معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان
قیمت:
۱۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان

کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان اثری بی‌تکرار از فئودور داستایوفسکی، یکی از بزرگ‌ترین و بلندآوازه‌ترین نویسندگان روسیه و جهان است. داستایوفسکی در این خودزندگی‌نامه‌گونه‌ی تلخ، بازتابی بی‌پرده و هولناک از تجربه‌ی دردناک گذرانِ زندگی در تبعیدگاه سیبری و شرایط دشوار زندان را در قالب روایتی مهیج و کم‌نظیر ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان

فئودور میخایلوویچ داستایوفسکی (Fyodor Mikhailovich Dostoyevsky) در کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان (The House of the Dead) تراژدی حیات انسانی را به آشکارترین و گزنده‌ترین صورتِ ممکن ترسیم کرده است. در میزان اثرگذاری این اثر همین بس که امپراتور نیکلای با خواندنِ آن به گریه افتاد. داستایوفسکی در این کتاب بخشی از دوران حبس چهارساله‌ی خود در زندانِ سیبری را شرح داده و هم‌زمان، به بدیع‌ترین موشکافی روان‌شناسانه در رفتار و حرکات زندان‌بانان و دیگر زندانیان دست زده و از سرگذشت تأثربرانگیزشان روایت کرده است.

فئودور داستایوفسکی در سال 1849 به جرم مشارکت در توطئه‌ای علیه حکومت روسیه‌ی تزاری دستگیر و همراه با چند تن از دوستانش به اعدام محکوم شد. این مجازات که از سوی دادگاه نظامی برای وی تعیین شده بود، مورد تأیید قرار نگرفت و در عین حال، برای آنکه حکومت اقتداری از خود نشان داده باشد، رعبی در دل جوانانی مانند داستایوفسکی بگذارد و از او درس عبرتی برای دیگران بسازد، مراسم اعدامی نمایشی برگزار کرد و در آخرین لحظات حکم عفو از اعدام و در عوض اعزام به زندانِ سیبری را به او و همراهانش اعلام نمود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان

گذراندن روزهایی پر از تنش و وحشت در زندان و تجربه‌ی همبندی با زندانی‌هایی متوحش و جانی آثاری ماندگار و جبران‌ناپذیر بر جسم و روح فئودور داستایوفسکی گذاشت و به گفته‌ی خودش، او را زنده به گور کرده و اراده‌اش را فلج نمود اما در عین حال از او نابغه‌ و ادیبی بی‌بدیل ساخت؛ نابغه‌ای ادبی که تأثیر افکار و آثارش بر بسیاری از اندیشمندان و ادیبانِ پس از وی انکارناپذیر است چنان که نیچه به عنوان مثال درباره‌ی او چنین گفته است: «داستایوفسکی یگانه روان‌شناسى است که از او چیزهای بسیاری یاد گرفته‌ام. داستایوفسکی یکی از ثروت‌های بادآورده‌ی زندگى من است. آشنایی با او حتى از کشف استاندال نیز برای من بهتر بود».

فئودور داستایوفسکی در سال 1854 از تبعیدگاه کارِ اجباری سیبری آزاد شد. او تا هفت سال اجازه‌ی چاپ هیچ اثری را نداشت. سرانجام و در سال 1861 بود که دست به نوشتن خاطرات خانه مردگان زد و کتاب حاصل را به انتشار رسانید.

زبان داستایوفسکی در کتاب خاطرات خانه مردگان هم‌خوانی چندانی با فحوای کلام او ندارد. داستایوفسکی در این کتاب از دهشت و مشقات زندگی و کار اجباری در زندان، اذیت و آزارهای بی‌دلیل و سادیسمی زندانبانان، سرمای سیبری، وحشی‌گری دیگر زندانیان، شکنجه‌های جسمی و روحی و رنج‌های بی‌پایانِ زندگی بشر می‌گوید اما زبانش ملایم و حتی شاید بتوان گفت اندکی نرم است و این موضوع شاید از سویی ناشی از به پایان رسیدن دوران محکومیتش باشد و از سویی دیگر نتیجه‌ی تیغ برنده‌ی سانسور.

