معرفی و دانلود رایگان نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 14 - جلد اول

عکس جلد نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 14 - جلد اول
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 14 - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 14 - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 14 - جلد اول

نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 14 - جلد اول، منتشر شد. این شماره به بررسی نقوش و تزئینات کتب مصور دوره سلجوقی و بازتاب تصویری هنر اسلامی در مسجد جامع ارومیه؛ بررسی تزئینات محراب مسجد جامع ارومیه، می‌پردازد.

هنر مصورسازی در ایران همزمان با سده نهم و دهم و مقارن با قرون پانزدهم و شانزدهم میلادی به اوج خود رسیده ‌است. هنرمندان و نقاشان ایران در آن دوره، تحت حاکمیت دولت سلجوقیان به عنوان یک حکومت و دولت واحد پس از اسلام بودند. از عوامل مکمل بر مصورسازی نسخ قدیمی آن دوره خطاطی، تذهیب، تشعیر، نگارگری و جدول‌کشی است. مهم‌ترین دلیل شکوفایی مصور سازی این زمان منع صورت‌سازی در اسلام بود که هنرمندان کتب را محلی مناسب برای تجلی هنر خود دانستن. بیشترین آثار مصور‌ این دوران نقوش تزئینی و نقاشی‌های بر روی سفال‌ها است که به جهت کمبود آثار مصور مکتوب، بررسی این تصاویر محققان را به نوع تصویرسازی این زمان رهنمون می‌نماید. در این تحقیق سعی بر آن شده ‌است ضمن معرفی معدود نسخ مصورسازی شدۀ دوران سلجوقی که شامل کتب مذهبی و غیرمذهبی می‌شود، با بررسی مقایسه‌ای تزئینات و نقوش به کار گرفته‌ شده در تصاویر این کتاب‌ها، به تشابه‌های محسوس هنر مصورسازی این مکتب اشاره‌ای نکته‌ای شود تا از این طریق خواننده دریابد که بیشترین نقوش مورد استفاده در تزئینات کتب مذهبی و غیرمذهبی دوره سلجوقی چه بوده ‌است و این نقوش ملهم از چه عناصری بوده‌اند.

فهرست مطالب

بررسی نقوش و تزئینات کتب مصور دوره سلجوقی
بازتاب تصویری هنر اسلامی در مسجد جامع ارومیه؛ بررسی تزئینات محراب مسجد جامع ارومیه
بررسی ویژگی‌های معماری و هنر ادوار مختلف در مسجد جمعه اردبیل
تطبیق نماد قدرت بر روی نقوش مهرهای دوره هخامنشی با دوره قاجار
مطالعه تأثیر نگاه نقاشانه در آثار تصویرسازی هنرمندان نقاش ایرانی
تحلیل معناشناختی «اِستِتیک» به مثابه نقد پدیدار شناختی شکل‌گرایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابنشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 14 - جلد اول
ناشر چاپی نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک2538-6298
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

راهنمای مطالعه نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 14 - جلد اول

برای دریافت نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 14 - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.