معرفی و دانلود مجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56

عکس جلد مجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56

مجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56، منتشر شد. نگاهی به زندگی و آثار پل توماس اندرسون، گفت‌وگو با پل توماس اندرسون، سینمای پل توماس اندرسون و تحلیل «شخصیت‌های مسئله‌دار» در سه‌گانه پل توماس اندرسون، از جمله عناوینی هستند که در این شماره از مجله می‌خوانید.

نگارش این سیاهه همزمان شد با اعلام نتایج انتخابات ایالات متحده، که اعتبار برخی از رسانه‌ها را زیر سوال برد. همین تازگی‌ها بود که مردم انگلستان هم برخلاف پیش‌بینی‌ها خروج از اتحادیه اروپا را برگزیدند. به هر حال قرار است به نتیجه رای‌گیری‌ها (حداقل تا حوالی مصر) احترام بگذاریم. در این شماره با انتخاب پل توماس اندرسون برداشتی بلند از چالش‌های پیش‌روی شهروند تنهای آمریکایی تقدیم‌تان کرده‌ایم؛ انسان زندانی گذشته خویش با قامتی خمیده که قرار است از پلکانی که پیش‌ رویش گذاشته‌اند بالا برود و در این راه مجاز به فدا کردن اعتقادات و خانواده است؛ که عاقبت اغلب به کاریکاتوری رقت‌انگیز از بتواره‌هایش تبدیل می‌شود.

سوال شاید این باشد که در مسیر هراسناک هنر شخص پل توماس اندرسون به کجا رسیده و به ویژه این که هنرمند ایرانی کجاست و… چه باید کرد؟ پاسخ شاید در بخش‌های بعدی مجله قابل دریافت باشد. در بخش فیوژن با موضوع پساوسترن‌های مالیخولیایی با نگاهی متفاوت به سراغ سینمای آمریکا رفته‌ایم. قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل (اندرو دامنک، 2007) وسترنی که برای پنجمین بار و پس از بزرگانی چون فریتس لانگ، ساموئل فولر، نیکلاس ری و کینگ ویدور به وسیله اندرو دامنک مورد گرته‌برداری قرار گرفته است، در کنار اثر جادویی مرشد سینمای مستقل جهان یعنی فیلم مَرد مُرده (جیم جارموش، 1996) دو فیلمی هستند که از یک سو از نظر فرمال و برای نشان‌دادن شیوه تعامل و گزینش بازیگران مورد تدقیق قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر از زاویه مضمونی به دلیل تکیه بر تخیل، شاعرانگی و عرفان و کنکاش در سویه‌های ناشناخته ذهن بشر.

بر این باوریم که این نگاه شکل‌گرایانه در کنار مضمون‌گرایی کاملاً متفاوت اندرسون می‌تواند چراغی فراروی آینده هنرمند ما قرار دهد. در فصل سینمای ایران موضوع طبقات اجتماعی در سینمای ایران را انتخاب کرده‌ایم. این باور که فیلم‌های گنج قارونی اختلاف طبقاتی را بهتر نمایش می‌داده‌اند یا علل فراوانی فیلم‌های اجتماعی مربوط به طبقه متوسط در سال‌های پس از انقلاب، در مقالات این بخش مورد پژوهش قرار گرفته است. مجید برزگر در میزگرد این بخش شناخت اقشار فرودست و فراوانی آثار مربوط به آن‌ها را منوط به زندگی در میان آن‌ها و شرط اصلی برای پرداختن هنرمند به زندگی‌ آن‌ها می‌داند.

فهرست مطالب

نگاهی به زندگی و آثار پل توماس اندرسون
گفت‌وگو با پل توماس اندرسون
سینمای پل توماس اندرسون
تحلیل «شخصیت‌های مسئله‌دار» در سه‌گانه پل توماس اندرسون
ایده‌هایی درباره ماگنولیا
پل توماس اندرسون: عبور از میان یک واقعیت فانتاستیک
در باب همدلی تماشاگر با شخصیت‌های شر به میانجی فیلم «خون به پاخواهد شد»
نگاهی به سینمای پل توماس اندرسون
درباره خون به پا خواهد شد
تاملی در دغدغه‌های پل توماس اندرسون با مروری بر بهترین آثارش
تاملی بر «خون به پا خواهد شد»
پیشکش برای دیدن: ادای دینی به شیگه‌هیکو هاسومی
گفت‌وگوی اختصاصی با شینجی آتویاما درباره‌ی شیگه‌هیکو هاسومی
«کافه لومیر» هو شیائو-شی‌ین
نگاهی دوباره به «ریو گرانده»
گفت‌وگو با شیگه‌هیکو هاسومی
پساوسترن‌های مالیخولیایی
رکوئیمی برای یاغیان: اندرو دامنک و قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل
مرگ مرد مُرده: درباره‌ی مرد مُرده اثر جیم جارموش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابمجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56
ناشر چاپی مجله سینما و ادبیات
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک1735-2924
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید مجله

نقد، بررسی و نظرات مجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه مجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56

برای دریافت مجله سینما و ادبیات - شماره 55 و 56 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.