرکز کنم که توی اون زمانها به خواسته ام‌ رسیدم و این نیرو کمکم میکنه تا خواسته‌ام رو انجام بدم. کناب خیلی خوبی بود ‌وبه دوستان پیشنهاد میکنم.
Melika safizadeh
۱۴۰۱/۱۲/۷
اولا تشکر فراوان از کتابراه.
متن و داستان بسیار زیبا اما لحن گوینده بسیار یکنواخت و خسته کننده و کاملا نامناسب برای روایت این داستان.
به نظر من راوی اینگونه داستان‌ها، باید لحن حماسی داشته باشه. من خیلی نتونستم ارتباط خوبی با این داستان داشته باشم و دائما تمرکزم را از دست می‌دادم ولی مطالعه و کسب اطلاعات دربارش خالی از لطف نیست.
Arezio Dana
۱۴۰۱/۶/۱۴
کتابای پائولو یکی از یکی عالی تره‌. اما این کتابو با این گوینده نگیرید به شدت بی حس و توتیوار میخونه جایه همه شخصیتا با یه لحن روزنامه‌ای میخونه اگه جذابیته خوده کتاب و هزینه‌ای که دادم نبود قطعا ادامش نمیدادم
محمد سواری
۱۴۰۱/۱۰/۷
کتاب فوق العاده‌ای بود. مخصوصا جاهایی که به کتاب کیمیاگر اشاره داشت خیلی جالب بود و از قدرت قلم پائولو به وجد میاید.
کتاب خوبیه و بیشتر در مورد خداشناسی هستش.
به شدت پیشنهاد میکنم
Shahab Sadeghi
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
متاسفانه ترجمه اولیه که کار دل آرا قهرمان بود خیلی بهتر و رساتر بود. صدای آقای امید نعمتی هم خوب بود ولی بنظرم به تم کتاب نمی‌خورد
علی کفیلی
۱۴۰۳/۲/۳
کتاب خواننده را به بخوبی در تمام بخشها با خود همراه می‌کند و از خواندنش لذت میبری
مازیار زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
برای کسانی که کتاب مقدس یهود را خوانده باشند و داستان ایلیای نبی را بدانند بسیار جالبتر می‌شود.
ahmad khanzade
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
کتاب جالبیه البته با مفاهیم از انجیل و تورات
که برای ما تازگی داره
درکل زمینه تاریخی و نبوی داره
سعیده محقق
۱۴۰۲/۲/۳۱
توکل، ساختن دوباره، اینکه اشکالی ندارد در سختی‌ها شک کنیم را آموختم.
مجید محمدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
کتاب خوبیه کسی که کیمیاگر خونده اینم بخونه بنظر من مکمل هم هستن
کورش محمدی
۱۴۰۱/۸/۱۸
بسیار خوب بود بخصوص که مدتها پیش کتاب را خوانده بودم و گوینده هم عالی کار کرده
Jim 1982
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
کتاب بسیار عالی و پر برکت
برای بارها بارها گوش دادن و درس گرفتن
سمیرا
۱۴۰۳/۲/۲
منو جذب نکرد واقعا به نظرم حوصله سر بر بود
Amin Matin
۱۴۰۱/۹/۲۵
تشکر از گوینده عزیز
لحن بسیار خوب
متن کتاب بی نظیر
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۰/۱۰/۷
کتاب بسیار خوب صدای گوینده خوب
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوه پنجم

برای دریافت کتاب صوتی کوه پنجم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.