معرفی و دانلود کتاب صوتی نفرین زمین

عکس جلد کتاب صوتی نفرین زمین
قیمت:
87000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفرین زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفرین زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نفرین زمین

کتاب صوتی نفرین زمین نوشته‌ی جلال آل احمد، داستان معلمی را روایت می‌کند که برای کار به روستایی رفته و تمام وقایعی را که در آنجا پیش آمده، تعریف می‌کند. در این اثر روند گذر ایران از سنت به مدرنیته و تفاوت زندگی روستایی و شهری به خوبی تشریح می‌شود.

درباره کتاب صوتی نفرین زمین:

جلال آل‌احمد در این کتاب به شرح تفاوت‌های زندگی روستایی و شهری پرداخته و در خلال آن وضعیت سیاسی و اجتماعی زندگی روستایی و شرایط کلی آن را نقد می‌کند. شخصیت اصلی داستان معلمی است که تازه به روستا آمده و با شخصیت‌های مختلف روستا روبه‌رو می‌شود و هرکدام را به نحو خاصی برای مخاطب توصیف می‌کند.

هریک از این شخصیت‌ها نماینده یک فکر و اندیشه خاصی هستند که از زبان ناظری بی‌طرف یعنی همان معلم، تقابل این اندیشه‌ها و محاسن و معایب هر کدام برشمرده می‌شود. به طور مثال شخصیت «بی بی» که مالک روستا است، نماینده تفکر سنتی و نظام ارباب و رعیتی است. همچنین مردم روستا که بدون فکر از تمامی سنت‌ها پیروی می‌کنند، نماینده مردمی هستند که در خرافات غرق شدند و تعصبات کورکورانه دارند.

نویسنده همچنین در این اثر انتقادات اجتماعی فراوانی کرده و با نثری قوی آن‌ها را به گوش مخاطب می‌رساند. یکی از آن‌ها اصلاحات ارضی بود که در آن زمان انجام شد و تاثیرات زیادی در زندگی روستایی داشت. آل احمد سعی کرده زندگی روستایی و شهری را در این اثر به طور کامل مقایسه کرده و رابطه مردم ده با روستایشان را با رابطه انسان با زمین تشبیه کرده است.

در این داستان می‌توانید شاهد تحلیلی اجتماعی از آن دوران و مضمون‌های اجتماعی فراوانی باشید. شرایط سخت زندگی روستایی در آن زمان در این اثر به خوبی منعکس شده و همه این‌ها بدون هیچ برداشت احساسی یا دراماتیک مشخص هستند. کتاب نفرین زمین درواقع اولین اثر ادبی است که پیوند‌های بنیادی جامعه روستایی آن برهه از تاریخ را جلوی چشم مخاطبان قرار می‌دهد.

شنیدن کتاب صوتی نفرین زمین به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌ها کوتاه ایرانی و رمان‌های اجتماعی علاقه دارید، شنیدن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

جلال آل احمد را بیشتر بشناسیم:

نویسنده، منتقد ادبی و روشنفکری که عده‌ای او را «مبلغ نویسندگی لومپنیسم» و عده‌ای دیگر «آذرخشی در دل تاریکی» می‌نامند، کسی جز جلال آل‌ احمد (Jalal Al-e-Ahmad) نیست.

آل احمد در طول زندگی نه چندان بلند خود تحولات عمیقی را از سر گذرانده است؛ از مذهبی بودن تا به حزب توده پیوستن و در نهایت دوباره گرویدن به مذهب و معنویت. او از کسانی است که در دهه 40 شمسی تاثیر فراوانی بر فضای روشنفکری ایران گذاشت و نویسندگانی همچون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تاثیر گرفتند.