فئودور داستایوفسکی در کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان در جست‌وجوی انسانیت در زندان است و از این روست که در حالات و گفتار زندانیان و زندان‌بان‌ها عمیق می‌شود و توصیف‌های روان‌شناسانه و صریحی از شخصیتِ آنان ارائه می‌نماید و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که: «در میان جاهل‌ترین تیره‌روزان، نشانه‌هایی تردیدناپذیر از معنویت دیدم.» داستایوفسکی اما با وجود احساس همدردی با آن تیره‌روزان، از آنان قهرمان نمی‌سازد و ستایششان نمی‌کند بلکه با چیره‌دستی چهره‌ای ماندگار و فراموش‌نشدنی از تیپ‌ها و طبقات مختلف جامعه را برای مخاطبانش ترسیم می‌کند و به این ترتیب، مسیر خود را برای آفرینش به‌یادماندنی‌ترین شاهکارهای ادبیات جهان یعنی جنایت و مکافات، برادران کارامازوف و شیاطین هموار می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان

کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان را به همت آوانامه، در همکاری با انتشارات مجید، با ترجمه‌ی پرویز شهدی و خوانش آرمان سلطان‌زاده می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب خاطرات خانه مردگان

  • کتاب خاطرات خانه مردگان یکی از تأثیرگذارترین و برجسته‌ترین شاهکارهایی‌ست که توسط رمان‌نویس پرآوازه و شهیر روس خلق شده است. (Barnes & Noble)
  • خاطرات خانه مردگان کتابی به‌یادماندنی و مملو از اعجاب و شگفتی است. (Amazon)

اقتباس سینمایی از کتاب خاطرات خانه مردگان

در سال 1932 فیلمی سینمایی بر اساس این کتاب ساخته شده است.

کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان برای تمامی علاقه‌مندان به ادبیات روسیه، دوست‌داران آثار ادبی کلاسیک و همین‌طور طرفداران بی‌شمار آثار فئودر داستایوفسکی تجربه‌ای یگانه و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان می‌شنویم

اداره‌کنندگان زندان تعجب می‌کنند وقتی می‌بینند زندانی‌ای که طی سال‌ها زندگی آرامی را گذرانده و حتی به‌خاطر رفتار خوب به‌عنوان «حاکم» انتخاب شده، ناگهان بدون هیچ دلیل آشکاری، انگار شیطان زیر جلدش نفوذ کرده باشد، کاسه‌کوزه‌ها را به هم می‌ریزد، دست به اعمال احمقانه‌ای می‌زند، به نوشیدن رو می‌آورد، سروصدا راه می‌اندازد و حتی دست به جرم‌های خیلی بزرگ مانند احترام‌نگذاشتن به مافوق‌ها، دزدی، تجاوز و حتی جنایت می‌زند. همه تعجب می‌کنند اما علت این انفجار ناگهانی که هرگز از چنین آدمی انتظار نمی‌رفته، شاید از غمی که مثل خوره به جانش افتاده، از دلتنگی، از اضطرابی غریزی، از نیاز به استحکام‌بخشیدن به شخصیت توسری‌خورده و تحقیرشده‌اش سرچشمه می‌گیرد که برای جبران آن کورکورانه کینه و نفرتش را تا سر حد انفجار، خشم و خروش و حتی تشنجی صرع‌مانند بیرون می‌ریزد. پس از آن مثل آدمی می‌شود که زنده درون تابوتش گذاشته‌اند، ناگهان به خود می‌آید، به در تابوت می‌کوبد و همه‌ی نیروی جسمی و روحی‌اش را جمع می‌کند تا آن را بگشاید. او فکر نمی‌کند، درصدد برنمی‌آید خود را متقاعد کند که همه‌ی این تلاش‌ها بیهوده‌اند، چون عقل و منطق در این‌جا هیچ نقشی ندارند. این را هم باید در نظر گرفت که هر گونه ابراز وجودی از سوی زندانی جرم شمرده می‌شود؛ بنابراین برایش هیچ اهمیتی ندارد وقتی ابراز موجودیت می‌کند، دامنه‌ی آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از آن تا چه حد است و به کجا می‌انجامد. از آن‌جا که عیاشی خود متضمن خطر است، پس می‌توان دست به هر کاری زد و خطرش را هم پذیرفت. تا انتهای خط رفت، حتی تا پای ارتکاب جنایت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
16 دقیقه
پیشگفتار نویسنده
42 دقیقه
بخش نخست - یک: خانه‌ی مردگان
46 دقیقه
بخش نخست - دو: اولین تأثیرگذاری
43 دقیقه
بخش نخست - سه: نخستین تاثیرگذاری‌ها «دنباله» - 1
46 دقیقه
بخش نخست - چهار: نخستین تاثیرگذاری‌ها «دنباله» - 2
43 دقیقه
بخش نخست - پنج: نخستین ماه
37 دقیقه
بخش نخست - شش: نخستین ماه «دنباله»
35 دقیقه
بخش نخست - هفت: آشناهای جدید - پتروف
19 دقیقه
بخش نخست - هشت: بی‌کله‌ها - لوکا
44 دقیقه
بخش نخست - نه: اشعیا فومیج، حمام‌های بخار، داستان زندگی باکلوشین
43 دقیقه
بخش نخست - ده: عید میلاد مسیح
55 دقیقه
بخش نخست - یازده: نمایش
41 دقیقه
بخش دوم - یک: بیمارستان
38 دقیقه
بخش دوم - دو: بیمارستان «دنباله» - 1
49 دقیقه
بخش دوم - سه: بیمارستان «دنباله» - 2
30 دقیقه
بخش دوم - چهار: شوهر آکولکا - «روایت»
48 دقیقه
بخش دوم - پنج: بهار
33 دقیقه
بخش دوم - شش: حیوان‌های زندان
47 دقیقه
بخش دوم - هفت: شکوه و شکایت‌ها
37 دقیقه
بخش دوم - هشت: رفقایم
39 دقیقه
بخش دوم - نه: فرار از زندان
15 دقیقه
بخش دوم - ده: رهایی از زندان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات خانه مردگان
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات مجید
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان

