معرفی و دانلود کتاب گیله مرد

عکس جلد کتاب گیله مرد
قیمت:
17000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گیله مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیله مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیله مرد

کتاب "گیله مرد" یکی دیگر از آثار بزرگ علوی است. گیله مرد یکی از مجموعه داستان های این کتاب است که برای هفتمین بار توسط انتشارات نگاه به چاپ رسیده است.

گیله مرد یکی از مبارزان گیلان است. او مردی روستایی است که خان منطقه مالیات بی حساب و کتاب از او گرفته است. در جریان اعتراض به مالیات و در نبود گیله مرد، زن او را کشته و کودک شیرخواره اش تنها می ماند. چند وقت بعد نیز گیله مرد دستگیر می شود. او همراه دو مامور در جنگل و در شلاق باران به سوی فومن به راه می افتند. داستان در همین حرکت و اقامت در قهوه‌خانه نزدیک مقصد به تدریج باز می‌شود. گلیه مرد در فکر فرار است...
در بخشی از متن این کتاب می خوانید:

مأمور دومی پیشاپیش آن‌ها حرکت می‌کرد. از آن‌ها بیش از سه قدم فاصله داشت. او هم در فکر بدبختی و بیچارگی خودش بود. او را از خاش آورده بودند. بی‌خبر از هیچ‌جا آمده بود گیلان. برنج این ولایت بهش نمی‌ساخت. همیشه اسهال داشت، سردش می‌شد. باران و رطوبت بی‌حالش کرده بود. با دو پتو شب‌ها یخ می‌کرد. روزهای اول هرچه کم داشت از کومه‌های گیله مردان جمع کرد. به آسانی می‌شد اسمی روی آن گذاشت. «این‌ها اثاثیه‌ای است که گیله‌مردان قبل از ورود قوای دولتی از خانه‌های ملاکین چپاول کرده‌اند.» اما بدبختی این بود که در کومه‌ها هیچ چیز نبود. در تمام این صفحات یک تکه شیشه پیدا نشد که با آن بتواند ریش خود را اصلاح کند چه برسد به آینه. مأمور بلوچ مزه این زندگی را چشیده بود. مکرر زندگی خود آن‌ها را غارت کرده بودند. آنجا در ولایت آن‌ها آدم‌های خان یک‌مرتبه مثل مور و ملخ می‌ریختند توی دهات، از گاو و گوسفند گرفته تا جوجه و تخم مرغ، هرچه داشتند می‌یردند. به بچه و پیرزن رحم نمی‌کردند. داغ می‌کردند، یکی دو مرتبه که مردم ده بیچاره می‌شدند، کدخدا را پیش خان همسایه می‌فرستادند و از او کمک می‌گرفتند و بدین طریق دهکده‌ای به تصرف خانی درمی‌آمد. این داستانی بود که بلوچ از پدرش شنیده بود. خود او هرگز رعیتی نکرده بود. او همیشه از وقتی که به خاطرش هست تفنگدار بوده و همیشه مزدور خان بوده است. اما در بچگی مزه غارت و بی‌خانمانی را چشیده بود. مأمور بلوچ وقتی فکر می‌کرد که حالا خود او مأمور دولت شده است وحشت می‌کرد، برای این‌که او بهتر از هرکس می‌دانست که در زمان تفنگ‌داریش چند نفر امنیه و سرباز کشته است. خودش می‌گفت: «به اندازه موهای سرم.» برای او زندگی جدا از تفنگ وجود نداشت.

فهرست مطالب کتاب

نامه‌ها
گیله‌مرد
اجاره‌خانه
دزاشوب
یه‌ره‌نچکا
یک زن خوشبخت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیله مرد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-964-6736-12-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
17000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گیله مرد

mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۲/۲۲
بزرگ علوی یکی از برترینها وبهترینها در عرصه‌ی نویسندگی در دنیای معاصر محسوب میشود که در داستانهایش با ترکیب رئال و نوستالوژی خواننده را درگیر تم داستان میکند. کتاب گیله مرد متشکل از چندین داستان کوتاه است و هر داستانی راوی دردِ اقشار آسیب پذیر و دیده نشده‌ی جامعه که نویسنده بخوبی توانسته است تبعیض، فقر و مشکلات متعدد و مشابه این قشر را به تصویر بکشد. باتشکر از مدیران و مجریان کتابراه که با استفاده از آثار نویسندگان مشهور و توانمندمعاصر در غنای هر چه بیشتر کتابراه میکوشند. موفق باشید.
رحیم عظیمی
۱۳۹۶/۱۲/۴
کتابهای نویسندگان مشهور ایرانی واقعا عالیه!! بهترین کتابهای دنیاست چون نه مترجم ناشی می‌تونه معنیشوعوض کنه، وهم فرهنگ وگفتارش رو واضح میشه درک کرد!! بزرگ علوی، جمالزاده، هدایت، چوبک، پرویزی، جلال، و.... اعتبار ادبیات ایرانند ولی کتاباشون درکتابراه بسیارکمه!
nazanin hosseinnia
۱۳۹۹/۷/۲۷
حقیقتا وقتی شروع کردم به خوندن این مجموعه داستان انتظار زیادی ازش نداشتم چون کتاب قبلی که از بزرگ علوی خونده بودم رو اصلا دوست نداشتم. اما وقتی خوندمش نظرم به کلی تغییر کرد. عالی بود:)
romina M
۱۳۹۸/۴/۳۱
بزرگ علوی نویسنده بینظیر و با کتاب‌های زیبا.. هم داستان زیبا و هم پر از محتوا است، قلم روان و سلیسی هم دارند... حتما کتاب‌های این نویسنده را بخونید.
محمد حقیقی
۱۳۹۹/۱۰/۱۷
انگار پدربزرگت نشسته و واست داستان میگه
همینقدر شیرین
همینقدر دل انگیز
عالی بود
لطفا بیشتر از نویسندگان قدیمی ما بگذارید
Sepehr Baniamer
۱۳۹۶/۲/۲۴
توصیفات خیال انگیز وزیبای این کتاب انسان را به عالم رویا میبرد. توصیه میکنم برای یکبار هم شده مطالعه نمایید. باسپاس
کیومرث شهرکی
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
بسیار عالی و ممنون از شما که این اپلیکیشن رو درست کردید پول شما واقعا حلال وجودتون
نیکی .
۱۳۹۹/۳/۳۱
داستان‌های متفاوت اما عمیقا احساسی یکسان از حال و هوای اون دوران به وجود میاره
arash shahedi LERD
۱۳۹۷/۱۲/۲۰
زبان عاجز است از وصف این شاهکار هنری قطعا بزرگ علوی بهترین نویسنده معاص است
مجتبی نیک اقبال
۱۳۹۶/۲/۳۰
یاد گیله مرد بخیر. قسمتی از این داستان در ادبیات دوم دبیرستان هم هست.
Masoomeh Roostai
۱۳۹۹/۱۱/۲۲
بسیارعالی. نویسنده‌ای دوست داشتنی و بسیارخلاق با قلمی شیوا... بسیار عالی
سعید پناهی اصل
۱۳۹۹/۱۰/۹
کتاب خواندنی یادش بخیر یاد دوران دبیرستان افتادم
... .....
۱۴۰۱/۱۱/۳
نویسنده خیلی استادانه نوشتن ولی داستان غمگین بود.
سیدعلی ابطحی
۱۳۹۷/۷/۱۹
کتاب ادم وا با خودش میبره
الهام قاسمی
۱۳۹۶/۶/۲۰
از اون کتابهایی که باید دوبار خوند
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب گیله مرد

برای دریافت کتاب گیله مرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.