با چاپ داستان زیارت در مجله سخن در سال 1324 جلال آل احمد به طور حرفه‌ای وارد دنیای نویسندگی شد و کمی بعد همین داستان در مجموعه دید و بازدید به چاپ رسید. او تنها به داستان نویسی بسنده نکرد و درکنار فعالیت در مطبوعات به ترجمه آثار بزرگانی همچون سارتر، کامو، داستایوفسکی پرداخت. او در همان سال‌ها با سیمین دانشور آشنا شد و ازدواج آن‌ها زوج ادبی بی‌نظیری را در تاریخ ادبیات کشور رقم زد.

جلال آل احمد قرار بود در سال 1330 رساله دکتری خود در رشته ادبیات فارسی را به اتمام برساند اما به گفته خودش با دیدن علی شریعتی و دلزدگی از فضای بی‌کیفیت علمی در دانشگاه‌ها، درس خود را نیمه تمام باقی گذاشت.

سرانجام این نویسنده ایرانی پس از سال‌ها نوشتن، در 18 شهریور 1348 در کلبه‌ای در جنگل‌های گیلان فوت کرد و به پاس خدمات او، یکی از جوایز ادبی مهم کشور به نام او ثبت شده است.

در بخشی از کتاب صوتی نفرین زمین می‌شنویم:

مدیر حسابی سور داده بود. خانه‌اش توی کوچه اصلی ده بود. اول دویدند سگ قلچماقشان را بستند که در تاریکی پارس می‌کرد. بعد از بغل خورجین‌ها و انبان‌های پر گذشتم. بعد پلکانی و بعد یک پنجدری. دورتادور رختخواب‌ها تکیه به دیوار داده. پیچیده در چادرشب‌های ابریشمی و روی طاقچه‌ها دوتا سماور زرد و سفید و چینی‌ها و گلاب‌پاش‌ها و تنگ‌های گلو باریک و لیوان‌های سبز مارپیچ و شیرینی‌خوری‌های پایه بلند. یک چراغ زنبوری وسط اتاق وزوز می‌کرد و سه چهارتا شمایل به دیوارهای بالا کوبیده با یک باسمه‌ی رنگی دونفره و بزرگ سر بخاری.

به ورودم یک جماعت هفت هشت نفره برخاستند و صحبتشان را درباره‌ی تراکتور نمی‌دانم کدام آبادی بریدند و دست به دست مرا بردند صدر مجلس پهلوی پیرمردی که با دوش تکیه به عصایی داده بود. مباشر هنوز نیامده بود و مدیر یک یک حضار را معرفی کرد. پیرمرد پهلودستی همکار دیگرمان بود؛ عموی مدیر. با ریش سفید و قبای دهاتی و نیمچه قوزی بر پشت. چشم به خیره‌کنندگی توری چراغ دوخته و انگار نه انگار که تازه واردی به مجلس رسیده...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
36 دقیقه
فصل اول: میزان - بخش اول
26 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
16 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
30 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم - قسمت اول
31 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل دوم: عقرب - بخش اول - قسمت اول
19 دقیقه
فصل دوم - بخش اول - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم - قسمت اول
21 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل سوم: قوس - بخش اول - قسمت اول
22 دقیقه
فصل سوم - بخش اول - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم - قسمت دوم
12 دقیقه
فصل چهارم: حمل - بخش اول
26 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم - قسمت اول
26 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل پنجم: ثور - بخش اول
28 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم - قسمت اول
21 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل ششم: کوسه برنشین - بخش اول
30 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نفرین زمین
نویسنده
راویکامیار محبی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
87000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نفرین زمین