سعید خراسانی
۱۴۰۳/۲/۳
کتاب تجربیات خود نویسنده در زمان زندانی بودن در سیبری است، درخصوص اتفاق‌هایی که برای او افتاده میشه گفت سرگذشت خودنوشته نویسنده است، من قبلا به همین نام کتاب صوتی با صدای آقای بهروز رضوی شنیده بودم، ولی انگار آن کتاب را از روی کتاب اصلی و بصورت خلاصه نوشته‌اند و بیشتر نامه‌های داستایوسکی به برادرش را برای نکارش آن استفاده کرده‌اند و خیلی با این کتاب متفاوت بود، کتاب از داستایوسکی با صدای آقای آرمان سلطان زاده بی نظیر می‌شود، نمیشه از دست داد و حتما باید چندین بار آن را شنید
Ketabrah
۱۴۰۳/۲/۲
چقدر دلتنگ ترکیب ستایوفسکی با صدای آرمان سلطان‌زاده و ترجمه پرویز شهدی بودیم این سه گانه بی‌نظیر هنوز یاد کتاب‌های داستایوفسکی مثل برادران کارامازوف ابله و قمارباز و سایر آثار ا صدای آقای سلطان‌زاده عزیز در خاطرمان هست البته هر کسی با آثار داستایوفسکی آشنا باشد بدون دانستن نویسنده این کتاب و دغدغه او از رنج انسان و ظلم‌هایی که بر همدیگر روا می‌دارند متوجه می‌شد که این هم یکی از تجربیات داستایوفسکی است در هر حال کتاب عالی بود ممنونم خسته نباشید
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۳/۲/۸
نه خیر نپسندیدم چنگی به دلم نزند، فکر نمیکنم عنوان یکی از شاهکارها را به این اثر نسبت داد و تا حد زیادی در معرفی این کتاب اغراق شده است.
فرهاد.
۱۴۰۳/۲/۹
سلام کتابی با ترکیب داستان‌های جالب و شخصیت‌های مشابه زندگیمان که قلم قوی و صدای راوی این اثر رو شنیدنی کرده
اسحاق آراد
۱۴۰۳/۱/۳۱
بی نهایت منتظر این اثر بودم. سپاس آرمان عزیز..
اسماعیل آذری
۱۴۰۳/۲/۴
خیلی خیلی از تجربیات این زندانی لذت بردم..... نویسنده محشور بود... درود بر آوانامه
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.