معرفی و دانلود رمان پنجاه و سه نفر

عکس جلد رمان پنجاه و سه نفر
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی رمان پنجاه و سه نفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی رمان پنجاه و سه نفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی رمان پنجاه و سه نفر

رمان "پنجاه و سه نفر" از شاهکارهای بزرگ علوی، روزنامه‌نگارِ نوگرا و استاد زبان فارسی‌ست. نام کتاب به شمار کسانی اشاره دارد که در زمان رضاشاه به جرم عضویت و فعالیت در گروهی اشتراکی بازداشت و محاکمه شدند. بزرگ علوی، که خود یکی از پنجاه و سه نفر بود ضمن گزارش رویدادهای واقعی، با قلم هنرمندش داستانی جذاب و خواندنی پدید آورده است. وی در سه فصل این کتاب به شرح احوال و حوادثی پرداخته که از زمان بازداشت تا لحظه آزادی شاهد آن‌ها بوده است. نویسنده در "پنجاه و سه نفر" یک تصویر ملموس از فضای تحمل‌ناپذیر زندان در دورۀ رضا شاه رسم می‌کند همچنین دربارۀ فساد مأموران و بی سوادی برخی از اعضای دستگاه قضایی ماجراهایی جالبی می‌گوید.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

سخت‌ترین مصائب را می‌توان تحمل کرد. انسان به همه چیز عادت می‌کند. گرسنگی، سرما، اذیت و آزار حتی شکنجه در صورتی که تکرار شود قابل بردباری است. من کسانی را در زندان دیده‌ام که ده سال تمام روزی با دو نان و یک بادیه آب زیپو و یک کاسه آش و 2 پیاله چای و چهار حبه قند زندگانی کرده‌اند ولی چیزی که در زندان غیرقابل تحمل بود و اگر هر روز هم، هر ساعت هم، تکرار می‌شد، باز درد شدیدی در درون ما ایجاد می‌کرد، توهین بود. اداره زندان خوب به این حقیقت پی برده بود و می‌دانست که فقط از این راه می‌توان دلیرترین مردان روئین‌تن را نیز از پا درآورد..

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابرمان پنجاه و سه نفر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-964-351-068-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات رمان پنجاه و سه نفر

نوید
۱۴۰۱/۳/۲۷
انتخاب این کتاب برای من جهت مطالعه دلیلی جز اینکه سالهای خیلی دور به دفعات در رف کتاب خانه پدرم‌باهاش مواجه شده بودم نداشت.
اگه کلی بگم چون من زیاد فرصتی برای شناخت پدرم نداشتم با گشتن بین علایق وسلایقش سعی در شناختنش دارم.
بگذریم اگه بخوام در مورد کتاب نظرم رو بگم چه درست ویا غلط جناب علوی خوب
خیلی و روان برداشت خود رو از شرایط موجود از اون بازه تاریخی ایران رو به قلم کشیده.
باشد که من شخصا با بعضی از نظرات و ایدولوژی‌های ایشون مشکل دارم و زیاد موافق نیستم اما مبارزه و پایداری بر روی اصول از هر طرز تفکر که باشه برای من بسیار قابل احترامه.
میثم باقریان
۱۳۹۶/۲/۲۸
"ما همه بچه‌های بی‌تجربه‌ای بودیم که وارد زندان شدیم، ولی ضعیف‌ترین افراد پنجاه و سه نفر هنگام خروج از زندان مرد نیرومندی شده بود که دیگر از مرگ بیم و ترسی نداشت... " و "ترقی و تکامل تدریجی و در عین حال ناگهانیست... آب را اگر تدریجا گرم کنیم، انبساط یافته بر حجم آن افزوده می‌شود، همین که درجه حرارت آن به صد رسید آب به غلیان آمده و ناگهان تغییر ماهیت می‌دهد، یعنی تبدیل به بخار می‌شود. این اصل در اجتماع کاملا صادق است... "
امیدوارم در راه ترقی و تکامل باشیم...
Ali Trashkar
۱۳۹۶/۱۰/۳
قدرتمندترین حکومت‌ها نیز در برابر قدرت مردم مثل قدرت بچه ایست در برابرقدرت قهرمان اون جامعه ولی آنچه مسلم است قدرت واقعی مردم بدست نمی‌آید مگر با آگاهی وااستمرار در بدست آوردن حقوق خود، ملتی که بترسد وحاضر به از خود گذشتگی نباشد محکوم به شکست خواهد بود
Ali Fattahi
۱۳۹۹/۴/۲۸
آری اگر طالب باشی؛ حتی سنگینی هوای سلول محبس و تنگی دیوانه کننده میله‌های پنجره هم نمی‌توانند تورا از پیشرفت، ترقی و دانایی بازدارند. بزرگ علوی، بزرگ بودی؛ بزرگ شدی و بزرگتر خواهی شد...
یاسمین قاسمی
۱۳۹۶/۲/۲۸
وقتی این کتاب را می‌خواندم چنان غرق در کلمات و واژه‌ها میشدم که نمی‌توانستم برای یک لحظه هم که شده خودم را در آن جا و در آن وضعیت تصور کنم.
مجتبی اصف مهر
۱۳۹۶/۲/۲۸
اقا بزرگ علوی نویسنده‌ای صاحب سبک ک باید نسل جوان شناخته و خوانده شود.
حامد عظیمی
۱۳۹۶/۸/۶
عالیست مبارز راه سوسیالیسم که زندان دژخیمان پهلوی را تحمل کرد اما از راهش بازنگشت
Atefeh Aghajani
۱۳۹۹/۲/۱۷
لطفا صوتی لین کتاب را قرار بدید
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه رمان پنجاه و سه نفر

برای دریافت رمان پنجاه و سه نفر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.