Yasmin Gh
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
اول از همه صدا و نوع خوانش عالی بود.
به نظرم این کتاب مکمل کتاب غربزدگی جلاله. توی این کتاب هم، جلال ماشین زدگی و تاثیر ماشین بر زندگی عوام و تغییر سبک زندگی مردم رو خیلی خوب نقد میکنه. داستان رو هم به وسیله یه معلم که به یک روستا برای تدریس رفته روایت میکنه. معلمی که از فرهنگ اون روستا خیلی و رو
تاثیر میپذیره بارها این در داستان نقل میکنه اما خودش اونطور که میخواد تاثیری بر سبک زندگی مردم نمیذاره همونطور که در انتهای داستان نقل میکنه.
این کتاب رو هم مثل اکثر کارهای جلال دوست داشتم و پیشنهاد میکنم بخونین و یا گوش بدین
سامان سوتون
۱۴۰۱/۱۰/۲
داستان سرایی ذهن سیال جلال رو دوست دارم شخصیت اصلی بنظر خود نویسندس برام با این که فضای کلی داستان و دوست داشتم ولی اخرای کتاب انگار یه چیز دیگه شد کلا کلا فازش عوض شد جالبه برام اگه این نویسنده در زمان ما بود چه نظری داشت در کل داستان جذابه صدای گوینده خوبه و صدای شخصیت‌ها بی روح نیست در کل یکی از ‌تاب‌های کمتر شناخته شده جلال ال احمد و کتاب خوبی هم هست پیشنهاد میشه چه صوتی چه نوشتاری هر کدوم که بیشتر لذت میبرید
آمین
۱۴۰۰/۵/۱۷
بسیار عالی... سبک نوشتن مرحوم آل احمد رو دوست دارم توصیف ریز جزییات، به موجزترین و عمیقترین نحو ممکن... و مذهب و رواج دهندگان خرافه در قالب مذهب و سیاستهای حکومت و نفت و درون و برون افراد... اجرای گوینده بسیار عالی... البته تا به حال صدای آقای سلطان زاده که با آثار نویسنده مچ بود رو گوش دادم آقای محبی هم بسیار توانمند خواندند.
توصیه میکنم حتما گوش بدید بیشتر از یکبار...
ممنون از تیم کتابراه
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
بی نظیر بود، با گویندگی عالی و داستان گیرا.
ماجرای یک معلم مدرسه شهرنشین که برای تدریس به یکی از روستاها میره و ماجراهای جالبی با علی اونجا براش رخ می‌ده. حال و هوای کولی‌ها، عشایر و روستا نشین‌ها را به خوبی توصیف می‌کنه. صداپیشگی هم به حدی عالی بود که دقیقا حس می‌کردم در چاه هستم و با یک مقنی صحبت می‌کنم، یا جلوی کدخدا نشستم و دارم سعی می‌کنم راجع به فواید تراکتور باهاش حرف میزنم.
مهران راستی
۱۴۰۰/۱۰/۲
جلال که همیشه دلچسبه و گویندگی این صوت بهش افزوده. با توصیف جزئیات (حتی احکام فقهی) مثلاً با توجه اندک تحصیلات حوزوی جلال ایشون حُکم غسل ارتماسی و ترتیبی رو بلده و میدونه کسی که غسل ارتماسی یا ترتیبی رو قبول نداشته باشه، از نظر فقهی داره گزافه میگه. یا مشکلات اصلاحات ارضی و ناتوانی کشاورزانی که تا چندی قبل رعیت بودند و حال در تهیه کود و سم و... مانده بودند و کشاورزی و تولید به هم ریخته بود
سعید خراسانی
۱۴۰۰/۵/۱۰
کتابی عالی از نویسنده بزرگ معاصر ایران با صدا گذاری عالی، تشکر بسیار زیاد از کتاب راه بابت اینگونه کتابها که هر از چندگاهی بصورت رایگان قرار می‌دهد، من سابقا از اپ‌های دیگه استفاده میکردم ولی از وقتی با کتابراه آشنا شدم دیگه سراغ هیچ اپی نرفتم و واقعا از این اپلیکیشن راضی هستم و امیدوارم کتابراه در هدفی که دارد روز به روز موفق تر شود
علی Ali
