معرفی و دانلود رمان کوتاه مربای انجیر

عکس جلد رمان کوتاه مربای انجیر
قیمت:
۱۹۸۰۰ 11880 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی رمان کوتاه مربای انجیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی رمان کوتاه مربای انجیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی رمان کوتاه مربای انجیر

مربای انجیر، یکی دیگر از آثار یعسوب محسنی است که واژه‌هایی درهم تنیدۀ از خیال و واقعیت را بیان می‌کند.

گاهی زندگی در پستوی رویاهای واپس ماندۀ خاطرات اسیر می‌شود. ما بین عینیت و ذهنیت گرفتار می‌شود و در وادی زمان و مکان، تصاویر تکه‌پاره‌ شده را در هم می‌تند. در چنین فضای دوگانه‌ای به دامن داروهای رنگارنگ می‌رود تا پازل‌های به‌هم ریختۀ ذهنش را بچیند و منتظر سلامی می‌ماند که از پنجرۀ باز اتاق، او را خطاب قرار دهد. اما .... رمان "مربای انجیر" بین خیال و واقعیت است.

یعسوب محسنی خود اظهار دارد که مربای انجیر، داستان عجیب و غریبی است که خودش هم درست متوجه آن نشده و اگر هم شروع به نوشتن این داستان کرده به خاطر داشتن امید کم به دست آوردن تصویر واضح‌تری از داستان به محض اتمام آن یا به این امید که خواننده‌ای که بیشتر از او با پیچیدگی‌های طبیعت آدم آشنایی دارد تعریفی را به وی ارائه دهد که این داستان را قابل فهم تر کند. او معتقد است که نظریه‌ای دربارۀ این داستان وجود دارد که در جایی نخوانده است.

محسنی در اوایل زمانی که شروع به نوشتن این داستان کرده، خودش را در کتابخانه‌های مختلف تصور کرده است. تئوری‌های رنگ و وارنگی را ورق زده ادعاهای مرارت بار را پشت سر گذاشته بعد دچار نوعی بیهودگی انگاری شده، سرانجام تفاوت زیادی را بین آدمی و نویسنده دیده است. یک نویسنده ممکن است طعن آمیز، خشن و بی رحم باشد درحالی که یک آدم ممکن است خیلی مهربان و با حوصله باشد هرچند خیلی بی ربط باشد، هیچ چیز به خصوصی در خواندن دوباره آن همه کتاب پیدا نکرده که بتواند در فهمیدن موضوعی که ذهنش را مشغول کرده است کمکی بکند.

کتاب مربای انجیر، نوشتۀ یعسوب محسنی از دیگر کتاب های منتشر شدۀ کوله پشتی می‌باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابرمان کوتاه مربای انجیر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-7642-78-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۹۸۰۰ 11880 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات رمان کوتاه مربای انجیر

شیوا رضایی
۱۴۰۲/۵/۱۷
بسیار نا مفهوم بود من چیزی نفهمیدم متاسفانه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه رمان کوتاه مربای انجیر

برای دریافت رمان کوتاه مربای انجیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.