۱۴۰۰/۵/۲۳
سلام، واقعا تشکر میکنم از آقای کامیار محبی که با صدای دلنشین و زیبا و روان شون زیبایی داستان رو چند برابر می‌کنند، گوش دادن به این داستان برای افرادی که علاقه مند آشنایی به وضعیت اجتماعی و مردم در زمان گذشته رو دارند واقعا توصیه میشه، امیدوارم امروزه هم نویسنده‌هایی باشند که همانند مرحوم جلال آل احمد وضعیت اجتماعی امروزه رو برای آیندگان به یادگار بگذارند!
صمد حسنپور
۱۴۰۰/۵/۲۱
چقدر کم ملت ایران! این شخصیت نابغه ایرانی را میشناسند! و افسوس وصدافسوس! که درمیان مردمش! غریب مانده! و غریب ماندنش درمیان مردمی که اوبخاطرعشق به همین مردم! همیشه درمیان مردمش هست! واین بردوش کسانی هست والبته گناه بس بزرگ! بخاطراینکه مردم یک نویسنده غرب را بهتراز یک نخبه رمان نویس ایرانی می‌شناسن!
saeid karimghasemi
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
واقعا عالی بود هم خوب و روان خونده میشد و هم موضوع داستان فوق العاده است گاها چنان توصیفات داستان از وضع موجود استادانه است که فکر میکنید داری تصویرش رو نگاه می‌کنی واقعا وقتی که داستان شاخص و مرغوب و با کیفیت رو میخونید یا می‌شنوی ذایقه اونقدر خوب میش که داستانهای آبکی اذیت میکن
Javad Gholamnejad
۱۴۰۰/۵/۲۸
داستانی روان وبا نثری روان که خواننده وشنونده صوتی داستان رو به حال وهوای خودش میبره وحس رو منتقل میکنه که از استاد آل احمد که خودش هم فرهنگی ودانشسرایی بوده محیط قصه رو قابل باور وزیبا میکنه. ولی کاش به جای تمام شخصیتها یه نفر صحبت نمیکرد.
mohammad jaafaran
۱۴۰۰/۷/۱۵
ما بین چپ و راست، پا بین بالا و پایین... ما بین عقل و منطق و خرافات... ما بین مدرنیزه و عهد بوق!!!
ما بین انسانیت و خوی وحشی‌گری...
عجب ک این داستان، داستان اول تا آخر همه دوران هاست...
جالب بود و اندکی دردناک و قابل تفکر
سیف الهی سیف الهی
۱۴۰۲/۲/۲۳
کتاب نفرین فراعنه با اینکه تو مسائل تاریخی سعی داشته خیلی. دقیق باشه یکم تخیلات ضعیفش کرده مثل اونجا که برمیگردن به گذشته و آمون زنده میشه ولی بقیه داستان بسیار زیبا نوسته شده حتی همون تخیلاتش هم دوست داشتنی و زیباست
سید امیر عباس موسوی
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
یک روایت دوست داشتنی و تقریبا بی عیب
خط استاد هم که دوست داشتنی به مراتب بهتر از مدیر مدرسه بود بنظر من و.. به شدت میشه تصویر سازی کرد و.. همه چی رو از دل متن کشید بیرون
خیلی خوب پیشنهاد میشه
Ali Hashemi
۱۴۰۰/۸/۲۳
دو امتیازی که کم میکنم به خاطر داستان کلی کتاب هست و گرنه گویش عالی گوینده کتابو خیلی جذاب کرده، عبارات و اصطلاحاتی که تو کتاب استفاده شده هم خیلی دل نشین هست و میشه با کتاب خو گرفت. ‌
احسان ثابتی
۱۴۰۰/۸/۱۷
واقعا خیلی عالی در آسمان خیال بهتر از یک فیلم و با جزییاتی بیشتر از تئاتر زنده همه چیز توصیف شده، صدا گذاری بهترین هست تو تمام کتابها که تا حالا شنیدم، ممنون از آقای محبی و تیم صدا.
مشاهده همه نظرات 96

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نفرین زمین

برای دریافت کتاب صوتی نفرین زمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.